جمع آوری و نگهداری حشرات

Soheila.G

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من كه همه اينا رو بلد بودم:cool: من خودم يه پا حشره بگير و حشره اتاله كن و غيره هستم
بله كلكسيون حشره؟
كلكسيون حشره يه يك كلكسيون گفته ميشه كه توش حشراتي مختلف هست مثل كلكسيون تمبر...
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
روش خشك كردن پروانه‌ها

روش خشك كردن پروانه‌ها




محفظة نگهداري حشرات تازه گرفته شده
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحلة 4- استقرار در شيار تختة اتاله

مرحلة 4- استقرار در شيار تختة اتاله

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحلة 5- پهن كردن بالها با نصب دو نوار نازك اوليه

مرحلة 5- پهن كردن بالها با نصب دو نوار نازك اوليه

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مرحلة 11- پوشش بالها با نوارهاي پهن مقوايي و گذاشتن در محلي خشك و دور از آفتاب و دسترس مورچه به مدت يك هفته

مرحلة 11- پوشش بالها با نوارهاي پهن مقوايي و گذاشتن در محلي خشك و دور از آفتاب و دسترس مورچه به مدت يك هفته

 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]حکم خشک کردن حيوانات براي تزئين و دکور [/h]​
آيت ا...فاضل لنکراني در اين باره پاسخ داده اند: اگر موجب اذيت و آزار اين حيوانات نشود و زجرکش نکنند، اشکال شرعي ندارد. هرچند که اگر در کشتن آن ها غرض عقلايي وجود ندارد، بهتر است آن ها را نکشند. بله، کشتن حيوانات موذي اشکالي ندارد.
خراسان: حجت الاسلام حسيني داريني از پاسخگويان سوالات شرعي حرم مطهر رضوي، حکم شرعي کشتن و خشک کردن حيوانات و پرنده ها را، براي دکور و تزئين بيان کرد. متن استفتائات و پاسخ‌ها در پي مي‌آيد. کشتن و آزار حيوانات غيرموذي چگونه است؟ محبت به اين حيوانات چه حکمي دارد؟
آيت ا...مکارم شيرازي پاسخ داده اند: کشتن و آزار حيوانات غيرموذي اشکال دارد و حمايت از آنان خوب است.
آيا حيوانات و حشراتي را که موجب اذيت مي شوند، مي توان کشت؟
آيت ا...بهجت پاسخ داده اند: اشکالي ندارد و مي توان کشت.
آيا کشتن گربه که موجب اذيت و آزار اهل خانه است، جايز است؟
آيت ا...بهجت مي فرمايند: بله جايز است.
کشتن حيوانات وحشي و پرنده ها و حشرات جايز است يا نه؟ اگر براي خشک کردن و تزئين باشد، چطور؟
آيت ا...فاضل لنکراني در اين باره پاسخ داده اند: اگر موجب اذيت و آزار اين حيوانات نشود و زجرکش نکنند، اشکال شرعي ندارد. هرچند که اگر در کشتن آن ها غرض عقلايي وجود ندارد، بهتر است آن ها را نکشند. بله، کشتن حيوانات موذي اشکالي ندارد. ضمنا اگر نسبت به حيوانات وحشي و پرنده ها قوانين خاصي تصويب شده و مراحل قانوني را طي کرده است، بايد رعايت شود.
خشک کردن حيوانات و نگهداري آن در منازل و خريد و فروش آن، چه حکمي دارد؟
پاسخ آيت ا...مکارم شيرازي: اگر هدف عقلايي داشته باشد و موجب اذيت و آزار فوق العاده اي نشود، اشکالي ندارد.
خشک کردن يا کشتن حيوانات براي دکور و غير آن چه حکمي دارد؟
آيت ا...مکارم شيرازي: اگر باعث اذيت و آزار خاصي نباشد اشکالي ندارد، ولي در مورد حيوانات موذي مسئله روشن تر است ولي اگر از حيوانات داراي خون جهنده باشد با توجه به اين که ذبح شرعي نمي شود، احتياط آن است که با دست تر، بدن آن ها لمس نشود.
شکار، خريد و فروش حيواناتي که در حال انقراض مي باشند و از منابع طبيعي به شمار مي روند و متعلق به همه مردم است، چگونه است؟
آيت ا...مکارم شيرازي پاسخ مي دهند: هرگونه عملي که سبب انقراض حيوانات شود و از اين ناحيه ضرر و زياني به جامعه برسد، جايز نيست.
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
راهنمای جمع آوری حشرات
مضمون

چرا کلکسیون حشرات؟منابع و تجهیزات قوانین ساخت مجموعه کوریشن و آماده کردن مجموعه حشراتنگهداری و نصب اسلاید زمان نصب حشرات سوزن حشرات گسترش حشرات نصب پوینتنگهداری حشرات در الکلنصب اسلاید حشرات برچسب حشراتذخیره کردن حشرات مرتب سازی نهایی مجموعه لیست مجموعه اطلاعات عمومیچرا یک کلکسیون حشره ؟چرا ما باید یک کلکسیون حشره داشته باشیم؟این سوال معمولا از دانشجویان حشره شناسی شنیده میشود.پاسخ این سوال این است که کلکسیون به شما در ادغام خیلی از واقعیت های مختلف ، مهارتها و مفاهیم که شما در 311/301 Ento یاد میگیرید ، کمک میکند.از بین آنها مهمترین خصیصه افزایش تجربه و تمرین است. در حالیکه در این زمینه شما این فرصت را خواهید داشت که جاهای مختلفی که حشرات پیدا میشوند و برای پیشرفت تشخیص انواع میکروهبیت اشغال شده توسط حشرات در هر جای طبیعت را ببینید.تنوع taxa برای مجموعه تان مورد نیاز است.برای جستجوی فون حشرات به میکروهبیت متنوع نیاز خواهید داشت . در جمع آوری این میکروهبیت به آگاهی از روش های جمع آوری احتیاج خواهید داشت. تفاوت میان حشرات گرفتار در میکروهبیت مختلف به شما کمک میکند که یاد بگیرید حشرات را با میکروهبیت هایی که در آنجا یافت میشوند مرتبط بسازید.این تفاوت Faunal میتواند شما را برای تفکر روی بیولوژی حشرات گرفتار آماده کند و همچنین به شما اطلاعات آماده شده در سخنرانی و متن تان در مورد بیولوژی زندگی حشره کمک کند.با حفظ و نگهداری نمونه هایی که جمع میکنید، با تجربه علمی روشهای مربوط به مهارت های اولیه حشره شناسی سوزن زدن ، نصب نقطه ، برچسب زدن ، اسلاید زدن و نگهداری حشره در الکل را یاد خواهید گرفت .تشخیص نمونه در مجموعه تان به شما فرصت بیشتری برای پرورش دانش خود در شناسایی مربوط به مرفولوژی و هماهنگ کردن خوب مهارت شما در استفاده از کلیدها را خواهد داد.این تقریبا همیشه برای تشخیص نمونه جمع آوری شده توسط خودتان از کمک دادن به شما در آزمایشگاه جالبتر است.در تحلیل نهایی، مجموعه، نوع مهارتهای ویژه و آگاهی را کامل میکند که به شما اجازه ی تعیین کردن (نیاز به یک فهم بیولوژی و میکروهبیت) ، جمع آوری (نیاز به آگاهی درمورد روشهای مناسب جمع آوری ) حفظ و آماده کردن (نیاز به تخصص نگهداری) و شناسایی حشره (نیاز به آشنایی با کلید ها و ارتباط با مرفولوژی و اصطلاحات علمی ) را خواهد داد. بنابراین شدیدا احساس میکنیم که ساخت یک مجموعه ی حشره بخش ارزشمند این دوره است.

منابع و تجهیزات بسیاری از منابع و تجهیزاتی که برای مجموعه خود نیاز دارید فراهم میکنیم . بیشتر تجهیزات و منابع طی اولین یا دومین دوره آزمایشگاه توزیع میشود اما مواد و منابع کل ترم به عنوان مواد مورد نیاز فراهم میشود.هر دانشجو باید طبق منابع مرتبط با مجموعه فراهم کند:1) 200 سوزن حشره ، سایز 2یا3 مورد نیاز است.سوزنهای حشره برای خرید در TA یا آموزش دانشجویان قابل دسترس است. فروش به نفع ارگان دانشجویی کارشناسی حشره شناسی است و آنها قیمت را تعیین میکنند.2) یک انبر نوک ریز(اختیاری اما توصیه میشود،خرید از کتابفروشی TAMU )3) یک لنز دستی (اختیاری اما توصیه میشود، جهت بررسی نمونه خیلی مناسب،خریداری از TAMU یا کتابفروشی های محلی )پس از جمع آوری مواد و تجهیزات مرتبط در آزمایشگاه فراهم خواهد شد.1)الکل 2)استات اتیل (مایع کشنده) 3)نقاط حشرات 4)کاغذهای ویژه برای محل چسب.

قوانین ساخت مجموعه
1) نمونه ها باید برای دریافت همه اعتبار و ارزش بدرستی حفظ شده، نصب شده ،برچسب زده و دقیقا شناسایی شده باشند
.
2) همه نمونه ها باید مراحل کامل زندگی را شامل باشند
.
3) همه نمونه ها باید هر دو را داشته باشند: الف)شخصا توسط دانشجو جمع آوری شود.(به عنوان مثال آنها ممکن است توسط دوستان و آشنایان جمع آوری شوند، استثتا در ب و ج آمدهب)از مجموعه تله های حشرات یا نمونه های بدست آمده از مدرسان یا روش های کمکی 311/301 برای هدف ساخت نمونه قابل دسترس برای مطالعه یاج) دانشجویان برای تبادل و جمع آوری از 311/301 تحت قاعده بعدی مجازند: تبادل(تجارت) نمونه باید ارزانتر از قیمت واقعی و همراه نام درست جمع آوری کننده ی نمونه ها (نه اسم واقعی شخص در مجموعه) باشد.مبادله یا تجارت برای اعتبار و ارزش اضافی نمونه مجاز نیست.
4) همه نمونه ها باید در تقویم زودتر از تاریخ آخر مجموعه ی 301 جمع آوری شود.

5) نمونه ها از منابع زبر برای مجموعه های 301 Ento مجاز نیستند. نمونه های بدست آمده از پرورش آزمایشگاهی نمونه های خریداری شده به هر دلیلی نمونه هایی که قبلا در یک مجموعه جهت اعتبار و ارزش گذاری در M وA (به عنوان مثال 313 Ento، زمینه حشره شناسی) یا هر جای دیگری ، چه در مجموعه ی خودتان و یا در مجموعه ی دیگران بوده اند.مجموعه حشرات برای اعتبار و ارزش گذاری در TAMU با یک ترکیب زیر نور UV اسپری میشود؛تغییر می یابند اینطور نمونه ها قابل تشخیص هستند.اگر شما با دیگر دانشجویان تبادل (تجارت) میکنید(زیر را ببینید) مطمئن شویدکه هر نمونه ای که میگیرید قبلابرای اعتبار وارزش گذاری استفاده نشده باشد.اگر ما نمونه های اسپری شده در مجموعه ی شما بیابیم یک صفر روی مجموعه تان میگیرید.نمونه های گرفته شده از روش های مجموعه(بخاطر داشته باشید،این شبیه به اسپری شدن است)

6)
نمونه ها به یک منطقه جغرافیایی محدود نیستند و هر جایی در جهان میتوان آنها را جمع کرد.

7) دانشجویان ممکن است روی شناسایی نمونه ها باهم همکاری کنند، اما تنها با دیگر دانشجویان عضوشده در301Ento یا دانشجویان فارغ التحصیل عضو شده در 602Ento (بیاد داشته باشیدشما زمان امتحان فقط خودتان می آیید) بجز مواردی برای رسیدگی ساده یا تکذیب تشخیص امتحان دانشجو؛همکاران برای تشخیص و شناسایی مجاز نیستند.

8) 10% جریمه برای هر روز تغییر درتاخیر مجموعه تشخیص داده میشود.

