[جام جهانی ] همه چیز درباره جام جهانی 2014 برزیل

[جام جهانی ] همه چیز درباره جام جهانی 2014 برزیل


  • مجموع رای دهندگان
    24
  • نظرسنجی بسته .

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک قیاس مع‌الفارق/ باز هم ایران نشان داد که با همه دنیا فرق دارد

یک قیاس مع‌الفارق/ باز هم ایران نشان داد که با همه دنیا فرق دارد

تیم ملی فوتبال ایران به کشور عزیزمان بازگشت و بعد از چند مصاحبه افشاگرانه و حلقه‌های گل و سرود "ورزشکاران، دلاوران، نام آوران" هر بازیکنی راهی ‌خانه‌اش شد. هر مسئولی به سمت منزل مسکونی خود رفت و روز از نو، روزی از نو، دیر وقت هم بود، نزدیک 3 بامداد، شوخی که نیست، فردا را که از آدم نگرفته‌اند!

مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل به پایان رسید و از بین 32 تیم حاضر در جام بیستم، 16 تیم راهی کشور خود شدند، 15 پرواز از سائوپائولو به مقصد فدراسیون فوتبال همان کشور، با کلی جلسه اضطراری، کنفرانس خبری، برنامه زنده تلویزیونی و رادیویی و دعوت مطبوعاتی، بامداد و شامگاه هم نداشت، به عنوان مثال کاسیاس ساعت 4 صبح در حالی که از مدیر برنامه هایش خواست تا چمدانش را به منزل مسکونی او برساند مستقیم به استودیو رادیو کادناسر مادرید رفت تا به صورت زنده پاسخگوی سوالات مردم باشد.

در دو روز بعد از بازگشت تیم ملی فوتبال اسپانیا، برای بازیکنان و مربیان حداقل 18 نشست خبری در محل‌های مختلف توسط رسانه ها، رادیو و تلویزیون و دولت و پارلمان برگزار شد.

در این فرصت مقایسه ای داریم بین برخورد نهادهای گوناگون در کشور با تیم ملی فوتبال ایران و همتایان آنها در کشورهای دیگر.

رسانه‌ها
روی جلد روزنامه‌های صبح ایران صبح روز بعد از بازی با بوسنی جذاب بود و دیدنی، برای خواننده بی طرف و شاید از همه جا بی خبر، این سوال پیش می آمد که چگونه ممکن است، یک تیم با یک مربی مشخص روی جلد یک روزنامه تحت عنوان تیم قرن، یوزهای مقتدر، مرد پرتغالی جادویی، یگانه منجی فوتبال ایران و .... توصیف شود و همان تیم و همان مربی در روزنامه کناری با زشت ترین الفاظ، کنایه آمیز ترین کلمات و تیزترین انتقادات تحت عنوان بی کفایت و خائن و هدر دهنده بیت المال و ... توصیف شود.

غیر از دو یا در اوج خوش بینی، سه مورد در کل روزنامه های ورزشی صبح کشور، تحلیل تمام فنی و حرفه ای رویت نمی شود، همه چیز حول محور آن گروه همیشه محترمی است که باید سر جایش باشد و نیست و کی‌روش و مردانش جای این بزرگواران را به شدت تنگ کرده‌اند. تعداد کارشناسانی که با آنها تماس گرفته شده در نزدیک به 15 روزنامه ورزشی به 6 نفر نمی‌رسد، گویا در عرصه تحلیل و نقد و واکاوی این حادثه بزرگ، قحط الرجالی تاریخی رخ داده است.

مردم
مردم همیشه حق دارند، مثل مشتری که همیشه حق با او است، همه سوار بر موجی که البته منبع خلقت آن قابل ردیابی است. با دقت به تحلیل کارشناس یک شبکه رادیویی گوش می دهیم تا در بحث سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، سینمایی، بورس و سلامت آخر شب در جمع اقوام و آشنایان، کم نیاوریم. حالا این کارشناس محترم کیست و مطالبی را که با آب و تاب و حرارت بر زبان می آورد، چه کسی برایش نوشته است؟

به جام جهانی صعود می کنیم، " همین کافی است دستشان درد نکند، دمشان گرم، با این همه کمبود و مشکل صعود کردیم به جام جهانی".

جام بیستم آغاز می‌شود، " با این همه پول چه می کنند؟ خجالت هم نمی‌کشند، خدا کند در هر بازی 5 یا 6 گل نخوریم، آبرویمان نرود، نکند آبروی آسیا را ببریم"

مقابل نیجریه به تساوی می‌رسیم، " بد نبود، قهرمان آفریقا است، شوخی که نیست، بچه ها سنگ تمام گذاشتندو ....."

برابر آرژانتین یک بر صفر شکست خوردیم، " عالی بود، دلاوران ایران زمین، غیورمردان فلات ایران، حقیقی قهرمان تو در قلب مردم جای داری دلاور، کی‌روش، نابغه فوتبال دنیا و...."

برابر بوسنی شکست خوردیم، " این فوتبال را تعطیل کنید، بازیکنان بی غیرت، فوتبال واقعی ما همین است دیگر، ترسوها، این مربی فقط بلد است با پول ما مسافرت برود و تفریح کند، درآمد میلیاردی دارند ولی در زمین راه می روند و ..."



کارشناسان
هر کسی در جبهه‌ای، هر تحلیل‌گری گویا با یک تک تیرانداز حرفه ای مسئول محافظت از تپه ای یا کوهی که هنوز به دست مخالفین نیفتاده و گزارش لحظه به لحظه از میزهای خالی فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش که هنوز قابل فتح است، در این میان معدود کارشناسانی که درد و درمان را با هم عرضه می کنند، شماره تلفن همراشان گم شده، نایابند، کمیاب شده اند، آنقدر کسی به آنها زنگ نمی‌زند که دست آخر به شماره ای که با 0044 آغاز شده بعد از چندین و چند بار بی‌اعتنایی پاسخ داده می‌شود!

