توصیه هایی برای بد عکس ها

pooneh12345

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما شاید زیباترین چهره را داشته باشید ولی در عكس‌هایی كه با دوربین‌ عكاسی از خودتان تهیه می‌كنید، اصلا زیبا نیفتید. كار وقتی بدتر می‌شود كه به هزاران امید و آرزو به عكاسی می‌روید و برای عكس شناسنامه و یا گواهینامه رانندگی‌تان و یا حتی گذرنامه از عكاس می‌خواهید، زیباترین عكس ممكن را از شما تهیه كند ولی وقتی چند روز بعد برای گرفتن عكس‌هایتان به عكاسی می‌روید، فقط دلتان می‌خواهد عكس‌ها را پاره كنید. چون خیلی زشت افتاده‌اید. برعكس یكی از دوستانتان كه چهره عادی و معمولی دارد، بسیار خوش عكس است و در تصاویر بسیار زیباتر از آنچه هست، به نظر می‌رسد فكر می‌كنید چاره كار چیست؟
حقیقت این است كه هر كسی، حتی زشت‌ترین آدم روی زمین (اگر وجود داشته باشد) زوایای خوبی در چهره‌اش دارد كه اگر از این زوایا به او نگاه كنید، زیباتر به نظر می‌رسد و اجزای صورتش با هم هماهنگی بیشتری دارند. كسانی كه خوش عكس هستند، ممكن است زوایای زیبای زیادی در چهره خود داشته باشند كه آنها را می‌شناسند و یا نمی‌شناسند.
بنابراین ممكن است طوری قرار گیرند كه آن زاویه در مقابل دوربین عكاسی قرار گیرد و بنابراین عكس آنها جذاب به نظر برسد. یك عكاس خوب، عكاسی است كه بتواند زوایای زیبای چهره هر فرد را شناسایی كرده و از او بخواهد با آن زاویه در برابر دوربین قرار گیرد. بازیگرانی مانند آنجلینا جولی، براد پیت و كاترین زتاجونز، زوایای زیبایی در تمام چهره خود دارند.
این روزها با پیشرفت صنعت عكاسی و روتوش كردن دستی و كامپیوتری عكس‌ها، تصاویر چهره‌ افراد زیباتر می‌شود. با استفاده از برنامه كامپیوتری مانند (فتوشاپ) و یا (پیكچرایت) می‌توان شاخص‌های زیبایی را در چهره افراد پررنگ‌تر كرد. عكاسان حرفه‌ای تلاش می‌كنند این شاخص‌های زیبایی را در چهره بانوان بارزتر كنند، به این شكل كه گونه‌ها را برجسته‌تر كرده و صورت را باریك‌تر می‌كنند، لب‌ها را پرتر كرده و چانه را كوچك‌تر می‌كنند. آنها حتی فاصله چشم‌ها را از هم بیشتر می‌كنند. می‌توان با استفاده از *****هایی، چهره بانوان را از حالت رنگ پریده به حالتی كمی برنزه و گلگون تبدیل كرد.
توجه به شاخص‌های زیبایی چهره آقایان، رمز موفقیت دیگر عكاسان چیره دست است. این عكاسان با استفاده از برنامه‌های كامپیوتری، استخوان گونه و فك آقایان را برجسته‌تر كرده و چین و چروك‌های اطراف دهان را از بین می‌برند. موهای سفید را از میان ابروها وموی سرپاك می‌كنند و با *****های رنگی رنگ پوست آنها را آفتاب سوخته می‌كنند.
اگر این بار برای گرفتن عكس به عكاسی رفتید، می‌توانید با انجام كارهای ساده زیر، در عكس خود جذاب‌تر به نظر بیایید: به پایین نگاه كنید و اندكی دهان خود را باز نگه دارید مثلا بگویید "سیب"، موهایتان را از روی پیشانی كنار بزنید و اندكی چشمان خود را ببندید.


 

r.kh

عضو جدید
جالب بود . از بعضی زوایا عکسم زشت میشه ولی من متوجه شدم که از چه زوایایی عکسام قشنگ میشه :smile:
 

khoshhal

عضو جدید
ببخشید می شه در مورد خانوما صحبت کنید تا ما به بانوان مهربان ارجاع بدهیم:biggrin:
 

JU JU

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آره
راست میگه نیمایی
3*4 تمام رخ نمیشه، اون نصفه رخه هم که دیگه 3*4 نمیشه

ولی واسه بقیه عکسا میشه
 

monrose

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه به من میگن خوش عکسم ولی به نظرم عکسای نیم رخم زیاد جالب نیست... اما اینایی که گفتی تو همه ی عکسا کار ساز نیست...
 

amirhossein65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصلا من که عکاس نیستم
چرا همه اش دعوام می کنین؟:cry:

عزیزم شما اصن ناراحت نشو!! اتفاقا مطلبی که گذاشتی خیلی هم خوب بود!! اینا بلد نیستن ازش استفاده کنن!!!
ضمنا بهترین مدل چهره واسه عکس واسه هر شخص یه کم فرق مکنه که با تجربه عکس گرفتن بدست میاد!!!
 

فاطی معمار

عضو جدید
مرسی
من خیلی عکس میگیرم
اطرافیام میگن اعتماد به نفسم بالاس
عکس و اگه به چشه یادگاری از لحظه هایی که گذروندیم نیگا کنیم همه عکسا جالبن
 

Similar threads

بالا