توليد دارو از مايع اطراف چشم

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
توسط پژوهشگران ايراني صورت مي‌گيرد
توليد دارو از مايع اطراف چشم .... :king:


جام جم آنلاين: دکتر سيد صفا علي فاطمي مدير مرکز رشد زيست فناوري پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک از تلاش پژوهشگران کشورمان در توليد دارو از «اسيد هيالورونيک» خبر داد و گفت: اين ماده در مايع اطراف چشم وجود دارد که در درمان بيماري هاي استخواني و غضروفي موثر خواهد بود.





مدير مرکز رشد زيست فناوري پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک در گفتگو با مهر به فعاليت هاي اين مرکز در حوزه صنعت دارو اشاره کرد و افزود: مطالعه بر روي توليد «هيالورونيک اسيد» يکي از پروژه هاي محققان اين مرکز است.


وي «اسيدهيالورونيک» را يک ماده طبيعى دانست که در همه موجودات زنده وجود دارد و در اين باره توضيح داد: غلظت‌هاى زياد اين ماده در بافت همبند و در مايع اطرا ف چشم وجود دارد. اين ماده همچنين در غضروف، مايع مفصلي و در بافت همبند پوست يافت مي شود.


فاطمي با اشاره به کاربردهاي اين ماده ادامه داد: اين ماده براي درمان اسکار جوش صورت، محو خطوط پوستي و برجسته کردن اجزاي صورت موثر است.


وي با تاکيد بر اينکه در حال حاضر اين پروژه توسط شرکت زيست فناور «البرز» در حال انجام است به مهر گفت: اين پروژه در فاز تدوين دانش فني است و در صورت نهايي شدن و حمايت دولت مي توان اين محصول را در مقياس انبوه توليد کرد.


مدير مرکز رشد زيست فناوري پژوهشگاه مهندسي ژنتيک تاکيد کرد: اين دارو در درمان بسياري از بيماريهاي استخواني و غضروفي کاربرد دارد.

 

Similar threads

بالا