گفته بودم که این آدم به درد فوتبال ایران نمی خورد، دیدید که به جایی نرسیدیم، چه شد آن همه وعده که این مربی داده بود؟ حالا بروید باز هم با اجنبی مذاکره کنید.

او میراث بزرگی بر جای گذاشت، تیمی درست کرد که هرگز در تاریخ فوتبال ایران وجود خارجی نداشت، او یگانه مربی بزرگ دنیا است، غیر از او کدام مربی به ما کمک می‌کرد؟ کی‌روش به فوتبال ایران لطف کرده است.


افراط و افراط و افراط، خبری از جزئیات قرارداد چندین و چند صفحه‌ای تنظیم شده برای کارلوس کی‌روش نیست، کسی گویا حوصله مطالعه آن را نداشته است، تلاش آن گروه خاص برای این است که کار به آنجا نکشد و کی‌روش قبل از جلسه با وزیر، از کشور فراری شود.

فدراسیون فوتبال ایران
تلفن همراه خاموش، خبرنگار نشسته بر روی پله ساختمان سیاه سئول، گاهی درب اتومات پارکینگ باز می شود و اتومبیلی با شیشه‌های دودی رنگ وارد یا خارج می‌شود، دلیلی است برای چند دقیقه تفریح خبرنگاران خسته و خواب آلوده که درباره مدل یا نام اتومبیل رویت شده بحث کنند. روی پله فدراسیون هیچ خبری نیست، خبرها در قالب پیامک به آنکه باید برسد، رسیده است، خبرنگاران به دنبال خبرگیرها، خط به خط، شماره به شماره مگر دو خط، حقیقت نصیبشان شود.

رئیس فدراسیون فوتبال بی خبر از دلالانی که در جام جهانی با سرپرست تیمهای ملی و دلالان اروپایی مذاکره کرده اند، بی خبر از راهروی هتل و شماره تماسهایی که بین وکلای چند باشگاه بزرگ اروپایی و چند بازیکن رد و بدل شد. بی خبر از تصاویری که چند بنگاه خبری بدون مجوز از جزئیات تمرین تیم ملی ضبط کردند.

حالا سری بزنیم به چند اردوی ملی بازگشته به خانه از جام جهانی برزیل 2014؛ رسانه های ایتالیا به بازیکنان تیم ملی چند ساعت وقت استراحت می دهند، آنها نماینده مردم هستند، با هیچ بازیکنی شوخی ندارند، بوفون با 5 دقیقه تاخیر به استودیو رادیو رای ایتالیا می رسد، دقایق اولیه مصاحبه به عذرخواهی بابت این تاخیر می گذرد و گزارشگر رادیو از او می خواهد با مردم حرف بزند، بدون ترس، بدون واسطه با مردم ایتالیا حرف بزند، بگوید که چه شده و بر سر فوتبال ایتالیا چه رفته است. گازتا دلو اسپورت ایتالیا برای آنها که فوتبال ایتالیا را حرفه ای دنبال می کنند به تیترهای حیاتی و تاثیرگذارش معروف است، اما فردای روز بازگشت تیم ملی ایتالیا تیتر اولش به نقل و انتقالات تابستانی اختصاص دارد، سردبیر در بخش دوم از صفحه اول روزنامه نوشته است: سوالاتی داریم که باید پاسخ داده شوند، بعد از آن درباره تیم ملی خواهیم نوشت.

تیم ملی فوتبال استرالیا به کشورش باز می گردد، رئیس فدراسیون فوتبال این کشور طی برگزاری بازیها، 4 دلال فوتبال را شناسایی کرده و اجازه نداده با بازیکنان تیم ملی کشورش بدون مجوز مذاکره صورت بگیرد، به محض رسیدن به سیدنی، همه بازیکنان به سمت هتل محل اقامت تیم ملی استرالیا می روند، ضیافت شامی است با مقامات سیاسی کشور، یک تیم روان شناسی مجهز در کنار تیم ملی است و بازیکنان قبل از ترک هتل نزدیک به یک ساعت با این روان شناسان صحبت می کنند، به مردم چه بگویند، با چه جملاتی، با چه لباسی به تلویزیون بروند و در واکنش به انتقاد مردم و رسانه‌ها چه کنند.
از این دست مثالها فراوان است و شاید همه آنها در ماجرای "هر چیزی سر جای خودش" خلاصه شود، هر چیزی دقیقا بر سر جای خودش، وزارت ورزش، رسانه، دلال، مردم، فدراسیون فوتبال و خود فوتبال.


 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتصاب در تیم ملی نیجریه

اعتصاب در تیم ملی نیجریه

پس از تیم ملی غنا که اعتراض‌ بازیکنانش به بدقولی سران فوتبال این کشور در ارائه پاداش‌های نقدی جنجال بزرگی به راه انداخت، خبر رسیده است که بازیکنان تیم ملی نیجریه‌ هم به خاطر عدم دریافت پاداش‌های خود اعتصاب کرده‌اند هرچند مسئولان فدراسیون فوتبال نیجریه قصد ندارند راه غنایی‌ها را دنبال کنند.

سران فوتبال غنا پیش از جام جهانی 2014 به بازیکنان خود به خاطر حضور در جام بیستم وعده پاداش‌های نقدی داده بودند اما این پاداش‌ 2.2 میلیون یورویی تا یک روز قبل از آخرین بازی ستاره‌های سیاه برابر پرتغال در مرحله گروهی پرداخت نشد که البته دلیل آن هم ترس مسئولان فدراسیون غنا از اعتصاب بازیکنان و عدم حضور آنها در میدان بود. هرچند غنا این بازی را در نهایت 2 بر یک باخت.

نیجریه‌ای‌ها اما قصد تکرار چنین کاری را ندارند و این در حالی است که گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی این کشور روز پنجشنبه از انجام تمرینات خودداری کرده‌اند و ادامه تمرینات را منوط به دریافت پاداش خود دانسته‌اند. این وضعیت شبیه همان سناریویی است که اردوی آماده‌سازی نیجریه‌ای‌ها را پیش از حضور آنها در رقابت‌های جام کنفدراسیون‌های سال 2013 تحت‌الشعاع قرار داد.

با اینکه مسئولان فوتبال نیجریه از تأیید پرداخت پاداش بازیکنان خودداری کرده‌اند اما ظاهراً دیگر خبری از اعتصاب در این تیم نیست و عقاب‌ها روز گذشته (جمعه) به تمرینات بازگشتند.

مدیر رسانه‌ای فدراسیون فوتبال نیجریه در این خصوص اظهار داشت: مشکلی وجود ندارد. ما هیچ پولی به بازیکنان خود بدهکار نیستیم. روز پنجشنبه یک جلسه تشکیل شد که در آن بازیکنان و سرمربی تیم حضور داشتند. باید بگویم که هیچ هواپیمای حامل پولی در کار نیست.

نامشخص بودن پرداخت پاداش به بازیکنان نیجریه در شرایطی است که این تیم برای اولین بار در 16 سال گذشته به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کرده است.

بازی بعدی تیم ملی نیجریه که یکی از همگروهان ایران در جام جهانی 2014 بود، برابر تیم ملی فرانسه است. عقاب‌ها در صورت غلبه بر خروس‌ها برای اولین بار جواز حضور در جمع هشت تیم برتر جام جهانی را کسب خواهند کرد.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتقاد تند سرمربی پیشین پرسپولیس از رونالدو

انتقاد تند سرمربی پیشین پرسپولیس از رونالدو

تیم ملی فوتبال پرتغال با کسب یک پیروزی برابر غنا، یک تساوی برابر آمریکا و یک شکست مقابل آلمان از جام جهانی 2014 برزیل حذف شدند. مانوئل ژوزه که سابقه سرمربیگری در تیم‌هایی مثل اسپورتینگ لیسبون، بنفیکا، الاهلی مصر و پرسپولیس را در کارنامه دارد، در صحبت‌هایی بی پرده انتقادات تندی را از کریستیانو رونالدو انجام داد.

ژوزه گفت: او (رونالدو) بازیکن فوق العاده‌ای است ولی هر موقع که صحبت می‌کند، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود. او یا زیاد حرف می‌زند و یا با دیگران به جدال می‌پردازد.

این مربی پرتغالی ادامه داد: او به جام جهانی آمد تا بگوید که به پرتغال اعتقاد نداشته است و این تیم شایسته قهرمانی نیست. اگر او به تیم اعتقاد ندارد، یعنی به هم‌تیمی‌هایش هم اعتقاد ندارد و این موضوع به تیم ضربه می‌زند.

ژوزه تاکید کرد: پرتغال بهترین تیم را در اختیار داشت ولی رونالدو مثل انگشتر الماس نیست که نتوان به او انتقاد کرد. او مانند دیگر بازیکنان است و هیچ فرقی با آنها ندارد. این در حالی است که با سایر بازیکنان مثل یک زیردست برخورد شده است. من برای رونالدو احترام زیادی قائلم ولی او در برزیل خوب کار نکرد.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خواسته گواردیولا از دل بوسکه

خواسته گواردیولا از دل بوسکه

"پپ گواردیولا" سرمربی حال حاضر تیم فوتبال بایرن مونیخ که پیش از این در پست خط میانی اسپانیا هم بازی می‌کرد، گفت از حذف تیم ملی کشورش ناراحت است چراکه در سه تورنمنت پیاپی به عنوان قهرمانی رسیده بود با این حال بر این باور است که تیم باید دچار دگرگونی شود.
دل بوسکه از سال 2008 هدایت تیم ملی اسپانیا را بر عهده دارد و قرارداد وی تا سال 2016 معتبر است. البته خروج اسپانیا از مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی این بحث را مطرح کرده که دل بوسکه در سمت خود باقی نخواهد ماند.

گواردیولا گفت: دل بوسکه بهترین مربی است که اسپانیا می‎تواند داشته باشد و من امیدوارم که در سمت خود باقی بماند زیرا او گزینه مناسب برای تغییرات مورد نیاز در تیم ملی اسپانیاست.

تیم ملی اسپانیا برای حضور در رقابتهای جام ملتهای اروپا که در سال 2016 به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد، آماده می‌شود.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
او سفیر آرزوهای ما بود

او سفیر آرزوهای ما بود

1- اين يك جرزني بزرگ است. يك تقلب اشكار كه بعد از فروپاشي آرزوهاي ما، بدبين ها دوباره به توهم و ذوق زدگي و جوگيري متهممان مي كنند. بازي را به هم نزنيد اساتيد! اين همان تيمي بود كه اعتقاد داشتيد با ١٠ گل خورده به تهران بر مي گردد يا اينكه مسي در بازي با ايران آقاي گل مي شود! اين تيم ١٨٠ دقيقه از دو تيم صعود كننده گروه گل نخورد و اگر داور صربستاني كمي دقت مي كرد، شايد بازي با ارژانتين رويايي تر مي شد. ما از دانش و آگاهي كي روش و توانايي ملي پوشان راضي هستيم و همين كه اكثريت مربيان تنگ نظر و حسود داخلي بعد از بازي با بوسني، روزه سكوت را مي شكنند و به جاي ستايش تيم كي روش از شكست مقابل بوسني مي گويند، يعني كارلوس و شاگردانش راه را درست رفتند.

2- اعلام شد كه قيمت پيشنهادي كادر فني كي روش براي تمديد قرارداد ساليانه ١٢ ميليارد است؛ يعني تقريبا برابر با جمع دستمزد ساليانه ٥ سرمربي ليگ برتر به اضافه گلر پيكان و خلعتبري! پول زياديست البته اما شك نكنيد فدراسيون كفاشيان با كمك بعضي از رسانه هايي كه از حالا به فكر سفر به استراليا هستند، پرونده كي روش را خواهند بست و تيم ملي به دست گزينه تابع، ارزان و وطني خواهد افتاد.

3- ايران ٢٠١٤ متعلق به تفكرات آرماني بود. به نويسندگاني كه سال ها نوشتند ايران مربي بزرگ خارجي مي خواهد، به ستاره هاي بين المللي، به بازي با تيم هاي بزرگ، به آرزوهاي بزرگ، به جاه طلبي ...

4- كي روش را با يك صحنه ماندگار به ياد خواهم سپرد. لحظه اي كه در دقيقه ٨٥ بازي با بوسني همه رگ هاي تنش را بيرون مي زد و فرياد كنان از شاگردانش مي خواست با شور و انگيزه بجنگند. از اين شيرين تر بعد از بازي با آرژانتين وقتي كه كفاشيان به فكر مراسم استقبال از تيم ملي بود، به شاگردانش گفت به خانواده هايتان بگوييد كه ما فعلا به تهران بر نمي گرديم!

كي روش، سفير آرزوهاي ما بود. صعود نكرد، شكست خورد؛ اما تا آخرين لحظه به آرزوهاي ما احترام گذاشت. چيزي جز تشكر بلد نيستم آقاي كي روش كاش برگردي و جام ملت ها را فتح كني و كنار وينگادا به المپيك بروي. نگران نباش. ما آرزوي نرسيده زياد داريم ...

محمد نوری فر (روزنامه نگار)
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تکرار تاریخ پس از 16 سال

تکرار تاریخ پس از 16 سال

تیمهای ملی فوتبال برزیل و شیلی از ساعت 20:30 امشب آغازگر مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 خواهند بود.

جالب است که بدانید این بازی به نوعی تکرار تاریخ پس از 16 سال است چرا که در جام جهانی 1998 فرانسه نیز اولین بازی مرحله یک هشتم نهایی بین این دو تیم بود. برزیل به عنوان تیم اول گروه A به مصاف شیلی به عنوان تیم دوم گروه B رفت و موفق شد با دو گل سزار سامپایو و دو گل رونالدو در مقابل تک گل مارچلو سالاس با نتیجه 4-1 به برتری برسد.

با توجه به میزبانی برزیل و بازیهای درخشان شیلی در گروهی سخت باید دید در پایان دیدار امشب چه نتیجه ای رخ می دهد؟

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دونده‌ترین بازیکنان ایران در جام جهانی

دونده‌ترین بازیکنان ایران در جام جهانی

پس از پایان مرحله گروهی آمار مسافت طی شده هر بازیکن در سه بازی مشخص شد که در بین 50 بازیکن نخست جام از این نظر سه بازیکن ایرانی حضور دارند.

مایکل بردلی از آمریکا با طی 38 کیلومتر مسافت در سه بازی مرحله گروهی، دونده‌ترین بازیکن جام بوده است. پس از او مارسلو دیاز (شیلی)، ویکتور فایزولین (روسیه)، مایل جدیناک (استرالیا)، آلکساندر کوکورین (روسیه)، محمد بسیچ (بوسنی و هرزگوین)، کو جائه چول (کره جنوبی)، فیلیپ لام (آلمان)، میرالم پیانیچ (بوسنی و هرزگوین) و تونی کروس (آلمان) در رده‌های دوم تا دهم قرار دارند.

آندرانیک تیموریان با طی مسافتی معادل 32.8 کیلومتر در رده هجدهم است. جواد نکونام با 32.6 کیلومتر در رتبه بیست و چهارم قرار دارد و رضا قوچان نژاد هم با 32 کیلومتر در رتبه سی و ششم است.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
استعفا در فیفا به خاطر محرومیت سوارز

استعفا در فیفا به خاطر محرومیت سوارز

تابارز که اکنون در گروه بررسی تکنیکی و کمیته استراتژی فیفا حضور دارد اعلام کرده از سمت خود استعفا می‌کند.

وی در این خصوص گفت: وقتی سازمانی تحت تاثیر فشارهای رسانه‌ای چنین تصمیمی در مورد بازیکن ما می‌گیرد، ماندن در آن سازمان نمی‌تواند کار هوشمندانه‌ای باشد. همه ما می‌دانیم که سوارز اشتباه کرده است اما این بخش دیگری از شخصیت او بوده است. محرومیت سوارز بیش از حد بود.

تابارز افزود: خیلی وقت‌ها دیواری کوتاه‌تر از یک بازیکن نمی‌توان یافت در حالی که آن بازیکن هم حقوقی برای خود دارد.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عكس یادگاری با دندان‌های سوآرز

عكس یادگاری با دندان‌های سوآرز



این چه بنر تبلیغاتیه آخه؟!؟!؟! دیگه زشته واقعاً
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقایسه دستمزد سرمربیان در جام‌جهانی

مقایسه دستمزد سرمربیان در جام‌جهانی

مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۱۴ به پایان رسید و نیمی از تیم ها به خانه برگشتند؛ از جمله سه تیمی که سرمربیان آنها بالاترین دستمزد را داشتند.
با این حال تیمی که سرمربی آن کمترین دستمزد را در بین ۳۲ تیم داشته نه تنها از گردونه رقابتها حذف نشده بلکه به ستاره ناگهانی این تورنمنت تبدیل شده است.

