جام ملتهای آسیا .....دوحه 2011

وضعیت
موضوع بسته شده است.

khooshe

مدیر بازنشسته
خداحافظي پارك جي سونگ و لي يونگ پيو از تيم ملي كره جنوبي


پارک جي سونگ و لي يونگ پيو در پايان رقابت هاي جام ملت هاي آسيا از تيم ملي فوتبال کره جنوبي خداحافظي کردند.
پارک جي سونگ که سابقه حضور در جام هاي جهاني 2002، 2006 و 2010 و گلزني در اين 3 رويداد بزرگ را در کارنامه دارد در سن 32 سالگي با پيراهن تيم ملي وداع کره جنوبي وداع کرد.
کاپيتان تيم ملي کره جنوبي پيش از مسابقات اعلام کرده بود پس از جام ملت هاي قطر از فوتبال ملي کناره گيري خواهد کرد تا بازيکنان جوان فرصت حضور در تيم ملي کره جنوبي را به دست آوردند.
بازيکن تيم منچستريوناتيد انگليس اميدوار بود که با قهرماني در آسيا با فوتبال ملي وداع کند که اين آرزو با شکست برابر ژاپن در مرحله نيمه نهايي براي وي محقق نشد.
همچنين لي يونگ پيو مدافع کناري و باتجربه تيم ملي کره جنوبي نيز با پيراهن تيم ملي خداحافظي کرد.
اين مدافع جناح چپ، سابقه حضور در تيم هاي تاتنهام انگلستان و بورسيا دورتموند آلمان را در کارنامه ورزشي خود دارد و در حال حاضر عضو تيم الهلال عربستان است.
 

khooshe

مدیر بازنشسته
کنفرانس خبري فيناليستهاي آسيا در قطر(عکس)


در حالي که شنبه شب ديدار فينال جام ملتهاي آسيا ميان دو تيم استراليا و ژاپن برگزار مي شود، کنفرانس خبري مربيان اين دو تيم ساعاتي پيش انجام شد.
از یک سو هولگر اوسیک، مربی استرالیا و لوکاس نیل، یکی از بازیکنان استرالیایی پشت میکروفن ها قرار گرفتند و از سوی دیگر نیز آلبرتو زاکرونی، مربی ایتالیایی ژاپن و ماکوتو هاسه به ، کاپیتان ژاپن با خبرنگاران صحبت کردند. در اینجا می توانید تصاویر منتخب این کنفرانسهای خبری را تماشا کنید:​




1




2





3




4​
 

majid_mz

عضو جدید
کاربر ممتاز
ژاپن پرافتخارترين تيم آسيا شد

ژاپن پرافتخارترين تيم آسيا شد

سامورايي‌ها جام پانزدهم را به توكيو بردند

مسابقه پاياني پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر از ساعت 18:30 امشب در ورزشگاه خليفه دوحه بين تيم‌هاي ملي فوتبال استراليا و ژاپن آغاز شد كه اين ديدار در 90 دقيقه معمول بازي با تساوي صفر بر صفر به پايان رسيد تا تيم برنده در وقت‌هاي اضافه يا ضربات پنالتي مشخص شود.

2 تيم در جريان 90 دقيقه بازي بارها روي دروازه يكديگر خطراتي را ايجاد كردند كه اين فرصت‌ها همگي به هدر رفت تا بازي فينال جام پانزدهم به وقت‌هاي اضافه بكشد.
در 30 دقيقه وقت اضافي نيز بازي پاياپايي از سوي هر 2 تيم ارائه شد و بازهم موقعيت‌هاي خطرناكي از سوي مهاجمان استراليا و ژاپن به هدر رفت تا اينكه در دقيقه 109 تاداناري لي، بازيكن تعويضي آلبرتو زاكه روني كه خود نيز در وقت‌هاي اضافه وارد ميدان شده بود با ضربه‌اي زيبا دروازه شوارتزر را باز كرد تا ژاپني‌ها در پايان اين ماراتن 120 دقيقه‌اي، قهرمان پانزدهمين دوره جام ملت‌هاي آسيا شوند.

روشن ايرماتوف، داور ازبكستاني قضاوت اين ديدار را بر عهده داشت. وي در جريان اين ديدار به 3 بازيكن استراليا يعني برت هولمان، متي مك كي و كارل والري از استراليا كارت زرد نشان داد.

در ديدار رده‌بندي اين رقابت‌ها شب گذشته كره‌جنوبي 3 بر 2 ازبكستان را شكست داد و به عنوان سوم آسيا رسيد.
پانزدهمين دوره رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا از تاريخ 17 دي‌ماه سال جاري با حضور 16 تيم در 4 گروه 4 تيمي در قطر آغاز شد و امشب پس از برگزاري 32 ديدار با شناخت تيم قهرمان يعني تيم ملي ژاپن به پايان رسيد.

پيش از اين ژاپن 3 بار مقام قهرماني آسيا را به دست آورده بود كه با رسيدن به عنوان قهرماني جام ملت‌هاي آسيا 2011 قطر با 4 قهرماني پرافتخارترين تيم آسيا شد. ايران و عربستان نيز با 3 عنوان قهرماني به رده دوم عنوان پرافتخارترين كشورهاي آسيا رسيدند.

ژاپني‌ها كه با رسيدن به فينال‌هاي 1992، 2000 و 2004 به عنوان قهرماني رسيده‌ بودند، باز هم در يك فينال ديگر به عنوان قهرماني رسيدند تا دست خالي فينال را ترك نكرده باشند.
در دوره قبلي مسابقات كه در سال 2007 برگزار شد تيم ملي عراق مقام قهرماني را كسب كرد و ژاپن نيز به مقام چهارمي بسنده كرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا