تهران 5 سال دیگر جزو 10 کلان شهر الکترونیکی دنیا

yass-sh

عضو جدید
شهردار تهران قول داد که تا پنج سال آینده تهران جزو یکی از ده کلان شهر اول دنیا از لحاظ دستیابی به فناوری های اطلاعاتی و الکترونیکی باشد.
محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاحیه دومین کنفرانس شهر الکترونیکی که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، تنها راه دستیابی به پیشرفت و عدالت و تحول در کشور را طی کردن مسیر فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: در هزاره سوم نگاه بخش های مختلف به مقوله فناوری اطلاعات و ارتباطات باید تغییر یابد و جز این راه دیگری در پیش نیست. وی با تاکید بر اینکه رویکرد شهرداری تهران متفاوت از گذشته خواهد بود و هزینه ها یی که اکنون در بخش های مختلف صرف می شود صرف استفاده از ict خواهد شد، گفت: برای حرکت به سمت توسعه نباید الگوی 60ساله گذشته را پیش بگیریم.
رییس شورای سیاست گذاری کنفرانس شهر الکترونیک با بیان اینکه تنها راه رسیدن به عدالت محوری و کرامت انسانی و کارآمدی دین در جامعه متوسل شدن به ict است، خاطرنشان کرد: عقب ماندگی چند دهه ای ایران نسبت به دیگر کشورها با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات جبران پذیر است در صورتی که از این پس اهمالی صورت نپذیرد؛ چراکه سرعت رشد توسعه کشورها درحد سال نوری سریع است. وی همچنین از راه اندازی دیتاسنتر شهرداری شبکه اینترانت شهری با 500کیلومتر فیبرنوری، راه اندازی خدمات الکترونیکی و یکپارچه سازی شهرسازی خبر داد. قالیباف در عین حال به سپردن طرح های شهرداری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: سیستم مکانیزه یکپارچه شهرسازی به بخش خصوصی سپرده شده به نحوی که هم اکنون بیش از چهارمیلیون پرونده با ارائه کد و رمز مربوطه برای مردم در شبکه قابل دریافت است. وی با بیان اینکه هفت هزار طرح الکترونیکی در شهر تهران در حال اجرا است، افزود: خدمات مفیدی در حوزه خدمات شهری به صورت الکترونیکی آغاز شده که تا در پنج سال آینده در حوزه شهر الکترونیکی در رده بندی ده کلان شهر اول دنیا قرار گیریم و بنا داریم این اقدام را با مشارکت بخش خصوصی و دانشگاه ها انجام دهیم.


منبع :دنیای اقتصاد
 

software_eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
نظر

نظر

با سلام

اینا همش توهمی بیش نیست. آقای قالیباف متاسفانه قرصاشو سر ساعت نمی خوره :w18:
کلا خیلی ها توهمی هستن، مثلا یکی میگه از نظر علمی در دنیا اولیم. یکی میگه بیشترین ثبت اختراعات رو ایران داره، یکی میگه ما ابر قدرت منطقه هستیم. این بنده خدا ها هیچ کدوم قرصاشونو سر ساعت نمی خورن :w25:
 
آخرین ویرایش:

bardiajoon

عضو جدید
هو کرز؟

هو کرز؟

:biggrin::biggrin::biggrin:

ببین دوست من الان ساعت نزدیک 5:30 صبحه و من روز زمین دراز کشیده بودم پای وب...

ولی حالا انقدر خندیدم که خواب از سرم پرید ....کدئین لطفا
 

anahita shams

عضو جدید
کاربر ممتاز
:biggrin::biggrin::biggrin:

ببین دوست من الان ساعت نزدیک 5:30 صبحه و من روز زمین دراز کشیده بودم پای وب...

ولی حالا انقدر خندیدم که خواب از سرم پرید ....کدئین لطفا

شاید عنوان خبر یکم دور از ذهن باشه ولی باید به این نکته توجه داشت که یه سری مطالب خوب داخل متنش بود که حداقل داره راه رو بهمون نشون میده : عقب ماندگی چند دهه ای ایران نسبت به دیگر کشورها با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات جبران پذیر است در صورتی که از این پس اهمالی صورت نپذیرد؛ چراکه سرعت رشد توسعه کشورها درحد سال نوری سریع است.
اینو که دیگه نمیشه انکار کرد .به نظر من آی تی علمی هست که بتونه صد درصد این جمله رو تصدیق کنه .
 

neda67k

عضو جدید
زرشک

زرشک

به نظر منم اگه ایران عقب افتاده واسه اینه که مسئولا فقط حرف میزنند و عمل نمی کنن... مطمئننا اگر به جای خیال بافی عمل میکردن وضع کشور این نبود
 

Similar threads

بالا