تکنیک های بی اثر در بهینه سازی سایت (سئو)

sorooshpardaz

عضو جدید
تکنیک های بی اثر در بهینه سازی سایت (سئو)

سئو یکی از عوامل بسیار مهم در کنار طراحی سایت در بازاریابی اینترنتی و تجارت الکترونیک میباشد اما سئو هم مانند سایر علوم دیگر در حال تغییر و تحول است همانطور که بسیاری از روش ها و متد ها در علمی مانند علوم صنعتی منسوخ شده و تکنیک های جدیدی جایگزین آنها میشود در این مقاله قصد داریم به تکنیک های بی اثر و منسوخ شده ی سئو در موتور جستجوی گوگل بپردازیم با ما همراه باشید...

1- ایجاد تعداد بک لینک بجای کیفیت بک لینک

قبل از آنکه گوگل الگوریتم پنگوئن خود را آپدیت کند تعداد بک لینک بدون توجه به کیفیت سایت های مبدا (لینک دهنده) و نیز اهمیت هر بک لینک بود. پس از آنکه پنگوئن در سال 2013 بروز رسانی شد اوضاع دریافت بک لینک تغییر کرد و عواملی که تا قبل از ان بی اهمیت بود اهمیت بالایی پیدا کرد.
البته ناگفته نماند هنوز هم دریافت بک لینک از مهمترین عوامل بهینه سازی سایت میباشد اما کیفیت بک لینک از کمیت آن بسیار مهم تر میباشد.

۲- تراکم کلمات کلیدی در متن

بزور قراردادن کلمات کلیدی در متن یکی از تکنیک های فریب گوگل در گذشته کار میرفت. اما از سال 2004 کمپانی گوگل با استفاده از ایندکس معنای نهفته جلوی این ترفند را گرفت و توسط الگوریتمی که در این تکنیک استفاده کرد کلمات کلیدی متن را در زمان کرول کردن به شیوه ی دیگری تشخیص میدهد. در این الگوریتم کلمات هم معنا و مترادف توسط گوگل در نظر گرفته میشود.
هدف گوگل از این کار چه بوده است؟ تولید محتوا برای کاربر و بازدید کنندگان سایت بجای تولید برای ربات های گوگل اصلی ترین دلیل برای پیدایش همچین موضوعی است.


۳- دوبعدی بودن فعالیت روی بک‌ لینک و محتوا

در گذشته ای نچندان دور محتوای خوب و عالی و دریافت بک لینک میتوانست سئوی سایت شما را تضمین کند اما امروزه به گونه ای دیگر پیش میرود .امروزه سایت های بالا نشین گوگل از شبکه های اجتماعی قدرتمندی برخوردار هستند متخصصین و بهینه سازان سایت تاثیر شبکه های اجتماعی را مورد بحث قرار میدهند که تاثیر این شبکه ها چگونه است مستقیم یا غیر مستقیم. اما همه آنها بروی تاثیر مثبت آنها متفق القول هستند.
هر چه شبکه های اجتماعی قدرتمند تری داشته باشید و بینندگان بیشتری در این شبکه ها جذب کنید سایت شما بیشتر در معرض دید قرار خواهد گرفت


۴- تولید صفحات بیش‌تر برای جذب بازدید بیشتر

تولید صفحات بیشتر و ایندکس شدن توسط گوگل تنها در صورتی میتواند موجب بهبود سئو و افزایش رتبه ی سایت شما شود که سعی شود مطالب با کیفیت تنها برای کاربران و بازدید کنندگان آن باشد. و تنها افزایش صفحات سایت به قصد افزایش صفحات سایت با توجه به الگوریتم های پاندای گوگل محتوای بی کیفیت شناخته میشود و جریمه های گوگل را به دنبال خواهد داشت.

۵- افزایش رتبه برابر با افزایش ترافیک

یک اشتباه رایج در میان مدیران سایت و سئو کاران این است که تصور میکنند اگر سایتشان رتبه های بالای گوگل را کسب کند نرخ بازدید آنها حتما افزایش خواهد یافت. این موضوع به طور حتم صادق نیست و ممکن است به دو دلیل این کار صورت نگیرد.
اول اینکه ممکن است استراتژی کلمات کلیدی نا درست بوده وسیاست کاری شما را در بر نگیرد که شما میتوانید با استفاده از ابزار گوگل ادووردز google adwords استراتژی کلمات کلیدی سایت خود را متناسب با فعالیت سایت خود کنید
نکته ی دوم متا دیسکریپشن های صفحات سایت شما میباشد که جذابیتی برای بازدید کنندگان سایت شما ایجاد نمیکنند. که باید توضیحات سایت خود را جذاب تر بنویسید.

برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی روی این لینک کلیک کنید .

6- کیبورد استافینگ (Keyword stuffing)

در سال 2007 میلادی گوگل اخطاری به تولید کنندگان محتوا و مدیران سایت ها داد که از کیبورد استافینک یا بکار بردن کلمات کلیدی انبوه در متن کوتاه یا در عنوان ها جلوگیری کنند این کار نیز توسط الگوریتم پاندای گوگل که وظیفه اصلی آن حمایت از حقوق بازدید کنندگان و رسیدن به موضوع دلخواه است انجام میپذیرد. و انجام همچین کاری از دید پاندا محتوای ضعیف شناخته شده و جریمه را بدنبال خواهد داشت.

منبع: sorooshpardaz.com | تکنیک های بی اثر در
بهینه سازی سایت (سئو)
 
بالا