جزئیات افزایش تعرفه برق

عزيز خشمان

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جزئیات افزایش تعرفه برق
173711 -۹ اسفند ۱۳۹۲






معاون وزیر نیرو از ابلاغ مصوبه دولت برای افزایش ۲۴درصدی تعرفه برق مصرفی از بهمن ۹۲ خبر داد و گفت: افزایش ۲۴درصدی قیمت برق در قبوض این دوره لحاظ می‌شود و اینکه گفته شود بدون اطلاع رسانی بوده، حرف نادرستی است.



علیرضا دائمی اظهار داشت:‌ طبق مصوبه ابلاغی دولت متوسط نرخ مصرف هر کیلووات ساعت برق از 43 تومان به 53 تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت از اول بهمن ماه سال جاری اجرایی شد.

وی افزود: حدود 10 ماه پیش مجلس در جریان تصویب بودجه سال 92، افزایش 38درصدی قیمت برق و دیگر حامل‌های انرژی را تصویب کرد و بیش از 5 ماه است که بحث تعدیل قیمت برق و حامل‌های انرژی در دولت مطرح است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزیر نیرو و معاونان وی بارها در نشست‌های خبری و مصاحبه‌های خود در 5 ماه گذشته دلایل لزوم افزایش نرخ آب و برق را به اطلاع مردم رسانده‌اند، گفت: با در نظر گرفتن اینکه افزایش قیمت برق مصرفی از ابتدای سال به‌عنوان قانون ابلاغ شده بود و بارها نیز در این خصوص از سوی مسئولان صحبت شد، طرح این مسئله که افزایش قیمت برق بدون اطلاع رسانی قبلی بوده، حرفی نادرست است.

وی ادامه داد: دولت بر اساس قانون بودجه سال 92، مجوز افزایش 38درصدی نرخ مصرف برق و دیگر حامل‌های انرژی را داشت اما بنا به صلاحدید و با درنظر گرفتن مسائل مختلف اجتماعی و اقتصادی کشور، تصمیم گرفت افزایش 24درصدی در قیمت برق لحاظ شود.دائمی با بیان اینکه افزایش 24درصدی قیمت برق در قبوض جدیدی که برای این دوره صادر می‌شود لحاظ خواهد شد، اذعان داشت: این افزایش قیمت به‌صورت پلکانی دیده شده تا کسانی که زیر الگوی مصرف، برق را مصرف می‌کنند هزینه کمتری بپردازند و کسانی که بالای الگوی مصرف به مصرف برق اقدام می‌کنند هزینه بیشتری پرداخت کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هزینه تمام‌شده تولید، انتقال و توزیع هرکیلووات ساعت برق 80 تومان است، گفت: سیاست دولت این است که افزایش قیمت‌ها در یک مرحله باشد و با توجه به اینکه در بودجه سال 93 افزایش قیمتی دیده نشده، در سال 93 افزایش قیمت برق نخواهیم داشت.
 

A3MO0ON

عضو جدید
واااااای خدا به فریادمون برسه تابستونو بگو پول برق بیچارمون میکنه ....................
 
بالا