ثبت لحظات زیبای تولد نوزاد دلفین + تصاویر

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]

[/h]
» سرویس: علمي و فناوري - علمي
کد خبر: 92052010566
یکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۹



محققان لحظه زیبای تولد یک بچه دلفین پوزه‌بطری را در شیکاگو به تصویر کشیدند که در آن می‌توان لحظات زیبایی را که دلفین مادر به فرزندش در شنا به سمت سطح برای اولین تنفس هوا کمک می‌کند، شاهد بود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، جدیدترین تولد در باغ‌وحش بروک‌فیلد، روز جمعه گذشته(11 مرداد) و دو ساعت پس از آغاز نمایش درد زایمان در دلفین مادر ثبت شد.

این تصاویر به نمایش چرخش دلفین مادر موسوم به آلی در میان آب پرداخته و با همراهی یکی دیگر از دلفینهای ماده ابتدا دم دلفین نوزاد بیرون می‌آید.

اگرچه این نوزاد 90 سانتیمتری 18 کیلویی در سلامت کامل به دنیا آمده اما 30 روز بعدی از اهمیت زیادی برخوردار است.

این تصاویر علاوه بر لحظه تولد به نمایش لحظات زیبای تلاش مادرانه دلفین برای کمک به فرزندش در شنا به سمت سطح و انجام تنفس پرداخته‌اند.

دلفین مادر برای 18 ماه شیر تولید کرده که به غلظت میلک‌شیک است. دلفین کودک پس از این دوره برای شکار ماهی آموزش داده می‌شود.

دلفین آلی از 12 ماه پیش و آغاز بارداری بطور دقیق مورد نظارت قرار داشته و رشد جنین وی بطور منظم با اسکن فراصوت مورد بررسی قرار گرفته بود.

در زمان آغاز درد زایمان، یک دلفین ماده دیگر در نزدیکی آلی قرار داشت که از بچه‌های زیادی برخوردار بوده و در آینده نزدیک نیز فرزند دیگر خود را به دنیا خواهد آورد.

انتهای پیام


تولد یک دلفین ماده



نوزاد دلفین 90 سانتیمتر طول و 18 کیلوگرم وزن دارد



این دلفین 26 ساله از کمک یک دلفین ماده دیگر برخوردار بود



دلفین نوزاد با کمک مادرش برای تنفس به سطح آب شنا می‌کند



تغذیه دلفین نوزاد از مادر



اولین لحظه تنفس دلفین نوزاد پس از تولد
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
mastane20 دنیای زیبای مارها علوم جانوری 2

Similar threads

بالا