>>>جمع بندی منابع اعتراض به کلید سوالات آزمون ارشد معماری 94

وضعیت
موضوع بسته شده است.

anom

عضو جدید
بچه ها... کسی با سوال 42 مشکلی نداره؟
جواب درست تو گزینه ها نیست..!
تو خرپا سمت چپی، مورب های وسطیتحت کششند ولی مورب های ابتدا و انتها تحت فشارند...خب پس نمیشه گف این خرپا اعضای موربش تحت کششند...اشتباه میکنم..؟؟!
اینم راه حلش: لینک جایی که آپلود کردم
http://zkranjbar.persiangig.com/image/42.JPG
لطفا این سوال هم به اعتراضاتون اضافه کنی...

دوست عزیز منم سر کنکور دقیقا با همین موضوع داشتم کلنجار می رفتم ولی وقتی با دقت خوندم دیدم ننوشته تمام اعضای موربٰ، نوشته "اعضای مورب" که اونم فقط توخرپای پرات اعضای مورب داخلی تحت کششند! این استدلال من بود:w20:
 

anahitashiraz

عضو جدید
دقیقا همه به سر فصل نگاه میکنن که نوشته اکوتک . یک نفر دقیق این دو صفحه رو نمیخونه که کارای این معمار رو با همین ساختمون جز معماری سبز شمرده.
من فک میکنم شما حتما کتاب بانی مسعود رو خوندین. نحوه نگارش کتاب اینطوریه که تو هر فصل یه سبک معرفی میکنه بعد نمونه موردیاشو میگه. معماری پایدار , سبز یا اکوتک , اینا مفاهیم نزدیک به همی هستن ولی مشخصا تو دسته بندیه اکوتک قرار گرفته. بعد اینکه من خودم تو اعتراضی که تو سنجش گذاشتم گفتم سوال 2 گزینه ای است. چون تو کتاب کامل نیا همین ساختمون دو سبز معرفی کرده
 

night_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
تو ویکی اسمشو سرچ کنید کامل توضیح داده...تو قسمت engineering flaw
این سوال واقعا چرت بوده...
من دیروز لینک ویکیپدیا این بنا رو گذاشتم و توضیحات مربوط به مباحث ایستاییشم گفتم فکر میکنم دوستان احتمالا متن رو کامل ترجمه نکردن که متوجه اصل قضیه بشن من اینجا متن اون قسمت مربوط به مشکل مهندسی رو باترجمش میزارم.
There were problems with the innovative use of blue reflective glass in a steel tower: Entire 4' × 11', 500-lb (1.2 × 3.4 m, 227 kg) windowpanes detached from the building and crashed to the sidewalk hundreds of feet below. Police closed off surrounding streets whenever winds reached 45 mph (72 km/h). According to The Boston Globe, a scale model of the entire Back Bay was built in MIT's Wright Brothers wind tunnel to identify the problem.The research raised questions about the structural integrity of the entire building (due to unanticipated twisting of the structure), but did not account for the loss of the glass panels. An independent laboratory eventually confirmed that the failure of the glass was due to oscillations and repeated thermal stresses caused by the expansion and contraction of the air between the inner and outer glass panels which formed each window; the resilient bonding between the inner glass, reflective material, and outer glass was so stiff that it was transmitting the force to the outer glass (instead of absorbing it), thus causing the glass to fail

