توربین های بادی جدید با جریان پایین رو

mehrdad.k.r

عضو جدید
کاربر ممتاز
downdraft-tower-1.jpg
هنگامی که صحبت از نیروگاه بادی به میان می آید، معمولاً ذهن ها به سمت توربین های بادی بزرگی که در بالای برج های مرتفع نصب شده اند، سوق داده می شوند. اما کمپانی Solar Wind Energy مریلند برج هایی طراحی کرده است که توربین های موجود در پایین برج را توسط جریان باد تولیدی خود برج به گردش در می آورد. بر اساس اعلام این کمپانی،که اولین کمپانی دارای تکنولوژی انرژی تجدیدپذیر دوگانه ی خورشیدی-بادی می باشد، برج مرکزی موجود در این سیستم با تولید هوای پایین رونده باعث به حرکت درآوردن توربین های پایین برج می شود. در این سیستم ابتدا آب توسط چندین پمپ به ارتفاع ۶۸۵ متری (۲۲۵۰ فوت) بالای برج فرستاده می شود و در آنجا به صورت مه در می آید و هوای خشک و داغ داخل برج را خنک می کند. هوای خنک که نسبت به هوای بیرون برج سنگین تر شده به سمت پایین برج روانه می شود، به طوری که سرعت هوا در پایین برج به بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت می رسد. سپس این جریان به سمت تونل باد هدایت شده و توربین ها را به گردش در می آورد. هرچند مقدار آب استفاده شده در این سیستم زیاد می باشد، ولی با استفاده از بخشی از انرژی تولیدی توسط توربین ها، آب پایین برج جمع آوری شده و به برج بازگردانده می شود.
این کمپانی ادعا می کند که سیستم آنها می تواند در مناطق گرم و خشک برق مورد نیاز را در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۳۶۵ روز سال تأمین نماید. البته مقدار الکتریسیته تولیدی در زمستان به مراتب کاهش می یابد. برای تولید الکتریسیته بیشتر، بسته به شرایط جغرافیایی محل، می توان با بکارگیری پره های بادی عمودی، باد را گرفته و به سمت کانال ها هدایت کرد.
طبق اطلاعات برج طراحی شده در پایگاه سن لوئیس آریزونا، در روزهای آفتابی برق تولیدی بالغ بر ۱۲۵۰ مگاوات ساعت گزارش شده است. این در حالی است که با احتساب کمتر بودن تولید الکتریسیته در زمستان، میانگین تولید الکتریسیته به ۴۳۵ مگاوات ساعت می رسد.
محققین این کمپانی نرم افزاری اختصاصی طراحی نموده اند که بر اساس شرایط جفرافیایی منطقه می تواند مقدار الکتریسیته تولیدی توسط سیستم را پیش بینی کند. لازم به ذکر است که در این سیستم اثری از ترکیبات کربن دار، سوخت های فسیلی و تولید ضایعات به چشم نمی خورد.
اخیراً کمپانی JDF Capital قراردادی به ارزش ۱میلیون و ۵۸۵ هزار دلار با کمپانی Solar Wind Energy برای این اجرای طرح منعقد کرده است. Solar Wind Energy اعلام کرده است که در حال شناسایی مناطقی در مکزیک، شیلی، خاورمیانه و هند که پتانسیل اجرای این طرح را دارند، می باشد.
ویدئوی زیر طرز کار این برج را نشان می دهد.
(دانلود با لینک مستقیم ۳.۳۷ مگابایت)
منبع: کارنج
 
آخرین ویرایش:
بالا