جالب ترین دروغ های سیزده !

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز


خوب حتما چیزهایی راجع به دروغ سیزده یا همان روز آوریل و یا به عبارتی، سیزدهمین روز فروردین هر سال شنیده اید. در این روز مردم خیلی از کشورها به عنوان یک رسم به همدیگر یک دروغ درست و حسابی می.گویند دروغ هایی را که به شوخی می گویند تا موجب دیگران دیگران شوند که البته شرکت های بزرگ و حتی رسانه ها هم از این موضوع عقب نمانده و یک دروغ جنجالی به مردم می.گویند. البته همین دروغ ها خیلی وقت ها باعث ایجاد دردسر هم می.شوند مثلآ مردم بعضی از خبرهای واقعی و مهم را دروغ می.پندارند و این خود مشکلاتی را به بار می.آورد.


۱- Gmail Paper: یکی از دروغ های بزرگ شرکت گوگل معرفی سرویس جدیدی به نام Gmail Paper بود، گوگل به مردم وعده داد که از این به بعد می.توانند ایمیل های خود را روی کاغذ برای فرد مورد نظر ارسال کنند. یعنی شما ایمیل را می.نوسید و گوگل آن را چاپ می.کند و به آدرس پستی گیرنده می.برد. گوگل حتی وعده داده بود که عکس های ضمیمه شده در ایمیل با کیفیت بالا روی کاغذ های مخصوص چاپ می.شوند. و همه.ی اینها کاملآ مجانی است.


۲- Google TiSP: در جریان یکی از دروغ های بسیار بزرگ، گوگل اعلام کرد به مردم از طریق شبکه.ی فاضلاب اینترنت وایرلس رایگان ارائه می.کند. به این صورت که متخصصان گوگل شبکه.ی فاضلاب را با فیبر نوری پوشش می.دهند و شما فقط کافی است در سایت ثبت نام کنید تا پکیج مخصوص گوگل به همراه راهنمای نصب برای شما ارسال شود. سپس کابل مخصوص را به Router وایرلس وصل کرده و سر دیگر آن را درون توالت انداخته و سیفون را می.کشید. حالا دست هایتان را بشورید و از اینترنت لذت ببرید.


۳- Google PigeonRank: در جریان یکی از شوخی های گوگل صفحه.ای در سایتش درست کرد مبنی بر تکنولوژی گوگل و اینکه چگونه گوگل با این سرعت بهترین نتایج را نشان می.دهد و آنها را به ترتیب مفید بودن لیست می.کند. گوگل نوشته بود با کمک کبوتر ها ! به این صورت که وقتی شما یک عبارت را سرچ می.کنید ابتدا نتایج با سرعت خیلی بالا برای کبوتر ها به نمایش در می.آید و به خاطر حافظه.ی خوب کبوتر در به خاطر سپردن وضعیت اجسام او کوچک ترین تغییر در سایت را می.بیند و به دستگاه مربوط یک بار نوک می.زند و به این ترتیب سایت های زنده و فعال به خوبی مشخص می.شوند. هر یک نوک کبوتر را یک Pigeon Rank می.گویند و سایت هایی که رنک بیشتری داشته باشند در صدر نتایج جستجو قرار می.گیرند.

گوگل در ساختن صفحه های دروغین چنان مهارت و جدیتی به خرج می.دهد که جای شکی برای کسی باقی نمی.ماند، مثلآ در صفحه.ی Pigeon Rank نوشته عده.ای سعی می.کنند با گذاشتن عکس غذای کبوتر و… نوک های بیشتری کسب کنند که البته این راهشان عملی نیست! شاید الان به نظر شما خیلی احمقانه به نظر برسد ولی وقتی برای اولین بار این خبر را در صفحات گوگل به صورت خیلی جدی ببینید احتمالآ شما هم باور می.کنید. حتی بعضی از وبلاگ نویس های بزرگ نیز بلافاصله خبر را منتشر کردند چون آنها هم باور کرده بودند.

البته در نظر داشته باشید که فضای چند گیگابایتی جیمیل آن هم زمانی که بیشترین فضا ها ۵ تا ۶ مگابایت بود هم در روز اول آوریل معرفی شد و خیلی ها اول فکر کردند این فقط یک شوخی است. گوگل از این ترفند استفاده کرد که این خبر به عنوان شوخی گوگل توسط مردم پخش شود و سپس اعلام کند که او عین حقیقت را گفته است که نتیجه همین سرویس پرطرفداری شد که الان می.بینید. پس اگر امسال هم چیز عجیبی از گوگل شنیدید زود قضاوت نکنید.


۴- کوییدیچ درفضا: در اول آوریل سال ۲۰۰۷ ناسا در قسمت تصویر روزانه.اش اعلام کرد اولین مسابقه.ی کوییدیچ در فضا برگزار شده و آمریکا نیز روسیه را شکست داده و گوی طلایی را زود.تر بدست آورده.
کوییدیچ یک بازی تخیلی است و اولین بار توسط J.K Rowling در کتاب های هری پاتر معرفی شد.


۵- کشف آب در مریخ: ناسا در اول آوریل سال ۲۰۰۲ اعلام کرد منابعی از آب را روی مریخ (Mars) کشف کرده. تصویر این خبر فقط یک لیوان آب بود که روی دو تا شکلات مارس گذاشته شده بود. (Water On Mars)


۶- گجت های فوق.العاده پیشرفته: سایت IWoot گجت های فوق العاده. پیشرفته.ای مثل دوست دختر روبات و Memory Stick مخصوص مغز را معرفی کرد که جنجال بزرگی به راه انداخت.

سایت ThinkGeek هم هر سال گجت های دروغین زیادی معرفی می.کند که لیست آنها را می.توانید در اینجا ببینید.


۷- کاهش جاذبه.ی زمین: در سال ۱۹۷۶یکی از منجمان به نام Patrick Moore به مخاطبان رادیو اعلام کرد دقیقآ راس ساعت ۹:۴۸ اول آوریل به خاطر یک پدیده.ی نجومی جاذبه.ی زمین کم می.شود و مردم می.توانند با پریدن در همین لحظه حس معلق بودن در هوا را تجربه کنند. خیلی از کسانی که این حرف را باور کرده بودند و پریده بودند به BBC زنگ زدند و گفتند که موفق شده.اند در حالیکه این حس فقط به آنها تلقین شده بود.


۸- رنگی شدن تلویزیون: در سال ۱۹۶۲ در سوئد فقط یک کانال تلویزیونی وجود داشت و همه.ی تلویزیون ها هم سیاه سفید بودند، در همین حین یکی از مهندسین شبکه.ی تلویزیونی به استودیو پخش خبر آمد و به مردم اطلاع داد به لطف فناوری جدید همه.ی مردم می.توانند با کشیدن یک لایه نایلونی بر روی شیشه.ی تلویزیون های خود تصاویر را رنگی دریافت کنند اما نهایتآ آنها مجبور شدند ۸ سال برای گرفتن تصاویر رنگی صبر کنند.


۹- درخت ماکارونی: در سال ۱۹۵۷ شبکه.ی BBC اعلام کرد کشاورزان سوییسی توانسته.اند درخت ماکارونی بکارند و از آن ماکارونی برداشت می.کنند. حتی تصاویرساختگی کوتاهی هم پخش شد که باعث شد خیلی از مردم باور کنند. BBC بعدآ اعلام کرد افراد زیادی تماس گرفتند و در مورد نحوه.ی کاشتن ماکارونی از ما سوال کردند.


۱۰- ساعت Big Ben دیجیتال می.شود: در سال ۱۹۸۰ BBC اعلام کرد ساعت Big Ben که یکی از بناهای تاریخی انگلیس به شمار می.رود قرار است دیجیتالی شود. BBC بلافاصله با تماس های زیادی مواجه شد که اکثرآ خواستار لغو این طرح بودند.
 

Similar threads

بالا