تکنیک های برتر جهت قبولی در آزمون طراحی 93

وضعیت
موضوع بسته شده است.

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان کسی هر نوع پیشنهاد طراحی یا تکنیک جالبی یا هر ایده ای دار تا از این پل لرزان طراحی حرکت کنیم رو بزاره .
چه دوستانی که قبول شدن و چه دوستانی که نشدن . حتی پیدا کردن دلایل شکستمون خودش کشف یک تکنیک خوبه که باعث میشه یه دوره دیگه اون کار رو تکرار نکنیم
تا جایی هم که میتونیم نمونه کار بزاریم تحلیل کنیم !!!!!! بیاین تو بفرمایین
امیدوارم که همگی این پل را با موفقیت در ازمون بعدی طی کنیم
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
با اجازه...

مهمترین مساله توی امتحان نظام در آوردن پارکینگ ها به صورت اصولیه، میدونین که همزمان با در آوردن پارکینگ ها باید سازه رو هم حل بکنین ، این دو تا به موازات هم پیش میره و استخوان بندی کار شما رو می سازه
 

eli elhami

عضو جدید
با اجازه...

مهمترین مساله توی امتحان نظام در آوردن پارکینگ ها به صورت اصولیه، میدونین که همزمان با در آوردن پارکینگ ها باید سازه رو هم حل بکنین ، این دو تا به موازات هم پیش میره و استخوان بندی کار شما رو می سازه
اولین قدم . به خودتون ایمان داشته باشید : ایمان داشته باشین ک تصمیمی ک شما گرفتین برترینه. به حرف حتی بهترین دوستتون سر جلسه نکنید. من 23 شدم .فقط به خاطر حرف بغل دستیم که پلان زیرزمینو باید بری تو حیاط ، رفتم ،در صورتیکه همچین قصدی نداشتم ... .این دختر ، عوضی حتی 4 تا کاربن از من گرفت . خدا ازش نگذره، ک به دروغ بهم گفت از نظام اومدن و گفتن باید پیشروی ب زیر زمین بکنی.... وگرنه نمره م 35 بود و قبول....
 

eli elhami

عضو جدید
دوستان کسی هر نوع پیشنهاد طراحی یا تکنیک جالبی یا هر ایده ای دار تا از این پل لرزان طراحی حرکت کنیم رو بزاره .
چه دوستانی که قبول شدن و چه دوستانی که نشدن . حتی پیدا کردن دلایل شکستمون خودش کشف یک تکنیک خوبه که باعث میشه یه دوره دیگه اون کار رو تکرار نکنیم
تا جایی هم که میتونیم نمونه کار بزاریم تحلیل کنیم !!!!!! بیاین تو بفرمایین
امیدوارم که همگی این پل را با موفقیت در ازمون بعدی طی کنیم

من تمام موارد کارمو کامل راپیدی با جزییاتش انجام داددم. فقط به حرف کسی ، پیشرروی ب حیاط داشتم. یک ذره ام کار نکردم واس امتحان. ویه اشتباه بزرگ سر جلسه داشتم...
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولین قدم . به خودتون ایمان داشته باشید : ایمان داشته باشین ک تصمیمی ک شما گرفتین برترینه. به حرف حتی بهترین دوستتون سر جلسه نکنید. من 23 شدم .فقط به خاطر حرف بغل دستیم که پلان زیرزمینو باید بری تو حیاط ، رفتم ،در صورتیکه همچین قصدی نداشتم ... .این دختر ، عوضی حتی 4 تا کاربن از من گرفت . خدا ازش نگذره، ک به دروغ بهم گفت از نظام اومدن و گفتن باید پیشروی ب زیر زمین بکنی.... وگرنه نمره م 35 بود و قبول....
فکر کنم ایراد کارتون از جای دیگه بوده ، دوست من چون دیده بود پارکینگها جا نمیشه و تو ضوابط گفته بوده زیرزمین تا 80 درصد ساخت ایرادی نداره ( استاد کلاسی که میرفته گفته بهشون)، پیشروی کرده و زیرزمینش رو 80 درصد کشیده . قبول هم شده!
ایراد کار شما از جای دیگه بوده
 

eli elhami

عضو جدید
فکر کنم ایراد کارتون از جای دیگه بوده ، دوست من چون دیده بود پارکینگها جا نمیشه و تو ضوابط گفته بوده زیرزمین تا 80 درصد ساخت ایرادی نداره ( استاد کلاسی که میرفته گفته بهشون)، پیشروی کرده و زیرزمینش رو 80 درصد کشیده . قبول هم شده!
ایراد کار شما از جای دیگه بوده

به من گفتن ، فقط به همین دلیل رد شدی ! طرف فوق لیسانس معماری و خیلی معروفه تو تهران . پلانهای معماریمو دیده بود کلی تحسین کرد....
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به من گفتن ، فقط به همین دلیل رد شدی ! طرف فوق لیسانس معماری و خیلی معروفه تو تهران . پلانهای معماریمو دیده بود کلی تحسین کرد....

غیر ممکنه، این فقط یه نمره منفی براتون داره نه اینکه باعث افتادنتون بشه
دوست من که این کار رو کرده بود و قبول شده
امحان نظام مهندسی و موارد مورد نظرشون توی تصحیح ، خیلی با بازار کار فرق میکنه ، نمیشه گفت چون فوق لیسانس هستن و معروفن درست گفتن !
 

aa_zz312

عضو جدید
سلام دوستان
من آذر واسه اولین بار امتحان دادم و نمرم 16 شد البته خداییش تمرین نکرده بودم
خیلی حس بدیه سر امتحان ندونی کدوم راه حل درسته
:cry:
 

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
من آذر واسه اولین بار امتحان دادم و نمرم 16 شد البته خداییش تمرین نکرده بودم
خیلی حس بدیه سر امتحان ندونی کدوم راه حل درسته
:cry:
سلام اره منم تجربه اولم بود با اینکه کلاس هم رفتم ولی 24 شدم اعتراض هم زدم رفتمم تهران ولی امیدی نیس ولی من نظرم اینه که هیچ مدرسی تجربه خودمونو نداره(مخصوصا دوستانی که قبول شدن) ما باید صادقانه تجربیاتمونو در اختیار هم بزاریم باید هر هفته یه ازمون کار کنیم عکس بگیریم بزاریم اینجا و کا همدیگه رو بر مبنای اصول و کتب ورزن 92 مقررات ملی تحلیل و نقد کنیم در غیر اینصورت داستان شکستمان هی تکرار میشه هر کی باهام موافقه لینک تشکر رو بزنه .
 

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اره منم تجربه اولم بود با اینکه کلاس هم رفتم ولی 24 شدم اعتراض هم زدم رفتمم تهران ولی امیدی نیس ولی من نظرم اینه که هیچ مدرسی تجربه خودمونو نداره(مخصوصا دوستانی که قبول شدن) ما باید صادقانه تجربیاتمونو در اختیار هم بزاریم باید هر هفته یه ازمون کار کنیم عکس بگیریم بزاریم اینجا و کا همدیگه رو بر مبنای اصول و کتب ورزن 92 مقررات ملی تحلیل و نقد کنیم در غیر اینصورت داستان شکستمان هی تکرار میشه هر کی باهام موافقه لینک تشکر رو بزنه .
دوستان لینک تشکر من خراب شده فک کنم پاسخ به نقل قول هس ولی
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان لینک تشکر من خراب شده فک کنم پاسخ به نقل قول هس ولی

لینک تشکرتون خراب نشده .... حتما تشکرهاتون تموم شده ، چون توی یه روز تعداد مشخصی تشکر میتونین استفاده بکنین.
 

riahi_arc55

عضو جدید
به من گفتن ، فقط به همین دلیل رد شدی ! طرف فوق لیسانس معماری و خیلی معروفه تو تهران . پلانهای معماریمو دیده بود کلی تحسین کرد....


سلام به همه دوستان
لطفا دوستانی که میگن زیر زمین رو 80 درصد کشیدن و قبول شدن ویا قبول نشدن بفرمایند که چطوری در کاغذ a4 اینکارو کردن و به حیاط پیشروی کردن؟ محدوده طراحی 60 درصد بود و تو کاغذ مشخص شده بود . چطور میشد اینکارو انجام داد؟
 

holooooooo

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان
لطفا دوستانی که میگن زیر زمین رو 80 درصد کشیدن و قبول شدن ویا قبول نشدن بفرمایند که چطوری در کاغذ a4 اینکارو کردن و به حیاط پیشروی کردن؟ محدوده طراحی 60 درصد بود و تو کاغذ مشخص شده بود . چطور میشد اینکارو انجام داد؟
یه سوال اینکه رمپو تو حیاط دادن بعضیا یعنی از 60 درصد تجاوز کردن؟! خب حیاط که سرپوشیده نیست آخه؟!!
 

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان خوبی که پیشروی کردن بفرمایین چه جوری شده مگه محدوده مشخص نبود ؟؟ 1!!!!
 

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان من شنیدم چشم پله منسوخ شده چون در ساختمان به حالت دودکش عمل میکنه و از لحاظ مبحث حریق مشکل داره درسته؟ عزیزان :surprised:
 

arefeh

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
دوستان من شنیدم چشم پله منسوخ شده چون در ساختمان به حالت دودکش عمل میکنه و از لحاظ مبحث حریق مشکل داره درسته؟ عزیزان :surprised:

منم اینو خیلی وقت یش شنیده بودم اما نمیدونم صحت داره یا خیر.....
 

agin

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان
لطفا دوستانی که میگن زیر زمین رو 80 درصد کشیدن و قبول شدن ویا قبول نشدن بفرمایند که چطوری در کاغذ a4 اینکارو کردن و به حیاط پیشروی کردن؟ محدوده طراحی 60 درصد بود و تو کاغذ مشخص شده بود . چطور میشد اینکارو انجام داد؟

سلام دوست من

درسته که محدوده مشخص شده اما اونایی که این کار رو کردن خط جدید رسم کردن و اون قبلی رو غلط گیر گرفتن و گوشه نقشه شون و یا توی اندازه گذاریها ذکر کردن و یا نوشتن و معلوم شده برای مصححین عزیز.
درست یا غلط بودنش رو نمیدونم!!
 

مهديه مقدم

عضو جدید
دوستان میشه یکی راجع به کلیت ماجرا توضیح بده بعد راجع به تکنیک ها و جزئیات بحث کنیم،من بار اولمه می خوام طراحی رو شرکت کنم و هیچ اطلاعی راجع به منبع مطالعاتی و یا نحوه تمرین برا امتحان و شرایط جلسه و... رو نمی دونم،فک کنم تعدادی از دوستانم هستن که شرایط منو دارن...با اجازه از صاحب تاپیک البته دوستانی که تجربه دارن یه توضیح کلی بگن ممنون میشم
 

bahar-spring

کاربر بیش فعال
دوست عزیز مهمترین منبع که رعایت نکاتش توی این آزمون فوق العاده مهم هست مبحث4 مقررات ملیه. ذهن طراحیتونم بستگی داره تاحالا چقدر کار کرده باشید و توی طراحی چقدر سرعت عمل دارید. برای این آزمون سرعت عمل هم توی طراحی و هم توی ترسیم خیلی مهمه. باید سعی کنید تمریناتی که انجام میدید تمرینات با دست باشه نه اتوکد.
قدم اول مطالعه: مبحث 4 رو از بر باشید.
 

faeze1366

عضو جدید
مباحثی که توی تاپیک گذشته هم زیاد در موردش یحث شد و به نتیجه کلی رسیدیم از این قرار بود
1:در دستگاه پله ‏چشم پله نباشد
2:درز انقطاع 1/200 ارتفاع ساختمان در هر طرف که همسایه دارید
3:از سازه فلزی استفاده کنید اگر نوع سازه رو نگفته بود و ابعاد ستون 20*20
4:فاصله بین دو ستون با احتساب سفت کاری 4.5 برای 2 ماشین و 6.7 برای 3 ماشین
5:رمپ شیب 15 % دارد یک متر ابتدا و انتها با خط چین مشخص و شیب 10%
6:ابعاد چاه آسانسور حتما مستطیل باشد و داکت هواگیر فراموش نشود
7:دیوار دستگاه آسانسور و پله هاشور خورده شود و بنویسید 1 ساعت مقاوم در برابر آتش
فعلا اینا یادمه دوستان :w17:
 

bahar-spring

کاربر بیش فعال
مباحثی که توی تاپیک گذشته هم زیاد در موردش یحث شد و به نتیجه کلی رسیدیم از این قرار بود
1:در دستگاه پله ‏چشم پله نباشد
2:درز انقطاع 1/200 ارتفاع ساختمان در هر طرف که همسایه دارید
3:از سازه فلزی استفاده کنید اگر نوع سازه رو نگفته بود و ابعاد ستون 20*20
4:فاصله بین دو ستون با احتساب سفت کاری 4.5 برای 2 ماشین و 6.7 برای 3 ماشین
5:رمپ شیب 15 % دارد یک متر ابتدا و انتها با خط چین مشخص و شیب 10%
6:ابعاد چاه آسانسور حتما مستطیل باشد و داکت هواگیر فراموش نشود
7:دیوار دستگاه آسانسور و پله هاشور خورده شود و بنویسید 1 ساعت مقاوم در برابر آتش
فعلا اینا یادمه دوستان :w17:
ولی توی مقررات ساختمان هیچ چی درمورد ممنوعیت چشم پله نداره. منبع شما در این مورد چی هست؟
خیلیها هم 20سانت چشم پله رو میذارن.
 

riahi_arc55

عضو جدید
سلام دوست من

درسته که محدوده مشخص شده اما اونایی که این کار رو کردن خط جدید رسم کردن و اون قبلی رو غلط گیر گرفتن و گوشه نقشه شون و یا توی اندازه گذاریها ذکر کردن و یا نوشتن و معلوم شده برای مصححین عزیز.
درست یا غلط بودنش رو نمیدونم!!

به نظر من اگه این دوستانو اعدام هم بکنن کسی مخالفتی نخواهد کرد...........
چند جای برگه امتحانی نوشته که محدوده طرح مشخص شده.... رعایت محدوده طرح الزامیست.....
بعد طرف با لاک غلط گیر پاک کرده و واسه خودش محدوده تعریف کرده و بعدشم منتظره قبول بشه/ مهمترین قسمت طرح زیرزمینش بود و بالاترین نمره رو داره .
 

mana_memari

عضو جدید
ولی توی مقررات ساختمان هیچ چی درمورد ممنوعیت چشم پله نداره. منبع شما در این مورد چی هست؟
خیلیها هم 20سانت چشم پله رو میذارن.
تو ضوابط اتش نشانی که اگه بگردید تو نت پی دی افش هست نوشته که پله فرار فقط پله دو طرفه می تواند باشد. و نه گردشی. و از اونجا که ما یه پله معمول ابیشتر نداریم که همون پله فرار هم هست پش باید دو طرفه باشه. همه ی طرحهای سال های پیش با پله دو طرفه جواب می ده . پس خودتون و گیج نکنید با انواع پله گردشی با ابعاد مختلف. یه نوع پله شابلون کنید استفاده کنید حالشو ببرید. وقت از همه چیز مهمتره!
 

MAT ARCHITECT

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تو ضوابط اتش نشانی که اگه بگردید تو نت پی دی افش هست نوشته که پله فرار فقط پله دو طرفه می تواند باشد. و نه گردشی. و از اونجا که ما یه پله معمول ابیشتر نداریم که همون پله فرار هم هست پش باید دو طرفه باشه. همه ی طرحهای سال های پیش با پله دو طرفه جواب می ده . پس خودتون و گیج نکنید با انواع پله گردشی با ابعاد مختلف. یه نوع پله شابلون کنید استفاده کنید حالشو ببرید. وقت از همه چیز مهمتره!
دوست عزیز لطا دقت کنید توی ضوابط تعریف پله فرار با پله ای که شما هم از اون به عنوان پله معمولی یاد کردید متفاوت هست
در ثانی در پله های دو طرفه ممکنه طول پاگرد بیشتر از مجموع طول دو تا کف پله باشه ( مثلا بازو های پله عرض1.2 داشته باشن ولی طول پاگرد 1.4 یا بیشتر باشه ) اونوقت ما یه پله دوطرفه با چشم پله 20 سانتی داریم که هیچ مشکلی از لحاظ مبحث حفاظت از ساختمانها در برابر حریق نداره
ولی با صحبتتون راجع به راحتی و سرعت کار مخصوصا استفاده از شابلون کاملا موافقم
 

bahar-spring

کاربر بیش فعال
بیشتر منظورم روی اون نوعی هست که مثلا 20 تا پله بذاریم 2تابازوی 9تایی + 2تادونه پله روی بازوی سومی..وگرنه 3یا4طرفه ای که بازو سومیش تعداد بیشتری پله داشته باشه خب خیلی جالب نیست
 

bahar-spring

کاربر بیش فعال
اینو ببینید و نظرتونو بگید؛ درسته از لحاظ بحث حریق؟!
 

پیوست ها

  • pelleh.pdf
    13.9 کیلوبایت · بازدیدها: 0

eli elhami

عضو جدید
غیر ممکنه، این فقط یه نمره منفی براتون داره نه اینکه باعث افتادنتون بشه
دوست من که این کار رو کرده بود و قبول شده
امحان نظام مهندسی و موارد مورد نظرشون توی تصحیح ، خیلی با بازار کار فرق میکنه ، نمیشه گفت چون فوق لیسانس هستن و معروفن درست گفتن !

کسی ک ب من این حرف و زد طراح سوال بود.ودر ضمن مصحح برگه هاست.برگه منم از نزدیک دیده , به گفتته خوش، ودلیل رد شدنم همین بوده، شاید دوستتون واسه اینکه پیش شما کم نیاره ، دروغ گفته.... وگرنه کسیکه طراح سوال امسال بوده، خودش ک اینطوری میگه...
 

aiman1234

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان بیاین در مورد کار agin جان که لطف کردن و کارشونو واسمون گذاشتن نظر بدیم که یک نمونه موفق هستش درس بگیریم چه تکنیک های خوبی داره؟ و چه ایراداتی داره ممنون میشم اگه خودشون هم کمک کنن بهمون یا حق . همکف.jpg
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا