جنگ آینده جهان "جنگ آب" است/ اصلاح روند مصرف آب در ایران یک ضرورت است

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار

جنگ آینده جهان "جنگ آب" است/ اصلاح روند مصرف آب در ایران یک ضرورت است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: جنگ آینده جهان "جنگ آب" است و اگر نتوانیم همین منابع آبی موجود را کنترل کنیم، تبدیل به فاجعه می‌شود؛ در ایران وضعیت مصرف آب به‌شدت غیربهینه است و امروز اصلاح روند مصرف آب در ایران یک ضرورت است.​

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سردار عبدالرضا عابد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در مراسم افتتاح کارخانه بتن پارچه‌ای اظهار داشت: متخصصان ایرانی با تولید محصول دانش بنیان بتن پارچه‌ای توانستند اقدام موثری برای جلوگیری از هدررفت آب در کانال‌های انتقال آب بخش کشاورزی بردارند.
وی افزود: جنگ آینده جهان "جنگ آب" است و اگر نتوانیم همین منابع آبی موجود را کنترل کنیم، تبدیل به فاجعه می‌شود؛ در ایران وضعیت مصرف آب به‌شدت غیربهینه است و امروز اصلاح روند مصرف آب در ایران یک ضرورت است.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تصریح کرد: در هفته اخیر دو پروژه مهم پسماند و پساب در استان آذربایجان شرقی و مترو در استان فارس را به افتتاح رساندیم و در موضوع ICT هم انجام اقدامات مهمی مطرح است که در جلسه با وزیر ارتباطات توافقات خوبی انجام شد.
وی با اشاره به ورود قرارگاه به میادین نفتی و گازی ادامه داد: در میادین مشترک که سالیان درازی هیچ نهادی نزدیک آن هم نمی‌شد با ریسک بزرگ وارد شدیم و الان مشغول فعالیت هستیم.
سردار عابد با اشاره به اقدامات عمرانی این مجموعه گفت: برای راه آهن شلمچه -بصره تاکنون ٨ توافقنامه نوشته شد اما متاسفانه به اجرا نرسید، اما امسال با حضور قرارگاه این اقدام عملی شد و الان مهندسان قرارگاه مشغول طراحی‌ها هستند که کار بسیار بزرگی است.
وی ادامه داد: در هلدینگ دریایی قرارگاه هم اقدامات بزرگی انجام شده و ساخت پل خلیج فارس را هم در دستور کار داریم؛ پروژه پل خلیج فارس برای اتصال جزیره قشم 10 سال بر زمین مانده بود و عزم و اراده‌ای هم برای اجرا نبود اما به محض اینکه تصمیم برای اجرا گرفته شد قرارگاه در اجرا حاضر شد
 
بالا