جنين حافظه دارد!

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران هلندي دريافتند كه جنينها در رحم مادران خود از نوعي حافظه كوتاه مدت برخوردارند كه همزمان با گذر زمان در دوره بارداري قدرت اين حافظه بهتر مي شود.
گروهي از محققان مركز پزشكي دانشگاه مستريخت با انجام آزمايشاتي بر روي 100 زن باردار به اين نتايج دست يافتند.در اين آزمايشات براي اين زنان يك سري تحريكات ملايم با استفاده از دستگاهي كه براي اندازه گيري ضربان قلب جنين به كار مي رود تجويز شد. اين تحريكات به منطقه نزديك به بند ناف جنين وارد شد. دستگاه به كار رفته در اين آزمايش "تحريك كننده آكوستيك جنين" نام دارد.
با هر تحريك، جنين با حركات بدن خود واكنش نشان مي داد. محققان اين حركات را با استفاده از اكوگرافي ثبت كردند. پس از انجام تعداد مشخصي از اين تحريكات مكانيكي به نظر رسيد كه جنين با اين لرزه ها خو گرفته است به طوري كه بدن خود را ديگر حركت نمي داد.
در دومين بخش حركات مكانيكي كه به فاصله 10 دقيقه انجام شد جنين دوباره با حركات اندك بدن خود به آنها واكنش نشان داد.
اين دانشمندان از اين آزمايشات نتيجه گرفتند كه جنين داراي يك حافظه كوتاه مدت است كه به كمك آن مي تواند تحريكات را به خاطر بسپارد اما پس از 10 دقيقه وقفه اين خاطره از بين رفت و بنابراين دوباره به تحريكات واكنش نشان داد.
اين محققان در اين خصوص اظهار داشتند: "جنين تحريك و تعداد تحريكات لازم براي عادت كردن به آنها را به ياد مي آورد كه به نظر مي رسد اين خاطره بسيار كوتاه مدت است."
اولين حافظه جنين از هفته سي ام زندگي آغاز مي شود و در حدود هفته سي و ششم يعني زماني كه جنين آماده ورود به دنياي خارج مي شود قدرت اين حافظه به اوج خود مي رسد.

منبع خبر: هموطن سلام
 

Similar threads

بالا