در رابطه با استفاده خلاقانه از شیشه های آبی انعکاسی در برج فولادی مشکلاتی وجود داشت.سطحی معادل 1.2*3.4 متر و به وزن 227 کیلوگرم ازبرج جدا شده بود و بر روی پیاده روی زیرین از ارتفاع چند صد متری افتاده بود.پلیس هر وقت سرعت باد به 72 کیلومتر بر ساعت میرسید خیابان های اطراف برج را میبست بر اساس بوستون گلوبال"رسانه خبری"یک مدل مقیاسی در تونل باد ام ای تی برادارن رایت ساخته شده تا مشکل را پیدا کنند.تحقیقات سوالاتی را در مورد یکپارچگی کل بنا ایجاد کرد" بخاطر چرخش غیر منتظره ساختمان"اما به عنوان دلیل فرو ریختن شیشه ها انتخاب نشد(تصور بر این بوذه که یکچارچگی زیاد بنا باعث مقاوت در مقابل جریان باد میشه و شیشه هارو میشکنه که رد شده)
یک آزمایشگاه مستقل سرانجام اعلام کرد که فرو ریختن شیشه ها به علت تنش های نوسانات مکرر حرارتی به علت انقاض و انبساط هوا در داخل و خارج پانل های شیشه ای می باشد که هر پنجره را تشکلیل داده است.پیوند ارتجاعی بین شیشه داخلی و ماده انعکاسی و شیشه بیرونی بسیار سخت بود که باعث میشد نیروی ناشی از تنش حرارتی را به شیشه های بیرونی انتقال دهد(از داخل به بیرون)(به جای جذب آن)و این باعث فرورویختن شیشه ها میشد.
من که تو متن در نتیجه گیری نهایی دلیل تعویض شیشه ها رو با چوب باد نمیبینم یعنی تو متن رد شده!بلکه تنش های حرارتی هستش که تو گزینه ها ام نبود
تنها مشکل ناشی از باد تو این ساختمان مربوط به طبات بالایی بوده که تو متن اشاره شده
The building's upper-floor occupants suffered from motion sickness when the building swayed in the wind. To stabilize the movement, contractors installed a tuned mass damper on the 58th floor
ساکنان طبقات بالایی برج از حرکات برج ناشی از جریان باد رنج میبردند که برای ایستایی حرکت برج پیمانکاران از میراگر در طبقه 58 استفاده کرداند
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب گزینه درست میشه پایداری و سنگینی نما دیگه ؟؟؟!!!!
من دیروز لینک ویکیپدیا این بنا رو گذاشتم و توضیحات مربوط به مباحث ایستاییشم گفتم فکر میکنم دوستان احتمالا متن رو کامل ترجمه نکردن که متوجه اصل قضیه بشن من اینجا متن اون قسمت مربوط به مشکل مهندسی رو باترجمش میزارم.
There were problems with the innovative use of blue reflective glass in a steel tower: Entire 4' × 11', 500-lb (1.2 × 3.4 m, 227 kg) windowpanes detached from the building and crashed to the sidewalk hundreds of feet below. Police closed off surrounding streets whenever winds reached 45 mph (72 km/h). According to The Boston Globe, a scale model of the entire Back Bay was built in MIT's Wright Brothers wind tunnel to identify the problem.The research raised questions about the structural integrity of the entire building (due to unanticipated twisting of the structure), but did not account for the loss of the glass panels. An independent laboratory eventually confirmed that the failure of the glass was due to oscillations and repeated thermal stresses caused by the expansion and contraction of the air between the inner and outer glass panels which formed each window; the resilient bonding between the inner glass, reflective material, and outer glass was so stiff that it was transmitting the force to the outer glass (instead of absorbing it), thus causing the glass to fail