9) نمونه های تبدیل شده برای اعتبار 301 دارائی TAMU میشوند.اگر شما خواستید مجموعه هایتان را نگهدارید شما باید الف) تشخیص دهید این روی لیست مجموعه را که تبدیل خواهد شد با مجموعه یتان و ب)مجموعه تان را تا آخر نیمسال نزد خود نگهدارید.اگر برایتان مقدور نیست،مجموعه یتان را آخر نیمسال بهار باز کنید،لطفا برخی افرادی که میتوانند آن را به شما برگردانند تعیین کنید.در غیر اینصورت مجموعه همه تابستان رها میشود(بعد از 301 Ento همه هست)داخل روش های مجموعه یا مرتب شده جا داده میشوند. ما نمیتوانیم مجموعه هایتان را برای مدتی بیش از تابستان انبار کنیم.

تهیه و کوریشن
حفظ و اسلاید زدن حشراتشما حداقل از 4 روش برای حفظ و نصب اسلاید برای 302 مجموعه حشره تان استفاده میکنید: سنجاق زدن ، نصب نقطه ، نصب اسلاید و نگهداری در الکلروش(های) مورد نیاز برای استفاده به هر منظوری از حشرات در روش های کمک برای ساخت مجموعه آمده (اگر هیچ چیز تشخیص داده نشود بنابراین نمونه باید بسته به سایز بدن سنجاق یا نصب نقطه میشوند) توجه داشته باشید که برخی حشرات سنجاق زده شده به گسترده شدن احتیاج دارند.به استفاده از برخی موارد احتیاطی در تصمیم به سوزن یا نصب نقطه برای برخی نمونه ها احتیاج هست و این تفاوت ها در میان کارشناسان و ترجیح روشهای نگهداری/ نصب برای برخی گروه ها وجود دارد.بنابراین کمی از توضیحات عمومی در مورد این ماده مناسب است. انتخاب یک روش نگهداری / نصب مناسب برای هر دسته حشره وابسته به 2 فاکتور سایز بدن و درجه اسکلریته شدن بدن است .برای بدن های سخت حشرات ، نمونه های خیلی کوچک (تقریبا کوچکتر از 1 mm )معمولا نصب اسلاید، نمونه های کوچک هرکدام از روش های اسلاید یا نقطه ، نمونه سایز کوچک به بزرگ نصب نقطه یا سنجاق زدن و نمونه های بزرگتر سنجاق میشوند. برای حشرات با بدن نرم ، حشرات کوچک به خیلی کوچک معمولا اسلاید زده میشوند، نمونه های کوچک به متوسط اسلاید و یا در الکل نگهداری میشوند و نمونه های بزرگتر در الکل نگهداری میشوند.رویهم رفته عقیده متداول نگهداری و اسلاید زدن برای گروه های مختلف گسترش یافته است. برای نمونه ، تعدادکمی از متخصصان توانستند صرفنطر از سایز یا درجه اسکلریته شدن در اسلاید زدن یک کک یا شپش شکست بخورند.اگر شما نتوانستید یک نمونه کوچک سوزن زده شده یا نقطه نصب شده را تشخیص دهید(این علت آسیب کم نمونه و آسان ساختن آن برای شناسایی است). در صفحاتی که در ادامه آمده است ،ما پایه سنجاق زدن ، نقطه زدن و نصب اسلاید و نگهداری در الکل و روش هایی برای برچسب زدن نمونه های آماده شده بوسیله این متد ها را حاضر میکنیم .به علاوه اطلاعات در مورد گسترش دادن در آزمایشگاه موجود است. لذت ببرید.

چه زمانی اسلاید میزنیدبلافاصله پس از کشتن آنها : معمولا برای اسلاید زدن در سریعترین زمان ممکن ، بعد از اینکه آنها می میرند؛ بهتر است .این برای اسلاید زدن حشرات از قبل مرده ناممکن است.حشرات خشک شده شدیدا شکننده اند و میدانید با هر تلاشی برای سوزن زدنشان میشکنند.برای بهترین نتیجه سعی کنید حشراتتان را در زمین یا فورا بعد از اینکه از زمین بازگشتید سوزن بزنید. یک شماره کوچک مرتب طرف راست نمونه اسلاید شده بعد از بازدید اززمین ایجاد کنیدشاید زمانتان را در بازدید طولانی یادداشت کنید.تناوب زیاد کیف های جمع آوری پر نمونه که ممکن است خیلی خشک شوند، قارچ بزنند یا در خوابگاه یا آپارتمانتان بپوسند.اگر نصب فوری مقدور نیست میتوانید نمونه را برای مدت کوتاهی منعطف نگهدارید بوسیله نگهداشتن آنها در یک طرف بی هوا (برای جلوگیری از خشک شدن) با رطوبت (آب-نم،سپس مرحله خارج از آب و نم) کاغذ خشک (اجازه ندهید کاغذ خشک نمونه را لمس کند چون موها/ پوست بدن درگیر میشوند)نمونه ها میتوانند تیپیکال نگهداری شوند در این راه برای 1 روز قبل قارچی و غیرقابل استفاده میشوند. همچنین نمونه ها میتوانند بعد از قرارگیری آنها در یک ظرف بی هوا فریز شوند. این روش آنها را برای مدت بیشتری نگه میدارد.اما آنها باید فورا بعد از گرم شدن نصب شوند.

نرم کردن نمونه خشک شده : اگر برخی نمونه هایتان خشک شده اند قبل از اینکه آنها را نصب کنید میتوانید آنها را نرم کنید و بعد نصب کنید(ما را برای دستورات و منابع ببینید)این توصیه نمیشود،گرچه، آنها به انعطاف اصلی خود برنمیگردند و احتمالا موفق خواهید شد آنها را کمی نرم کنید و نمونه را نصب کنید. تعدادی از شکست های نمونه اجتناب ناپذیر است . آسانترین و پرکاربرد ترین (نه بهترین) راه برای نرم کردن نمونه های خشک شده قرار دادن طولانی آنها در یک ظرف بی هوا با تعدادی منبع رطوبت است.بیاد داشته باشیددر بالا یک کاغذ خشک خیس شده با آب بعد مرحله خروج کارها از آب و نم ، اما اجازه ندهید حشرات کاغذ خشک را لمس کنند چون این ممکن است باعث درگیرشدن مو یا پوست بدن شود. حشرات را در طرف فقط برای یکی یا بیش از 2 روز رها کنید و بعد با دقت و سریع آنها را نصب کنید .برخی عوامل و ارتباطات بخصوص درنمونه های خشک شده در الکل، نمونه های سنجاق زده یا نصب نقطه جمع آوری شده در الکل دخالت دارند.خیلی از حشرات با بدن های سخت (مثل بیشتر سوسکها) میتوانند حقیقتا روی یک کاغذ خشک جا داده شوند، به آنها قبل از اینکه کاملا خشک و ترد شوند اجازه خشک شدن و سوزن زدن یا نصب نقطه داده میشود اگرچه امکان دارد ،حشرات بال ها اشتباه شود یا موها صاف شود و خارهای روی نمونه به حالت طبیعی اش برنگردد. حشره شناسان از چندین متدخیلی ویژه با دستورالعمل ویژه برای خشک کردن حشرات در الکل برای تولید نمونه با کیفیت بالا استفاده میکنند. ما سعی میکنیم برخی آموزش های خشک کردن نمونه ها از الکل قابل دسترس برای شما در آزمایشگاه را داشته باشیم.

سنجاق کردن حشرات
انواع سوزنها :سوزنهای حشرات ، سوزنهای مخصوصی برای نصب حشرات ساخته شده اند . آنها در سایزهای حلقه ای از 00(نازکترین)به 7(کلفترین) وجود دارند.تنها از سایز 2یا3برای مجموعه 311/301 استفاده کنید یا از ساختار (نه TA) برای استفاده از سایر سایزها مجاز هستید.سوزنهای نازکتر خیلی منعطفند؛سوزنهای کلفتتر برای بیشتر حشرات خیلی پهن هستند.

محل سوزن زدن : در بیشتر حشرات میان متا و مزوتوراکس،سمت راست خط میانی سوزن زده میشود و اینگونه تضمین میکند که همه بافتهای حشره روی 1 اسلاید حداقل آسیب را توسط سوزن زدن متحمل بشوند.در برخی موارد این قسمت ویژه سینه در در جاییکه سوزن میچسبد ،در صورتیکه دیگر حشرات سنجاق شوند میان بال راست یا مرکز سینه.برای مکان سنجاق زدن حشرات مخصوص از کتابهای مرجع (شکل9-36صفحه756)و آخر فصل های روی هر دستور راهنمائی بخواهید.

ارتفاع سوزن: حشرات باید تا ارتفاع یکسانی از سوزن ،سنجاق شوند یک ارتفاع مناسب 10-8 mm است این فاصله دقیق نیست اما به ارتفاع کلی و یکسان نمونه هایتان بستگی دارد.ارتفاع کافی سوزن بدلیل فراهم کردن امکان برداشتن سوزن بدون تماس انگشت با نمونه(و احتمالاشکستن آن)مهم است.

قرارگیری نمونه روی سوزن: این نکته که قفس سینه حشرات روی سوزن راست باشد مهم است ؛نمونه های سنجاق شده باید از هرطرف همسطح دیده شوند و نباید از هیچ جا کج دیده شود.گستردن حشرات برای بیشتر حشرات ، موقعیت آخر آرایش پاها،بالها،وغیره ماده خیلی زیادی نمیخواهدتا زمانیکه همه قسمتهای این ضمائم بتوانند به آسانی دیده شوند(این برای هدف شناسایی واجب است) همچنین به چندین نماینده گسترده شده،چندین نماینده گسترده شده ی نئوروپترا نیاز دارید چون این کارآنها را برای تشخیصبهتر توانا میکند .برخی دیگر گروه ها مثل آسیابک ها و ملخ ها عموما گسترده میشوند.اما این اختیاری است. برای گستردن یک حشره نمونه را میان مرکز سینه سوزن بزنید نمونه را در مرکز شیارتخته گسترش قرار دهید.مطمئن شوید سوزن در شیار عمود است(سنجاق رااز اطراف و ته شیارنگاه کنید)اگر سوزن درشیار کج شود،بال ها در یک وضعیت کج خشک میشوند،سپس،وقتیکه سوزن در جای عمودی در مجموعه تان قراردارد،بال ها همسطح نخواهند بود.سوزن را در مرکز شیار عمودی نگهدارید برای نصب نقطه وقتی که پایه ی بال ها با سطح تخته گسترش همسطح نگهدارید بال ها را به خارج در ارتفاع راست نگهدارید.اگر ارتفاع درست نیست دوباره آن را متعادل کنید برای گستردن وقتی که بالها را بیرون کشیدید اطراف بدن را با یک یا چند سوزن محکم ببندید.پشت رگبال جلویی قوی یک سوزن فروکنید و با کمک آن هریک از بالها را بطرف بیرون حرکت دهید این کار را در یک طرف بدن انجام دهید. احتیاط : اگر میخواهید هر دو طرف را بگسترانید و شما راست دست هستیداول بال های سمت چپ را بگسترانید و اگر چپ دست هستید ابتدا بالهای طرف راست را بگسترانید بال جلویی را تا حدی که حاشیه بال عقبی کمی بیشتر از زاویه راست با بدن باشد به خارج بکشید.یک اشتباه معمول قراردادن بال جلویی در زاویه 90 با بدن است.(در این تله نیفتید).جلوی بال را در همان جا سوزن بزنید.بال عقبی همان طرف را تا جایی که حاشیه جلویی بال عقبی با بدن زاویه 90 بیابد،خارج کنید و در همان جا بال عقب را سوزن بزنید.بال جلویی را بازبنشانید چونکه بین حاشیه عقبی بال جلویی و حاشیه جلویی بال عقبی فضای زیادی وجود دارد. بالها را در جای مناسب بدن نگهدارید و سوزن بزنید بعد از اینکه 4 بال در جای دقیق قرارگرفتند 1 کاغذ باریک روی همه بال ها در مکان با سوزن نگه میدارد.مطمئن شوید کاغذ باریک نوک بال را پوشانده در غیراینصورت ممکن است بسمت بالا تاب بردارد.بخاطر داشته باشید خیلی از سوزنها میان بالها قرارداده میشوند. اگر این سوزنها زمانی که حشرات خشک اند در رگبال قرارگیرند بالها ممکن است به آنها بچسبند، بعد زمانیکه سوزن ها برداشته میشوند ممکن است تکه هایی از بال آنها از هم جدا و یا پاره شوند.بعد از قرارگیری نمونه روی تخته اتالوار، بسته به سایز و رطوبت حشرات(برای نمونه های بزرگترو یا مرطوبتر) 7 روز اجازه دهیدتا خشک شوند. میتوانیدنمونه را در یک آون دمای کم(درجه 250-200) قراردهیدتا خشک شوند.اما آن تنها آتش است بیاد داشته باشید چندین دانشجو هر ساله نتایج خطرناک با این روش به بار می آورند.اینها همچنین در آزمایشگاه برای گستردن پروانه نشان داده میشوند.

نصب پوینت حشراتنصب پوینت چیست؟ یک پوینت یک تکه کاغذ مثلثی کوچکی است که برای نصب حشرات روی آن استفاده میشود.این منگنه نقطه ،کاغذ اسید-آزاد با درجه کیفیت بالای مستقیم شدگی (سیخ شدگی)استفاده میشود.بخاطر داشته باشید از کارتها یا دیگر انواع کاغذ برای ساختن نقطه استفاده نکنید.

آماده کردن نقطه ها: یک سوزن شماره ی 2یا 3 میان پهنای انتهایی نقطه نصب میشود و نقطه تا ارتفاع تقریبا 10mm از ارتفاع سوزن(برخی ارتفاع حشرات سوزن زده شده)جابجا میشود.فقط نوک نقطه را به پایین در یک زاویه 90-60 منعطف کنید از ناخن یا انبر برای اینکار استفاده کنید.برگه کوچک در جایی که شما نمونه را میچسبانید مسطح خواهد بودو آن باید نصب پایین بیاید خیلی زیاد تقویت میکند یک برای استفاده زیاد چسب. اگر چسب هست مستقیم چسبناک ،آن غافلگیر خواهد کرد شما را چونکه خیلی کم احتیاج دارید.نقطه ها بهتر است در دسته های کوچک 40-20 در یک زمان برای استفاده تازه در زمین یا آزمایشگاه ساخته شوند وقتیکه نمونه هایتان پیش رویتان برای نصب آماده است ساخت نقطه کارپرزحمتی خواهد بود.یک دسته نقطه بسازید و آنها را در فایل و یا جعبه هایتان برای استفاده های بعدی نگهدارید.

نصب و چگونگی یک نمونه روی نقطه : یک قطره چسب روی یک تکه کاغذ برزید وبگذارید که خشک و بی رنگ شود(بسته به کیفیت چسب 1یا2 دقیقه) . برای پاک کردن چسب اضافه از نقطه را لمس کنید.نوک نقطه را بطرف راست سینه حشره برای نصب لمس کنید. نقطه باید دقیقا بطرف سینه چسبیده شود،اگر ممکن است-نه فقط برای پاها و بالها. حشرات قبل از خشکی کامل به نوک نقطه بچسبند،با مهارت اینکار را انجام دهید که نمونه مستقیم و همسطح در هر طرف باشد و محکم به سینه چسبیده باشند،محور قفس سینه باید راست باشد-در مورد سر و یا شکم های افتاده ی نمونه ها نگران نباشید.
 

mr311

عضو جدید
سلام
مطالبتون خیلی مفید بود از این بابت ممنون!
می خواستم بدونم کسی می دونه چطور می شه حشرات رو به شکل زیر نگهداری کرد؟
$(KGrHqF,!q8FBIS30rZlBQbzUPzrfw~~60_35.JPG
 

n33ir

عضو جدید


سلام استاد
با آرزوی شادابی برای شما
خواهش می کنم بفرمایید زاویه دو طرف تخته اتاله از هم چقدر باید باشد و آیاد همیشه ثابت است و استاندارد است یا تخته هایی با زوایای مختلف وجود دارد و آیا برای اتاله پروانه ها زاویه خاصی مد نظر است یا نه؟!
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
eliot -esf روش جمع اوری کنه ها گیاه پزشکی 3

Similar threads

بالا