جستجوی چیزهای رایگان = آلوده شدن

Drago

پیشکسوت فعال فناوری اطلاعات
کاربر ممتاز
کدام از شما تا به حال Mp3 یا آهنگ زنگ یا متن شعر (Lyrics) رایگان از اینترنت دریافت نکرده اید؟
همه میدانند که گشت و گذار در سایت های غیر اخلاقی باعث میشود کامپیوتر شما به ویروس آلوده شود.ولی آیا میدانستید که جستجو برای فیلم یا موسیقی رایگان نیز خطرناک است؟
تحقیقی از شرکت مک آفی که چهارشنبه گذشته منتشر شد نشان میدهد افزودن عبارت "Free" به جستجو باعث میشود شانس شما برای ورود به سایتی که Malware دارد به طرز هنگفتی افزایش یابد.
برای مثال،جستجو برای آهنگ زنگ رایگان باعث افزایش احتمال ورود به یک سایت آلوده تا 300 درصد میشود.این تحقیق از اینجا قابل دانلود است.
جستجو برای "lyrics" (شعر و متن آهنگ) یک خواننده خاص به طور میانگین دوبرابر خطرناک تر از جستجو برای "Ringtone" های همان خواننده است.این نسبت در ۵ صفحه اول جستجو دیده میشود.
جستجو برای "Mp3" به طور کلی خطر را افزایش میدهد.سایت هایی که Mp3 های آلوده را پخش میکنند یا به منظور کلاهبرداری و یا ارسال Malware طراحی شده اند ۴۰ درصد رشد داشته است.
در همین حال مک آفی Malware هایی مرتبط با سایت هایی که فیلم ، برنامه های تلویزیونی و بازی های رایگان برای دانلود تبلیغ میکنند یافته است.
دوازده درصد سایت هایی که محتوای غیرمجاز تبلیغ میکنند Malware پخش میکنند.هفت درصد سایت هایی که به شما محتوای غیرمجاز پیشنهاد میدهند با سازمان های جرایم سایبری در ارتباطند.
در قسمتی از گزارش نوشته شده است که : سایتها معمولا بسیار حرفه ای طراحی شده است و سعی میکنند کاربر را با پیشنهادهایی مثل "دوره آزمایشی استفاده از سایت" یا مبالغ بسیار کم برای ورودی اغوا میکنند(=فریب میدهند!).هنگامی که کاربر این پیشنهاد را قبول میکند باید اجازه دهد کامپیوترشان با بقیه سیستمها ارتباط و دسترسی داشته باشد.این شامل موارد مختلفی میشود : از پولشویی تا سرقت یوزرنیم و پسورد کاربر.به اضافه اینها اطلاعات کامپیوتر شخص نیز ذخیره میشود : ورژن تمامی نرم افزارها ، User Agent ها و خیلی چیزهای دیگر.این اطلاعات برای افراد و موسسه های دیگر ارسال میشود و از آن برای مقاصد خرابکارانه استفاده میشود.به این کار "FingerPrinting" یا انگشت نگاری هم میگویند.
مک آفی برای کاهش خطر ورود به سایت های مخرب پیشنهاد میکند که از کلمه "Free" در جستجو ها استفاده نکنید،روی تبلیغات و بنرهای سایت هایی که به آنها اطمینان ندارید کلیک نکنید،روی لینک هایی که در فروم ها و صفحات مردمی هستند کلیک نکنید،نرم افزارهای امنیتی را به روز نگاه دارید،از افزونه های جستجوی مطمئن مانند McAfee Site Advisor استفاده کنید که در هنگام ورود به چنین سایت هایی به شما هشدار میدهد.


منبع : کرمانشاه IT به نقل از Cnet
 
بالا