در رابطه با استفاده خلاقانه از شیشه های آبی انعکاسی در برج فولادی مشکلاتی وجود داشت.سطحی معادل 1.2*3.4 متر و به وزن 227 کیلوگرم ازبرج جدا شده بود و بر روی پیاده روی زیرین از ارتفاع چند صد متری افتاده بود.پلیس هر وقت سرعت باد به 72 کیلومتر بر ساعت میرسید خیابان های اطراف برج را میبست بر اساس بوستون گلوبال"رسانه خبری"یک مدل مقیاسی در تونل باد ام ای تی برادارن رایت ساخته شده تا مشکل را پیدا کنند.تحقیقات باعث ایجاد سوالاتی در مورد یکپارچگی کل بنا ایجاد کرد" بخاطر چرخش غیر منتظره ساختمان"اما به عنوان دلیل فرو ریختن شیشه ها انتخاب نشد(تصور بر این بوذه که یکچارچگی زیاد بنا باعث مقاوت در مقابل جریان باد میشه و شیشه هارو میشکنه که رد شده)
یک آزمایشگاه مستقل سرانجام اعلام کرد که فرو ریختن شیشه ها به علت تنش های نوسانات مکرر حرارتی به علت انقاض و انبساط هوا در داخل و خارج پانل های شیشه ای می باشد که هر پنجره را تشکلیل داده است.پیوند ارتجاعی بین شیشه داخلی و ماده انعکاسی و شیشه بیرونی بسیار سخت بود که باعث میشد نیروی ناشی از تنش را به شیشه های بیرونی انتقال دهد(از داخل به بیرون)(به جای جذب آن)و این باعث فرورویختن شیشه ها میشد.
من که تو متن در نتیجه گیری نهایی دلیل تعویض شیشه ها رو با چوب باد نمیبینم یعنی تو متن رد شده!بلکه تنش های حرارتی هستش که تو گزینه ها ام نبود
تنها مشکل ناشی از باد تو این ساختمان مربوط به طبات بالایی بوده که تو متن اشاره شده
The building's upper-floor occupants suffered from motion sickness when the building swayed in the wind. To stabilize the movement, contractors installed a tuned mass damper on the 58th floor
ساکنان طبقات بالایی برج از حرکات برج ناشی از جریان باد رنج میبردند که برای ایستایی حرکت برج پیمانکاران از میراگر در طبقه 58 استفاده کرداند
 

night_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب گزینه درست میشه پایداری و سنگینی نما دیگه ؟؟؟!!!!
این گزینه صحیحه ولی وجود عبارت سنگینی نما(تلاش همیشه بر اینه که نما سبک باشه)این گزینه رو یکمی دارای ابهام میکنه
قدر مطلق نه باد و نه انعکاس نور و ایجاد حرارت بالا هیچکدوم بنا بر متن های اورده شده تو منابع(که چند صفحه قبل کاملشو گذاشتم) دلیل تعویض نبوده.
حالا میمونه دوتا گزینه دیگه
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خوب دوست عزیز من فکر میکنم منظورشون از سنگینی و پایداری نما از لحاظ بصری بوده باشه
که در این صورت فکر کنم این گزینه درست باشه
البته ناگفته نمونه تلاش شما قابل تقدیره ....دمت گرم
این گزینه صحیحه ولی وجود عبارت سنگینی نما(تلاش همیشه بر اینه که نما سبک باشه)این گزینه رو یکمی دارای ابهام میکنه
قدر مطلق نه باد و نه انعکاس نور و ایجاد حرارت بالا هیچکدوم بنا بر متن های اورده شده تو منابع(که چند صفحه قبل کاملشو گذاشتم) دلیل تعویض نبوده.
حالا میمونه دوتا گزینه دیگه
 

night_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب دوست عزیز من فکر میکنم منظورشون از سنگینی و پایداری نما از لحاظ بصری بوده باشه
که در این صورت فکر کنم این گزینه درست باشه
البته ناگفته نمونه تلاش شما قابل تقدیره ....دمت گرم
ممنونم دوست من:)
به نظر من اگه منظورشون پایداری و سنگینی بصری باشه بله درسته ولی نظر من بر روی تنوع نما هستش
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بچه ها اینو هم توی فیس بوق دیدم شاید درست باشه
بررسی بکنیدش
اعتراض به سوال 101
پاسخ صحیح گزینه 2 هست اما سنجش زده 4
این متن اعتراض
صورت سوال پرسیده است که کدام عبارت در یک ترکیب رنگی برای ایجاد حس یگانگی مناسب تر است. ایجاد حس یگانگی نیاز به وجود وحدت دارد و از آنجایی که ترکیب رنگی سوژه ی سوال می باشد پس ما بایدبه دنبال این حس وحدت و یگانکی در رنگ باشیم. بنا بر کتاب مبانی نظری معماری ملک طباطبایی وحدت در طراح به معنای آن است که عناصر مختلف به نحوی با یکدیگر ادغام شده باشند که همه آنها روی هم به یک کل یکپارچه تبدیل شوند. اولین نمونه وحدت همانا استفاده از یک رنگ در سرتاسر یک طرح است. مثلا دیوار سفید کف سفید سقف سفید.... لذا پاسخ صحیح گزینه 2 میباشد اما در کلید سنجش گزینه 1 درنظر گرفته شده است. خواهشمندم پیگیری و اصلاح شود.




 

govashir

عضو جدید
سوال 63:گزینه1 که به عنوان پاسخ صحیح ذکرشده کاملا اشتباه است زیرابراساس صفحه338 کتاب آشنایی بامعماری جهان آقای زارعی قبل از کلیسای ایاصوفیه درمعماری صدر مسیحیت در کلیسای مزارمقدس ازپلان ترکیبی طولی و مرکزی استفاده شده است پس خلاقیتی در این زمینه صورت نگرفته.
اماباتوجه به صفحه348 همان کتاب موردی که به عنوان عنصری نوین مطرح شده استفاده ازتاسچه وپانداتیواست.
 

پیوست ها

  • IMG_۲۰۱۵۰۲۱۸_۱۱۱۵۵۰.jpg
    IMG_۲۰۱۵۰۲۱۸_۱۱۱۵۵۰.jpg
    23.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • IMG_۲۰۱۵۰۲۱۸_۱۱۱۴۱۲.jpg
    IMG_۲۰۱۵۰۲۱۸_۱۱۱۴۱۲.jpg
    15.5 کیلوبایت · بازدیدها: 0

amircowboy

عضو جدید
این سوال 82 رو کسی اعتراض نداره ؟! من جزوه pdf داشتم که میگه گزینه 3 درسته ! کسی یه مرجع درست نداره واسش ؟!
سوال 60 هم باز یه جزوه از نت پیدا کردم که میگه گزینه 1 درسته ! واسه اینم منبع معتبر میخوام !

reza shah.jpgghotre loole.jpg
 

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بسیار عالی بود ممنون دوست عزیز
واقعا من دارم به علم این دوستان طراح شک میکنم
سوال 63:گزینه1 که به عنوان پاسخ صحیح ذکرشده کاملا اشتباه است زیرابراساس صفحه338 کتاب آشنایی بامعماری جهان آقای زارعی قبل از کلیسای ایاصوفیه درمعماری صدر مسیحیت در کلیسای مزارمقدس ازپلان ترکیبی طولی و مرکزی استفاده شده است پس خلاقیتی در این زمینه صورت نگرفته.
اماباتوجه به صفحه348 همان کتاب موردی که به عنوان عنصری نوین مطرح شده استفاده ازتاسچه وپانداتیواست.

اینم اونیکی عکس
 

varior

عضو جدید
این سوال 82 رو کسی اعتراض نداره ؟! من جزوه pdf داشتم که میگه گزینه 3 درسته ! کسی یه مرجع درست نداره واسش ؟!
سوال 60 هم باز یه جزوه از نت پیدا کردم که میگه گزینه 1 درسته ! واسه اینم منبع معتبر میخوام !

مشاهده پیوست 232528مشاهده پیوست 232529

برای سوال 82 - درس برنامه ریزی کالبدی کتابی معرفی کرده بود که فکر می کنم این مورد داخلش بود. داخل بافتهای قدیمی به عمد خیابانهای بزرگ و عریض ساخته میشه و مقرر میشه در دو طرف خیابان بناهای حداقل 2 طبقه ساخته بشه.
کتاب رو یپدا نکردم، پیگیری می کنم از طریق دوستام اگر پیدا کردم اینجا عکس میزارم.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
سلام میخواستم بدونم شما که واسه منظر خوندید روی سوالات 114و120و110 اعتراض ندارید چون به نظرم جوابا اشتباه یه نگاه کردم تومنبع ولی پیدا نکردم جواب گفتم شما نظرتون چیه؟ ممنون