فابیو کاپلو بعد از کناره گیری از سرمربیگری تیم انگلیس در سال ۲۰۱۲ مسئولیت هدایت تیم ملی روسیه را به عهده گرفت و این تیم تحت سرمربیگری او صدرنشین گروه خود در مرحله مقدماتی جام جهانی شد. با شروع سال جدید قرارداد جدیدی به او پیشنهاد شد که تا جام جهانی ۲۰۱۸ به میزبانی روسیه ادامه دارد.

امسال به تنهایی کاپلو که پنج بار قهرمان سری آ ایتالیا و دو بار قهرمان لالیگا اسپانیا شده ۲/۱۱ میلیون دلار دستمزد گرفت که تقریبا دو برابر دستمزد روی هاجسون سرمربی تیم انگلیس به مبلغ ۹/۵ میلیون دلار است.

اگرچه کاپلو با دو تساوی و یک باخت عملکرد بهتری از هاجسون در برزیل داشته است، اما انتظاری را که روسیه با توجه به سرمایه گذاری هنگفتی که برای او کرده بود برآورده نکرد؛ به ویژه در یک گروه قابل کنترل شامل بلژیک، الجزایر و کره جنوبی.

سومین سرمربی با بالاترین دستمزد چزاره پراندلی است که بعد از حذف تیم ایتالیا بلافاصله خواستار کناره گیری خود شد. با این حال او یک برد مقابل انگلیس داشت.

روی هم رفته فقط نیمی از ۱۰ تیمی که سرمربیان آنها بالاترین دستمزد را داشته اند به مرحله حذفی راه یافتند. در قعر این جدول میگوئل هررا قرار دارد که با دستمزد ۲۰۹ هزار و ۸۱۰ دلار تیم او بدون شکست به مرحله حذفی راه یافت و دلهای هواداران را بدست آورد.

هررا اکتبر گذشته که مکزیک در آستانه حذف از گردونه رقابتها در مرحله مقدماتی جام جهانی بود، به عنوان سرمربی موقت منصوب شد. او بعد از رهایی ازآن شرایط اضطراب آور هدایت تیم مکزیک را به عهده گرفت و دستمزد او برای یک سال کامل نیست. به نظر می رسد فدراسیون مکزیک تمایل دارد با توجه به عملکرد هررا خواسته های او را برآورده کند.

فهرست دستمزد سالیانه سرمربیان ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی که از طرف فوربس منتشر شده است:

۱- فابیو کاپلو (روسیه) ۱۱ میلیون و ۲۳۵،۲۱۰ دلار

۲- روی هاجسون (انگلیس) ۵ میلیون و ۸۷۴،۵۷۰ دلار

۳- چزاره پراندلی (ایتالیا) ۴ میلیون و ۳۲۲،۰۱۰ دلار

۴- لوئیس فیلیپه اسکولاری (برزیل) ۳ میلیون و ۹۷۳،۷۳۰ دلار

۵- اوتمار هیتسفلد (سوئیس) ۳ میلیون و ۷۴۵،۱۳۰ دلار

۶- یوآخیم لوو (آلمان) ۳ میلیون و ۶۰۲،۴۶۰ دلار

۷- ویسنته دل بوسکه (اسپانیا)۳ میلیون ۳۸۶،۲۷۰ دلار

۸- لوئیس فان خال (هلند) ۲ میلیون ۲۳۸،۰۶۰ دلار

۹- آلبرتو زاکرونی (ژاپن) ۲ میلیون ۷۲۷،۴۸۰ دلار

۱۰- یورگن کلینزمن (آمریکا)۲ میلیون ۶۲۱،۷۴۰ دلار

۱۱- دیدیه دشان (فرانسه) ۲ میلیون ۱۶۱ هزار دلار

۱۲- پائولو بنتو (پرتغال) ۲ میلیون و ۱۶۰،۱۷۰ دلار

۱۳- کارلوس کی روش (ایران) ۲ میلیون و ۹۸،۰۶۰ دلار

۱۴- خورخه سامپاولی (شیلی) یک میلیون ۷۷۴،۹۶۰ دلار

۱۵-خوزه نستور پکرمن (کلمبیا) یک میلیون ۶۷۸،۴۵۰ دلار

۱۶- آنجلوس پوستکوگلو (استرالیا) یک میلیون و ۳۹۵،۳۰۰ دلار

۱۷- اسکار تابارز (اروگوئه) یک میلیون و ۲۵۸،۸۴۰ دلار

۱۸- صبری لاموشی (ساحل عاج) یک میلیون و ۳۷،۴۵۰ دلار

۱۹- وحید خلیلوویچ (الجزایر) یک میلیون ۷،۰۷۰ دلار

۲۰- مارک ویلموتس (بلژیک) ۸۶۴ هزار و ۴۰۰ دلار

۲۱- فرناندو سانتوس (یونان) ۸۶۴ هزار و ۴۰۰ دلار

۲۲- الخاندرو سابیا (آرژانتین) ۸۱۸ هزار و ۲۴۰ دلار

۲۳- هونگ میونگ بو (کره جنوبی) ۷۹۵ هزار و ۲۵۰ دلار

۲۴- لوئیس فرناندو سوآرس (هندوراس) ۶۲۹ هزار و ۴۲۰ دلار

۲۵- رینالدو روئدا (اکوادور) ۵۶۶ هزار و ۴۸۰ دلار

۲۶- خورخه لوئیس پینتو (کاستاریکا) ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دلار

۲۷- فولکر فینکه (کامرون) ۳۹۴ هزار و ۴۴۰ دلار

۲۸- استفان کشی (نیجریه) ۳۹۲ هزار و ۴۲۰ دلار

۲۹- سافت ساسیچ (بوسنی وهرزگوین) ۳۵۲ هزار ۴۷۰ دلار

۳۰- نیکو کوواچ (کرواسی) ۲۷۱ هزار و ۷۴۰ دلار

۳۱- جیمز آپیا (غنا) ۲۵۱ هزار و ۷۷۰ دلار

۳۲- میگوئل هررا (مکزیک) ۲۰۹ هزار ۸۱۰ دلار
 

me.fatima

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب شد باختم و گرنه تیم ملی بنام شیعه چشم ما رو در می آوردن ... آخه بگو اقلیت های دیگه آدم نیستند

خوب نیستا تیم ملی کشورمون رو از دید مذهبی نگاه کنیم. اون جوری میشیم عراق که مردمش همه به جون هم افتادند !
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اتومبیل‌ ستاره‌های جام جهانی

اتومبیل‌ ستاره‌های جام جهانی




مسعود اوزیل _ آلمان




لوئیز سوآرز _ اروگوئه



کلینت دمپسی _ آمریکا



وین رونی _ انگلیس



لیونل مسی _ آرژانتین



نیمار _ برزیل



آندرس اینیستا _ اسپانیا



ون پرسی _ هلند



کریس رونالدو _ پرتغال


 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز


این چه بنر تبلیغاتیه آخه؟!؟!؟! دیگه زشته واقعاً

به نظرم زشتم نیس
این بازیکن اولین بارش نبودِ
چن بار این حرکتو تو لیگ جزیره کرد و اونجا بهش تذکر دادن
حالا همِ دارن یه جورایی کارش رو چیز میکنن
دوست من این فوتبالِ نه ...
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
داوران 2دیدار مرحله یک هشتم نهایی

داوران 2دیدار مرحله یک هشتم نهایی

سایت فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) اسامی داوران و کمک داوران دیدارهای هلند - مکزیک و کاستاریکا - یونان از مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی را به شرح زیر اعلام کرد:

یکشنبه 8 تیر (29 ژوئن)


هلند - مکزیک، ساعت 20:30، ورزشگاه کاستلائو فورتالزا
داور: پدرو پروئنکا از پرتغال
کمک داور اول: برتینو میراندا از پرتغال
کمک داور دوم: خوزه تریگو از پرتغال
داور چهارم: کارلوس ورا از اکوادور

دوشنبه 9 تیر (30 ژوئن)


کاستاریکا - یونان، ساعت 00:30، ورزشگاه پرنامبوکو رسیف
داور: بنجامین ویلیامز از استرالیا
کمک داور اول: متیو کریم از استرالیا
کمک داور دوم: هاکان آناز از استرالیا
داور چهارم: نواف شکرالله
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بدترین داور مرحله گروهی جام بیستم

بدترین داور مرحله گروهی جام بیستم

سایت «redcardtheref» در گزارشی با عنوان « شش اشتباه داوری در دور اول جام جهانی 2014» بارزترین اشتباهات داوری را در این مرحله از مسابقات مورد بررسی قرار داده است. در نظرسنجی که این سایت انجام داده میرولاد مازیچ، داور صربستانی دیدار آرژانتین- ایران در حال حاضر با 83 هزار و 961 رأی و 83 درصد کل آرا بدترین داور دور اول جام بیستم است. نفر دوم پیتر اولِری، داور نیوزلندی است که با 15 درصد آرا در جایگاه دوم ایستاده است. در این گزارش بارزترین اشتباه داوری مربوط به میلوراد مازیچ، داور صرب دیدار آرژانتین- ایران از گروه F می‌شود. در دقیقه 55 دیدار تیم ملی کشورمان مقابل آرژانتین در چارچوب مرحله گروهی جام جهانی 2014 پابلو زابالتا، مدافع آلبی‌سلسته در داخل محوطه جریمه روی اشکان دژاگه، هافبک تیم ملی کشورمان مرتکب خطا شد که به اعتقاد اکثریت کارشناسان فوتبالی داور صربستانی باید ضربه پنالتی به سود ایران می‌گرفت که این کار را نکرد و در نهایت شاگردان کارلوس کی‌روش با گل دقیقه 91 لیونل مسی با نتیجه یک بر صفر مغلوب آرژانتین شدند.


5 اشتباه دیگر داوران مرحله گروهی از دید این سایت به شرح زیر است:


2- نیجریه یک- بوسنی‌و‌هرزگوین صفر

پیتر اولِری، داور نیوزلندی این مسابقه گل صحیح ادین ژکو را در دقیقه 21 مردود اعلام کرد تا در نهایت بوسنی مغلوب عقاب‌ها شود. این داور با بیش از 15 هزار رأی در جایگاه دوم این نظرسنجی است. طرفداران بوسنی تا کنون بیش از 23 هزار امضا جمع‌آوری کرده‌اند تا فیفا این داور نیوزلندی را از قضاوت محروم کند.


3- برزیل 3- کرواسی یک

یوئیچی نیشیمورا، داور ژاپنی دیدار افتتاحیه جام جهانی 2014 نخستین گام را در قضاوت‌های ضعیف این تورنمنت برداشت. او در دیدار برزیل- کرواسی یک پنالتی بحث‌برانگیر برای میزبان گرفت که جنجال زیادی به راه انداخت. نیکو کواچ، سرمربی کرواسی پس از این بازی گفت: اگر این پنالتی بود پس بهتر است فوتبال را کنار بگذاریم. واقعاً جای تأسف دارد که در مورد احترام صحبت می‌کنیم ولی در این بازی هیچ احترامی به کرواسی گذاشته نشد.


4- یونان 2- ساحل عاج یک

یونان در حالی موفق شد 2 بر یک از سد ساحل عاج بگذرد و به مرحله یک‌هشتم نهایی جام بیستم صعود کند که تا در پایان 90 دقیقه بازی صعود این تیم به مرحله بعد منتفی بود ولی کارلوس ورا، داور اکوادوری این دیدار در وقت‌های تلف‌شده یک پنالتی به سود یونان اعلام کرد که به گفته کارشناسان جیووانی سیو، مدافع ساحل عاج در داخل محوطه جریمه خودی با ساماراس، هافبک یونان برخورد جدی نداشت و پنالتی به اشتباه گرفته شده است.


5- مکزیک یک- کامرون صفر

ویلمار رولدان، داور کلمبیایی این بازی دو گل صحیح مکزیک را مردود اعلام کرد، هرچند شاگردان میگل هررا در نهایت موفق شدند با نتیجه یک بر صفر بر کامرون غلبه کنند.


6- فرانسه 5- سوئیس 2

در بازی بیست‌و‌پنجم جام جهانی 2014 تیم‌های فرانسه و سوئیس در دومین دیدار خود از مرحله گروهی به مصاف هم رفتند اما در این بازی صحنه‌ای دلخراش رقم خورد و اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسه ضربه‌ای به صورت استیو فون‌برگن، مدافع سوئیس زد که باعث خونریزی از ناحیه چشم او شد ولی بورن کوئیپرز، داور هلندی این دیدار واکنشی از خود نشان نداد.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل و شیلی اعلام شد

ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل و شیلی اعلام شد

تیم ملی فوتبال برزیل، میزبان رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۴ از ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه امشب به مصاف شیلی خواهد رفت تا یکی از دو تیم به جمع هشت تیم برتر مسابقات صعود کند.

ترکیب تیم ملی فوتبال شیلی برای این مسابقه به این شرح اعلام شد:

براوو، منا، ایسلا، سیلوا، سانچس، ویدال، وارگاس، مدل، خارا، آرانگوئیز، دیاس

ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل نیز به شرح زیر است:

خولیو سزار، دنی آلوس، تیاگو سیلوا، داوید لوئیز، فرناندینیو، مارسلو، هالک، فرد، نیمار، اسکار، لوئیز گوستاوو
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بازیکنان مغموم تیم ملی پرتغال به کشور خود بازگشتند

بازیکنان مغموم تیم ملی پرتغال به کشور خود بازگشتند

تیم ملی فوتبال پرتغال که در مرحله گروهی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل نتوانست نتایج خوبی کسب کند و یکی از ناکامان سرشناس این دوره از مسابقات لقب گرفت امروز شنبه وارد فرودگاه شهر لیسبون شد تا دوران کوتاه مدت حضور یاران رونالدو در برزیل به پایان برسد.
چهره بازیکنان این تیم و به خصوص کریستیانو رونالدو کاملا مغموم و ناراحت به نظر می‌رسید و آنها بعد از خداحافظی با یکدیگر در سکوت کامل فرودگاه را ترک کردند.
تیم ملی پرتغال که در گروه G با تیم‌های آلمان، آمریکا و غنا همگروه بود در رده سوم این گروه ایستاد و خیلی زود با جام وداع کرد.
 

AMIN 00

عضو جدید
[ جام جهانی ] بهترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014؟

[ جام جهانی ] بهترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014؟

به نظر شما کدام بازیکن از بازیکنان ایران میتونه بهترین باشه؟
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چــــــــــــــــــــه بازی بود....
شیلی عالی بود ولی برزیل شانس اورد
در هر حال من خوشحالم برزیل برد
هنوزم قلبم تند تند میزنه............
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
مهاجم آلمان دیدار با الجزایر را از دست داد

مهاجم آلمان دیدار با الجزایر را از دست داد

آلمان و الجزایر یکی از دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را برگزار خواهند کرد.

لوکاس پودولسکی در تمرین‌های تیمش دچار گرفتگی عضلانی شد و تمرین این تیم را ترک کرد. پزشکان تیم ملی آلمان پس از معاینه پای پودولسکی اعلام کردند که این بازیکن نمی‌تواند در بازی برابر الجزایر به میدان برود اما در صورتی که آلمان بتواند الجزایر را شکست دهد، این بازیکن برای دیدار مرحله یک چهارم نهایی آماده خواهد بود.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
برزیل از فاجعه گریخت/ برد شاگردان اسکولاری در ضربات پنالتی

برزیل از فاجعه گریخت/ برد شاگردان اسکولاری در ضربات پنالتی

تیم فوتبال برزیل و شیلی امروز شنبه در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل به مصاف هم رفتند که در پایان تیم برزیل موفق به صعود به مرحله یک چهارم نهایی شد.

در این دیدار که در حضور 57 هزار 714 تماشاگر ورزشگاه بلو هوریزنته برگزار شد، "داوید لوییس"، مدافع پیش تاخته برزیل، طلایی پوشان را در دقیقه 18 پیش انداخت اما در دقیقه 32 "آلکسیس سانچز" بود که از روی اشتباه "هالک" بازی را به تساوی کشید.

هالک در نیمه دوم موفق شد اشتباه خود را جبران کند اما "هوارد وب"، داور انگلیسی مسابقه، گل را به دلیل برخورد توپ با دست این بازیکن مردود اعلام کرد و یک کارت زرد هم به وی نشان داد.

دو تیم در پایان 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به کار خود پایان دادند و رهسپار رختکن شدند.

در وقت‌های اضافی این برزیل بود که رفته رفته بر فشار حملات خود اضافه می کرد اما شیلی هم چشم به ضدحملات داشت. در دقیقه 119 چیزی نمانده بود که ضربه "موریسیو پینی‌یا" به تیر افقی دروازه برخورد کرد و لرزه بر اندام برزیلی ها انداخت.

لوییس گوستاوو، جو، دنی آلوز و هالک از برزیل و اوگنیو منا، موریسیو پینی‌یا و گاتو سیلوا از شیلی کارت زرد دریافت کردند.

در ضربات پنالتی ابتدا لوییس گلزنی کرد اما پینی یا نتوانست دروازه ژولیوس سزار را باز کند. ویلیان ضربه دوم برزیل را به خارج زد. آلکسیس سانچز می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما سزار با یک شیرجه عالی، مانع گشوده شدن دروازه برزیل شد. این بار نوبت مارسلو بود که برای برزیل گل بزند. آرانگوییس اما با یک ضربه بی نقص دروازه برزیل را باز کرد. هالک که روز بدی را پشت سر می گذاشت نتوانست دروازه براوو را باز کند. اما مارسلو دیاز پنالتی پنجم شضیلی را گل کرد و بازی را به تساوی کشید. نیمار در پنالتی ششم موفق شد برزیلی را دلگرم کند اما گونزالو خارا توپ را به تیر دروازه برزیل کوبید تا تیم میزبان به یک چهارم صعود کند.



برزیل با برنده دیدار اروگوئه - کلمبیا دیدار خواهد کرد.

 
آخرین ویرایش:

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بهترین بازیکن دیدار برزیل و شیلی

بهترین بازیکن دیدار برزیل و شیلی

در پایان این بازی ژولیو (خولیو) سزار دروازه بان تیم ملی برزیل که در چند موقعیت بسیار حساس تیمش را از خطر شکست نجات داده بود به عنوان بازیکن برتر میدان شناخته شد.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضد قهرمانی که قهرمان شد

ضد قهرمانی که قهرمان شد

فوتبال این فرصت را به سزار داد تا پس از چهار سال انتقام بگیرد. این دروازه بان در سال ۲۰۱۰ به شدت توسط هواداران و رسانه های برزیل مورد انتقاد قرار گرفت و بسیاری او را از عوامل اصلی حذف از جام جهانی آفریقای جنوبی قلمداد کردند.




سزار در سال ۲۰۱۰ پس از تساوی در مورد گل اول هلند به اشتباه خودش اعتراف کرده بود. سزار گفته بود:" من اشتباه کردم. روی خروج شک کردم و توپ وارد دروازه ام شد."

پس از چهار سال ، سزار با مهار دو پنالتی توانست از حذف برزیل در کشورش ممانعت به عمل آورد. این بازیکن ۳۵ ساله نمی خواهد آخرین فرصت خود برای قهرمانی در جام جهانی را از دست بدهد. او در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز به عنوان دروازه بان سوم در ترکیب برزیل حضور یافته بود.

سزار: از همه هواداران و هم تیمی‌هایم ممنونم

دروازه بان تیم ملی فوتبال برزیل گفت: این پیروزی را مدیون هواداران و مردم برزیل هستیم.

خولیو سزار دروازه بان برزیل و بهترین بازیکن میدان برزیل و شیلی در مصاحبه با خبرنگار مخصوص فیفا در کنار زمین گفت: از این که جایزه بهترین بازیکن میدان را دریافت می کنم بسیار خوشحالم و از این که راهی مرحله بعدی شده ایم در پوست خود نمی گنجم.

وی ادامه داد: نقش هواداران را نباید نادیده گرفت، از همه مردم برزیل ممنونم و این پیروزی را به همه مردم برزیل تقدیم می کنیم و امیدوارم مشکلات مردم هم کمتر شود و به ما در ادامه این جام جهانی به نام برزیل و برای برزیل ملحق شوند. سزار درباره مشکلات خود از چهار سال پیش تا کنون در حالی که گریه می کرد، گفت: فقط خدا می داند که من و خانواده ام در این مدت چه کشیده ایم، فقط خدا می داند که من در این لحظه چه حسی دارم، نمی توانم آن را بیان کنم فقط همین قدر بگویم که به خاطر مردم نگرانم و از خداوند می خواهم به مردم برزیل کمک کند.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بنزما فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک گفت

بنزما فرا رسیدن ماه رمضان را تبریک گفت

بنزما با انتشار عکسی که در آن کلمه "رمضان کریم" نوشته شده است ، فرا رسیده ماه مبارک رمضان را تبریک گفت. بنزما که اصالتی الجزایری دارد، یکی از بازیکنان مسلمان تیم ملی فرانسه است.


 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دروازه‌بان شیلی: برزیل شانسی برد

دروازه‌بان شیلی: برزیل شانسی برد

کلودیو براوو دروازه‌بان شیلی پس از پایان مسابقه گفت: می‌خواستیم به جهان نشان دهیم که شیلی تیم بزرگ و خوبی است. برابر تیم‌های بزرگی چون اسپانیا، هلند و برزیل بازی داشتیم. این‌ها تیم‌های کوچکی نیستند. در بازی برابر برزیل نیز اگر شانس داشتیم می‌توانستم تا قبل از 90 دقیقه بازی را به سود خود به پایان برسانیم. فکر می‌کردم که صعود می‌کنیم اما به نظر من باید به نمایش‌مان برابر برزیل افتخار کرد. هیچ وقت از کسب پیروزی در این دیدار ناامید نشدیم. برنده ضربات پنالتی همیشه با شانس مشخص شده است. اکنون خیلی ناامیدم. می‌توانستیم خیلی راحت این بازی را ببریم. شانس‌های خیلی خوبی برای گلزنی نداشتیم. نباید می‌گذاشتیم این بازی به پنالتی کشیده شود.

براوو در پایان گفت: نمی‌دانم این نتیجه عادلانه هست یا خیر اما ما از برزیل بهتر بودیم. قدرت فیزیکی تیم ما از برزیل بهتر بود. از همه هم‌تیمی‌هایم تشکر می‌کنم که تلاش زیادی از خودشان نشان دادند. شیلی تیم بزرگی است و همه ما از اینکه پیراهن این تیم را بر تن می‌کنیم، به خود می‌بالیم.

 

Similar threads

بالا