جداکننده ها [ separators ]

salam_to_all

عضو جدید

پیوست ها

  • Rolairtrol-Air-Separator-removes-air.rar
    126.5 کیلوبایت · بازدیدها: 20
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mahdi.adelinasab

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
این جداکننده ها فکر می کنم که دارای مش نباشن.
چون با ضربات پیستونی که به سیال فاز مایع وارد می کنن، فاز گازی رو دارای انرژی جنبشی بیشتر و در نتیجه بالابرندگی بیشتر فرار از جداکننده را برای لون فراهم می کند.
عکس جالبی بود
یا علی
 

اشکان فروتن

مدیر بازنشسته
 
سپریتورها دستگاهی هستند که دو فاز گاز و مایع رو از هم جدا میکند .
وقتی یک جریان دوفازی وارد اونا میشه پس از برخورد به تیغه ورودی ، فشار آنها کاهش میابد و در اثر کاهش فشار اجزائ سبکتر آنها وارد فاز گاز شده و از بالای دستگاه سپریتور که اشکان جان هم شکلشو در بالا گذاشتند ،خارج میشه . مایع هم به دلیل سنگین بودن و گرانش زمین از پایین آن خارج میشه .
در سپریتور هیچ گونه تغییری در ماهیت جریان ورودی رخ نمیابد مگر تفکیک اجزا سبکتر آن ( گاز ) از مایع .

افت فشار در separator برای فاز گاز 2 نوع است . یکی افت فشار ورودی به سپریتور ( همان برخورد با تیغه ) که این افت فشار برای فاز مایع هم محاسبه می شود و دیگری افت فشاری است که هنگام عبور از توری بالای separator ایجاد میشود . که فاز مایع این افت فشار را نخواهد داشت .
به توری بالا (demister) یا رطوبت گیر گویند که جهت جدا کردن قطرات مایع از گاز بکار میرود .
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
تقریبا در اکثر فرآیندها مخازن وجود دارند که بسته به کاربردشان ساختارهای مختلفی دارند. این مخازن شامل دارم ها و تانک ها و غیره می شوند. تفاوت بین درام و تانک در اندازه و کاربردشان می باشد.
مخازن فرآیندی از استوانه ای افقی یا عمودی یا کروی یا شیب دار با انتهای صاف یا منحنی شکل(بسته به فشار) تشکیل شده اند. در واحدهای پیوسته مخازن دارای چند دقیقه زمان ماند می باشند. معمولا مخازن بین تجهیزات اصلی یا به عنوان منیع خوراک یا جهت جمع اوری محصول مورد استفاده قرار می گیرند. از کاربردهای مخازن می توان به درام جریان برگشتی (که یک جریان بین کندانسور برج و تجهیزات کمپرسور استفاده می شود) درام قبل از کمپرسور (که برای جمع آوری مایعات قبل از ورود خوراک به کمپرسور استفاده می شود) مخزن روی کوره ها (که تیوبهای داخل کوره را در مقابل خشک شدن محافظت می کند) مخزن روی خط خروجی کمپرسورهای رفت و برگشتی (جهت یکنواخت کردن فشار خروجی و غیره اشاره کرد)
تانک ها معمولا بزرگتر از مخازن می باشند و زمان ماند چند ساعته دارند. به عنوان نمونه تانک خوراک برج تقطیر ناپیوسته ممکن است زمان مانی حدود چند روز داشته باشد و تانک های تجمعی بین تجهیزات ممکن است چند ساعت زمان ماند داشته باشند.
تانک های ذخیره عموما به صورت موازی در خارج فرآیند قرار می گیرند. در زمان ذخیره مایعات بالای مخزن فضایی را جهت تجمع بخار باید در نظر گرفت. برای مخزن با حجم کمتر از 500 گالن باید 15% و بالای 500 گالن حدود 10% حجم مایع را برای بخار به مخزن اضافه کرد.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
سپریتورها دستگاهی هستند که دو فاز گاز و مایع رو از هم جدا میکند .
علاوه بر این.. برای جداسازی فاز های جامد - مایع هم کاربرد دارد که در قالب نام دیگری بکار می رود... بنام سیکلون ها.
جداکننده هایی که برای جداسازی مایع و گاز به کار می روند بیشتر از قانون فلاش برای جداسازی استفاده می کنند و علاوه بر آن بیشتر هم از نوع سانتیرفوژ هستند.
 
علاوه بر این.. برای جداسازی فاز های جامد - مایع هم کاربرد دارد که در قالب نام دیگری بکار می رود... بنام سیکلون ها.
جداکننده هایی که برای جداسازی مایع و گاز به کار می روند بیشتر از قانون فلاش برای جداسازی استفاده می کنند و علاوه بر آن بیشتر هم از نوع سانتیرفوژ هستند.
بله . همون طوری که گفتید انواع متفاوتی با نامهای مختلف وجود دارد .
یه نمونه دیگه هم هست بنام coalescer که مایع مایع رو از هم جدا میکند .
یه درام دیگه هم هست که قبل از برج جذب در فرایند شیرین سازی گاز قرار میدند . اسمش scrubber هست که اونم ذرات جامد معلق در گاز ترش رو قبل از ورود به برج می گیره و گاز از بالاش خارج میشه
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
نوع دیگری هم می باشد که برای سه فاز طراحی شده است.. مایع/ گاز/جامد(ذرات خیلی کوچک) که به اون sulg catcher می گویند. که اسم اون در اصطلاح فارسی بنام لختگیر یا جداکننده شیب دار می باشد که خیلی قدیمی هم می باشد. که فقط از اون در ایران دو نوع می باشد یکی از مسجد سلیمان و یکی هم در طرف قلعه موشکی نزدیک گچساران می باشد.
 

majidsadeqzadeh

عضو جدید
البته slug catcher در واقع یک لوله با قطر زیاد ( حدود 32in)، طول زیاد (حدود یک کیلومتر) و شیب اندک می باشد و با توجه به نیروی جاذبه مایع رو از گاز جدا می کند. این نوع دستگاه در تمام فازهای عسلویه استفاده شده و گازی که از دریا به خشکی می رسد، ابتدا وارد slug catcher شده و میعانات گازی و MEG آن جدا می شود. گاز نیز از بالای لوله ها خارج می شود.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
این نوعی رو که شما نام بردید بنام لجن گیر معروف می باشد و این نوع اسلاگ کچر به صورت افقی قرار دارند منظور من نوع شیب دار بود که بسیار کم می باشد.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
توصیه های زیر می تواند جهت انتخاب افقی یا عمودی بودن تانک های ذخیره استفاده کنید:
1- برای حجم کمتر از 1000 گالن از مخازن عمودی پایه دار استفاده می شود.
2- بین 1000 تا 10000 گالن از مخازن افقی بدون فونداسیون بتنی استفاده می شود.
3- برای بالای 10000 گالن به بالا از مخازن افقی با فونداسیون یتنی استفاده می شود.


مایعات با فشار بخار بالا (مایعات فرار) و گازهای تحت فشار زیاد در مخازن افقی بلند و یا کروی ذخیره می شوند. برای ذخیره گازها در شرایط اتمسفری از مخازن با سقف شناور استفاده می کنند در اینگونه مخازن سقف توسط مایعات آبندی می شود. برای مایعات فرار از مخازن دارای سیستم سرد سازی استفاده می کنند. باید توجه داشت که در هنگام نگهداری سیالات در طول روز و شب به دلیل دمای محیط فشار مخزن تغییر می کند.