سوال 114 هم بنطرم جوابش اشتباس
سوال 120 جوابش درسته ی سرچ بزن تو نت :D
 

govashir

عضو جدید
من برای سوال 51فقط عکسای زیرو پیداکردم.کسی توضیح بهتری نداره؟

واین یکی
 

پیوست ها

  • 2.jpg
    2.jpg
    22 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 3.jpg
    3.jpg
    46.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
  • 1.jpg
    1.jpg
    42.4 کیلوبایت · بازدیدها: 0
آخرین ویرایش توسط مدیر:

aozita

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال 63:گزینه1 که به عنوان پاسخ صحیح ذکرشده کاملا اشتباه است زیرابراساس صفحه338 کتاب آشنایی بامعماری جهان آقای زارعی قبل از کلیسای ایاصوفیه درمعماری صدر مسیحیت در کلیسای مزارمقدس ازپلان ترکیبی طولی و مرکزی استفاده شده است پس خلاقیتی در این زمینه صورت نگرفته.
اماباتوجه به صفحه348 همان کتاب موردی که به عنوان عنصری نوین مطرح شده استفاده ازتاسچه وپانداتیواست.
یعنی از نظر شما فرقی بین
پلان ترکیبی طولی و مرکزی​
و
فضا مرکز گرا و در عین حال محوری​
نیس...........حتی اگه شکلی هم نباشه خود این کلمات زمین تا اسمون با هم متفاوتن چه برسه که ما دو پلان متفاوتم ازشون داریم.....
:eek:


 

arash dtb

عضو جدید
بچه ها... کسی با سوال 42 مشکلی نداره؟
جواب درست تو گزینه ها نیست..!
تو خرپا سمت چپی، مورب های وسطیتحت کششند ولی مورب های ابتدا و انتها تحت فشارند...خب پس نمیشه گف این خرپا اعضای موربش تحت کششند...اشتباه میکنم..؟؟!
اینم راه حلش: لینک جایی که آپلود کردم
http://zkranjbar.persiangig.com/image/42.JPG
لطفا این سوال هم به اعتراضاتون اضافه کنی...
منم همین مشکل و داشتم و دیدم جواب درست تو گزینه ها نیست ولی منظور طراح میله های مورب داخلی بوده چون فقط در این حالت گزینه 1 درست میشود چون دو میله مورب کناری در هر دو خرپا تحت فشار هستند
 

elham_er

عضو جدید
بچه ها من به دو تا سوال اعتراض دارم اما نمیدونم جچور اعتراض بدم..
یکی همون ساختمان بانک که فکر میکنم اکوتک میشه
یکی اندازه قطر لوله ها که فکر میکنم باید برابر باشه..
کسی میتونه کمکم کنه؟؟
 

4fafa

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها من به دو تا سوال اعتراض دارم اما نمیدونم جچور اعتراض بدم..
یکی همون ساختمان بانک که فکر میکنم اکوتک میشه
یکی اندازه قطر لوله ها که فکر میکنم باید برابر باشه..
کسی میتونه کمکم کنه؟؟
برج کن یینگ :کتاب بانی رو بخونید شکتون برطرف میشه...ص:345
(عمده گرایش طراحی یینگ :طراحی ؟آسمان خراش های سبز است و ....
 

elham_er

عضو جدید
برج کن یینگ :کتاب بانی رو بخونید شکتون برطرف میشه...ص:345
(عمده گرایش طراحی یینگ :طراحی ؟آسمان خراش های سبز است و ....
بله عزیزم ممنون من سرفصل فقط سر کنکور یادم مونده بود..خدا بگم چیکارشون کنه با این سوالاشون..
سوالای اسونشونم شک برانگیز بود
 

4fafa

عضو جدید
کاربر ممتاز
سوال 63:گزینه1 که به عنوان پاسخ صحیح ذکرشده کاملا اشتباه است زیرابراساس صفحه338 کتاب آشنایی بامعماری جهان آقای زارعی قبل از کلیسای ایاصوفیه درمعماری صدر مسیحیت در کلیسای مزارمقدس ازپلان ترکیبی طولی و مرکزی استفاده شده است پس خلاقیتی در این زمینه صورت نگرفته.
اماباتوجه به صفحه348 همان کتاب موردی که به عنوان عنصری نوین مطرح شده استفاده ازتاسچه وپانداتیواست.
در کلیسای مزار مقدس ترکیبی صورت نگرفته
اینها در مزار مقدس فقط در کنار هم قرار گرفته اند و ترکیبی نیستند...
میدونم تو کتاب زارعی ترکیبی نوشته ولی خودت بگو ترکیب آیا در مزار مقدس یا در ایاصوفیه.؟؟البته در ایاصوفیه
در یکی از آزمونهای آکادمی هم استاد تاریخ در ویدیوشون قشنگ ذکر کردند ک بچه ذها د مزار مقدس ترکیبی صورت نگرفته...بلکه فقط این 2 در کنار هم قرار گرفتند ینی هر 2 مطرح شدند ولی ن ترکیبی
:D
 
آخرین ویرایش:

Ar Mina

عضو جدید
برج کن یینگ :کتاب بانی رو بخونید شکتون برطرف میشه...ص:345
(عمده گرایش طراحی یینگ :طراحی ؟آسمان خراش های سبز است و ....
سلام مهندس درسته اکثر کارای یینگ اکتک هست ولی به واقع تو جزوه کامل نیا جلوی همین شکل نوشته پایدار
 

anahitashiraz

عضو جدید
بچه ها من به دو تا سوال اعتراض دارم اما نمیدونم جچور اعتراض بدم..
یکی همون ساختمان بانک که فکر میکنم اکوتک میشه
یکی اندازه قطر لوله ها که فکر میکنم باید برابر باشه..
کسی میتونه کمکم کنه؟؟
ببین سوال دوم رو نمیدونم. ولی واسه سوال اولت حتما اعتراض بزار. تو سایت سنجش سمت چپ بالا. از همون قسمت دیگه راحته و زمانی که اعتراض میزاری خودشون چند تا تیتر گذاشتن تو بزن:سوال 2 گزینه ای است. تو دلیلاتم حتما ذکر کن که مشخصا تو فصل اکوتک از کتاب بانی مسعود اومده ولی تو کامل نیا به سبز بودن تاکید شده و هر دو گزینه رو میشه صحیح اعلام کرد. مدارک تصویری و شماره صفحه هم میخوان ازت که من تو چندتا پست قبل گذاشتم. همونا رو بذار
 

ya.s.j

عضو جدید
***************اعتراض************
- (مناره ی مزینیاگا) Menara Mesiniaga
معمار:کن یینگ
مکان:کوالالامپور-مالزی
زمان:1989 – 1992
( از نظر یینگ طراحی پایدار همان طراحی اکولوژیک است و این طراحی باید در طول چرخه ی حیات خویش با سیستم های اکولوژیکی زمین هماهنگ باشد.)
در طراحی بنای مناره ی مزینیاگا اقلیم منطقه و ایده ی حیاط های آسمانی در نظر گرفته شده است.ایده ی حیاط های آسمانی در اصل تلفیق فضای سبز با معماری آسمانخراش است.این بنا به سه بخش کلی تقسیم میشود:طبقه ی همکف، که بستری سبز و پوشیده از گیاهان است.ده طبقه ی دایره ای شکل برای دفاتر،که هرکدام از یک باغچه بر روی بالکنبرخوردار هستند و یک تاج بر روی برج با سقفی خورشیدی، که استخری زیر قوس آ قرار دارد.مهمترین ابزاری که یینگ به منظور صرفه جویی در مصرف انرژی از آن استفاده می کند،دو حیاط معلق سبز است که به دور ساختمان پیچیده و بالا می روند و باعث ایجاد سایه و تضاد بصری بین سطوح فلزی و آلومینیومی می شوند.دومین ابزار، قابی از بتن مسلح است که از صفحات خورشیدی و دیواره های جدا کننده ساخته شده است،و پوششی از ترکیب شیشه و فلز دارد که با پایه ای شیبدار و تاجی فلزی برجستگی می یابد و تصویر معماری "های-تک" اولیه ای که از این ساختمان در ذهن بیننده شکل گرفته بود راهرچه طبیعی تر نمایان می سازد.این برج در گستره ی محل استقرار خود به یک نشانه بدل شده است، و زمین های اطراف آن به یمن وجود این برج تشخص،ارزش و اعتبار فراوانی یافته اند.
منبع:
بانی مسعود،امیر، 1346،کتاب معماری غرب،نشر هنر معماری قرن، تهران
 

ya.s.j

عضو جدید
*******جهت اعتراض**********
به سوال 63 تاریخ
کتاب هنر در گذر زمان،هلن گادنر صفحه
246 و 245
اشاره به 4 طاسچه و فضای نورانی زیر گنبد دارد.eteraz.jpg
 

پیوست ها

  • 20150218_154306.jpg
    20150218_154306.jpg
    82.3 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ya.s.j

عضو جدید
*******جهت اعتراض**********
به سوال 66 تاریخ
کتاب هنر در گذر زمان ، هلن گادنر، صفحه 68
جواب گزینه 2 )یونان - بین النهرین - مصر20150218_155635.jpg
 

ya.s.j

عضو جدید
سلام بچه ها من یک سری از اشکالاتی رو که در آوردم به سازمان سنجش ارسال کردم .اونا رو اینجا هم میزارم اگه حتی با یکی از مطالب موافق بودید بازم ازتون خواهش میکنم اونو بفرستید چون فقط در صورتی که تعدادمو زیاد باشه توجه میکنن.یادتون نره بعضی وقت ها میشه 2 تا گزینه رو هم درست اعلام کرد.خواهش میکنم حتما به سازمان نظرتون رو اعمال کنین.

با سلام وخسته نباشید. لازم به ذکر است که در بعضی از پاسخ های کنکور ارشد معماری 94 اشکالاتی موجود است که می بایست به آن توجه گشته وتصحیح گردد.

سوال 52:
بر طبق مطالب بیان شده گزینه صحیح را بال پرندگان نیز میتوان در نظر گرفت.

سوال84:
طبق مطالب عنوان شده در جزوه دکتر کامل نیا ساختمان کنت یینگ در حیطه معماری پایدار قرار دارد .نه سبز.

سوال 91:
در مدرسه ابتدایی بنابر سن کم دانش آموزان و جسم ضعیف آن ها میبایست همیشه تحت نظرودر معرض دید باشند وارتباط با بخش اداری معمولا در اولویت قرار دارد.چون احتمال ایجاد خطر برای افراد در فضای باز وجود دارد.پس گزینه بخش اداری صحیح تر است.

سوال 101:
معمولا برای ایجاد حس یگانگی می بایست تیرگی و روشنی همه رنگ ها یکسا ن باشند.

سوال107:
طبق مطالعه دقیق صورت گرفته در برج جان هنکاک برای جلوگیری از چشم زدگی و خیرگی نور منعکس شده از شیشه های برج به ساختمان های مجاور و همچنین برای جلئگیری از ناراحتی همسایگی ها به جای شیشه از تخته استفاده کردند.با جستجو در اینترنت هم خیلی راحت میتئان به این قضیه پی برد.پس گزینه صحیح جلوگیری از انعکاس نور خورشید به اطراف است.

سوال 110:
طبق مطالب عنوان شده در جزوه دکتر لادن اعتضادی پارک ورسای باروک فرانسه از تقارن پیروی میکند نه سلسله مراتب. این مطلب به واقع در جزوه دکتر علی جاودان صفحه 45 با کلمه میرور کاملا مشخص شده و واضح است که گزینه صحیح تقارن است.

سوال 119:
از قدیم مقبره الجایتو به گنبد سلطانیه زنجان مشهور بوده نه به چمن سلطانیه.پس پاسخ صحیح گنبد است نه چمن.

از سازمان سنجش تقاضا داریم داریم حتما به تک تک این موارد رسیدگی کنند.با تشکر


دوستان باید برای هر سوالی مه میدین یه منتع معتبر و شماره صفحه ذکر کنین.
اگه میشه منبع رو ذکر کنید ما هم اعتراض بدیم.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا