جاهای دیدنی کردان

alizamany

عضو جدید
aftabnewsدیدنی‌های روستای توریستی کردان

برج مقبره یا زیارتگاه امامزاده حسین(ع)


از مکان‌های دیدنی و تاریخی روستای کردان با ظاهری خاص، برج مقبره کردان است. ظاهر این مقبره خورشیدی با قاعدهای دایرهای شکل بر روی سکویی به قطر هشت متر بنا شده است. مصالح به کار رفته در ساخت این بنا آجر بوده و تحقیقات به عمل آمده نشان میدهد که این اثر از دوره سلجوقیان بهجای مانده است. در قسمت گنبدی شکل بالای مقبره، حفره‌هایی وجود دارد که گفته میشود برای تهویه هوا کاربرد داشته است.

محوطه اطراف این بنا پر از درختان و سبزهزار‌های زیبایی‌ست که باعث سرسبزی و زیبایی این محل شده است. این مقبره که به امامزاده حسین نیز معروف می‌باشد، نزد مردم کردان ارزش بالایی دارد و گفته شده که ایشان از نوادگان امام سجاد (ع) هستند. برج مقبره در سال ۱۳۸۷ مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.
رود کردان

عامل این همه سرسبزی و طبیعت دلنشین منطقه کردان، همین رود کردان است که از قله کهار کوههای البرز سرچشمه میگیرد. رود پرآب و خنکی که از شمالشرق به سوی جنوبغرب در جریان است. این رود پرخروش در مسیری که طی میکند زمینهای کشاورزی و باغهای میوه را رونق داده و باعث آبادانی کسب و کار مردم این روستا شده است. این رود نهایتا با عبور از شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد، به رودخانه شور میپیوندد. شما میتوانید با اطراق کردن در کنار مسیر رودخانه خنکی آب رود را در سایه درختان حاشیه رود، همراه با شنیدن صدای دلنشین آب و آواز پرندگان، یکجا تجربه کنید.

پل بانو صحرا

یکی دیگر از آثار قدیمی کردان، پل بانو صحرا است. این بنای تاریخی متعلق به دوران صفویه و بر روی رود کردان بنا شده بود. پل بانو صحرا به دلیل پرآب شدن رودکردان در فصول سرد سال، به مرور زمان تخریب شد و قسمت‌های زیادی از آن ازبین رفت. اکنون تنها دو پایه از آن پل قدیمی به جای مانده است.

این پل از جمله پل‌هایی مهم و تاریخی ایران می‌باشد که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. جنس مصالح به کار رفته در ساخت پل گچ وساروج بوده که برای استحکام بنا از تیر‌های چوبی استفاده کرده‌اند. اکنون در مجاورت این پل تاریخی، پلی فلزی با معماری دوره صفویه برای عبور وسایل نقلیه بنا شده است. با این حال خود پل تاریخی نیز در دست مرمت و بازسازی می‌باشد.

کوهنوردی در کردان

از تفریحات مخصوص ورزشکاران و ورزش دوستان میتوان به کوهنوردی در ارتفاعات زیبای کردان اشاره کرد. وجود کوههای مرتفع در مجاورت این روستای ییلاقی باعث شده هم در فصول گرم هم در فصلهای سرد، کوهنوردانی به این ارتفاعات صعود کنند و از مناظر چشمنواز زیر پای خود لذت ببرند. از مهمترین و مرتفعترین قله‌های این منطقه میتوان به قله کهار با ارتفاع ۴۰۵۰ متر و قله ناز با ارتفاع ۴۱۰۸ متر اشاره کرد. قله ناز بیشتر در فصل زمستان مورد توجه علاقه‌مندان قرار میگیرد. در حین رفتن به سوی قله ها کوهنوردان از کنار باغات میوه و رود زیبای کردان عبور و اطراق میکنند که باعث میشود خستگی و طولانی بودن مسیر را متوجه نشوند.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

sareh@1373

عضو جدید
اجاره ویلا کردان گرداگرد می تواند به شما در خصوص سپری کردن اوقات خوش زندگی کمک کند. اجاره ویلا کردان گرداگرد در انواع مختلف ویلاهای لوکس و ویلاهای استخر دار فراهم می باشد. شایان ذکر است که اجاره ویلا گرداگرد از طریق سایت برای افراد مهیا می باشد. نقل شده از مشرق نیوز و گرداگرد که اجاره ویلا گرداگرد هزینه چندان بالایی ندارد. اجاره ویلا گرداگرد هزینه ای چندان بالایی ندارد.
 
بالا