جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

gholle

عضو جدید
ترس کجا بود؟جواد نکونام خیر سرش داره تو لالیگا توپ میزنه...یعنی از رئال و بارسا نمیترسه بعدش از کره میترسه؟!!!
اینا دلیل اش نیس....فوتبال ایران سالهاست که به تاریخ پیوسته چه باشگاهی چه ملی...دیگه باید در حد یه تیم درجه دو آسیا ازشون انتظار داشت نه بیشتر!غلامرضا رضایی!غلامی!انصاری فر! اینا امیدای تیم ایرانن!

ما بچه محلا بعد این فوتبال رفتیم سالن فوتبال بزنیم،باور کن ما بودیم از اینا بهتر بازی میکردیم
من خودم بازی میکنم ،باور کن ترس و استرس رو تو چهرشون میدیدم
فقط جلال یه کم خوب بودږبقیه..........
 

Arman K

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترس کجا بود؟جواد نکونام خیر سرش داره تو لالیگا توپ میزنه...یعنی از رئال و بارسا نمیترسه بعدش از کره میترسه؟!!!
اینا دلیل اش نیس....فوتبال ایران سالهاست که به تاریخ پیوسته چه باشگاهی چه ملی...دیگه باید در حد یه تیم درجه دو آسیا ازشون انتظار داشت نه بیشتر!غلامرضا رضایی!غلامی!انصاری فر! اینا امیدای تیم ایرانن!
مثه همه چیزای دیگه مون که از بی برنامگی پس رفت کرده....
امثال نکونام و شجاعی که نمی تونن خودشون باشن فقط یه علت داره و اونم اینه که کم ظرفیتن و زود ارضا می شن و فک می کنن بازی تو یه تیم درجه چندمی اسپانیا آخر فوتباله و خودشونو واسه تیم ملی فدا نمی کنن همون راهی که قبلا مهدوی کیا ، کریمی و بقیه رفتن و زود هم فوتبالشون تموم شد...
باور کن مربی نیست
اون سالم بیروزی رو این آقا قهرمان نکرد،کار استیلی بود
اگه کار استیلی بود واسه چی دیگه بعدش خوب نتیجه نگرفته(البته من خودم استیلی رو هم دوس دارم و هم قبولش دارم)
هاااا؟!!!چی ؟گفتی علی دائی؟!:confused:
مورینیو ما بحث اش با همهههههههههههههههههههههه جداس! :heart:
اسمشو نیارم بهتره ولی الحق واسه تیم ملی از جون مایه می ذاشت...
 

Arman K

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولي انصافا نبايد بخاطر بازي بد تيم، بازي خوب اين چن نفر رو فراموش كنيم...
1-خلعتبري
2-حاج صفي
3- حسيني
4-حيدري
5-رحمتي
ازتون ممنوم بخاطر تلاشي كه كردين...
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كربكندي: اين نتيجه واقعيت فوتبال ما است


سرمربي اسبق تيم راه‌آهن گفت: شکست مقابل کره‌جنوبي واقعيت فوتبال ايران است.

رسول کربکندي درباره بازي ايران و کره جنوبي تصريح کرد: در سه بازي مرحله اول مسابقات چهره خوبي از خود به نمايش گذاشتيم. البته عده اي از همان ابتدا نسبت به نتيجه گيري تيم ملي اميدي نداشتند و فکر مي کردند تيم ملي از گروه خود بالا نمي آيد. با اين حال تيم انگيزه خوبي از خود نشان داد ولي عيار اصلي ايران مقابل کره جنوبي نمايان شد.
وي افزود: در اين بازي بود که بايد مي فهميديم پيشرفت کرديم يا در همان جايگاه قبلي مانده ايم. به خاطر سه بازي گذشته تيم ملي اميدواري هايي ايجاد شده بود اما در نيمه اول بازي با کره جنوبي اصلا خوب نبوديم. فوتبالي که تيم ملي انجام داد براي پيروزي نبود. ما شاهد يک بازي فرسايشي از تيم ملي بوديم.
کربکندي با اشاره به استفاده از 3 هافبک دفاعي گفت: وقتي ترکيب تيم ملي مشخص شد معلوم بود که مي خواهيم دفاعي بازي کنيم. نيمه دوم تغييراتي داشتيم اما موقعيت آنچناني نداشتيم. گل هم موقعي دريافت کرديم که همه برنامه هاي ما بهم ريخته بود. کره هم در 15 دقيقه پاياني تيم قوي نبود اما ايران توان پيروزي و تغيير نتيجه را نداشت. به نظر من اين نتيجه واقعيت هاي فوتبال ايران است و کار از انتقاد گذشته است. انتقاد کردن چيزي را درست نمي کند. مطرح کردن اينکه اگر ايران موفق شود قطبي را حفظ مي کنيم در شرايطي که او قرارداد بسته اصلا حرفه اي نبود.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيرواني: مقابل كره براي باختن به ميدان رفته بوديم


سرمربي پيشين تيم فوتبال اميد گفت: به حق بايد گفت که ايران مقابل کره‌جنوبي مستحق پيروزي نبود و براي باختن به ميدان رفته بود.


غلامحسين پيرواني در مورد شرايط تيم ملي و شکست مقابل کره جنوبي اظهار داشت: کره جنوبي از ايران خيلي قوي تر و حقشان پيروزي بود. شايد دوستان از اين حرفم ناراحت شوند اما واقعيت اين است که ما نبايد مي برديم. مقابل امارات فوتبال خوبي انجام داديم اما کره جنوبي به ما اجازه نداد کار خودمان را انجام دهيم.
وي افزود: مدام مي گويند مقابل امارات خوب بوديم يا در دو بازي اول نمايش خوبي داشتيم اما آيا بايد فوتبال عراق، کره شمالي و امارات را با کره جنوبي مقايسه کرد؟ هر بازي شرايط خودش را دارد. ما مقابل کره جنوبي به ميدان نرفته بوديم که ببريم اما آنها به فکر پيروزي بودند.
پيرواني ادامه داد: خيلي دلم سوخت که تيم ملي باخت. به خصوص وقتي نشستن بازيکنان روي زمين را ديدم. چون خودم اين تجربه تلخ را در گوانگجو داشتم و خودم مربي هستم و نمي خواهم کسي را تخريب کنم اما ديروز رفته بوديم که ببازيم.

