توربین گاز

ehsan nasiri

عضو جدید
سلام اگه پیدا کردی برامن هم بفرست باتشکر.

سلام اگه پیدا کردی برامن هم بفرست باتشکر.

:gol:
با سلام خدمت مهندس گرام
در مورد تکنولوژی ساخت پره های توربین گازی اطلاعاتی دارید ؟
در مورد عیوب ساخت هم اگر اطلاعی دارید بدهید .با تشکر مسعود
 

Omidvar420

عضو جدید
در مورد توربین گاز من در خدمت هستم
هرچه می خواهد دل تنگت بپرس

سلام خسته نباشی مهندس
آقا من در مورد نحوه ساخت و جزئیات پره های توربین ها مطلب میخوام زبانشم مهم نیست و هم چنین نوع توربین اگه بتونین کمکم کنین لطف بزرگی در حقم مرسی اینم ایمیلم omidvar420@yaoo.com ممنون
 

Amir kabir.Iran

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان
من قصد دارم یه شفت توربین طراحی کنم اگه کسی می تونه یه اطلاعات اولیه ای مثل یه شکل کلی یا محل قرار گیری اجزا مختلف به من بده ممنون میشم
 

Amir kabir.Iran

عضو جدید
با سلام خدمت همه دوستان
من قصد دارم یه شفت توربین طراحی کنم اگه کسی می تونه یه اطلاعات اولیه ای مثل یه شکل کلی یا محل قرار گیری اجزا مختلف به من بده ممنون میشم
 

perlitic

عضو جدید
سلام

اگه مطلبی در مورد توربوجتها دارید ممنون میشم که در اختیارم بزارید، اگه فارسی باشن چه بهتر!!!

دارم برا داداشم پاورپوینت درست میکنم هفته بعد باید ارائه بده.

اجزای اصلی، مزایا و معایب، انواع کمپرسورها، کاربرد توربوجتها، توربینشون و خلاصه هر چی به ذهنتون میرسه

مرسی
 

سروش7

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام خسته نباشی مهندس
آقا من در مورد نحوه ساخت و جزئیات پره های توربین ها مطلب میخوام زبانشم مهم نیست و هم چنین نوع توربین اگه بتونین کمکم کنین لطف بزرگی در حقم مرسی اینم ایمیلم omidvar420@yaoo.com ممنون

سلام در مورد خنک کاری یا بهینه سازی توربین گازها چیزی دارید برام ایمیل کنید ممنون.msaberi26@gmail.com

سلام در مورد بررسی توزیع دما در دیواره لوله های انتقال گرما (fire tube) مطلبی داری؟ ممنون میشم واسم بفرستی
farokhi.hasan@gmail.com

در صورت تکرار و گذاشتن آدرس ایمیل در پست احطار دریافت خواهید کرد لطفا به قوانین تالار رجوع کنید

 

hadixyz

عضو جدید
سلام
میشه چند تا کتاب مرجع برای توربین های گازی و موتور های جت معرفی کنین؟
اگه میشه فارسی باشه که بتونم بخرمش
 

ONLY HANIYE

عضو جدید
سلام خسته نباشید
من در مورده تعمیر وعیب یابی قطعات توربین سوال دارم
 

yasmin007

عضو جدید
چرا دمای گاز ورودی به توربین بخار حدود ۵۰۰ درجه سانتی گراد است در حالی که در توربین گاز این دما حدود ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد می باشد ؟
 

imangholi

عضو جدید
سلام

من به دنبال این کتاب هستم
اگر کسی لینکی داره یا جایی رو میشناسه که میشه اون رو دانلود کرد لطفا به من هم بده.
با تشکر فراوان.

راستش من خودم خیلی گشتم
وبلاگ های عربی و چینی رو هم گشتم
با utorrent o morphius o این جور چیز ها هم جسجو کردم ، متاسفانه حاصلی نداشته تا کنون !

مشخصات کتاب از این قراره


Gas Turbine Heat Transfer and Cooling Technology
Je-Chin Han (Author), Sandip Dutta (Author), Srinath Ekkad (Author



خدا نگهدار


سلام
مهندس ممنون میشم اگه کتابو گیر آوردی بذاری
 

pooria.ae

عضو جدید
سلام دوستان
من یه پروژه ترمو2 دارم که متاسفانه اصلا ترمو 2 من خوب نیست
ممونو میشم دوستان منو راهنمایی کنن

[FONT=&quot]برای پروژه یک سیکل توربین گاز(برایتون ) با بازیاب را در نظر بگیرید:[/FONT][FONT=&quot]هوای ورود به کمپرسور در شرایطفشار یک بار دمای 15 درجه سانتیگراد و رطوبت 60 درصد است[/FONT][FONT=&quot]نسبت فشار کمپرسور 4 بوده ودمای ورود به توربین 950 درجه سانتیگراد است[/FONT][FONT=&quot]فرض کنید بازده کمپرسور 87درصد، توربین 85 درصد و اثر بخشی بازیاب 80 درصد است[/FONT][FONT=&quot]توان خروجی 205 کیلووات و سوختمورد استفاده گاز طبیعی با ارزش حرارتی 49.7 مگاژول در نظر گرفته شود[/FONT][FONT=&quot]با توجه به اطلاعات بالا سیکلرا با یک نرم افزار مانند متلب یا ای ای اس تحلیل نمایید و مشخصات دیگر سیکل را بهدست آورید[/FONT][FONT=&quot]سپس حداقل نمودارهایی برای اثرتغییرات نسبت فشار یا دمای خروجی از توربین روی توان و دبی هوا وسوخت رسم نمایید
با تشکر[/FONT]
 

saeedi

عضو جدید
با سلام حضور دوست خوبم اگرچه کمی دیر جواب میدهم ولی این غیبت لاجرم ومبرم بود علی ایحال باید ببخشید
راجع به درای گس سیل بایستی بعرض برسانم که استفاده از این تجهیز عمدتا" در کمپرسورها صورت میگیرد ودر محل ابتدا وانتهای کیسینگها قرار میگیرد و
از نشت گاز از بین شافت وکیسینگ در ابتدا وانتها جلو گیری میکند
سیستم قدیمی تر آن وت سیل است که با ایجاد فشار روغن در لابیرنت ها جلوی خروج ونشت گاز گرفته میشود ولی در این سیتم (درای گس سیل)عضو چرخانی وجود دارد که همانند ایمپلر عمل کرده وبا این تفاوت که فشاری که میسازد از محیط نیست واز صورت (FACE) بوده وچون روی آن یک رینگ ثابت نیز وجود دارد این فشار بین رینگ ثابت ورینگ چرخان ایجاد شده ومانع از عبور جریان نشتی که قرار است از بین این دو رینگ بگذرد ، میشود نمیدانم چگونه فایل بگذارم اگر فهمیدم آنرا نیز برایت میگذارم
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام. منظور از stage یا ردیف در بررسی پره‌های توربین گازی چیه؟

یعنی چند مرحله ای بودن توربین در سیکل توربین گاز رو نشون میده.

همونطور که میدونین سیکل توربین گاز از سه جز اصلی درست شده(از نوع باز):

1.کمپرسور
2.محفظه احتراق
3.توربین

حالا این توربین به دارای پره های چند ردیفه هست که بهش میگن مثلا دو استیجه و....

خیلی دیر جواب داده شده...ولی گفتم شاید سوال بعضیا باشه.
 

لولیوش

عضو جدید
چرا دمای گاز ورودی به توربین بخار حدود ۵۰۰ درجه سانتی گراد است در حالی که در توربین گاز این دما حدود ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد می باشد ؟
جواب هر سوال سال های بعد داده می شود.:D ساختار دو توربین کاملا با هم متفاوت است. در مورد توربین بخار این دما از موارد ترمودینامیکی اب و بخار اب نتیجه می شود ولی در مورد توربین گاز این دما متعیر و از 800 درجه به باالاست و در توربین های جدید به دماهای بالاتری نیز رسیده اند چرا که با افزایش دما بازدهی نیز افزایش می یابد. البته در مقابل محدودیت هایی نیز در مورد دمای بالا وجود دارد.
 
بالا