تناسب اندام با الپتیکال

hypergymco

عضو جدید
این روزها اغلب مردم به فکر تناسب اندام و لاغری هستند و البته می خواهند هر چه سریع تر به این هدف دست پیدا کنند. باید بدانیم هر نوع فعالیتی که به وسیله آن کالری از دست بدهیم سبب کاهش وزن می شود. اما کاهش وزن و لاغری دو مقوله جدا از هم هستند. ممکن است فردی به وسیله رژیم غذایی وزن قابل توجهی از دست بدهد اما به اندام دلخواه خود دست پیدا نکند. چون با رژیم غذایی نمی توانیم کاهش وزن را در نقاط مورد نظر بدن متمرکز کنیم. اما دستگاه های ورزشی از قبیل تردمیل، دوچرخه ثابت و الپتیکال این امکان را برای ما فراهم می آورند.

اسکی فضایی یا الپتیکال دستگاهی است که می توان با آن ورزش هوازی انجام داد و پس از مدتی به مرحله چربی سوزی رسید. این دستگاه با بالا بردن ضربان قلب، عملکرد قلبی- عروقی بدن را بهبود می بخشد. اگر در حین ورزش به خوبی نفس بکشید، دستگاه تنفسی نیز بهتر عمل خواهد کرد. در هنگام ورزش دم و باز دم عمیق ومنظم را فراموش نکنید. این کار باعث می شود اکسیژن تازه به بافت ها برسد. در نتیجه متابولیسم بدن بهتر خواهد شد و چربی های اضافه از میان می روند.

معنی لغت الپتیکال در زبان انگلیسی شکل هندسی بیضی است، که البته این بیضی شکل خاص خود را دارد. چون حرکات پای کاربر بر روی این دستگاه بیضی شکل است. الپتیکال قابلیت تعادل فرد را بالا می برد. وقتی روی این دستگاه کار می کنید به دسته های آن تکیه ندهید و حالتی قوز کرده به خود نگیرید. سعی کنید دستانتان هماهنگ با دسته به جلو و عقب بروند؛ چون به این وسیله دست ها، شانه، قفسه سینه و کتف نیز درگیر می شوند. کار با الپتیکال ران ها و عضلات سرینی را تقویت و فرم دهی می کند.

افرادی که با این دستگاه کار می کنند از وضعیت آمادگی جسمانی خوبی برخودار می شوند. وقتی با این وسیله درست کار می کنید ، باید بتوانید حرکت بالا و پایین شدن باسن خود را حس کنید. برای سفت شدن عضلات شکم، شکم را به داخل بدهید، شانه ها به عقب و سر جلو باشد. گردن خود را شل نگه دارید ولی هرگز سر را پایین نیندازید. این کار به مهره های گردن آسیب می رساند. بهتر است به مقابل خود نگاه کنید. اگر علاقه دارید در بدن خود توده های عضلانی داشته باشید، در کنار ورزش با الپتیکال تمرینات قدرتی با وزنه نیز داشته باشید. ضمن اینکه می توانید به جای کار با وزنه مقاومت الپتیکال خود را بالا ببرید.

گاهی در هنگام تمرین پا های خود را به صورت معکوس حرکت بدهید. با این کار همسترینگ و عضله ساق پا بیشتر تحت فشار قرار می گیرد. اگر به دویدن عادت داشته باشید در هنگام کار با دستگاه الپتیکال در مچ ها و زانوهایتان احساس خوبی پیدا می کنید و می توانید در زمان طولانی تری پدال بزنید. این وسیله بیشتر برای تمرین های استقامتی طراحی شده است.

ران های پا جز آن قسمت های بدن هستند که برای لاغر شدن سرسختی نشان می دهند. برای داشتن ران های زیباتر الپتکال بهترین وسیله است. اما باید کار با این دستگاه را 5 روز در هفته و در هر جلسه بیش از 40 دقیقه ادمه بدهید. برای اینکه تمرین خیلی یکنواخت نباشد، می توانید آن را به سه قسمت 15 دقیقه ای تقسیم کنید و در فواصل این زمان ها دراز و نشست یا طناب بزنید. در حین ورزش حتما آب بنوشید. این کار باعث می شود دمای بدن بیش از حد بالا نرود و دچار گرمازدگی نشوید. الپتیکال در مقایسه با سایر دستگاه های ورزشی بسیار ایمن و راحت است. فراموش نکنید قبل از شروع ورزش بدن خود را با حرکات کششی پویا گرم کنید. کفش و لباس ورزشی مناسب بپوشید. ورزش را به آرامی شروع کنید.
 
بالا