تگ لباس یا تگ دزدگیر چیست؟

bnbgate

عضو جدید
تگ دزدگیر چیست؟
تگها نوعی دزدگیر مخصوص کالا میباشند که در فروش گاه ها و مغازه ها بر روی کالا نصب میگردد که هنگام خروج بدون اطلاع فروشنده توسط انتن های گیت فروشگاهی یا دزدگیر فروشگاهی نصب شده در خروجی فروشگاه باعث آلارم زدن دستگاه شده وفروشنده را متوجه سرقت از فروشگاه مینماید.
تگ ها جسم های سخت میباشند که یکبار برای همیشه خریداری میشوند و در واقع چند بار مصرف میباشند.
انواع تگ
تگ ها از لحاظ شکل ظاهری و ابعاد و اندازه در انواع مختلف میباشند مانند: تگ گلفی،تگ صدفی،تگ چهارگوش،تگ جواهرات،تگ عدسی،تگ X40،تگ X50،تگ یوفو،تگ شیشه ای،تگ مدادی یا همان تگ پنسیل وبسیاز دیگری از تگهای موجود در بازار.
تگ انواع مختلفی دارد که به شرح زیر است . که معمولا به صورت RF,AMمی باشد.
1-تگ گلفی :تگ گلفی یکی از قدیمی ترین انواع تگ می باشد که معمولا فروشگاهی های که دستگاه خود از مدتهای قبل دارد تگ گلفی دارند که به علت بزرگی سطح مقطع گیرایی خوبی دارد و استحکام خوبی هم دارد و هنوز هم محبوب می باشد و بیشتر در مانتو فروشی ها استفاده می شود روی تگ مثل توپ گلف است . معمولا در دو سایز بزرگ و متوسط در بازار موجود می باشد .
2- تگ صدفی : تگ شل یا صدفی یکی از معمول ترین تگ ها در زمان حال می باشد به علت جدیدتر بود ن از لحاظ طراحی سبکتر از تگ گلفی می باشد به همین دلیل در لباس فروشی ها بیشتر استفاده می شود قطر آن 4 الی 5 سانت است سطح صافی دارد .
3-تگ چهار گوش : به صورت مربع یا مستطیل است که به صورت یه سطح مربعی ویا مستطیلی می باشد و یک سوزن جدا گانه که به قفل آن وصل می شود معمولا ارزنتر از تگ گلفی و صدفی یا شل می باشد .
4-تگ خرگوشی : شبیه عروسک و ویژه لباس نوزاد است که مانند تگ مربعی سوزن خاص خود را دارد و به تگ وصل می شود .
5- تگ پاندا : شبیه صورت پاندا است برای لباس کودک و نوزاد استفاده می شود که مانند تگ مربعی سوزن خاص خود را دارد و به تگ وصل می شود .
6- تگ سه گوش : معمولا استفاده آن در آنتن های AMمی باشد. که مانند تگ مربعی سوزن خاص خود را دارد و به تگ وصل می شود .
7-تگ عینک : رو ی دسته عینک نصب میشود و تگ باز کن مخصوص خود را دارد . که اخیرا از آن بسیار استقبال شده .
8 – تگ X40: 4سانت و براق می باشد . ودارای زایده می باشد و معمولا گیرایی بالایی دارد.
9- تگ X50: 5 سانت و براق می باشد . ودارای زایده می باشد و معمولا گیرایی بالایی دارد.
10- تگ یوفو : شبیه بشقاب پرنده می باشد . جز تگ های خوش ساخت وگیرایی بالایی دارد ولی نسبتا داری قیمت بالایی می باشد.

تگ ها ی دزدگیر فروشگاهی بسته به نوع کارایی و محصولی که قرار است تگ بر روی آن نصب گردد متفاوت هستند که در موقع خرید کارشناس فروش به شما بهترین و پر کاربرد ترین تگ برای کسب و کار شما را معرفی مینمایند.برای مثال برای پوشاک بزرگسال از تگ گلفی و صدفی استفاده میشود و برای پوشاک کودک و یا شال و روسری از تگ چهار گوش و یا تگ X40 به خاطر کوچک بودن سبکتر بودن این نوع تگ ها نصبت به انواع دیگر پیشنهار میشود.
باید در نظر داشت که هرچه ابعاد تگ کوچکتر میشود دور سیم پیچ داخل تگ کمتر و مسلما کیفیت آن کمتر میشود که کارشناسان نصب برای کمتر شدخ خطا در تگ های کوچک مانند تگ چهاگوش و یا X40 مجبور به باریک کردن عرض انتن های خروجی میشوند تا دقیت گیت فروشگاهی بالاتر برود.

تگ بازکن یا جدا کننده تگ
برای نصب تگ بر روی اجناس و یا حتی برای جداسازی آن ها نیاز به دستگاهی به نام تگ بازکن و یا جداکننده تگ داریم.
این نوع تگ باز کن فروشگاهی دارای مکنت های با قدرت 8000 گاوس ،9000 گاوس،11000 گاوس می باشد که در مرحله اول به سرعت تگ های ضد سرقت فروشگاهی را جذب کرده ضامن یا قفل آنها را باز می کند و با سرعت بالا به فروشنده این امکان را می دهد که به راحتی و به آسانی تگ های ضد سرقت فروشگاهی را باز کرده و از لباس جدا کنند در ضمن بایستی توجه داشته باشیم که تگ فروشگاهی را در محل مناسب نصب کرده تا از ضربه های احتمالی به آن جلوگیری کنیم . تگ های ضد سرقت باید در محل مناسبی نصب شود اگر در حاشیه لباس یا آستین می توان با برش وجدا کردن آن لباس را به راحتی به بیرون انتقال داد . نصب تگ قواعد خاص خود را دارد که شرکت نصب گیت فروشگاهی ضد سرقت باید اموزش لازم بدهد .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا