جزوه دوره آموزشی مهندسی لوله گذاری در بستر دریا

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
یافتن منابع و افراد صاحب نظر در زمینه مهندسی لوله گذاری در بستر دریا، کار بسیار دشواری است. دوره های آموزشی در این رابطه، اکثرا در آموزشگاه های معتبر و با شهریه های بالا بر گزار می شوند.


در ادامه جزوه آموزشی دوره ای که در سال ۲۰۰۶ توسط دو نفر از متخصصین مهندسی خط لوله و لوله های فراساحل ( پروفسور Andrew Palmer و دکتر Roger King ) ابوظبی – امارات متحده عربی و در موسسه معتبر Harward Technology Middle East برگزار شده و دارای نکات بسیار مهم و کلیدی در مهندسی خطوط لوله، همچون انتخاب مسیرلوله، انتخاب جنس لوله، افزایش مقاومت در برابر خوردگی، سرویس جریان ترش، انواع آنالیزهای مهم سازه بر روی لوله، شرایط محیطی و ضوابط طراحی، پایداری خط لوله و طراحی برای پایداری، جوش، استانداردهای موجود برای طراحی، هیدرولیک خط لوله و عایق و کنترل آن، ساخت خطوط فراساحل، Bundles and Pipe-in-Pipe، انواع خوردگی داخلی و خارجی، Shore Approach،‌ حفاظت کاتدیک،‌ کمانش افقی و عمودی لوله،‌ حفر ترانشه و سپس دفن لوله، بازرسی و مانیتورینگ خط لوله، بررسی دهانه های باز زیر خط لوله Span Correction و نصب رایزر و خوردگی میکروبیولوژیکی می باشد.


همچنین در انتهای این دوره مباحثی همچون Future Development و Decommissioning و انواع مختلف لوله گذاری همچون روش S-Lay و J-Lay مطرح شده است.
 

پیوست ها

  • An overview on Subsea Pipeline From Engineering to Construction.zip
    2.8 مگایابت · بازدیدها: 9

P O U R I A

مدیر مهندسی شیمی مدیر تالار گفتگوی آزاد
مدیر تالار
جزوه آموزشی دوم
 

پیوست ها

  • Subsea Pipeline Engineering.part1.rar
    7 مگایابت · بازدیدها: 4
  • Subsea Pipeline Engineering.part2.rar
    3.5 مگایابت · بازدیدها: 4

Similar threads

بالا