پيرواني در پاسخ به اين سوال که آيا قطبي روي فوتبال ايران تاثير گذاشت، گفت: ما بايد به مقصد برسيم و اين مي شود تاثير گذاري. به فوتبال خوب نمره نمي دهند ضمن اينکه ايران مقابل کره جنوبي خوب هم نبود. من در بازي هاي آسيايي گفتم از استراليا، کره جنوبي و ژاپن عقب هستيم. فدراسيون بايد مربي بياورد و سپس خوب خرج و برنامه ريزي کند. تيم هاي پايه خود را به امان خدا رها کرديم. اگر اين نسل فوتبالي بروند ديگر پشتوانه خوبي نداريم. من اصلا مي خواهم انتقادي داشته باشم که کسي تخريب شود اما اين ها واقعيت هاي فوتبال ما هستند.
هيچ تيم ليگ برتري به غير از نفت آبادان در دفاع وسط از بازيکن اميد استفاده نمي کند. نسل بعدي اين فوتبال چه کساني خواهند بود؟
سرمربي اسبق تيم اميد در پايان گفت: روزهايي که مي گفتم باشگاه ها با تيم اميد همکاري نمي کنند و شرايط خوب نيست کسي به حرف هايم گوش نمي کرد و همه از من ايراد مي گرفتند. همه تيم هاي ما در رده هاي مختلف ناکام شدند و تنها تيم اميد چهارم شد و بيشترين تخريب هم به ما وارد شد.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
قطبي: كره جنوبي بهتر از ما بازي كرد


سرمربي تيم ملي فوتبال ايران گفت: بايد اعتراف کنم که در ديدار امروز تيم ملي کره جنوبي بهتر از ايران بازي کرد.
سرمربي تيم ملي فوتبال ايران پس از شکست تيم ملي کشورمان، در کنار مستطيل سبز ورزشگاه قطر اسپرت به خبرنگار ايرنا گفت: تيم ما نتوانست از موقعيت هاي خود به خوبي استفاده کند.
وي افزود: کره اي ها امروز از ما بهتر بودند و من براي نخستين بار در برابر تيم کره جنوبي شکست خوردم.
قطبي خاطرنشان کرد: تيم ايران در برابر يکي از مدعيان عنوان قهرماني اين رقابت ها شکست خورد و من متاسفم بعد از 35 سال نتوانستم جام قهرماني را به مردم ايران هديه کنم.
قطبي در واکنش به پرسش خبرنگار ايرنا درخصوص تمايلش براي ادامه همکاري با تيم ملي ايران نيز گفت: با باشگاه فوتبال شيميزواس پالس ژاپن قرارداد دارم و طبق قرارداد بعد از جام ملت ها بايد به اين تيم ملحق شوم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كاروان فوتبال ايران ساعت 20 و 30 دقيقه وارد تهران مي‌شود


کاروان فوتبال ايران ساعت 18 به وقت دوحه، قطر را به سمت ايران ترک مي‌کند.


اعضاي تيم ملي فوتبال ايران به همراه همه دست‌اندرکاران و همراهان از جمله نماينده‌هاي رسانه‌هاي گروهي که براي حضور در پانزدهمين دوره جام ملتهاي آسيا به قطر رفته بودند، امشب وارد تهران مي‌شوند.
پرواز تيم ملي فوتبال ايران ساعت 18 به وقت دوحه (18 و 30 به وقت تهران) از قطر پرواز مي‌کند و پس از دو ساعت در فرودگاه بين‌المللي امام خميني خواهد نشست.



 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
به گزارش خبرگزاري فارس، كاروان تيم ملي فوتبال ايران پس از شكست برابر كره جنوبي و حذف از جام ملت‌هاي آسيا ساعت 22 شب گذشته از طريق فرودگاه امام خميني (ره) وارد تهران شد.
بازيكنان تيم ملي قبل از پرواز به ايران در هتل شرايتون دوحه مراسم خداحافظي با افشين قطبي سرمربي تيم ملي ايران برگزار كردند.
بازيكنان تيم ملي در هتل شرايتون با سرمربي خود خداحافظي كردند. در اين ميان اشك‌هاي قطبي همه را تحت تأثير خود قرار داد. او به دليل اين كه هدايت تيم شيميزوي ژاپن را بر عهده گرفته به ايران بازنگشت.
ملي‌پوشان سپس وارد فرودگاه دوحه شدند تا با پروازي مستقيم به كشور بازگردند. اين پرواز كه قرار بود ساعت 18:30 به وقت دوحه انجام شود با 50 دقيقه تأخير و ساعت 19:20 انجام شد.
كاروان تيم ملي با يك ساعت تأخير و فقط با استقبال مهدي محمدنبي دبير فدراسيون فوتبال و در غياب مردم و ساير مسئولان به ايران بازگشت.

حالا مردم که هیچی .... اما اگه این تیم به یه جایی میرسید .. این مسئولین اول از همه خودشون رو میرسوندن .. همیشه تو پیروزی سهیم هستند اما تو شکست ...... نه
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
كامراني‌فر و سخندان كمك داوران ديدار ژاپن و كره‌جنوبي

قضاوت ديدار ژاپن و كره جنوبي كه فردا در مرحله نيمه نهايي جام ملت هاي آسيا برگزار مي شود را خليل الغمدي از عربستان به همراه حسن كامراني فر و رضا سخندان دو كمك ايراني خود بر عهده خواهد داشت. عبدالرحمان محمد از قطر هم به عنوان داور چهارم اين ديدار انتخاب شده است.
در ديگر مسابقه اين مرحله بين تيم هاي ازبكستان و استراليا، علي البداوي از امارات داوري خواهد كرد و صالح المرزوقي از امارات و ياسر مرد از كويت به عنوان كمك هاي اول و دوم اين داور را همراهي خواهند كرد. نواف شكرالله از بحرين نيز داور چهارم اين بازي است.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
اقبالي: بايد بپذيريم از تيم‌هاي درجه دوم آسيا هستيم

مسعود اقبالي در گفت و گو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، درباره ديدار شب گذشته ايران و كره جنوبي اظهار داشت: تمان سعي ما قبل از اينكه حذف شويم اين بود كه به بازيكنان و تيم ملي انگيزه بدهيم و آنها را حمايت كنيم؛ اما ديشب خود كادر فني و بازيكنان هم به اين باور رسيدند كه اندازه فوتبال ما همين است. وقتي مقابل تيم هاي درجه اول آسيا قرار مي گيريم، تازه محك مي خوريم.
وي افزود: بارها مطرح كرده ايم كه اگر مي خواهيم به غرور ملي برسيم و افتخار كنيم، بايد كار اصولي و بنيادي انجام دهيم. بازيكنان شب گذشته زحمت خود را كشيدند؛ ولي وقتي سطح فوتبالمان همين است، كاري نمي توان كرد. در طول بازي روز گذشته در اختيار كره جنوبي بوديم.
اقبالي ادامه داد: با وجودي كه قطبي از سيستم 4-3-2-1 استفاده كرده بود؛ اما ابزاري كه در زمين بودند، در اين سيستم عملكرد خوبي نداشتند؛ به خصوص در كناره ها و در چپ و راست هيچ حركت تاكتيكي انجام نداديم. ميانه ميدان هم در اختيار كره قرار گرفته بود. آنها حتي فرصت هاي زيادي هم از دست دادند. كره اي ها با انواع و اقسام سيستم هاي به روز دنيا مقابل ايران بازي كردند؛ اما بازيكنان ما چون از بچگي چنين چيزهايي را ياد نگرفته اند، نمي توانستند همه خواسته هاي سرمربي را در زمين پياده كنند.

اين كارشناس فوتبال تاكيد كرد: ديروز قطبي در تعويض هاي خود اشتباه كرد. تعجب مي كنم چرا قطبي از يك سوراخي كه بارها گزيده شده بود، بار ديگر گزيده شد و از بازيكناني در زمين استفاده كرد كه هيچ كارآيي نداشتند و امتحان خود را پس داده و در خدمت تيم نبودند. در مجموع روز خوبي نداشتيم.
وي ادامه داد: كره جنوبي خودش را به تيم ملي تحميل كرد. بايد بپذيريم قدرت درجه دوم آسيا هستيم. باخت روز گذشته ما به حق بود. براي اينكه تيم خوبي باشيم، بايد برنامه ريزي خوب داشته باشيم و از نيروهاي متخصص استفاده كنيم. اگر هم در تورنمنتي به موفقيت مي رسيم، از چاشني شانش بهره برده ايم و اين شانس هميشگي نيست.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
رقابت استراليا و ازبکستان براي اولين صعود به فينال

دو تيم ملي فوتبال ازبکستان و استراليا فردا در حالي در مرحله نيمه نهايي رقابتهاي جام ملتهاي آسيا در دوحه قطر به ميدان خواهند رفت که هر يک از دو تيم در انديشه اولين حضور در فينال اين رقابتها هستند.
هر دو تیم با نمایش بازیهای خوب و قاطعانه خود را به این مرحله رسانده اند اما مشکل بزرگ اینست که دو تیم باید با هم روبرو شوند. هولگر اوسیک سرمربی آلمانی که توانسته ساکروسها (کانگوروهای فوتبالیست - لقب تیم ملی استرالیا) را به نزدیکی اولین افتخار بزرگ خود در قاره آسیا هدایت کند ، معتقد است تیمش در نیمه نهایی با حریف دشواری روبرو می شود.
به گزارش خبرگزاری آلمان ، اوسیک گفت‌: تیم ازبکستان تیم بسیار خوبی است که در این تورنمنت بسیار عالی کار کرده است و شخصیت تیمی خوبی دارد. در دیگر بازی ژاپن و کره جنوبی با سابقه فراوان در فوتبال آسیا جدال می کنند.
ژاپنی ها که یوشیدا مایا مدافع کلیدی خود را به علت اخراج در بازی با قطر به همراه نخواهند داشت ، حداقل خوشحالند که شینجی کاگاوا گلزن تیم بوروسیادورتموند در بوندسلیگا ، توانسته است توانمندی خود را باز یابد.
تیم کره جنوبی نیز که این بار نشان داده است شکستن طلسم قهرمانی آسیا پس از 51 سال برایش اهمیت دارد ، بدون ترس از ژاپن بر تجربه بین المللی خود ، تکیه خواهد کرد
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ژاپن با برتري مقابل كره‌جنوبي براي چهارمين بار به فينال رسيد

اولين ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر از ساعت 16:55 عصر امروز در ورزشگاه الغرافه بين تيم‌هاي ملي ژاپن و كره جنوبي آغاز شد كه اين ديدار در 90 دقيقه معمول بازي با تساوي يك بر يك به پايان رسيد تا تيم برنده در وقت‌هاي اضافه يا ضربات پنالتي مشخص شود.

كي سونگ يونگ در دقيقه 23 براي كره جنوبي از روي نقطه پنالتي گل زد و مائدا در دقيقه 36 گل مساوي ژاپن را به ثمر رساند.
در دقيقه هفتم نيمه اول وقت‌هاي اضافه ژاپني‌ها از روي نقطه پنالتي توسط هاجيمه هوسوگاي كه پنالتي ناموفق هوندا را تبديل به گل كرد، گل برتري بازي را به ثمر رساند تا ژاپني‌ها در آستانه برتري مقابل كره و رسيدن به فينال قرار بگيرند كه اين امر با گل دقيقه 120 جائه وون براي كره جنوبي كه در لحظات پاياني به ثمر رساند، تحقق پيدا نكرد تا ضربات پنالتي مشخص كننده تيم برتر ميدان و اولين فيناليست جام باشد.

در نهايت در ضربات پنالتي ژاپن با نتيجه 3 بر صفر و مجموع 5 بر 2 مقابل حريف سنتي‌اش كره‌جنوبي به برتري رسيد تا براي چهارمين بار به فينال جام ملت‌هاي آسيا راه پيدا كند.
الغمدي، داور عربستاني اين ديدار همراه با حسن كامراني‌فر و رضا سخندان از كشورمان قضاوت اين ديدار را برعهده داشتند.
پيش از اين ژاپن 3 بار مقام قهرماني آسيا را به دست آورده بود كه در صورت رسيدن به عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا 2011 با 4 قهرماني پرافتخارترين تيم آسيا خواهد شد.
ژاپني‌ها با رسيدن به فينال‌هاي 1992، 2000 و 2004 به عنوان قهرماني رسيده‌اند تا در هر دوره كه به فينال جام ملت‌‌ها رسيده‌اند دست خالي فينال را ترك نكرده باشند.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
استراليا ازبكستان را 6 تايي كرد و حريف ژاپن در فينال شد

دومين ديدار مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر از ساعت 19:55 در ورزشگاه خليفه قطر بين تيم‌هاي ملي استراليا و ازبكستان برگزار شد كه اين بازي با پيروزي قاطعانه تيم استراليا به پايان رسيد.
هري كيول در دقيقه 5، اگننوفسكي در دقيقه 34،ديويد كارني در دقيقه 65، برت امرتون در دقيقه 74، والري در دقيقه 82 و كورس در دقيقه 83 گل هاي تيم استراليا را در اين ديدار به ثمر رساندند تا شاگردان اوسيك با برتري قاطع 6 بر صفر برابر شاگردان ابرامف، قدم به ديدار پاياني بگذارند و حريف سامورايي هاي آبي در فينال رقابت ها شوند.
در دقيقه 67 اين مسابقه باكائف، مهاجم تيم فوتبال ازبكستان با دريافت كارت زرد دوم از داور، از زمين بازي اخراج شد تا ازبك ها 10 نفره به بازي ادامه دهند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
احتمال غيبت مهاجم ژاپن در بازي فينال


حضور 'شينجي کاگاوا' مهاجم تيم ملي فوتبال ژاپن در ديدار فينال جام ملت هاي آسيا به دليل آسيب ديدگي پاي راستش در هاله اي از ابهام قرار گرفت.


