[جام جهانی ] همه چیز درباره جام جهانی 2014 برزیل

[جام جهانی ] همه چیز درباره جام جهانی 2014 برزیل


  • مجموع رای دهندگان
    24
  • نظرسنجی بسته .

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فغانی داور یک دیدار یک هشتم نهایی

فغانی داور یک دیدار یک هشتم نهایی

فرانسه و نیجریه در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فردا برابر هم به میدان می‌روند.

قضاوت این دیدار را مارک گیگر از آمریکا بر عهده خواهد داشت. علیرضا فغانی داور ایرانی نیز داور چهارم این دیدار خواهد بود.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بلاتر درخواست کی‌روش را اجرایی می‌کند

بلاتر درخواست کی‌روش را اجرایی می‌کند

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال امروز درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداخت. او درباره محرومیت لوئیس سوآرس گفت: کمیته انضباطی فیفا مستقل از هر نهاد دیگری درباره سوآرس تصمیم گرفته است. آنها سابقه این ورزشکار را مورد بررسی قرار داده و او را با محرومیت چهار ماهه مواجه کردند. فیفا شدیدا روی اجرای بازی جوانمردانه در داخل و خارج از زمین تاکید دارد و هر بازیکنی که این اصل را رعایت نکند با محرومیت مواجه می‌شود.

بلاتر درباره استفاده از تکنولوژی‌های مختلف در فوتبال گفت: فیفا از تکنولوژی خط دروازه راضی است و تصمیم داریم به مرور از این تکنولوژی در تمام بازی‌های ملی و باشگاهی استفاده کنیم. در جام ملت‌های اروپا 2016 فرانسه نیز پلاتینی قرار است از این سیستم استفاده کند. استفاده از تکنولوژی خط دروازه در برزیل بسیار موفقیت‌آمیز بود و باید ادامه پیدا کند.

بلاتر همچنین از استفاده از اسپری‌های محو شونده در فوتبال ابراز رضایت کرد. بالاترین مقام فوتبالی جهان در ادامه از استفاده از یک سیستم دیگر در فوتبال برای آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار است در فناوری دیگری که در فوتبال استفاده خواهد شد، به مربیان دو تیم دو بار فرصت چک کردن تصاویر بازی در هر نیمه داده می‌شود. در واقع اگر مربی به تصمیم داور در یک صحنه اعتراض داشته باشد، می‌تواند درخواست چک کردن تصویر این صحنه را بدهد تا داور بار دیگر این صحنه را ببیند اما مربی نمی‌تواند در جریان بازی این درخواست را به داور بدهد. او باید منتظر باشد تا بازی به دلیل خطا یا بیرون رفتن توپ متوقف شود و سپس درخواستش را ارائه دهد.

کارلوس کی‌روش پس از بازی ایران و آرژانتین اعلام کرد در فوتبال نیز باید از فناوری استفاده شود که داوران بتوانند فیلم صحنه‌های مشکوک بازی را دوباره ببینند تا تصمیم دقیق‌تری بگیرند.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حذف اروگوئه بدون سوارز/ کلمبیا حریف برزیل شد

حذف اروگوئه بدون سوارز/ کلمبیا حریف برزیل شد

دومین بازی مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی 2014 برزیل را تیم‌های کلمبیا و اروگوئه از 30 دقیقه بامداد امروز (یکشنبه) در ورزشگاه ماراکانای شهر ریو دوژانیرو برگزار کردند، دیداری که با برتری 2 بر صفر کلمبیا به اتمام رسید تا این تیم حریف برزیل در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات شود.
این دو تیم در مرحله انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی هم 2 بار به مصاف هم رفته بودند که یک برتری 4-0 برای کلمبیا و یک برد 2-0 برای اروگوئه ثبت شده بود.

ستاره بی چون و چرای این بازی جیمز رودریگز بود که دو بار در دقایق 28 و 50 برای تیم تحت هدایت پکرمن موفق به گلزنی شد و با پنج گل‌زده به صدر جدول گلزنان جام بیستم صعود کرد.

کلمبیا که در مرحله گروهی نیز در حد و قواره‌های یک تیم مدعی نشان داده بود، در این دیدار توانست بازی برتری از خود به نمایش بگذارد و مزد بازی برتر خود را نیز در دقیقه 28 با شوت زیبای جیمز رودریگز گرفت. این مهاجم جوان موفق شد با شوتی روی پا یکی از زیباترین گل‌های جام را به ثمر برساند. کلمبیا با این گل زیبا یک بر صفر از حریفش پیش افتاد و در ادامه بازی را اداره کرد تا با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود.

اروگوئه که در غیاب لوئیز سوارز پای به میدان گذاشته بود، در نیمه نخست چشم به هنرنمایی ادینسون کاوانی و دیه‌گو فورلان داشت، مهاجمانی که حداقل در 45 دقیقه اول بی‌خطر نشان دادند.



کلمبیایی‌ها نیمه دوم را بهتر آغاز کردند و تنها پنج دقیقه پس از آغاز این نیمه جیمز رودریگز بازهم هنرنمایی کرد و اختلاف دو تیم را به دو گل رساند. بازیکن شماره 10 کلمبیا در دقیقه 50 بازی با شوت خود بار دیگر دروازه اروگوئه را گشود تا تیمش را 2 بر صفر پیش بیندازد و با پنج گل بالاتر از نیمار،‌ لیونل مسی و توماس مولر در صدر جدول گلزنان جام بیستم بایستد.

در ادامه بازی اروگوئه به خود آمد و بارها به دروازه کلمبیا حمله کرد تا شاید دروازه داوید اوسپینا روی پاشنه بچرخد اما زور شاگردان اسکار تابارز به حدی نبود که این دروازه‌بان آماده سر تعظیم فرود آورد. در نهایت کلمبیا با نتیجه 2 بر صفر مقابل اروگوئه به برتری رسید و حریف برزیل در بازی یک چهارم نهایی شد.



در پایان این دیدار جیمز رودریگز، هافبک هجومی کلمبیا که هر دو گل این تیم را در دقایق 28 و 50 به ثمر رساند، به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.
هافبک هجومی 22 ساله تیم موناکوی فرانسه که اکنون با پنج گل زده در صدر جدول برترین گلزنان جام بیستم قرار دارد، در مصاف با اروگوئه 85دقیقه بازی کرد، چهار شوت به سمت دروازه اروگوئه داشت و 43 پاس داد که 28 پاس آن سالم بود.
دیدار مرحله یک چهارم نهایی برزیل و کلمبیا 00:30 دقیقه بامداد شنبه 14 تیر در ورزشگاه کاستلائو شهر فورتالزا برگزار خواهد شد.










تمام پیش بینی هامونم که غلط از آب دراومد......
بازی ها بد عجیب شده!!!!
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
فیفا مانع صعود یک تیم خوب شد

فیفا مانع صعود یک تیم خوب شد

اسکار تابارس که در ساختمان فیفا نیز مسئولیت‌هایی دارد در نشست خبری پس از حذف تیمش در جام بیستم گفت: از کلیه مسئولیت‌های خود در فیفا استعفا خواهم کرد و دیگر در این سازمان غیر مستقل کاری نخواهم داشت.

تابارس در طول نشست خبری خود چند بار از سوی افسر خبری فیفا هشدار دریافت کرد اما به حرف‌هایش ادامه داد و گفت: فیفا کار خودش را کرد، ما عالی بودیم و فیفا اجازه نداد تیمی که عالی کار می کند به دور بعدی برسد، همه دنیا می دانند که سوارس کار درستی انجام نداده و اتفاقا همه دنیا می دانند که جریمه سوارس ناعادلانه و کاملا مغرضانه بوده است.

تابارس درباره درخشش بازیکنان کلمبیا گفت: به این تیم خوب تبریک می گویم، آنها فوق العاده بودند و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم، کلمبیا برابر تیم من قرار گرفت، تیمی که یک شب قبل از بازی فورلان را به عنوان مهاجم نوک خود پذیرا شد و سیستم آن به طور کلی تغییر کرد.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اولین مصدوم رباط صلیبی جام جهانی 2014

اولین مصدوم رباط صلیبی جام جهانی 2014

سوئیس در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی باید برابر آرژانتین قرار گیرد. آن‌ها در این دیدار مارک گاورانوویچ را در اختیار نخواهند داشت چرا که این بازیکن عصر دیروز در تمرین‌های تیمش دچار پارگی رباط صلیبی شد و به کشورش بازگشت.
البته گاورانوویچ در هیچ یک از سه دیدار گذشته تیمش بازی نکرد و بعید به نظر می‌رسد خلاء‌ او برای تیم ملی سوئیس مشکلی ایجاد کند.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشکهای یک ستاره

اشکهای یک ستاره

گریه های نیمار پس از برد دراماتیک و معجزه وار برزیل در ضربات پنالتی مقابل شیلی در آغوش لوئیز فلیپه اسکولاری.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ستارگان نوظهور مرحله گروهی جام‌جهانی

ستارگان نوظهور مرحله گروهی جام‌جهانی

**اسلام سلیمانی

او بهترین بازیکن الجزایر در جام جهانی است و در اولین دیدار این تیم برابر بلژیک که با شکست مواجه بود، حضور بی نظیری داشت . تیم او با یک پیروزی چهار بر دو برابر کره جنوبی و مساوی یک بر یک برابر روسیه جای خود را در بین ۱۶تیم صعود کننده باز کرد.

سلیمانی بازیکن کلیدی تیم الجزایر در دو بازی مرحله گروهی این تیم بود. این مهاجم تیم اسپورتینگ سی پی در زمان های حیاتی گل های بزرگی را برای این تیم افریقای شمالی به ثمر رساند که از آن جمله می توان به گل مساوی مقابل روسیه ، فراهم کردن شرایط رسیدن به گل در بازی مقابل کره اشاره کرد .

او به خاطربازی خوبش در هر یک از این مسابقه ها بهترین بازیکن شناخته شد.ممکن است که وی دراین دوره ازجام جهانی جایزه کفش طلایی راکسب نکند اما مهاجمانی با عملکردمانند اورا نیز کمتر شاهد بودیم.

الجزایر کار سختی در دور بعد برای بازی مقابل المان دارد اما از انجا که نشانه هایی از آسیب پذیری در دفاع ژرمن ها مشاهده شد مهاجمی مانند سلیمانی می تواند نقش مهمی را در موفقیت تیمش داشته باشد.

**ممفیس دیپی

ممکن است هلندی ها امسال فوتبال به معنای مطلق بازی نکرده باشند، اما شیوه جدید ۵ -۳ - ۲ آنها رقیبان را به شیوه های جدیدی مورد ارزیابی قرار داد. رابین فان پرسی و آرین روبن برای توانایی هایشان در خلق فرصت به درستی مورد ستایش قرار گرفتند اما ممفیس دیپی بازیکن جایگزین تاثیرگذار این مسابقات بود.

پس ازاین که فان پرسی و روبن دفاع را نرم کردند . لوئیس ونگال ، این بازیکن باشگاه پی اس وی را از روی نیمکت ذخیره به میدان خواند.

این بازیکن جوان در مقابل استرالیا تصمیم به یک بازی غرنده گرفت و با یک پایان رعدآسا به عنوان جوانترین هلندی که تا کنون در جام جهانی گلزده شناخته شد.

فان پرسی و روبن مدافعان را دوانده و سرگرم می کردند و ممفیس اماده می امد و کار را تمام می کرد.

**خوزه خوان وازکوئز

این بازیکن میانی سهم بزرگی در راهیابی سریع تیمش به دور دوم مسابقات جام جهانی داشت . دو سال قبل او هنوز در لیگ مکزیک توپ می زد.

تیم مکزیک بدون وازکوئز که در مرحله گروهی در بازی مقابل کرواسی و مکزیک دومین کارت زرد را گرفت خود را برای دور دوم آماده می کند.

مصدومیت ال تری در استانه مسابقات فرصت را برای درخشش این بازیکن ۲۶ ساله در تیم بوجود آورد.

او برتری خود را در بازی مقابل کامرون به تیم حریف دیکته کرد و در مساوی تاریخی صفر صفر برابر برزیل و پیروزی سه بر یک برابر کرواسی با پاسهای درخشان و تکلهای ببرآسا توانمندی خود را به اثبات رساند . به نظر نمی رسد که مکزیک بدون او بتواند از این مرحله فراتر برود.

**جوئل کمپبل

این بازیکن ۲۱ساله تیم کاستاریکا و هم تیمی هایش در پیروزی سه بر یک مقابل اروگوئه شگفتی ساز شدند . بازی که وی یک گل را در آن به ثمر رساند و در به ثمر رساندن گل دوم نیز کمک کرد. هیچ بازیکنی در سه دیدار اروگوئه مقابل تیمهای حریف به اندازه او، آنها را به زحمت نیانداخته بود.

او مقابل ایتالیا نیز بازی درخشانی داشت و یک پنالتی از جورجیو کیه لینی دریافت کرد. گل برایان روئیز نتیجه بازی را به نفع کاستاریکا کرد و این تیم بعنوان یکی از سه تیم حوزه کونکاکاف که به جمع ۱۶ تیم راه یافته به دور بعد پیوست تاریخ ساز شد.

این نخستین حضور تیم کاستاریکا در این مرحله بعد از سال ۱۹۹۰ بود . تعداد زیادی بازیکن مستعد درتیمی که خورخه لوئیز پینتو سازماندهی کرده وجود دارد که کاپیتان روئیز و کمپبل درمرکز آن قرار دارند.بااین دو بازیکن اماده و آتشین کاستاریکا حتی شانس غلبه بر یونان را دارد.

** اوگنیو مانوجنیو منا

این بازیکن ۲۵ ساله باشگاه سانتوس در جام جهانی در یک زمین آشنا بازی می کند و می تواند ادعا کند که دربین بهترین بازیکنان دفاع چپ میدان در مسابقات برزیل نقش آفرینی کرده است.

وی همانند الکسیس سانچز یاآرتور ویدال نقش کلیدی درسیستم تیم شیلی دارد . انرژی اش به او اجازه می دهد در طول ۹۰ دقیقه بازی در سمت چپ میدان دوندگی کند و همیشه حاضر است که زمان نیاز شیلی به باز کردن بازی در سمت چپ میدان به میدان بیاید.

وی به لحاظ تاکتیکی دقیق است و زمانی که سامپولی شیوه بازی را به ۳- ۵- ۲ تغییر می دهد نیز قادر به مطابقت دادن خود است.

تیم شیلی ( لاروجا) با حذف اسپانیا تاریخ ساز شد و منا در این موفقیت نقش مهمی داشت.وی همچنین در بازی افتتاحیه تیمش برابر استرالیا نقش موثری ایفا کرد.
 
آخرین ویرایش:

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
یک هوادار با چهره دراکولا

یک هوادار با چهره دراکولا

تماشاگری که در تصویر مشاهده می کنید هوادار تیم ملی کلمبیا است.



چرااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:surprised:
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آندو همزاد هنرپیشه آمریکایی شد

آندو همزاد هنرپیشه آمریکایی شد

یک سایت آمریکایی چهره های مطرح دنیای ورزش از جمله بازیکنان حاضر در جام جهانی را در کنار همزادهایشان که در دنیای هنر مشغول به کارند ، قرار داده است. آندرانیک تیموریان هافبک تیم ملی فوتبال ایران نیز به یک هنرپیشه آمریکایی نسبت داده شده است



 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعتصاب بازیکنان نیجریه جواب داد

اعتصاب بازیکنان نیجریه جواب داد

بازیکنان تیم ملی فوتبال نیجریه در اقدامی هماهنگ تهدید کرده بودند که در صورت پرداخت نشدن پاداش بردهای مرحله گروهی جام‌جهانی در بازی مقابل فرانسه حاضر نخواهند شد.

فدراسیون فوتبال نیجریه که پیش از این چند بار دیگر با تهدیدهایی از این دست از سوی بازیکنان تیم خود مواجه شده بود، سریعا دست به کار شد و پاداش وعده داده شده در ازای هر برد در مرحله گروهی را به بازیکنان پرداخت کرد که به هر کدام از آنها بابت پیروزی بر بوسنی ۱۰ هزار دلار تعلق گرفت.

بازیکنان نیجریه تمرین روز پنجشنبه خود را به همین دلیل تعطیل کرده بودند و حالا به خواسته خود رسیده‌اند. گودلاک جاناتان رئیس جمهور نیجریه هم با مشاهده این وضعیت دست به کار شده و وزیر ورزش این کشور را با کیفی پر از اسکناس راهی برزیل کرد تا مطالبه بازیکنان را پرداخت کند.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
دربازکن سوارز وارد بازار شد

دربازکن سوارز وارد بازار شد

یک شرکت چینی در باز کن لوئیز سوارز را با شعار "قوی ترین درباز کن جهان" روانه باز کرده است. در فروشگاه های اینترنتی چینی این درباز کن با رقمی بین ۱۰ تا ۱۰ هزار یوان (حدودا ۵ تا ۵۰ هزار تومان) در اندازه های مختلف به فروش می رسد. گفته می شود که این شرکت چینی با لوئیز سوارز نیز تماس گرفته است تا از او برای حضور در تیزرهای تبلیغاتی این محصول دعوت کند.


 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کامرانی‌فر؛ کمک‌داور ذخیره نیجریه-فرانسه

کامرانی‌فر؛ کمک‌داور ذخیره نیجریه-فرانسه

حسن کامرانی‌فر هم به همراه علیرضا فغانی در تیم داوری دیدار تیم‌های نیجریه و فرانسه حضور دارد.

این هفتمین دیدار جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل است که کامرانی‌فر در تیم داوری بازی‌ها قرار دارد و به همراه فغانی در تیم داوری ذخیره این دوره از بازی‌ها شرکت می‌کند.

او در این دیدار کمک داور ذخیره است.
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک شرکت چینی در باز کن لوئیز سوارز را با شعار "قوی ترین درباز کن جهان" روانه باز کرده است. در فروشگاه های اینترنتی چینی این درباز کن با رقمی بین ۱۰ تا ۱۰ هزار یوان (حدودا ۵ تا ۵۰ هزار تومان) در اندازه های مختلف به فروش می رسد. گفته می شود که این شرکت چینی با لوئیز سوارز نیز تماس گرفته است تا از او برای حضور در تیزرهای تبلیغاتی این محصول دعوت کند.


دمشون گرم .... ولی چه رویی دارِ این شرکت چینی ... به ود سوارزم زنگ زدِ:biggrin::biggrin::biggrin:
 

MILA.S

عضو جدید
اینم اخرین عکس گرفته شده از بازیکنای بزرگی که حذف شدن:))))) مدیونمی اگه فکر کنی فتوشاپه :))))
l5f26c3qh2is6a4v2jbo.jpg
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
چراغ سبز ستاره کلمبیا به رئال مادرید

چراغ سبز ستاره کلمبیا به رئال مادرید

جیمز رودریگز، مهاجم کلمبیا که با دو گلی که شب گذشته زد شمار گل‌هایش در جام بیستم را به عدد پنج رساند، در خصوص آینده حرفه‌ای‌اش گفت: دوست دارم در اسپانیا بازی کنم. به نظرم لالیگا بهترین لیگ دنیاست و بازی در آن رؤیایم است.

وی در خصوص این پرسش که «در لالیگا ترجیح می‌دهی برای رئال مادرید بازی کنی یا بارسلونا؟»، پاسخ داد: من رئال مادرید را به بارسلونا ترجیح می‌دهم.

جیمز تابستان گذشته در ازای 45 میلیون یورو از پورتوی پرتغال به موناکوی فرانسه پیوست و فصل اخیر با این تیم به مقام نایب‌قهرمانی لوشامپیونه رسید. او در فصل 15-2014 می‌تواند با این تیم در لیگ قهرمانان اروپا هم شرکت کند.

 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
طراحی روی سر مشتریان

طراحی روی سر مشتریان

تب و تاب جام‌جهانی پس از پایان مرحله گروهی بیشتر شده و تیم‌های حاضر در این مرحله بازی های حساسی را پیش‌روی خود دارند.

در این میان اقدامات جالبی از سوی برخی از افراد انجام می‌گیرد، مثل طراحی چهره بازیکنان روی میوه‌ها و انواع غذاها.

در جدیدترین اقدام صورت گرفته در این‌باره، یک آرایشگر خوش ذوق در سن آنتونیو، به طراحی تصاویر بازیکنان روی سر مشتریان خود اقدام کرده است.

راب فرل صاحب این آرایشگاه چهره بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو، تیم هاوارد و گیلرمو اوچوا دروازه‌بان مکزیک را روی سر مشتریان خود طراحی کرده است.









 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ضربات پنالتی جان یک نفر را گرفت

ضربات پنالتی جان یک نفر را گرفت

رسانه‌های برزیلی نوشتند که شخصی 67 ساله در حالی که ضربات نفس‌گیر پنالتی را می‌دید، دچار سکته قلبی شد و در بیمارستان جان سپرد. سایت روزنامه "استادو دومیناس" برزیل نوشت که در خلال ضربات پنالتی بازی شیلی با برزیل 100 نفر بیهوش شدند که حال یکی از آنها که زنی 50 ساله است، در خطر است.

نفس گیر بود، نه تا این حد!!!!
بابا مردم با خودشون چی کار میکنن؟!
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حمله دوباره مارادونا به پله و بکن‌باوئر

حمله دوباره مارادونا به پله و بکن‌باوئر

داستان تنش‌ها و حملات دیگو مارادونا علیه پله پایانی ندارد. وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی با یک شبکه تلویزیونی در ونزوئلا به بهترین بازیکن تاریخ برزیل و همچنین آلمان تاخت.

وی گفت:‌ پله و بکن‌باوئر به درد موزه می‌خورند.‌آنها از موزه می‌آیند تا حرف بزنند و چیزهای احمقانه بگویند. زیرا واقعا هر دو احمق هستند.

اظهارنظر مارادونا پس از موضع‌گیری این دو چهره تاریخی فوتبال برزیل و آلمان بعد از قضیه محرومیت لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اروگوئه بود که بازیکن ایتالیا را گاز گرفت.

پله گفت که محرومیت 4ماهه سوارز از محافل ورزشی و 9 بازی دوری از تیم ملی اروگوئه خوب و منطقی بوده است.

بکن‌باوئر نیز در یادداشتی عنوان کرد فیفا بیشتر از آنچه لازم بود، سختگیری کرده است.

بابا مارادونا تواَم جمع کن دیگه...
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ارزان ترین مسابقات جام جهانی

ارزان ترین مسابقات جام جهانی

خبرگزاری رویترز درگزارشی به اعلام قیمت بلیت مسابقات تیم های شرکت کننده در جام جهانی برزیل پرداخته است که ازاین نظر تیم ایران بامتوسط قیمت بلیت 279 دلار، در مکان بیست و نهم قرار دارد.

براین اساس گرانترین مسابقات با متوسط قیمت یک هزار و 878 دلار مربوط به تیم برزیل است و ژاپن دیگر تیم آسیایی جام جهانی با متوسط 139دلارارزان ترین بلیت ها را داشت.
 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ستارگانی که در جام‌جهانی خاموش شدند

ستارگانی که در جام‌جهانی خاموش شدند

روزنامه اسپانیایی مارکا در گزارشی به این ستارگان ناکام در جام بیستم پرداخته است.




ایکر کاسیاس:
این دروازه‌بان در دو بازی اول خود در برزیل 2014 عملکرد ضعیفی را از خود نشان داد و همین باعث شد که در بازی سوم نیمکت‌نشین باشد. کاسیاس رفته‌ رفته جایش را در دروازه‌ اسپانیا به دروازه‌بان دیگری خواهد داد و برزیل 2014 آخرین حضور او در رقابت‌های جام‌جهانی است. او در چهار دوره جام ملت‌های اروپا در تیم ملی اسپانیا بازی کرد که موفق شد به دو قهرمانی دست یابد. کاسیاس همچنین در چهار جام‌جهانی با اسپانیا حاضر بود که در سال 2010 آفریقای جنوبی توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد. او بیش از 150 بازی ملی در کارنامه دارد.







ژابی آلونسو:
آلونسو پیش از جام‌جهانی برزیل اعلام کرده بود که پس از پایان این رقابت‌ها از تیم ملی اسپانیا خداحافظی می‌کند. او در سه دوره جام ملت‌های اروپا و سه دوره جام‌جهانی با پیراهن لاروخا به میدان رفت و 114 بازی ملی در کارنامه خود ثبت کرد. آلونسو مدت‌ها بهترین گزینه برای تیم ملی اسپانیا بود اما این بازیکن تصمیم دارد تا پس از جام جهانی برزیل تمرکزش را روی تیم باشگاهی خود معطوف کند.





ژاوی:
خیلی‌ها او را بهترین هافبک تاریخ فوتبال اسپانیا می‌دانند. هافبک بازیسازی که جام‌جهانی 2014 آخرین حضور در این رقابت‌هاست. او در 34 سالگی در حالی از بازی‌های ملی خداحافظی می‌کند که خاطرات تلخ و شیرین زیادی را پشت سر گذاشته است. دو قهرمانی در جام ملت‌های اروپا و قهرمانی در جام جهانی 2010 افتخارات چند سال گذشته ژاوی در تیم ملی اسپانیاست.






داوید ویا:
گل‌های این بازیکن بود که باعث شد اسپانیا به قهرمانی در جام‌جهانی 2010 برسد. او در آخرین بازی ملی خود برابر استرالیا نیز گلزنی کرد تا با خاطره‌ای خوب از تیم ملی اسپانیا کناره‌گیری کند. ویا با 59 گل زده بهترنی گلزن تاریخ فوتبال اسپانیا محسوب می‌شود که جایگزین کردن او برای تیم ملی اسپانیا سخت به نظر می‌رسد.




جان لوئیجی بوفون:
بیش از یک دهه است که بوفون دروازه‌بان ایتالیا در رویدادهای مهم است. او که 142 بازی ملی را پشت سر گذاشته آخرین حضورش را در جام‌جهانی تجربه کرد. البته آخرین حضور بوفون در جام‌جهانی با حذف زودهنگام آتزوری همراه بود تا این دروازه‌بان 36 ساله با خاطره‌ای بد تیم ملی را ترک کند. البته او قبل از جام جهانی برزیل عنوان کرده بود شاید در جام جهانی 2018 روسیه نیز بازی کند اما بعید به نظر می‌رسد این اتفاق رخ دهد.






آندره‌آ پیرلو
: مغز متفکر تیم ملی ایتالیا را دیگر در پیراهن لاجوردی نخواهیم دید. پیرلوی 35 ساله که 112 بازی ملی در کارنامه خود دارد پیش از حضور در برزیل اعلام کرده بود پس از پایان جام جهانی از تیم ملی ایتالیا کناره‌گیری خواهد کرد. او یکی از بازیکنان مهم مارچلو لیپی در جام جهانی 2006 بود که منجر به قهرمانی ایتالیا شد.






استیون جرارد:
کاپیتان بزرگ تیم ملی انگلیس هنوز خداحافظی خودش را به طور رسمی از پیراهن سه‌شیرها اعلام نکرده است اما بسیار بعید به نظر می‌رسد که این بازیکن در جام جهانی 2018 روسیه حاضر باشد. جرارد که 114 بازی ملی و 21 گل در کارنامه خود دارد سال‌ها در خط هافبک انگلیس توانست بازی‌های زیبایی از خود به نمایش بگذارد اما خیلی بدشانس بود که نتوانست به هیچ افتخاری با پیراهن انگلیس دست یابد.






فرانک‌ لمپارد:
لمپارد 36 ساله با بیش از 100 بازی ملی پس از جام‌جهانی برزیل از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. او که از یورو 2004 در تیم ملی انگلیس حاضر بوده است همانند جرارد نتوانست به افتخار مهمی با انگلیس دست یابد. او و جرارد سال‌ها زوج مطمئنی در خط هافبک تیم ملی انگلیس بودند.





دیدیه دروگبا:
همانند فرانک لمپارد هم‌تیمی سابقش در چلسی در جام جهانی 2014 از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد. او سه بار با ساحل‌عاج در جام‌جهانی بازی کرد اما موفق نشد به دور دوم این رقابت‌ها راه یابد. در تاریخ کشور ساحل عاج با 65 گل زده در 104 بازی بهترین گلزن این تیم بود.






ساموئل اتوئو:
اتوئوی 33 ساله نیز همراه کامرون خروج زودهنگامی از جام‌جهانی داشت. او که در جام‌جهانی 98 فرانسه همراه کامرون حاضر بود در جام‌جهانی 2006 نیز بازی کرد و در نهایت در 118 بازی 56 گل برای شیرهای رام‌نشدنی به ثمر رساند. بعید به نظر می‌رسد کامرون بتواند به این زودی جانشین مطمئنی برای اتوئو پیدا کند.


 

میلیشیا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جام جهانی در کیوسک بین الملل/ 29 ژوئن

جام جهانی در کیوسک بین الملل/ 29 ژوئن





روزنامه توتواسپورت ایتالیا در صفحه اول خود مصاحبه اختصاصی با بالوتلی را منتشر کرده و از قول او نوشته که برای تمدید قرارداد یا مذاکره با باشگاهی دیگر با کسی جز خودم مشورت نمی کنم!





روزنامه اسپورت کاتالونیا با درج تصویری از نیمار در حال گریه کردن پس از صعود به یک چهارم نهایی نوشته است: برزیل مدعی جدی قهرمانی است.





روزنامه مارکا اسپانیا در صفحه اول خود با این تیتر از بازی برزیل و شیلی نوشته است: خدا به صدای برزیل گوش داد. این روزنامه همچنین از نقل و انتقالات تابستانی رئال مادرید و بارسلونا نیز گزارش کاملی را منتشر کرده و از مذاکره جدی رئال مادرید برای خرید فالکائو نوشته است.




روزنامه گازتادلو اسپورت ایتالیا از عملکرد بسیار خوب خولیو سزار نوشته و او را پرور یافته باشگاه اینترمیلان ایتالیا توصیف کرده است.





روزنامه ال پایس اسپانیا در صفحه اول خود از بازی برزیل و شیلی نوشته و آورده است: مردان اسکولاری عالی بازی کردند اما باید بدانند که در مراحل بعدی دچار مشکل خواهند شد.





روزنامه آبولای پرتغال از پیروزی برزیل برابر شیلی نوشته و درخشش مردان اسکولاری را بسیار تاریخی و ارزشمند دانسته است.




 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
گاز های سوارز

گاز های سوارز

سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - در ادامه موج انتقادآمیزی که رسانه‌های انگلیسی علیه مهاجم اروگوئه‌ای لیورپول به راه انداخته‌‌اند، یک روزنامه در این کشور ادعای عجیبی را درباره این بازیکن ۲۷ ساله مطرح کرده است.

به گزارش بیست چهارده، روزنامه دیلی‌استار ادعا کرده است که جنجال اخیر لوئیس سوارز، مهاجم تیم ملی اروگوئه برای گاز گرفتن شانه جورجو کیه‌لینی،‌ مدافع تیم ملی ایتالیا برخلاف آنچه که همه رسانه‌ها اعلام کرده‌‌اند، برای هشتمین بار در حرفه او رخ داده است نه سومین بار.

سوارز که به خاطر این حرکت ناشایست خود چهار ماه از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال محروم شده است، دو فصل پیش بازوی برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع چلسی را گاز گرفته بود و پیش از آن هم در سال ۲۰۱۰ زمانی که برای آژاکس توپ می‌زد، گردن عثمان باکال، بازیکن پی‌اس‌وی آیندهوون را جوید. این سه اتفاق اما طبق ادعای دیلی‌استار حتی نیمی از مواردی که سوارز بازیکنان حریف را گاز گرفته،‌ محسوب نمی‌شود.

طبق اعلام این نشریه انگلیسی، سوارز ۲۷ ساله گاز گرفتن بازیکنان حریف را از چندین سال پیش و ابتدای دوران حرفه‌ای بازیگری‌اش،‌ زمانی که برای تیم ناسیونال مونته‌ویدئوی اروگوئه بازی می‌کرد، آغاز کرده است.

دیلی‌استار به نقل از یک منبع آگاه که نامش فاش نشده،‌ نوشته است: فیفا برای اعمال محرومیت چهار ماهه سوارز تنها گاز او از کیه‌لینی و دو گاز قبلی‌اش در لیورپول و آژاکس را در نظر نگرفته است. موارد مشابه دیگری هم در سال‌های ابتدایی دوران بازیگری سوارز بوده‌ است. کسانی که شاهد آن موارد بوده‌اند فیفا را در جریان جزئیاتش گذاشته‌اند.

این منبع ناشناس ادامه داد: پنج مورد دیگر از گاز گرفته شدن بازیکنان اروگوئه‌ای توسط سوارز به به فیفا گزارش شده است موضوعی تا الان به خواسته سران فوتبال اروگوئه رسانه‌ای نشده بود، چون آنها نمی‌خواستند کسی بفهمد که ستاره کشورشان چه نقصی دارد.

نکته جالب در مورد صحنه‌‌‌هایی که سوارز بازیکنان حریف را گاز گرفته این است که در هیچکدام از آنها داور بازی متوجه اقدام زشت او نشده است.
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
متلک حامد لک به حقيقي: عقاب یکی بود، احمدرضا عابدزاده!

متلک حامد لک به حقيقي: عقاب یکی بود، احمدرضا عابدزاده!

عقاب آسیا یکی بود، آن هم احمدرضا عابدزاده. دیگر مثل او نمی‌آید. دیگر حرفی ندارم، کسی که باید منظورم را بفهمد، قطعا می‌فهمد فوتبال ايران- وقتی علیرضا حقیقی به عنوان سومین دروازه‌بان ایران راهی برزیل شد، خیلی از گلرهای ایرانی خودشان را محق می‌دانستند که در جایگاه او باشند. به این ترتیب فیکس شدن او در برزیل و تجربه سه بازی ۹۰ دقیقه‌ای طبعا می‌توانست به واکنش این عده منجر شود. حالا اولین واکنش را حامد لک نشان داده است. گلر جسور تراکتور که کنایه تندی نثار حقیقی و محبوبیت فزاینده‌اش کرده و در مصاحبه با ايران ورزشي گفته است:« فقط یک نکته را می‌خواهم بگویم. متاسفانه برخی دوستان از لقب عابدزاده سوء‌استفاده کردند. محض اطلاع آنها باید بگویم عقاب، قدیم و جدید ندارد. عقاب آسیا یکی بود، آن هم احمدرضا عابدزاده. دیگر مثل او نمی‌آید. دیگر حرفی ندارم، کسی که باید منظورم را بفهمد، قطعا می‌فهمد.»
 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - حامی مالی شخصی لوئیس سوارز به علت رفتار غیر ورزشی این بازیکن اقدام به قطع همکاری کرد.

به گزارش بیست چهارده، براساس اعلام یک شرکت که در زمینه شرط‌بندی مسابقات در اروگوئه فعالیت می‌کند و حامی مالی چند بازیکن این کشور از جمله سوارز است،‌ روز گذشته قراردادش را فسخ کرد.

این شرکت به علت آنکه سوارز در بازی با ایتالیا شانه جیورجیو کیه‌لینی را گاز گرفت و بعد توسط فیفا با محرومیتی سنگین جریمه شد، چنین تصمیمی گرفت.


 

mirza_seraj

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سایت رسمی ویژه برنامه جام جهانی - کاپیتان تیم ملی اروگوئه مجازات در نظر گرفته شده برای هم‌‌تیمی‌اش از سوی فیفا را نه تنها مخالف قوانین دنیای فوتبال بلکه در تضاد با قوانین حقوق بشر می‌داند. :eek::biggrin:

به گزارش بیست چهارده، دیه‌گو لوگانو، کاپیتان تیم ملی اروگوئه به محرومیت چهار ماهه‌ای که فیفا برای لوئیس سوارز به جرم گاز گرفتن شانه جورجو کیه‌لینی در نظر گرفته است، اعتراض کرد.

محرومیت سوارز او را از ۹ بازی ملی رسمی و چهار ماه فعالیت در هر حوزه مرتبط با فوتبال محروم کرده است و حتی اجازه تماشای بازی اروگوئه و کلمبیا در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی را از او گرفت.

دیه‌گو لوگانو در خصوص مجازاتی که برای هم‌تیمی وی در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: اینکه یک بازیکن از رفتن به ورزشگاهی که ۸۰ هزار نفر در آن حضور دارند منع و حتی از حضور در هتلی که هم‌تیمی‌هایش آنجا مستقر هستند محروم می‌شود، ‌نمونه‌ای از نقض قوانین حقوق بشر است.

وی افزود: ما قبول داریم که او مرتکب اشتباه شده است اما مجازاتی که برای این اشتباه در نظر گرفته شده است نشانه‌ای از بربریت است. حتی یک مجرم هم اینگونه مجازات نمی‌شود.

محرومیت سوارز و نبود او در ترکیب اروگوئه از قدرت این تیم برای غلبه بر کلمبیا کاست و در نهایت آبی‌پوشان آمریکای جنوبی پس از قبول شکست ۲ بر صفر همچون سوارز به خانه برگشتند.
 

Similar threads

بالا