تولیمو، تافل و آیلتس چه تفاوتی با هم دارند؟

dr.zaban

عضو جدید
پاسخ: تولیمو آزمون زبان انگلیسی پیشرفته سازمان سنجش کشور ایران برای دوره های فوق لیسانس و دکتری می باشد. این آزمون تولیمو شامل 140 سوال چهارگزینه‌ای و یك سوال در بخش نوشتاری در حیطه‌های زبانی نوشتاری (یك سوال و مدت پاسخگویی 30دقیقه)، ساختار و نوشتار زبانی (40 سوال و مدت پاسخگویی 30 دقیقه)، خواندن و درك مطلب (50 سوال و مدت پاسخگویی 55 دقیقه) و درك مطلب شفاهی (50 سوال و مدت پاسخگویی 35 دقیقه) است. گفتنی است، نمره هر قسمت آزمون تولیمو در مقیاس معمول محاسبه و ده برابر میانگین این نمرات به عنوان نمره كل منظور می‌شود. دامنه نمره كل از 310 تا 677 است. نمره بالاتر از 600 عالی، بین 520 تا 599 خوب، بین 480 تا 519 متوسط و كمتر از 479 ضعیف تلقی می شود. لازم به ذكر است كه بخش نوشتاری نمره جداگانه دارد tolimo و نمره آن بین 1 الی 6 می‌باشد كه در كنار نمره كل در كارنامه درج می‌شود در آزمون tolimo .

تافل آزمونی است که افراد غیرانگلیسی زبان را از نظر توانایی در استفاده و فهم مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن، و نوشتاری زبان انگلیسی در محیطهای دانشگاهی مورد ارزیابی قرار می دهد.

نحوه برگزاری آزمون تافل نسبت به محل و کشور برگزاری آزمون متغیر است. اکثر افراد آزمون تافل را بعنوان پیش نیاز قبولی در دانشگاه ها و دانشکده های انگلیسی زبان نیاز دارند. بعلاوه بسیاری از موسسات دولتی و خصوصی که برنامه های تبادل و بورسیه دانشجویی دارند، از تست تافل بعنوان سنجش توانایی انگلیسی افراد بهره می گیرند.
آزمون آیلتس هم از جمله آزمون ‌های معتبر و شناخته شده در زمینه زبان انگلیسی است و تنها تفاوتش با تافل این است كه تافل به روش آمریكن و آیلتس به روش بریتیش برگزار شده، در تافل writing كمتر مطرح مورد تأكید بوده ولی در آیلتس هر چهار مهارت (writing, speaking, listening, reading) ارزیابی می‌شود. در گذشته آزمون آیلتس توسط British Councils، دانشگاه کمبریج ، و آیلتس استرالیا برگزار می‌شد و مستقیماً تحت نظارت دولت بریتانیا بوده، و دانشگاه‌ها نیز مجبور بودند برای تعیین سطح دانشجویان خود از این ساختار پیروی كنند. همچنین دانشگاه‌های نیوزیلند و استرالیا برای تعیین قابلیت زبانی دانشجویان خارجی خود از این روش بهره می‌جستند

منبع:
http://www.kerayechian.com/tolimo
 
بالا