اين بازيکن در جريان ديدار نيمه نهايي ژاپن مقابل کره جنوبي دچار مصدوميت شد و به همين دليل نتوانست در تمرينات چهارشنبه تيمش شرکت کند.
فدراسيون فوتبال ژاپن خبر مصدوميت مهاجم 21 ساله بورسيا دورتموند را تأييد کرده اما خبري از وضعيت حضور او در بازي شنبه مقابل استراليا اعلام نکرده است.
تيم ملي ژاپن قرار است روز شنبه در فينال جام ملت هاي آسيا به مصاف استراليا برود.
بنابراين گزارش، کاگاوا که با به ثمر رساندن 8 گل يکي از ستارگان مسابقات فصل جاري بوندس ليگاي آلمانده بوده است، در پيروزي نقش به سزايي در پيروزي ژاپن مقابل قطر در مرحله يک چهارم نهايي داشت.
وي در آن مسابقه دو گل زد و زمينه به ثمر رسيدن يکي ديگر را براي هم تيمي هايش فراهم کرد.


 

Sarp

مدیر بازنشسته
مبعلي: قطبي بعد از بازي با كره از تركيبش پشيمان شد

مبعلي: قطبي بعد از بازي با كره از تركيبش پشيمان شد

خودم فكر مي‌كردم كه بازي مي‌كنم، حدود دقيقه 60 بازي هم بود كه قطبي گفت گرم كن و آماده شو تا به زمين بروي. با اين حال واقعاً نمي‌دانم چرا تصميم او عوض شد كه حتي اين موضوع را بچه‌هاي روي نيمكت هم فهميدند.....


ایمان مبعلی هافبک خلاق استقلال به همراه تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا حضور یافت و اگرچه گلزنی کرد و شوق را به مردم ایران هدیه کرد اما در نهایت به همراه سایر ملی پوشان از جام ملت ها خداحافظی کرد تا حالا همه امیدش به استقلال باشد و موفقیت با این تیم.
* قرار نبود به همراه تیم به قشم بروی؟
چرا اول صحبت کردیم و قرار بود به قشم بروم. اما بعد دیدم بهتر است 2، 3 روز استراحت کنم و به همین دلیل با کادر فنی تماس گرفتم و درخواست استراحت کردم هر چند که دوست داشتم بروم چون تا حالا برای استقلال بازی دوستانه انجام ندادم و البته به دلیل خستگی هم شرایط بازی و تمرین در چمن مصنوعی را نداشتم.
* بالاخره پایت هم که به گلزنی باز شد.
بله خدا را شکر می کنم و خیلی خوشحالم که زمانی پایم به گل باز شد که یک ایران شاد شد، گلی که باعث یک پیروزی لذت بخش برای مردم ایران شد. * در مورد تیم ملی هم صحبت کن. با وجود 3 برد دلچسب اما ...
من در مورد خودم می گویم که خیلی تلاش کردم و واقعاً از جان مایه گذاشتم. قبل از بازی ها من در ارنج ثابت تیم نبودم اما در اردوی پیش از جام ملت ها که در قطر بود خیلی تلاش کردم و در نهایت خودم را به ترکیب ثابت رساندم. تیم ما در بازی با عراق خیلی خوب بود اما سرماخوردگی بچه ها در ادامه راه، روی کار ما تاثیر گذاشت. در کل فکر می کنم ما در دوره مقدماتی با سه برد خیلی خوب کار کردیم اما متأسفانه به کره باختیم.
* در بازی دوم هم تنها یک نیمه در ترکیب بودی.
بله من سرماخوردگی شدیدی داشتم. با این حال نمی خواستم جایگاهم را از دست بدهم هر چند که با وجود بیماری منطق حکم می کرد که بازی نکنم. با این حال یک نیمه بازی کردم اما حالم بد شد و تعویض شدم. بازی سوم هم که کادر تصمیم گرفت بازیکنان جدید را به بازی بفرستد.
* گفته بودی که اگر مقابل کره در زمین حضور داشتی شاید گل هم می زدی؟
خودم فکر می کردم که بازی می کنم، حدود دقیقه 60 بازی هم بود که قطبی گفت گرم کن و آماده شو تا به زمین بروی. با این حال واقعاً نمی دانم چرا تصمیم او عوض شد که حتی این موضوع را بچه های روی نیمکت هم فهمیدند. من به دلیل سرماخوردگی در بازی قبل از کره نبودم اما واقعاً آماده بودم در نهایت هم که نتیجه را واگذار کردیم.
* و بدین ترتیب ایران حذف شد.
بله ما در مرحله مقدماتی راضی کننده ظاهر شدیم اما در بازی با کره جنوبی در حد خودمان نبودیم و حالا فقط باید حسرت این جام را بخوریم.
* به نظرت عملکرد قطبی راضی کننده بود؟
من در جام ملت های چهار سال پیش و 8 سال پیش هم حاضر بودم اما با این همه اقتدار ما هیچگاه فینالیست نشدیم. به نظرم عملکرد قطبی در سه بازی اول راضی کننده بود اما در بازی با کره ... شاید ارنج از نظر او درست بود، او مربی من بود و به من گفت بازی ات می دهم اما ... با این حال تصمیم، تصمیم قطبی بود.
* پس از قطبی ناراحتی؟
از قطبی ناراحت نیستم چون می دانم شاید بعد از بازی خودش از اینکه می توانست ارنج بهتری بچیند پشیمان شده بود، الان هم که او از ایران رفته درست نیست در موردش صحبت کنیم. * برخی هم در این میان مدعی شدند با این شرایط به همه ثابت شد که فوتبال ایران در سطح آسیا در درجه 2 است! نام ایران هیچ وقت به درجه دوم نمی رود و من موافق این نظر نیستم. ایران جزو قدرت های اصلی آسیاست و فقط باید عملکردمان بهتر شود مردم نتیجه ها را می بینند و طبق آن، چنین حرفی زده می شود اما فراموش نکنیم این تیم خیلی ارزشمند و پرقدرت است.
* برنامه ات برای نیم فصل دوم با استقلال چیست؟
خب راستش از نظر بدنی خیلی آماده ام و فکر می کنم در نیم فصل دوم عملکردم خیلی بهتر از نیم فصل اول باشد. خصوصاً حالا که پایم به گل باز شده و دوست دارم در استقلال هم گلزنی کنم. البته شرایط من به شرایط تیم هم بستگی دارد. اگر من خوب باشم، تیم هم موفق باشد قطعاً نتایجی عالی به دست خواهیم آورد.



منبع : goal.com
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حیف فینال فرداست ............. بازم ایران نیست ................ کی قراره این انتظار به پایان برسه خدا داند

ولی دوست دارم ژاپن قهرمان بشه ................ حقشه ........... انصافا از همشون بهتر بود ............. گروهشم سخت بود
 

khooshe

مدیر بازنشسته
اعتراف هوندا به ترس از پنالتي


کيسوکه هوندا، مهاجم تيم ژاپن، اعتراف کرد که پيش از گل کردن آخرين ضربه پنالتي مقابل کره که پيروزي ژاپن را در نيمه‌نهايي جام ملت‌هاي آسيا رقم زد، يک لحظه بر ترس و ترديد خود غلبه کرد.
به نقل از سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، بعد از اين که جائه ون، بازيکن کره جنوبي، با گل ثانيه هاي آخر، بازي را به ضربات پنالتي کشاند، هوندا، مهاجم ملي پوش تيم زسکا مسکو اولين پنالتي سامورايي هاي آبي را به گل تبديل کرد. اما او در اوايل وقت اضافه يک ضربه پنالتي را به دستان دروازه‌بان کره کوبيده بود که هجيمه هوسوگاي توپ برگشتي را به گل تبديل کرد. او در بازي مقابل سوريه يک ضربه پنالتي را از بين پاهاي دروازه بان اين تيم به گل تبديل کرد و مدعي شده که در برابر کره هم همين قصد را داشته است: « من در بازي با سوريه يک ضربه زميني مستقيم را از بين پاهاي دروازه بان به گل تبديل کردم و در بازي با کره به فکر افتادم که دوباره همان حرکت را تکرار کنم، اما پنالتي را از دست دادم. هنگامي که قرار شد اولين ضربه پنالتي را من بزنم، فکر کردم که باز هم همان حرکت را انجام دهم، اما شجاعتش را نداشتم».

هنودا اولين ضربه پنالتي تيم ژاپن را به گوشه بالاي سمت راست دروازه کوبيد و شينجي اوکازاکي و ياسويوکي کونو دو ضربه ديگر را به گل تبديل کردند تا تيم ملي ژاپن به فينال اين مسابقات برسد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
بازيكنان ژاپن در صورت قهرماني 50 هزاردلار پاداش مي گيرند


فدراسيون فوتبال ژاپن اعلام کرد: درصورت قهرماني اين تيم در پانزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا به هريک از بازيکنان مبلغ 50 هزار دلار پاداش پرداخت مي شود.


سايت ورزشي العنابي قطر روز پنجشنبه نوشت: زاکروني مربي ايتاليايي ژاپن از بازيکنانش خواسته است تا در ديدار نهايي با ارائه يک بازي تهاجمي ، کشورشان را رکورد دار قهرماني جام ملت هاي آسيا کنند.
ژاپن به همراه تيم هاي ايران و عربستان سعوي با سه بار عنوان قهرماني پرافتخارترين تيم هاي جام ملت هاي آسيا هستند.
براساس اين گزارش ، زاکروني همچنين از بازيکنان ژاپن خواسته است تا اجازه ندهند استراليا به اولين قهرماني خود در جام ملت هاي آسيا دست يابد.
سايت ورزشي العنابي همچنين از ورود ''اوگارا'' رييس فدراسيون فوتبال ژاپن به دوحه براي ديدن ديدار نهايي
جام ملت هاي آسيا خبر داد و نوشت: رييس فدراسيون فوتبال ژاپن 200 تماشاگر اين کشور را براي تشويق تيم ژاپن در ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا که روز شنبه برگزار خواهد شد به دوحه آورد.
تيم فوتبال ژاپن صبح روز گذشته تمرينات خود را در باشگاه الاهلي به مدت يک ساعت برگزار کرد که قسمتي از اين تمرينات به زدن پنالتي اختصاص داشت.


 

khooshe

مدیر بازنشسته
بيش از359 هزار تماشاگر از مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا ديدن كردند


براساس اعلام خبرگزاري قطر ، بيش از 359 هزار تماشاگر با حضور در ورزشگاههاي اين کشور مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا را مشاهده کردند.
خبرگزاري قطر روز پنجشنبه نوشت: تا پيش از مرحله نيمه نهايي اين مسابقات 359 هزار و 194 تماشاگر با حضور در ورزشگاههاي قطر 30 ديدار جام ملت هاي آسيا را نظاره کردند.
براساس اين گزارش ، ميانگين تماشاگر در هر ديدار 11 هزار و 973 نفر اعلام شده است.
بيشترين آمار مربوط به ديدار افتتاحيه اين مسابقات بين تيم هاي قطر و ازبکستان با 37 هزار و 143 تماشاگر مي باشد.
ديدار تيم هاي قطر و چين با 30 هزار و 778 نفر تماشاگر در رده بعدي پرتماشاگرترين ديدار اين دور از مسابقات مي باشد.
پانزدهمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت هاي آسيا از 17 ديماه با حضور 16 تيم آسيايي به ميزباني قطر در دوحه آغاز شد.
اين مسابقات روز شنبه با برگزاري ديدار نهايي بين تيم هاي استراليا و ژاپن پايان مي يابد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
كاپيتان تيم فوتبال استراليا: مغرور نيستيم


کاپيتان تيم فوتبال استراليا گفت: با وجود پيروزي پرگل برابر ازبکستان، مغرور نيستيم و با تمام توان برابر ژاپن صف آرايي مي کنيم.
فينال جام ملتهاي آسيا روز شنبه و ميان تيمهاي فوتبال ژاپن و استراليا برگزار مي شود تا قهرمان پانزدهمين دوره اين مسابقات از ميان اين دو تيم انتخاب شود.
لوکاس نيل، مهاجم و کاپيتان استراليا در اين باره تصريح کرد: کاري به نتيجه بازي گذشته و پيروزي پر گل برابر ازبکستان نداريم و مغرور به مصاف قهرمان سه دوره اين مسابقات يعني ژاپن نمي رويم.
وي افزود: البته با پيروز اين پيروزي پر گل، مقابل دروازه ژاپن اعتماد به ‌نفس بيشتري داريم و مي‌دانيم که اگر يک يا چند فرصت خلق کنيم، حتما به گل تبديل مي شود.
نيل با اشاره به خط دفاع مستحکم استراليا يادآور شد: از سوي ديگر ما در پنج بازي فقط يک گل خورده‌ايم، بنابراين به سختي مقاومت‌مان مي‌شکند. به همين دليل تمام شرايط ما براي برگزاري يک فينال مناسب فراهم است.
وي در پايان در خصوص شکست سنگين ازبسکتان نيز گفت: وقتي يک تيم چند گل از حريف پيش باشد خيلي دشوار است که انگيزه‌ بازيکنان حفظ شود ولي ما کار خودمان را کرديم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
پيش‌بازي رده‌بندي؛ ازبکستان – کره جنوبي: خداحافظي پارک و لي


اين دو ستاره آخرين ديدار خود با پيراهن کره جنوبي را انجام مي‌دهند.
ازبکستان دارد آماده می‌شود که حضور در مجموع موفق خود در جام ملت‌های امسال را با برد مقابل کره جنوبی به پایان برساند، و کره‌ای‌ها هم آماده وداع دو اسطوره خود می‌شوند.
پارک جی‌سونگ و لی یونگ‌پیو اعلام کرده‌اند که پایان این تورنمنت پایان حضور آنها در تیم ملی است.
آنها در مجموع بیش از 200 بازی ملی انجام داده‌اند و در رقابت‌های اروپایی هم موفقیت‌های قابل توجهی داشته‌اند.
بعید است پارک در ترکیب ثابت قرار بگیرد، چرا که آمادگی لازم را ندارد و به زودی باید منچستریونایتد هم برگردد، جایی که در این فصل تبدیل به بازیکنی کلیدی شده است.
کره‌ای‌ها شکست تلخی مقابل ژاپن در ضربات پنالتی تجربه کردند، هرچند که بازیکنان بااستعداد و جوان آنها بی‌تردید از تجربه حضور در رقابت‌های امسال سود خواهند برد.
کو جاچئول هم در این دیدار به دنبال رسیدن به کفش طلاست، در حالی که سرور جباراف و عادل احمداف، ستارگان ازبکستان هم می‌خواهند در آخرین دیدار در قطر بدرخشند.
ازبکستان همیشه تیم شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بوده اما این بار کسی انتظار نداشت آنها به نزدیکی فینال برسند.
با آن که استرالیای کاملا حرفه‌ای آنها را در نیمه‌نهایی با نتیجه شش بر صفر خرد کرد، اما ازبک‌ها سرشان را بالا می‌گیرند، چرا که در اکثر دیدارها تاثیرگذارترین تیم تورنمنت بودند.
وادیم آبراموف، مربی ازبک‌ها قصد دارد ترکیب و تاکتیک تیم را کاملا تغییر دهد، در حالی که چو کوانگ رائه قول داده تیمی با نهایت قدرت به میدان بفرستد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
استراليا براي انتقام از ژاپن وارد مي‌شود


تيم‌هاي ملي فوتبال ژاپن و استراليا در حا لي در فينال جام ملت‌ها به مصاف هم مي‌روند که در ديدارهاي گذشته هر تيم 3 پيروزي را به ثبت رسانده است.
پانزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي آسيا فردا با برگزاري ديدار فينال به پايان مي‌رسد.
ژاپن و استراليا از ساعت 18:30 فردا به وقت تهران در ورزشگاه خليفه دوحه با هم ديدار مي‌کنند تا تکليف قهرمان جام پانزدهم مشخص شود.

فينال اين جام در حالي برگزار مي‌‌شود که تيم ملي ژاپن در ادوار گذشته جام ملت‌هاي آسيا 3 بار به فينال راه پيدا کرده است. سامورايي‌ها که در سال‌هاي 1992، 2000 و 2004 با رسيدن به فينال، عنوان قهرماني را هم به دست آورده‌اند، قصد دارند با ادامه اين روند در بازي فردا شب و کسب عنوان قهرماني پانزدهمين دوره رقابت‌ها، با 4 عنوان قهرماني به رکورد قهرماني‌هاي 3 دوره‌اي ايران و عربستان پايان داده و به پرافتخارترين تيم آسيا مبدل شوند.
قهرماني در تمام فينال‌‌هايي که ژاپن يک پاي آن بوده از لحاظ روحي و رواني مي‌تواند برگ برنده‌اي براي شاگردان زاکه‌روني باشد.
در هر حال حضور در چهارمين فينال در 20 سال اخير علاوه بر قدرت‌نمايي ژاپني‌ها در عرصه آسيا، مي‌تواند نشان دهنده شکوفايي فوتبال اين کشور در سال‌هاي اخير و گذشتن از مرزهاي آسيايي باشد. شکوفايي و پيشرفتي که از سال 1992 به اين سو آغاز شده و با کسب ميزباني جام جهاني 2002 نيز به اوج خود رسيد.

از سويي ديگر استراليا در حالي پا به فينال مي‌گذارد که دومين سال حضورش در جام ملت‌هاي آسيا را تجربه مي‌کند.
مردان اوسيک که اکثراً تجربه حضور در ليگ هاي مطرح اروپايي را دارند در اولين حضور خود در جام ملت‌هاي آسيا که به ميزباني 4 کشور جنوب شرق آسيا برگزار شد، در مرحله يک چهارم نهايي مقابل ژاپن در ضربات پنالتي بازي را واگذار کرده و از رسيدن به جمع 4 تيم برتر رقابت‌ها بازماندند.
استراليا به بازي فرداشب به چشم يک ديدار انتقامي مي‌نگرد تا کسب جام قهرماني. هرچند که گرفتن انتقام در اين مسابقه تبعات شيريني قهرماني را هم در پي خواهد داشت.

*راه سخت ژاپن و مسير آسان استراليا تا رسيدن به فينال
در جام ملت‌هاي آسيا امسال هر اندازه ژاپني‌ها براي رسيدن به فينال دچار دردسر شدند، استراليايي‌ها با خوش شانسي ابتدا از بازي مقابل ايران در مرحله يک چهارم نهايي گريخته و سپس در نيمه نهايي به آسان ترين حريف ممکن برخورد کردند که نتيجه به دست آمده خود گواه اين ادعاست.
کانگوروها در اين بين يادآور خاطرات قهرماني عراق در سال 2007 نيز هستند. عراق جنگ زده‌اي که پس از اولي از گروهش در آن سال، در مرحله يک چهارم نهايي ويتنام را شکست داد تا در مرحله نيمه نهايي به مصاف کره جنوبي خسته و بي رمق از 120 دقيقه ديدار با ايران برود. عراق در نهايت در سال 2007 در فينال تمام معادلات را بر هم زد و عربستان را هم شکست داد تا با کسب اولين قهرماني‌اش، شگفتي‌هاي اين جام را هم تکميل کند.

احتمال تکرار تاريخ در بازي فردا شب باز هم وجود دارد و امکان دارد باز هم تيمي عنوان قهرماني را به دست بياورد که راحت ترين مسير ممکن را پيموده است.
بايد تا فرداشب صبر کرد تا در پايان مشخص شود که تيمي که تا به حال در بازي فينال بازنده نبوده است، بازهم عنوان قهرماني را به دست مي‌آورد يا تيمي که از راهي سهل و آسان به فينال رسيده است.

*ژاپن 3 - استراليا 3
2 تيم فردا شب براي نهمين بار در تاريخ رقابت‌هاي رو در رو به مصاف هم مي روند. در کارنامه مسابقات ژاپن و استراليا 3 پيروزي به سود هرکدام از تيم‌ها و 2 تساوي ديده مي‌شود.
با برگزاري ديدار فينال جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر، تيمي عدد 4 را در کنار پيروزي‌هايش مي‌بيند که کاپيتان آن جام را بر بالاي سر برده باشد.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
مظلومي: قطبي شيميزو را قهرمان كند مربيگري را كنار مي‌گذارم


سرمربي استقلال گفت: اگر قطبي بتواند شيميزو را قهرمان کند من مربيگري را کنار مي‌گذارم.
پرويز مظلومي در حاشيه تمرين امروز استقلال درباره شرايط اين تيم اظهار داشت: دو اردوي خوب را پشت سر گذاشتيم. صبح و بعداز ظهر بازيکنان به تمرين پرداختند. خوشحاليم که در اردوي دوم به قشم رفتيم. استقلال متعلق به همه ايراني‌ها است و اين حق همه مناطق است که تيم خود را از نزديک ببينند. استقبال خوبي از استقلال شد و جا دارد از مردم خونگرم قشم و مسئولان اين منطقه تشکر کنم. اميدوارم بازي با شهرداري ياسوج استارت خوبي براي شروع نيم فصل دوم باشد و دل هواداران را شاد کند.
وي درباره وضعيت مصدومان اين تيم و همچنين حضور هوار ملا محمد عنوان کرد:‌ هوار محمد در تماسي که با قائم مقام باشگاه داشته گفته که فردا مي‌آيد اما اينکه اين شنبه کدام شنبه است، نمي‌دانم. اطلاعات من هم در همين حد است.
وي افزود: خوشبختانه سيدصالحي و روانخواه شرايط خوبي پيدا کردند که آمادگي آنها با کمک تيم پزشکي بوده است اما هنوز جباري و ميداودي مشکلاتشان برطرف نشده است.

سرمربي استقلال در خصوص آخرين وضعيت فرهاد مجيدي عنوان کرد: فرهاد بازيکن بزرگ وکاپيتان تيم است. او مورد احترام همه ما است و فتح‌الله‌زاده هم او را دوست دارد. هر موقع مشکلي داشتيم، به فرهاد مي‌گفتيم با باشگاه صحبت کند. نمي‌دانم چه مسائلي پيش آمد اما او يک جلسه غيبت غيرموجه در تمرين داشت. ما انتظار داشتيم فرهاد مجيدي به عنوان يک بازيکن حرفه‌اي قوانين تيم را رعايت کند. در هر صورت در مورد او باشگاه تصميم مي‌گيرد.
مظلومي در ادامه درباره اينکه گفته بود کف دست قطبي نوشته شده بود "حذف " گفت:‌ متاسفانه مصاحبه‌ها را آنطور که مي‌خواهند جلوه مي‌دهند. من گفته بودم قطبي که گفته بود مثل کف دست کره را مي‌شناسد نشان داد نه تنها از کره جنوبي شناخت ندارد از خودمان هم شناخت نداشت. او فقط قول‌هاي الکي داد. اکنون هم مي‌گويد تيم شيميزوي ژاپن را قهرمان مي‌کند ولي اگر او بتواند اين تيم را قهرمان کند من مربيگري را کنار مي‌گذارم. عده‌اي در ايران ساده هستند و وعده‌هاي او را باور کردند.

سرمربي استقلال تاکيد کرد: از قبل هم گفته بودم او نمي‌تواند کاري کند. پيش از اين ايران در مسابقات غرب آسيا با تيم دوم خود قهرمان شده بود اما تيم ملي با افشين قطبي مقابل تيم ضعيف کويت نتوانست نتيجه بگيرد. قطبي تجربه‌اي براي سرمربيگري تيم ملي نداشت. نيمکت تيم ملي براي او سنگين بود. تيم وقتي مي‌بازد حرف‌ها زياد است. من پيش از اين حرف‌هايم را گفته بودم اما برخورد خوبي با من نشد. اگر ما حرفي مي‌زنيم واقعيت‌ها است و ما هم به دنبال منافع فوتبال ايران هستيم.
مظلومي تصريح کرد: ديديد که يک ماه قبل از مسابقات همه گونه همکاري با تيم ملي داشتيم اما در حالي که از تيم ما بازيکنان بودند که پتانسيل حضور در تيم ملي را داشتند فقط يک نفر دعوت شد و آن يک نفر هم تيم ملي را مقابل عراق نجات داد و در بازي بعد او نيمکت‌نشين شد اما باز حرفي نزديم.

سرمربي استقلال با اشاره به اينکه اگر کميته فني تشکيل داده‌ايم بايد اقتدار داشته باشد يادآور شد: کميته فني بايد در مورد مسائل فني حرف اول و آخر را بزند. اگر قرار باشد از کميته فني حمايت نشود چرا آن را تشکيل مي‌دهيم. همه چيز بايد روي روال منطق باشد.
مظلومي در پايان در مورد صحبت‌هاي متفاوت افشين قطبي و استفاده او از کلماتي مثل دل شير گفت: خيلي‌ها گفتند که افشين قطبي فرهنگ جديدي را به فوتبال ايران وارد کرد. کدام فرهنگ؟ ما دهداري‌ها را در اين فوتبال داشتيم که اخلاق‌گرا بودند. بله ما يک فرهنگ جديد وارد فوتبال ايران کرديم که آنهم فريب دادن مردم بود ما فريب دادن را ياد مردم داديم.
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
تكرار مقام سومي كره‌جنوبي با برتري مقابل ازبكستان

ديدار رده‌بندي جام ملت‌هاي آسيا بين تيم‌هاي كره‌جنوبي و ازبكستان در ورزشگاه 15 هزار نفري جاسم بن حمد دوحه از ساعت 18:30 دقيقه برگزار شد.
شاگردان چوكوانگ رائه كه در ديدار نيمه‌نهايي در ضربات پنالتي مغلوب ژاپن شده و از راهيابي به فينال بازماندند، در اين ديدار با تركيب 4-2-3-1 وارد ميدان شدند تا بتوانند حداقل مقام سومي پانزدهمين دوره مسابقات جام ملت‌هاي آسيا را كسب كنند.
آبراموف، سرمربي ازبكستان نيز كه تيمش در ديدار نيمه‌نهايي با نتيجه 6 بر صفر برابر استراليا شكست سنگيني را متحمل شد، در اين ديدار با تركيب 3-5-2 وارد ميدان شد تا مقابل چشم‌بادامي‌ها به برتري رسيده و براي اولين بار مقام سومي در آسيا را به دست آورد.
بازيكنان كره‌جنوبي كه از دقايق ابتدايي بازي را در اختيار داشتند، پس از چند حمله در دقيقه 18 توسط كو جاچئول به گل دست يافتند تا اين بازيكن با زدن پنجمين گل خود در اين دوره به تنهايي در صدر جدول آقاي گل‌ها قرار بگيرد.
حملات چشم بادامي ها ادامه داشت تا در دقيقه 28 بازيكنان اين تيم با چندين پاس تك ضرب پشت محوطه جريمه ازبك‌ها توپ را به جي دونگ وون رساندند تا او دومين گل كره‌جنوبي را به ثمر رساند. اما اين پايان كار نبود و بار ديگر وون از موقعيتي كه در دقيقه 39 توسط سانتر از جناح راست به دست آورد، توانست با ضربه سر گل دوم خود و سومين گل كره اي‌ها را به ثمر برساند.
بازيكنان ازبكستان در دقيقه 45 در معدود حملات خود به ضربه پنالتي دست يافتند كه توسط الكساندر به گل تبديل شد تا نيمه اول با نتيجه 3 بر يك به سود كره‌جنوبي به پايان برسد.
در نيمه دوم اين بازيكنان ازبكستان بودند كه با تغيير روش بازي به 4-4-2 بازي بهتري را آغاز كردند و توانستند در دقيقه 54 براي بار دوم توسط الكساندر دروازه كره‌اي‌ها را باز كنند.
بازيكنان كره كه در نيمه دوم نتوانسته بودند بازي خوبي را به نمايش بگذارند، پس از گذشت 20 دقيقه از اين نيمه وون در معدود موقعيت‌هاي كره توپ را به تيرك دروازه زد و چادوري نيز در ضربه برگشتي نتوانست توپ را به گل تبديل كند تا سي و يكمين بازي جام با پيروزي 3 بر 2 به سود كره‌جنوبي به پايان برسد.
كره‌جنوبي با اين پيروزي براي چهارمين بار عنوان سومي مسابقات جام ملت‌هاي آسيا را به خود اختصاص داد و از اين حيث با تيم ملي ايران برابري مي‌كند.
كره‌اي‌ها در دوره گذشته نيز با شكست ژاپن در ضربات پنالتي به مقام سومي دست يافتند.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
سرمربي ازبكستان:بهتر از كره بازي كرديم


سرمربي ازبکستان معتقد است تيمش بهتر از کره‌جنوبي بازي کرده است.
وديم آبراموف پس از شکست 3 بر 2 تيمش مقابل کره‌جنوبي در ديدار رده‌بندي جام ملتهاي آسيا در سال 2011 اظهار کرد: ما از 6 گلي که در بازي قبل از استراليا خورديم کاملا شوکه شده بوديم و در نيمه اول هم تاثيرهاي آن بازي هنوز در نمايش ما مشهود بود.

وي ادامه داد: در بين دو نيمه به بازيکنانم گفتم که ديگر چيزي براي از دست دادن نداريم و بايد بهترين بازي خود را انجام دهيم. حقيقت هم اين است که ما در نيمه دوم خيلي بهتر از کره بازي کرديم و موقعيتهاي زيادي هم داشتيم، اما بخت با ما يار نبود و ما شانس بزرگي را براي سوم شدن در آسيا از دست داديم.

آبراموف در مورد عملکرد خودش در اين جام هم گفت: من تمام تلاشم را براي موفقيت ازبکستان در اين جام به کار بستم و مطمئنم که در اين بازي هم بهتر از کره جنوبي بوديم، اما اين نتيجه‌اي بود که به دست آمد و ما بايد با رقابتها خداحافظي کنيم.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
ژاپني ها از غيبت مهاجم گلزن خود هراسي ندارند


بازيکنان تيم ملي ژاپن از غيبت مهاجم گلزن خود در ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا هراسي ندارند.
به نقل از سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، ''شينجي کاگاوا'' مهاجم 21 ساله و گلزن تيم ملي ژاپن به دليل آسيب ديدگي حضور در ديدار نهايي جام ملت هاي آسيا را از دست داد.
مهاجم تيم بورسيا دورتمند آلمان به دليل آسيب ديدگي در تمرينات تيم ملي ژاپن در دوحه براي چند ماه از ميادين به دور خواهد بود.
بر اين اساس، او که از ارکان اصلي موفقيت تيم ملي ژاپن محسوب مي شود در ديدار شنبه شب برابر استراليا غايب است و نمي تواند سامورايي ها را براي رسيدن به چهارمين عنوان قهرماني آسيا همراهي کند.
''مايا يوشيتدا'' مدافع و ''ايجي کاواشيما'' دروازه بان تيم ملي ژاپن معتقدند بازيکنان نيمکت نشين ژاپن آنقدر توانايي دارند که غيبت ستاره مصدوم اين تيم در فينال جام ملت هاي آسيا 2011 احساس نشود.
يوشيدا در اين باره گفت: ما سبک بازي خودمان را داريم و نبايد به سبب نبود يک بازيکن آن را تغيير دهيم چراکه بازيکنان ذخيره ما به خوبي تمرين کرده اند و با انگيزه اي که در آنها وجود دارد، مي توانند بهتر از کاگاوا هم کار کنند.
کاواشيما دروازه بان تيم ملي ژاپن که در ديدار نيمه نهايي درخشش فوق العاده اي در مهار ضربت پنالتي بازيکنان کره جنوبي داشت نيز در اين مورد اذعان کرد: شينجي کاگاوا بازيکن بسيار مهمي است اما در تورنمنت هاي سنگين مهمتر اين است که يک تيم بازيکنان آماده و يکدستي داشته باشد.
وي گفت: به خوبي مي دانيم که ديدار نهايي بسيار مهم خواهد بود و براي همين بازيکنان با آمادگي کامل راهي آن مي شوند.
گفتني است؛ ديدار نهايي پانزدهمين دوره جام ملت هاي آسيا ساعت 18:30 شنبه بين تيم هاي استراليا و ژاپن در ورزشگاه خليفه دوحه برگزار خواهد شد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا