جاذبه گردشگری بی نظیر در 5 شهر ایران

SCSI

عضو جدید
وب‌سایت چیدانه: در تب و تاب روزهای گرم شهریورماه هیچ چیزی مانند سفرهای کوتاه به جاهای خنک و دیدنی نمی‌تواند روزهای بلند تابستان را برای‌مان تعدیل کند. در این میان بسیاری از افراد به علت عدم آشنایی با جاذبه‌های دیدنی ایران عزیز سفرهای خارجی را بر داخلی ترجیح دهند؛ در صورتی که وجب به وجب خاک ایران پر از جاذبه‌های دیدنی و زیباست؛ از طبیعت سرسبز شمال کشور و دریای خزر گرفته تا شب‌های کویر و آبشارها و طبیعت وحشی غرب ایران تا هوای گرم و مطبوع جنوب.

اگر قصد دارید یک سفر کوتاه به جاذبه‌های اطراف تهران داشته باشید تا حال و هوایی عوض کنید، در این مقاله به شما چند مسیر برای گردشی لذت‌بخش را معرفی خواهیم کرد:

آمل - جنگل الیمستان معروف به طلای سبز



الیمستان یکی از مناطق توریستی ایران در آمل است. این جنگل محل رویش گیاه «الیما» است که اردیبهشت‌ماه رشد می‌کند. می‌گویند نام این جنگل برگرفته از همین گیاه است. طبیعت بکر و زیبایی جنگل‌ها و مراتع و سرسبزی الیمستان وصف‌ناشدنی‌ است.



ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن دما در فصل گرما، وجود چشمه‌سارهای فراوان، پوشش جنگلی متنوع و دشت‌ها، آب زلال و اسب‌های زیبا از شاخصه‌های این جنگل است. این منطقه به طلای سبز ایران مشهور است و از نظر بسیاری از گردشگران این جنگل یکی از بکرترین جنگل‌های نزدیک تهران محسوب می‌شود.


دماوند – دشت آرزو



دشت آرزو در جنوب استان مازندران و در همسایگی هراز، دشتی نسبتا مرتفع و خنک است؛ جایی که یکی از بهترین چشم‌اندازها را از قله دماوند به شما می‌دهد. چشمه آب معدنی و قدم زدن در میان گیاهان و گل‌های خوش‌عطر زیبای این منطقه از جاذبه‌های این ییلاق نزدیک به تهران به شمار می‌رود.



اگر طالب یک سفر خانوادگی یک روزه و خوردن غذا در طبیعت و دامنه‌نوردی سبک هستید‌، این مقصد پیشنهاد «منزل» برای مردادماه است. همچنین اگر دوست داشتید می‌توانید شبی را هم در هوای خنک آنجا سپری کنید و در محلی مناسب و ایمن چادر بزنید یا از اهالی آنجا اتاق کرایه کنید.


سمنان – جنگل ابر بانک گیاهان دارویی



جنگل ابر از جنگل‌های زیبا و خوش‌آب و هوای استان سمنان است و به این خاطر که اغلب مواقع فضای این جنگل را اقیانوسی از ابر و باد فراگرفته به این نام مشهور شده است. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت‌ها نزدیک هستند که گویی جنگل روی ابرها سوار است.



آب و هوای خاص این جنگل، درختان متفاوتی را در خود پرورش داده که برخی از این درخت‌ها با شکل خاص خود روی زمین خزیده و منظره زیبایی پدید آورده‌اند. جنگل ابر یکی از بانک‌های گیاهان دارویی سرشار در کشور شناسایی شده که همه ساله مشتاقان و علاقه‌مندان را از گوشه و کنار جهان به سوی خود دعوت می‌کند.


کرج – شهرستانک روستای تاریخی



شهرستانک دهکده‌ای از توابع کرج است و روستایی تاریخی به شمار می‌رود. ناصرالدین شاه قاجار در شهرستانک کاخی ویژه ییلاق داشته که امروزه با نام کاخ شهرستانک شناخته می‌شود.



روایت شده زمانی که ناصرالدین شاه در فضای باز مشغول استراحت بوده سنگی از جانب کوه غلتیده و جلوی پای او ایستاده و شاه که توجهش به این تکه سنگ جلب شده، پس از این اتفاق دستور داده بر این تکه سنگ ماوقع را حکاکی کنند و به یادگار بگذارند. از دیگر جاذبه‌های این دهکده زیبا می‌توان به کاخ ناصری، کتیبه قجری، قلعه دزدبند، چشمه گُله‌گیله و درخت تاریخی اورس اشاره کرد.


مازندران – فیلبند معروف به بام شرقی مازندران



فیلبند روستایی است از توابع غربی شهرستان بابل در استان مازندران که به بام شرقی مازندران معروف شده است. این روستا گویی یک پنت‌هاوس تماشایی است که همچون برج دیده‌بانی مناطق وسیعی را زیر دید خود دارد. نام این ییلاق در اصل فلبند است. فل در گویش مازندرانی به معنای خستگی و بند هم به معنای بندآمدن و نتوانستن است. علت این نامگذاری به دلیل ارتفاع بالای این ییلاق و کمرگاه‌های تندی است که عبور از آن را دشوار می‌کرده است.



تنوع هوا، زیبایی‌های طبیعت، مناظر و چشم‌اندازهای اعجاب‌انگیز را فقط در فیلبند می‌توان مشاهد کرد؛ زیرا در یک نیم روز ممکن است در آنجا همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر، مه، باران و ناگهان رنگین‌کمان و هوای صاف و آفتابی را بدون لکه ابری مشاهده کرد.

منبع: برترین ها
 

Similar threads

بالا