در مبحث قبلی صحبتی از فلاش و روش گریز از مرکز شد که کمی هم درباره اون توضیح می دهم...
تبخیر انیflushing
تعریف: فرآیند جداسازی اجزای یک مخلوط مایع به روش کاهش ناگهانی فشار به صورتی که طبق منحنی اشباع یکی از آن اجزا در آن فشار و دما به حالت گاز در اید تبخیر انی گفته می شود.
در این روش مخلوط مایع با فشار نسبتا زیاد به درون یک مخزن که حجم زیادی دارد وارد می شود. به دلیل ازدیاد حجم فشار بطور ناگهانی پایین می آید. طبق منحنی اشباع یکی از ان اجزا در حالت گاز و دیگری در حالت مایع واقع می وشند و بدین گونه جزئی که بصورت گاز در امده از بالا جدا می شود. جز مایع نیز از پایین مخزن جدا می شود. جز گازی اگر مجداد قابل استفاده باشد به فرآیند برگشت داده می شود یا توسط فرآیند سرمایش به مایع تبدیل و سپس به فرآیند برگشت داده می شود و یا دور ریز می شود.
در این روش معمولا برای جبران گاهش دمای مایع بر اثر افت فشازر قبل از انجام تبخیر آنی سیال توسط فرآیند گرمایش مقداری انرژی دریافت می کند.
یک مثال جالب: مثل جداسازی آب و اوره برای بالا بردن درصد خاوص اوره. در این روش بسیار مهم است که نقطه جوش اجزا اختلاف زیادی با هم داشته باشد چرا؟ زیرا تبخیر انی فقط یکی از اجزا به نقطه جوش رسیده و سپس تبخیر می شود. نقطه جوش آب در فشار اتمسفر برابر 100 و نقطه جوش اوره 123 درجه سانتی گراد می باشد.

روش گریز از مرکزcentrifuge

تعریف: فرآیند جداسازی دو ملکول مختلف بر اساس اختلاف جرم مولکولی به وسیله گردش مداوم حول یک محور روش گریز از مرکز نامیده می شود. در این روش مولکول های بزرگتر و سنگین تر از محور فاصله بیشتری می گیرند و تفکیک می شوند ومولکول های سبکتر به محور نزدیکترند.
این روش برای فازهای(مایع/مایع) و (مایع/جامد) و در مواردی برای (جامد/ جامد) اگر بهصورت پودر باشند قابل استفاده هستند.
در مایعات اگر نتوان با روش های دیگر گفته شده ملکول را از همدیگر جدا کرد از این روش استفاده کرد.
مثل خشک کردن لباس در لباسشویی
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
درام ها
مخازن مایع عموما بصورت افقی بوده و جدا کننده های گاز/ مایع به صورت عمودی می باشند. ولی در درام جریان برگشتی وجود دارد. عموما از مخازن افقی استفاده می شود نسبت قطر به ارتفاع در دارمها بین 2-5 می باشد. کمترین قطر برای فشارهای بالا و جداسازی مایع/مایع می باشد.
حجم مخزن به دبی جریان وابسته است اما در تعیین حجم به پارامترهای ایمنی فرآیند از قبیل نوع کنترل. خشک شدن تجهیزات بعدی(تمام شدن خوراک تجهیزات) و غیره باید دقت کرد. عموما حجم را بر اساس ترم زمان پر شدن نصف مخزن محاسبه می کنند. برای بسیاری از سرویس ها این زمان بین 5 تا 10 دقیقه می باشد. البته موارد استثنا وجود دارد:
1- در مورد خوراک و مخازن ته نشینی زمان حدود 10 تا 30 دقیقه می باشد.
2- برای knockout drum خوراک کمپرسورها زمان بین 10 تا 20 دقیقه می باشد که حداقل حجم بر اساس زمان 10 دقیقه محاسبه می شود.
 

srn57

عضو جدید
این نوعی رو که شما نام بردید بنام لجن گیر معروف می باشد و این نوع اسلاگ کچر به صورت افقی قرار دارند منظور من نوع شیب دار بود که بسیار کم می باشد.

امیدوارم بحث رو منحرف نکنم.
این slug catcherیا به قول ما اسمال کچل ، منظور تون رو نمیفهمم از این که نوع شیب دارش با انواع دیگش فرق میکنه.
حقیقتش چون من شخصا همه نوعش رو که دیدم از نوع شیب دار به نظرم اومد یعنی همشون دارای یک شیب نسبتا ملایم بودن.
مثل عکس های زیر.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
نه عزیزم تحت هیچ عنوان بحث منحرف نشده...
کلیه جداکننده های افقی داری یک شیب خیلی ملایم هستند. ولی کاملا صاف نصب می شوند مثل اون هایی که شما قرار داده اید. ولی نوعی وجود دارد که با شیب نصب می شود.این عکس هایی که شما قرار داده اید بیشتر به نوع شاخه ای معروف می باشند که بصورت جمعی قرار می گیرند. ولی این نوعی که من نام بردم برای زمانی هست که مثلا در یک خط لوله که مثلا از تهران تا اصفهان کشید می شود و در حین مسیر لوله باید از یک کوه بالا برود در این حالت به دلیل ایجاد یک انحنا در مسیر لوله باعث ایجاد حباب می شود در اصطلاح تخصصی به اون لختـه می گویند که حالا باید با استفاده از یک اسلاگ(لختـه) کچر(گیر) بر طرف شود که به خاطر وجود اون شیب زمین این جداکننده به حالت شیب دار نصب می شود. و بیشتر برای جداسازی مواد که شامل نفت و آب باشد استفاده می شود که لختـه حاصل شده را بر طرف کند.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
بیشتر اصطلاحات در صنعت نفت لاین می باشد و با نوع کلاسیک آن ها که در کتاب ها بیان می شود کاملا فرق می کند. و این موضوع به زمان قبل ازز انقلاب بر می گردد که در آن موقع افرادی که به زبان لاتین زیاد آشنایی نداشتند سعی می کردنند کلمات را به سمت زبان مادری خود میل دهند و از اون موقع بیشتر آن ها به صورت جا افتاده. و در بعضی جاها خیلی سریع تلفظ می شود زیرا در زمان کار فرصت برای با لهجه تلفظ کردن وجود ندارد....:)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

srn57

عضو جدید
نه مهندس!
این یه لفظ بود به شوخی که بچه ها اونجا میگفتن اسمال کچل (اسماعیل کچل)!!! بر وزن اسلگ کچر یا اسلاکچر!!!
ممنون از توضیحات شما.
در مورد این لغات جایگزین هم دقیقا همین طوره که فرمودید .
چون تازه کار ها از با تجربه های قدیمی کار یاد میگیرن و معمولا در یک سیستم هم همین اصطلاحات که بیشترشون هم اشتباها یه عادت شده و همه هم به همون اسم میشناسنش و تو اون سیستم نا خدا آگاه همین ها منتقل میشه به تازه کار هایی مثل من!
مثلا
inlet separator شده انلت!
از این سپریتور ها تو فرایند تصفیه گاز زیاده.
در یک واحد تصفیه گاز ترش که حتما دیدید جدا کننده های زیادی در مراحل مختلف روی گاز ترش و شیرین تاثیر میذارن .
همون طور که آقا نیما هم گفتن قبل از ورود گاز ترش به برج های تماس برای زدودن H2S ، جدا کننده داریم که معمولا به عنوان ف ی ل ت ر هم ازشون یاد میشه!
این ف ی ل ت ر ها حاوی نوعی از ف ی ل ت ر ها به صورت افقی هستند که ذرات همراه گاز رو میگیرن.
قبل اون هم یک اینلت سپریتور در ورودی واحد ها هستش که به همون صورت فلش کردن گاز که شما گفتید تا حدود زیادی آب ترش و هیدرو کربن های مایع رو از گاز جدا میکنه.
در مراحل بعدی هم جدا کننده های دیگه ای که بعضی هاش به صورت ف ی ل ت ر طراحی شدن از فاز گاز شیرین شده ،مایعات و دیگر مواد رو میگیرن تا اینکه در مرحله آخر و پس از نم زدایی و عبور از ف ی ل ت ر نهایی ،گاز شیرین شده به صورت خشک و خالص وارد خروجی پالایشگاه بشه!!
 
آخرین ویرایش:

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
بله.. این هم یک عکس از اسلاگ کچر البته یک عکس دیگر داشتم که خیلی بهتر بود ولی مثل اینکه از کامپیوترم پاک شده:

اسم هندبوک مربوط هم در بالای عکس نوشته شده است که این کتاب هم در تالار مهدسی شیمی موجود می باشد.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
یک مثال

یک مثال

خب.... بعد از این مباحث برای درک بهتر از فلاش یک مثال کاربردی میزنم:
در عکس مشخص شده است که مواد و مقدار آن ها و مقدار ثابت های تعادل را از جداول مربوط مربوطه در آورده.

ابتدا این مسئله را با نرم افزار MATLAB حل می کنم و بعد با نرم افزار ASPEN تا ببینیم یکسان می شوند یا نه!!!
ولی باید از این فرمول استفاده شود:

حل با MATLAB
[%VAPOR-LIQUID EQUILIBRIUM]
Function y = vpequil(v)
Z = [0.1 0.3 0.4 0.2]
K = [6.8 2.2 0.8 0.052]
Sum1 = 0;
For I = 1:4
Num = (k (i) -1)* z (i)
Denom = 1+ (k (i)-1)
Sum1 = sum1 +num/denom
End
Y = sum1
Z = 0.1 0.3 0.4 0.2
K = 6.8 2.2 0.8 0.052
Num = 0.58
Denom = 2.1600
Sum = 0.2685
…………
Ans = 0.2415
>>fzero(@vpequil'0.2)
Ans = 0.4258
توجه کنید که جواب نهایی بدست آمد 0.42
حال با نرم افزار اسپن که محاسبات را انجام دهیم این گراف بدست می آید:

نقطه ای را که سیاه کرده ام توجه کنید اگر به پایین بیاید میزان عدد بدست آمده را مشخص می کند که بسیار به عدد 0.42 نزدیک می باشد.... البته باید هر دو جواب یکی شوند ولی من زیاد به ارقام با منعنی در متلب توجه نکردم. (برنامه متلب را کامل قرار نداده ام به دلیل زیاد بودن محاسبات)
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
جداکننده ها:
همان طور که می دانیم سیال تولیدی از چاه ها معمولا بصورت دوفاز(نفت و گاز و بعضی مواقع نیز سه فاز مانند نفت و گاز و آب و یا نفت و گاز و ماسه سنگ) تولید می گردد. لذا لازم است که برای بمصرف رساندن هر فاز بطور جداگانه آن ها را به یک نحوی از یکدیگر جدا کنند این عمل جداسازی در ظروف مختلف که تحت طراحی بخصوصی تهیه شده اند انجام می گردد. این ظروف اطلاحا جداکننده یا تفکیک کننده separator نامیده می شوند.
تفکیک کننده ها از نظر کلی تقریبا مشابه هستند ولی از نظر ساختمان تفاوت هایی با هم دارند.

انواع جداکننده از نظر عمل کرد:

1- جداکننده معمولیseparator : که تحت شرایط عمل گاز و نفت را از هم جدا میکند.
2- ذره گیرscrubber : در حقیقت نوعی جداکننده است که در مواردی که نسبت گاز به نفت خیلی زیاد باشد برای جداسازی آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.
3- ظرف مایع گیر knockout: که این خود دو نمونه دارد یکی این که در مسیر جریان سیالی که مشتمل بر آب و نفت و گاز است قرار می گیرد و آب را از یک طرف خارج می کند و گاز و هیدروکربن های مایع را از طرف دیگری خارج مینماید که به آن free water knockout گویند. نمونه دیگر آن total liquid knockout می باشد که در مسیر گاز فشار قوی قرار میگیرد و حتی الامکان تمامی مایع همراه ان را جدا می نماید.
4- از نظر عمل تفکیک نمونه های دیگر تفکیک کننده نیز موجود می باشند نظیر flash chamer که تحت فشار پایین کار می کند و شاید بتوان آن را بنام دیگری مثل تفکیک کننده مرحله دوم نامید. نوع دیگری هست بنام expansion vessel که گاز در داخل آن منبسط میگردد و در فضای با دمای کم عمل جداسازی صورت میگیرد. نوع دیگری بنام dust scrubber که در حقیقت همان filter معمولی است زیرا ***** نیز خود یک نوع تفکیک کننده می باشد.

انواع جداکننده از نظر ساختمان:
تفکیک کننده های افقی
معمولی ترین نوع تفکیک کننده (در شرکت ملی نفت ایران نیز عمومی است) همین مدل می باشد که در مواقعی که گاز زیاد بصورت محلول در مایع موجود است مورد استفاده قرار می گیرد. سطح تماس گاز و نفت در داخل ان زیاد است بدانمعنی که گاز و نفت در سطح بزرگتری قابل تفکیک از هم هستند. پس راحتر از هم جدا می شوند. علاوه بر موضوع فوق برای ظرفیت های زیاد نیز مناسبتر از انواع دیگر می باشد. از این مدل نمونه ای بصورت دو ظرف مرتبط نیز موجود است. Double Barrel Horizontal

مزایا:
الف: برای یک مقدار معلوم نفت و گاز استفاده از این تفکیک کننده ارزانتر خواهد بود.
ب: حمل و نقل و استفاده از آن راحت می باشد.
ج: برای یک اندازه مشابه با مدل های دیگر نمونه ای افقی فضای بیشتری برای مایع و روسوبات دارد. از این رو درجه جداسازی سیال ها سه فاز نیز بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.
د: نفتی که تولید کف می کند foamy crude راحتتر در داخل این مدل از گاز جدا می گردد و این بدان معناست که سطح تماس بیشتری بین گاز و مایع درون تفکیک کننده موجود است.
هـ: در مواردی که قرار است بمنظور گرم کردن نفت از سیم برق در داخل تفکیک کننده استفاده شود باز هم این مدل ارجعیت دارد.

معایب:
الف: در مورد نوسانات سطح مایع liquid surge ظرفیت آن نسبت به نمونه های دیگر متغیر می باشد و جندان مناسب نیست.
ب: کنترل سطح تماس گاز و نفت بسیار مشکل است.



جداکننده های عمودی
مدل دیگری از تفکیک کننده ها می باشد که بخصوص زمانی که نسبت گاز به نفت سیال مورد نظر کم باشد مورد استفاده قرار می گیرد. با مقایسه با نمونه افقی سطح تماس گاز و نفت در آن ها کم است.

مزایا
الف: در مواردی که سطح مایع نوسان دارد طراحی و استفاده از ان راحتر و ساده تر است.
ب: کنترل سطح مایع چندان مشکل نیست.
ج: راحتتر از نمونه قبلی تمیز می شود.

معایب
الف: حمل و نقل آن بسیار مشکل است.
ب: این مدل بسیار گران است.
ج: برای مقدار ثابت گاز باتوجه به مدل قبل قطر آن خیلی زیاد است.


جداکننده های کروی

در حال حاضر از این مدل کمتر استفاده می شود. بخصوص وقتی که نفت تولید کف می نماید استفاده از آن به حداقل میرسد. بهرحال در گذشته صنعت نفت استفاده زیادی داشت البته در خارج از ایران منظورم می باشد.

مزایا:
الف: نسبت به خرج ساختمان و عملیات روی آن مقدار گاز جدا شده در این حالت بیشتر خواهد بود.
ب: براحتی قابل تمیز شدن است.
ج: می توان براحتی از آن بعنوان تفکیک کننده ی سیار استفاده کرد.
د: از نظر موقعیت جمع و جور می باشد و فضای کمی را اشغال می کند.

معایب:
الف: برای مقدار زیاد ظرفیت از نظر اقتصاد مناسب نیست.
ب: در مورد نفتی که تولید کف می نماید راندمان کاری بسیار پایین است.
ج: کنترل سطح مایع در ان محدود است.
 

حبیب صدر

عضو جدید
یک سوال

یک سوال

تفاوت vessel با separator در چیست خواهش می کنم هر چه زود تر به من پاسخ دهید .لطفا:que:
 

designchem

متخصص طراحی دستگاههای تبادل حرارت
کاربر ممتاز
نمیشه گفت تفاوت وسل با سپراتور چیست انواع و اقسام سپراتور وجود داره مثلا سپراتور دو فازی سه فازی ***** سپراتورو...که تفاوت اونها در اینترنال هاشونه و این اینترنالها هستند که داخل وسل قرار می گیرند و سپراتور رو می سازند پس وسل بخشی از سپراتوره
 

hormozdi

عضو جدید
تفاوت vessel با separator در چیست خواهش می کنم هر چه زود تر به من پاسخ دهید .لطفا:que:

Vessel به معنی ظرف یا محفظه می باشد. یک محفظه می تواند یک تانک ذخیره مایعات یا گازها، یک سپراتور یا جدا کننده، یک رآکتور، یک برج، یک مبدل حرارتی یا ... هر نوع محفظه ای باشد که یا بعنوان تجهیزات در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد یا تجهیزات داخل ان قرار می گیرند.
جداکننده هم توضیح کاملا مشخصی دارد و نیاز به ذکر مجدد نیست.
 

benyamin1837

عضو جدید
لطفا تفاوت slug catcher با hight pressure seprator را از لحاظ طراحی و اجزای درونی اعم از filter ها و اندازه ها را بیان کنید.لطفا هر چه زودترپاسخ دهید. با تشکر
 
آخرین ویرایش:

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
لطفا تفاوت slug catcher با hight pressure seprator را از لحاظ طراحی و اجزای درونی اعم از filter ها و اندازه ها را بیان کنید.لطفا هر چه زودترپاسخ دهید. با تشکر

اسلاگ کچر یک نوع لخته گیر هستش که برای گرفتن لخته هایی که در اثر تجمع مایع در سراشیبی ها ایجاد میشه استفاده میشه و طراحیش هم بر میگرده به نوع رژی جریان ورودی بهش. ولی جدا کنند با فشار بالا همون جدا کننده هایی هستش که در سری اول جدا کننده ها در واحد های پالایشگاهی قرار میگیره که به مراتب در مراحل بعدی فشار کاهش پیدا میکنه.
 

designchem

متخصص طراحی دستگاههای تبادل حرارت
کاربر ممتاز
سلام
تفاوت بین separator و drum چیه؟
ممنون
ببینید سپریتور با درام فرقی نداره.سپریتور یک نوع درامه. چطوری بگم درام یه اسم عام برای ظروفی از قبیل KO-drum,surge drum,flash drum, separator,receiver,.... است و به همشون درام گفته میشه. وسپریتور تنها یکی از انواع درامهاست.
 

seyedmahdi

عضو جدید
مراحل طراحی هیدرولیکی جداکننده های دوفازی افقی(Horizontal two phase separator)

مراحل طراحی هیدرولیکی جداکننده های دوفازی افقی(Horizontal two phase separator)

مراحل طراحی جداکننده های دوفازی افقی .امیدوارم مفید باشه:gol:
 

پیوست ها

  • horizental 2 phase flash drum.pdf
    3.1 مگایابت · بازدیدها: 30

seyedmahdi

عضو جدید
مراحل طراحی separator های سه فازی

مراحل طراحی separator های سه فازی

یه خلاصه جم و جور درباره طراحی separator های سه فازی.پیشنهاد میکنم حتما ببینید.
 

پیوست ها

  • horizental 3.pdf
    619.1 کیلوبایت · بازدیدها: 32
بالا