جشنی رنگارنگ در کشور هفتاد و دو ملت

abines

عضو جدید
کشور بزرگ و پرجمعیت هند در جنوب آسیا واقع شده است. این کشور دارای تاریخ و فرهنگ بسیار کهن و پرباری است که به 3000 سال قبل از میلاد می رسد. هند را به خاطر آیین ها، زبان ها و فرهنگ و نژادهای گوناگون کشور هفتاد و دو ملت می نامند. هر ساله در کشور هند جشن های زیادی برگزار می شود که یکی از معروفترین این جشن ها، جشن هولی می باشد.
جشن هولی در هند به معنی پایان زمستان و رسیدن بهار، پیروزی خیر بر شر، دیدار دوستان و آَشنایان، فراموش کردن کدورت ها، بازی و خنده، بهبود بخشیدن روابط از هم گسسته و به نوعی جشن شکر گذاری می باشد. جشن هولی به عنوان جشن رنگ ها یا جشن عشق نیز شناخته می شود. این جشن هر ساله در روز بعد از کامل شدن ماه در ماه مارچ (اواخر اسفند) برگزار می شود، مدت زمان برگزاری هولی در اکثر مناطق 2 روز می باشد و به عنوان روزهای تعطیل رسمی در هند به شمار می آید.
برگزاری این جشن را می توان در اکثر نقاط کشور هند مشاهده کرد ولی در مثلث طلایی گردشگری هند ( دهلی، جیپور، آگرا) جشن هولی زیبا تر، پر جنب و جوش تر و با کیفیت تر برگزار می شود.

نحوه برگزاری جشن هولی
در روز اول جشن مردم با پرتاب پودر های رنگی و بادکنک های پر از آب رنگی به سمت یکدیگر به رقص و پایکوبی می پردازند و در شب با روشن کردن آتش در کنار هم به دعا می پردازند. در روز دوم همانند روز اول مردم با پرتاب پودر های رنگی و بادکنک های پر از آب رنگی به سمت یکدیگر به رقص و پایکوبی می پردازند و در غروب روز دوم با پخش کردن شیرینی و در آغوش گرفتن یکدیگر این جشن زیبا و جذاب را به پایان می رسانند.(تور هند)
تمام رنگ های استفاده شده در این جشن طبیعی می باشد، که نه تنها برای پوست مضر نیست بلکه برای آن مفید هم می باشد.

ندای ارژنگ هر ساله مفتخر است در نزدیکی ایام نوروز که هم زمان با برگزاری جشن جذاب هولی در هند است پاسخ گوی شما عزیزان باشد، زیرا گردشگران زیادی برای خرید تور هند اقدام می کنند تا بتوانند هیجان جشن جذاب و شاد هولی را در هند تجربه کنند.



 

Similar threads

بالا