تمرین گروهی آزمون اسکیس 94

وضعیت
موضوع بسته شده است.

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
به نام خداوند جان و خرد

تمرین گروهی آزمون اسکیس 94


با سلام و آرزوی موفقیت در آزمون عملی ( اسکیس ) کنکور کارشناسی ارشد معماری 94




  • [*=right]فهرست تاپیک های مرتبط آزمون اسکیس معماری :


  • فهرست تاپیک :
تمرینات ؟؟؟؟ #285
تمرینات خط: #341
خط یک معمار #316
تمرین اتوود زدن حجم , پلان پرسپکتیو و ... #338
نمونه تمرینات استاد داوود صلواتی #345
نمونه کارهای هنرآموزان کلاس استاد علیمحمد زاده #349
شیت های اسکیس رتبه 1 #350
بخشی از کتاب خط معماری - مجید منصور پور#387
نمونه تمرینهای کلاس اسکیس موسسه آکادمی معماری#387
تمرینای اسکیس و کروکی خانم مهندس صفا سلخیه#399
فیلم های آموزش اسکیس برادر استاد صدیق#401
كتاب آموزش اسکیس استاد صدیق#401
متد های طراحی شامل پلان و مقطع و کانسپت و... / استاد داوود صلواتیه#402
نمونه تمرینات کلاس اسکیس مهندس غفاری#406
ماژیک و روانویس برای اسکیس #490
تمرین کلاس اسکیس آکادمی تخصصی#537
اسکیسهای استاد داوود صلواتی#540
نمونه اسکیس های دانیال صدیقی - پژمان شکوهی#561



کلاس استاد منصور پور - و استاد علی نیا
جلسه اول #393
جلسه دوم #519




  • فهرست تعدادی از پست های تمرین گروهی سال گذشته


  • تمرینات استاد صدیق
جلسه اول : #4
جلسه دوم :#6
جلسه سوم : #45
جلسه چهارم: #144
جلسه پنجم:#144
جلسه ششم: #146
جلسه هفتم : #146


  • تمرینات استاد شقاقی
*وسایل مورد نیاز #2
* تمرین اول:​
1- خط #4
2-پرسپکتیو #5
3- ترکیب احجام #6
4- تداخل صفحات#7
5- تمرین پرسپکتیو#8
نکات تمرین #9
* تمرین دوم :​
1 تمرین دید ناظر و پرنده احجام : #10
2- تمرین پرسپکتیو از روی عکس #11
3- تمرین هاشور #12
*شیت بندی#4


  • تمرینات استاد محمود نژاد
* تمرین اول:​
1-انواع ضخامت خطوط ترسیم شده با ماژیک #14
2- قسمت دوم فلش #15
*تمرین دوم : #17
*تمرین سوم :​
1- قسمت اول :#18
2- قسمت دوم :#19
3- قسمت سوم:#20


  • تمرینات استاد محمد زاده
جلسه 1 :#23


  • تمرینات استاد عسگرپور
جلسه 1 #1033


  • تمرینات استاد محمد حسینی
تمرینات سالهای گذشته#2
تمرینات پارسال / #3 /​


  • تمرینات دیگر
انواع ضخامت خطوط ماژیک تاچ یا کیوکالر ( خانم محمود نژاد #5
#745
پرسپکتیو #946
تمرینات سایه #2492 . #2494 و....


  • نکات دیگر
میز اسکیس #536
چند نکته و نظر شخصی #539
نحوه نمره دهی و درصد مدارک در اسکیس : #1355 ... #1358







  • [*=right]تاپیک های تمرین گروهی سالهای گذشته :


  • [*=right]تاپیک های بررسی آزمون اسکیس سالهای گذشته
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

behzadkhanha

عضو جدید
کاربر ممتاز
اصل این پست در تاریخ 2013/5/19 ارسال شده است

اصل این پست در تاریخ 2013/5/19 ارسال شده است

دوستان فرمودند که این مطالب رو اینجا هم بذارم تا آرشیو بشه:
=====================================================
خدمت دوستان عرض شود که ما امروز صبح به یه جلسه مشاوره اسکیس رفتیم که یه چندتایی از رتبه های برتر سالیان پیش به اضافه چند تا از رتبه های خوب مرحله تئوری که تو اسکیس ره به جایی نبرده بودند حضور داشتند و یه سری مطالب عنوان شد که هر چند خیلی هاش برای بچه ها ممکنه تکراری باشه باز من اینجا میارم بلکه چند نفری به دردشون بخوره:
1- فقط و فقط کافیه مجاز به انتخاب رشته شده باشید: رتبه ای که دارید رو دیگه ول کنید بچسبید به اسکیس و امیدوار باشید ... امیدوار به جاهایی که ممکنه الان براتون سخت باشه باور اینکه شهریور میرید اونجا واسه ثبت نام.
2- اگه تو اسکیس خیلی خیلی خوب هستید (که معمولا نیستیم) هزینه و مخصوصا وقت تون رو واسه کلاسهای مربوطه هدر ندید.
3- اگه تو اسکیس { الف: خیلی خوب ب: خوب ج:متوسط د:ضعیف و:خیلی ضعیف ه:شوت } هستید حتما واسه کلاس اسکیس وقت و هزینه صرف کنید. چبزی که از دست میدهید به احتمال بسیار دوباره به کف میارید.
4- "من نمیدونم تو چه سطحی هستم" >>> شما صد در صد باید کلاس برید.(کلاس برید همون جلسه اول گوشی دستتون میاد که کجای کار هستید)
5- بچه های شهرستان وسواس به خرج ندید تهران خیلی هم خبری نیست. حضور در درپیت ترین کلاس شهر شما بهتر از اینه که کلا بیخیال کلاس بشید. اگه تو شهرتون چیزی نیست ؛ نزدیکترین شهر رو در اولویت بذازین نه تهران رو
6- اگه جایی ثبت نام نکردین همین فردا این کار رو بکنید چون دیگه وقت زیادی نمونده
7- در هر مرحله ای هستید دیگه خیلی روی کیفیت خط کشیدن، رسم درخت و فیگور و آسمان یا چه میدونم درآوردن ته و توی فنون ترسیم پرسپکتیو خیلی وقت نذارید به خود اسکیس بپردازید: مطالعات جانبی و مرتبط، بررسی موضوعات و کاربری های گوناگون، تمرین و تحلیل سوالات سالیان پیش، دیدن پلان و مقطع و ... به مقدار زیاد و مهمتر ار همه: از استادتون تمرین موضوعی بگیرید و تو خونه کار کنید و اونو حتما با استاد و هم با بچه های کلاس کرکسیون کنید
8- موقع تمرین اسکیس تو خونه یا کلاس مسئله زمان بندی رو حتما تمرین کنید تا به مرور بتونید به استاندارد 4 ساعت برسید.( هر تایمی که رو مدارک میذارید گوشه کاغذ بنویسید و به مرور افزایش سرعتتون رو چک کنید)
9- تو کلاس حتما کار بقیه بچه ها رو هم ببینید و مخصوصا کرکسیونشون رو با استاد از دست ندید.
10- سعی کنید از همین الان مدارک یک اسکیس رو در آخر تمرین به طور کامل ارائه بدید: یک اسکیس ساده و جمع و جور اما کامل به مراتب امتیاز بیشتری میگیره به نسبت اسکیسی که مثلا پرسپکتو و پلان توپی داره ولی مقطع نداره یا مقطعش ناقص رها شده
11- نتیجه بند 10 >>> حیاتی ترین نکته در آزمون اسکیس: همه مدارک رو با هم جلو ببرید به طوری که مثلا حدود یک ساعت یا سه ربع به پایان، ترسیم همه اونها باهم به پایان برسه تا بتونید با خیال راحت یه دسن و راندو بپردازید(زمان بندی محض مثال عرض شد)
12- روز آزمون لباس و کفش راحت بپوشید لباسهای تنگ به طرز باورنکردنی کارایی شما رو پایین میارن. اون روز آرایش نکنید با این کار منافذ پوست بسته شده و اکسیژن کمتری به مغز میرسه و زودتر بی حوصله و خسته میشید.
13- اگر براتون مقدوره تو خونه هم با یکی دو دوست کار کنید اسکیس چند نفره روی یه موضوع بیشتر به درد دنیا و آخرتتون میخوره.
14- در کنار دیدن کارهای معماری خارجی از کارهای معماران ایرانی هم غافل نشید مثلا شماره های مختلف نشریه معمار(مخصوصا شماره هایی که کارهای برنده جایزه معمار هر سال رو چاپ میکنن) یک راه ممکنه. (حتما صفحاتی از مجله که در اون داوران راجع به کارهای منتخب بحث و حدل میکنند رو هم با دقت بخونید)
15- برای مطالعات جانبی هم برنامه داشته باشید: مثلا کتاب ابنیه سنتی قبادیان رو اگر هم تا حالا خوندین یه بار هم با دید اسکیسی بخونید به خصوص برید تو نخ تصاویر ؛ یا کتاب معماری ایرانی معماریان که گونه های مختلفی مثل باغ و مسجد و حمام و بازار و... بررسی کرده یه تورقی بکنید به مرور اینها میشن اطلاعات ذهنی شما که خودآگاه و ناخودآگاه تو ایده و کانسپت و رویکرد طراحی به کمکتون میان.
16- در اسکیستون ""ساده فکر کنید و ساده ارائه کنید"" خیلی مته به خسخاش نذارین و الکی خودتونو با افکار مختلف خسته نکنید. وسواس سر اسکیس پاشنه آشیل شماست .دنبال ترکوندن هم نباشید با 4 ساعت زمان هیچ بنی آدمی نمیتونه بترکونه >>> نقل ار دکتر حجت: داورها به دنبال بهترین طرح نیستند بدنبال بهترین طراح هستند
17- برای ارائه ترسیماتتون از همین الان تمرین کنید و با توجه به علاقه و تسلط تون یک روش رو انتخاب کنید مثلا تصمیم بگیرید که با ماژیک تک رنگ راندو می کنید و برای دسن ضخامت های مختلف از فلان ابزار با بهمان شماره استفاده می کنید ... در اینها مهارت پیدا کنید و روز آزمون هم با اینها کار کنید. یک اشتباه مهلک اینه که سر جلسه بخواهید وسیله یا روش جدیدی رو آزمایش کنید.
18- مدیریت فیزیکی کل ابزارتون رو از همین الان تمرین کنید: دور ماژیک ها چسب کاغذی بزنید و با نوشته درشت رنگ یا ضخامت اونو بنویسید طوری که با یک نگاه بفهمید کدومه، سعی کنید برای مدادها و مثلا ماژیک ها و روان نویس ها کیف جداگانه ای داشته باشید یا تو یک کیف تو قسمتهای جدا قرار بدید... از الان یاد بگیرید هر قلمی که کارتون باهاش تموم شد رو دقیقا برگردونید جای خودش و همینطور الکی روی میز ول نکنید.
19- برای جلسه آزمون فکر همه جور اتفاق منتظره و غیرمنتظره رو بکنید بالاخره ما تو ایران زتدگی می کنیم >>> همراه خودتون زیرانداز مختصری یا مثلا پتوی مسافرتی داشته باشید شاید مجبور شدید روی کف سالن یا کلاس نامناسبی که هستید کار کنید، حداقل دو تخته رسم با 4 گیره داشته باشید(بتونید دو مدرک رو با هم کار کنید و هی جابجاشون نکنید) ؛ یک نایلون بزرگ شفاف احتیاطا بردارید چون ممکن است هیچ کیفی رو اجازه ندن ببرید داخل.
20- به همون اندازه که تو دوره اسکیس نسبت به کار بچه ها حساسید و پیگیری می کنید، سر جلسه آزمون نسبت به کار سایر شرکت کننده ها بی تفاوت باشید و فقط و فقط سرتون به کار خودتون باشه.... شما یا بهترینی یا یکی از بهترینها
21- سوال آزمون رو به خوبی و با دقت کافی بخونید >>> طراحان سوال یه سری کلمه کلیدی تو متن سوال میارن که باید با دقت و حوصله (و نه وسواس) اونا رو تشخیص بدید چون واسه داورها مهمه که ببینن اولا شما اونا رو تشخیص دادین(البته تو متن طراحی ها نه اینکه زیرشون خط بکشید که آقا بیا من گرفتمش) و ثانیا تو طرح به اونا پاسخ دادی.
22- تو دادن طلاعات نوشتاری تعادل رو رعایت کنید این تعادل از یه موضوع اسکیس تا موضوع دیگه و از یه مدرک تا مدرک دیگه فرق میکنه ولی مهم اینه: نه اونقدر کم باشه که داور فکر کنه شما هیچ ارتباطی با طرحی که دادی نداری نه اونقدر زیاد که فکر کنه یه انشاء گذاشتن جلوش که یکی دوتا نقاشی هم از قضا توش دیده میشه (رسیدن به این تعادل تمرین می خواد و در طول زمان بدست میاد)
23- اطلاعات نوشتاری که ارائه می کنید باید بسیار مختصر اما کاملا مفید باشه .... شاید نهایت تو دو سه کلمه واسه هر مورد >>> جمله سازی نکنید که مال بچه های دوم دبستانه
24- توضیح واضحات ندید مثلا فلش بزنید و بنویسید سقف شیبدار جهت دفع بهتر باران >>> داورها به ریشتون می خندن و البته نمره کمتری میدن ....پس چیزی بنویسین که ابهامی برطرف بشه. اکثر بچه ها شیت هارو با یه سری "پرکننده"های الکی پر می کنند تا خالی دیده نشه که عمدتا هم مربوط به دیاگرامهای اقلیمی هستند طوریکه جا و بیجا فلش می کشند بیرون و یه سری مطالبی می نویسن که به وضوح قابل رویته و نیازی به توضیح دوباره اش نیست
>>> در اقلیم شمال ساختمون رو بالا میبرن از سطح زمین تا هم از رطوبت زمین جلوگیری بشه هم به تهویه کمک بشه و با وجود اینکه تو مقطع این مسئله دیده میشه یه فلش گنده میزنن: "بالابردن ساختمان از سطح زمین برای فلان" خوب داور کور نیست که خودش داره میبینه پس مقطع رو واسه چی میکشین
یه دسته دیگه هم دیاگرامهای روابط فضاها هستند که بسیار بیخود هستند به هر حال داور نتیجه دیاگرامها رو تو خود پلان خواهد دید پس نیازی به اینکه کلی حباب و بادکنک به ناف شیت ببندیم نیست
کلا نظرشون این بود که تنها وقتی دیاگرام اقلیم بذارید که یه حرکتی کرده باشید که مختص طرح شما باشه یا ایده خاصی داشته باشه که ابهامات ذهن داورها رو با دیاگرام و فلش و غیره برطرف کنید نه اینکه به شعور داور توهین کنید با یه عالمه روضه خونی.
در مورد دیاگرام روابط هم همینطور اگه ایده خاصی در طرح تون دارید بسم الله وگرنه بیخیالش بشید.
از طرف دیگه چیری که به ما تو اسکیس کمک میکنه و مطلوب داورها هم هست نشون دادن دیاگرام ها و ایدئوگرامهای روند طراحی و بسط و گسترش کانسپته ... اونها باید بفهمند که ما از کجا به این طرح رسیدیم
25- برای خودتون یه چک لیست برای هر مدرک درست کنید و موقع کار جلو چشمتون باشه که با اون کار رو جلو ببرید اونقدر که دیگه ملکه ذهنتون بشه >>> مثلا تو چک لیست "پلان" چنین مواردی هست:
- علامت شمال - مقیاس پلان - عنوان پلان(مثلا پلان طبقه همکف) - کدهای ارتفاعی - خطوط پلان معکوس - محل خط برش و ...
>>>> چک لیست مقطع: عنوان مدرک - مقیاس - کدهای ارتفاعی - ضخامتهای درست خطوط برش خورده و برش نخورده - خط چین های خطوط ندید مثل خطوط شیب زمین که پشت مقطع واقع شدن - وجود فیگور انسانی به تعداد مناسب برای کنترل چشمی ارتفاعات و همینطور ایجاد حس زندگی در مقطع - کنترل اینکه خط مقطع به درستی از پله گذشته و آیا پله درست نشان داه شده - کنترل حدودی و نه دقیق مسئله سرگیری پله و رمپ - منظم نوشتن اطلاعات نوشتاری مربوط به اجزای مقطع و......
26- یکی دو فونت ساده و موجه به همراه یکی دو فرم فیگور انسان رو تمرین کنید و خودتونو با فونتهای عجیب و غریب و فانتزی مسخره نکنید ... داورها سر جلسات کسل کننده تصحیح دنبال تفریح هستند موجبات تفریح اونا نشید... هرچی فونت و فیگور و درخت و آسمون شما عجیب تر و فانتزی تر باشه طرحتون بیشتر به حاشیه میره این اشتباهیه که خیلی ها مرتکب میشن
27- از قرتی بازی هایی که تا یکی دو سال پیش تحت عناوینی مثل "شیت بندی" مطرح بود به شدت پرهیز کنید و مدارک رو همونجایی بکشید که خواسته شده اون هم به صورت جدا از هم و متمایز ... با ازدواج دادن گوشه پلان با مقطع یا شهید کردن پرسپکتیو ناظر با لبه های سایت پلان و پیچیده کردن شیت ها باعث میشید خوانایی مدارک واسه داورها کم بشه ... مطمئن باشید که اونا خیلی روی شیت های شما وقت نمیذارن که به همه رموز اون پی ببرن
28- حتما تو کارتون روند طراحی رو نشون بدین یعنی بذارید داور بفهمه که شما از کجا به کجا رسیدید واسه همین هیچ خطی رو پاک نکنید نشان دادن روند طراحی خودش نمره تپلی داره!
29- مواظب مقیاس کار باشید و از الان مقیاس های 1/100 و 1/50 رو تمرین کنید(1/200 و 1/400 واسه سایت) تا لم کار دستتون بیاد و موقع طراحی ، مدارکتون خیلی بزرگ یا خیلی کوچیک از کار درنیاد که اثر بدی رو نمره میذاره (به تفاوت 1/100 و 1/50 مخصوصا تو مقطع اهمیت بدید...دنیای متفاوتی دارند)
>>>> کاری که ما باید بکنیم اینه که تو تمرینات همواره با مقیاس کار کنیم تا چشممون به اندازه ها اخت بگیره و اینکه پلان و مقطع و نما و سایت جزو مدارک فنی هستند پس هر جا لازم شد از خط کش بهره می بریم اما بهتره محدود باشه که سرعتمون پایین نیاد درضمن بالاخره ما اسکیس کار می کنیم نقشه فاز 1 یا 2 تهیه نمی کنیم که همه چیز میلی متری درست باشه... یه 10% بالا و پایین تو مقیاس ایرادی نداره(1/90 تا 1/110)
30- سعی نکنید از یک کار آشنا یا قسمتی از یک کار آشنا تو کارتون کپی کنید چراکه دو تا مشکل داره: اول اینکه داورها خیلی بهتر از شما باهاش آشنایی دارن دوم هم اینکه غیر از شما احتمالا 10-12 نفر دیگه هم تو همون روز چنین فکر خطرناکی به سرشون میزنه به این امید که یا فقط من اینا رو دیدم یا اگه بقیه هم دیدن ایشالا الان تو ذهنشون نیست!!
================================================================================
http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ری-92/page71?p=6326715&viewfull=1#post6326715

http://www.www.www.iran-eng.ir/show...ری-92/page71?p=6327606&viewfull=1#post6327606




 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

ozra69

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
خوبید؟
روزتون بخیر

این تاپیک سه تا هدف داره

هدف کوتاه مدت:آمادگی اسکیس واسه ترم جدیده حالا هردرسی داریم ک بخاطرش باید اسکیس بزنیم
هدف میان مدت:آمادگی واسه آزمون ارشد 94
هدف بلندمدت:لذت بردن از اسکیس بعنوان یکی از مهارتای اصلی رشتمون

پس همه دوستانی ک ب اسکیس علاقه دارن با هرآموخته قبلی و در هر مقطعی میتونن همراه این تاپیک باشن
و اما
مهندس ebram0412 تو تاپیک مطالعه گروهی امسال گفتن ک 5روز در هفته واسه تئوری وقت بذاریم و 2روز استراحت کنیم
خب پس 2روز استراحتو میذاریم واسه تمرین اسکیس ک فوق العاده مفرح و لذت بخشه!!!
پس قرارمون تو تاپیک 5شنبه ها و جمعه هاس
قرار نیس از الان فشرده کار کنیم
و قرار نیس روز دیگه ای بجز این دوروزو ب اسکیس اختصاص بدیم چون مرحله اول تئوریه
خب
از دوستای ترم بالایی عزیزم ک تو تاپیک آمادگی اسکیس ارشد کنارشون بودم و واقعا هرچی از اسکیس بلدم بیشتراز 70%شو مدیون اونام میخوام خواهش کنم ک
اولا نظرشونو درباره این ایده بگن
دوما برنامه ای ک بتونه گام ب گام مارو آماده اسکیس کنه واسمون بذارن-اعم از مطالعه کتب-تمرینات خط و حجم و...-و انشالا تمرینات موضوعی اسکیس
و سوم: دوستانی ک میتونن این 2روزو کنار ما باشن و راهنماییمون کنن اعلام کنن تا بتونم باهاشون واسه تمرینات و برنامه ریزی هماهنگ شم
چندتا خواهش:
اول اینکه ب هیچ عنوان اسپم نکنید

دوم اینکه اگه از هر پستی ممنون هستید تشکرو بزنید کافیه-اگه هم تشکراتونو جای دیگه خرج کردید عب نداره همون تو دلتون بگید قبوله
پس پست واسه تشکر هم نمیذاریم

سوم:اگه واقعا میخوایم اسکیسمون خوب شه شرط اول و آخرش تمرینه و شرط وسطی گوش کردن ب حرف ترم بالایی هامون پس هرکی گفت حاضر باید تمریناتشو بذاره

امیدوارم تجربه خوبی باشه و تاپیک هم واسه خودمون هم واسه اونایی ک بعدها میان مفید باشه

موفق باشید:gol:

اول از همه با تشکر از مهندس مارال به خاطر ایده اش ، قصد اسپم کردن و پست اضافی ندارم فقط خواستم نظرم بگم
کار خوبیه اگه بشه اماچند تا مشکل کوچولو وجود داره :
1. اینکه وقتی دو روز قراره استحرات کنید یعنی استراحت نه اینکه خودتون خسته کنید 2روز تفریح و شادی که باعث شه شما بقیه هفتهرا پر انرژی درس بخونید
2.بچه هایی که دانشجو هستن ترم 7 این قدر سنگینه که برسن درسشون بخون و کارای دانشگاه را انجام بدنخودش خیلیه
3.استرس اضافه برا خودتون الکی اضاف میکنید و ذهنوتون مشغول میکنید شاید برا تابستون خوب باشه ولی زمستون به هیچ وجه فک نکنم کار مفیدیباشه
امیدوارم از پستم ناراحت نشده باشی مارال جون چون من فقط نظرم گفتم
برا اونایی که میخوان کار کنن ارزوی موفقیت دارم
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
اول از همه با تشکر از مهندس مارال به خاطر ایده اش ، قصد اسپم کردن و پست اضافی ندارم فقط خواستم نظرم بگم
کار خوبیه اگه بشه اماچند تا مشکل کوچولو وجود داره :
1. اینکه وقتی دو روز قراره استحرات کنید یعنی استراحت نه اینکه خودتون خسته کنید 2روز تفریح و شادی که باعث شه شما بقیه هفتهرا پر انرژی درس بخونید
2.بچه هایی که دانشجو هستن ترم 7 این قدر سنگینه که برسن درسشون بخون و کارای دانشگاه را انجام بدنخودش خیلیه
3.استرس اضافه برا خودتون الکی اضاف میکنید و ذهنوتون مشغول میکنید شاید برا تابستون خوب باشه ولی زمستون به هیچ وجه فک نکنم کار مفیدیباشه
امیدوارم از پستم ناراحت نشده باشی مارال جون چون من فقط نظرم گفتم
برا اونایی که میخوان کار کنن ارزوی موفقیت دارم


نه عزیزم ممنونم از نظرت
من فراموش کردم بگم این برنامه فقط واسه تابستونه:redface:
واسه استراحتم اسکیس واقعا واسه من استراحته
ازین 48 ساعت 8ساعتشو بذاریم واسه اسکیس کافیه بنظرم
 
آخرین ویرایش:

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
ممنونم از اعلام حضورتون
تا5شنبه دوستانی ک میخوان شرکت کنن اعلام کنن
همینطور دوستان ترم بالایی ک میتونن بعنوان استاد حضور داشته باشن:gol:
انشالا ازهمین هفته شرو میکنیم.
 
آخرین ویرایش:

puyan khan

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من تا جایی که بتونم کمک میکنم ....اما اگه بچه هایی که کلاس رفتن بیان راهنماییتون بکنن خیلی بهتر میشه ....مثلا روند کلاسشونو بگن و شما هم طبق اون روند ادامه بدید
 

dorsa.t2020

عضو جدید
منم هستم......ولی ترم هفتم و .......بگیر نگیر داره اومدنم......سعی میکنم تمرینامو بذارم که نظراتتونو بگیرم.....ولی اگه به موقه نرسیدم سعی میکنم مزاحم فعالیتتون نشم و مسیرو بهم نریزم......ولی واقعا از بچه هایی که کلاس اسکیس رفتن و میرن درخواست دارم ما رو با روندشون آشنا کنن.........همچنین دوستای پیشکسوتم که استادای مان.........=)
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستای خوبم
خیلی از دوستامون ک پارسال ارشد کنکور دادن درجریان تمرین اسکیس من بودن
من عاشق اسکیس بودم اما حتی 1خط راست و خوب نمیتونستم بکشم
خودمو قاطیشون کردم:D و باهاشون تمرین کردم
و فهمیدم اسکیس دوتا موضوع مهم داره
1-خوب خط کشیدن
2-خوب طرح زدن
واسه دومی حرف خاصی ندارم ک بزنم
اما واسه مورد اول تجربه شخصیمو میگم بهتون
من هرمدل تمرین خطی ک تو سایت میتونید پیدا کنیدو انجام دادم
خیلیییییی تلاش کردم پیشرفت میکردم اما خطم خوب نمیشد
2تا اتفاق باعث شد ک خطم ب جایی برسه ک الان مدعی بشم ک آره!! منم بلدم خط معمارانه بکشم :دی
یکی این ک من سردرگم و گیج بودم ک آقا بالاخره خط لرزون بکشم یا خط محکم و قوی-و مهندس پویان دوست خوبم گفت:محکم بکش!! اون خط لرزون واسه طایفه و امثالهم
حالا بهردلیلی من این حرفشو پذیرفتم و شروع کردم ب کشیدن خطهای محکم و فهمیدم حق با ایشونه
نکته دوم ک مهمترین اتفاق واسه پیشرفت خطم بود این بود ک اینبار ب آقای طایفه اعتماد کردم: ایشون تو کتاب چگونه معمارانه طراحی کنیم گفتن ک بمن اعتماد کنید و کاری ک میگمو انجام بدید: تا20 روز بدون وقفه روزی حذاقل 4ساعت تمرین خط بطور پیوسته انجام بدید.ی سری تمرین هم تو کتابشون گذاشتن
من این کارو کردم
20روز تمام هرروز روزی4ساعت تمرین خط
بعداز اون 20روز خط من عالی نشد اما 180درجه با اولین خطی ک کشیدم تفاوت داشت و الان هرروز بهتراز روز قبل میشه
پس اگه میخواین شرو کنید وقتی شرو کنید ک بتونید تا20روز پشت سرهم و بدون وقفه 4ساعت تمرین خط داشته باشید تا ب ی حط قابل قبول برسید
اونوقته ک میتونید تمرینات بعدی(پرسپکتیو-حجم و فرم و ...) رو شرو کنید و لذت ببرید چون خطوطتون خوب شده و راحتتر میتونید فرم و پرسپکتیوتونو بزنید
این تجربه من بود
امیدوارم مفید باشه واستون: )
 

eng.bahar

عضو جدید
سلام...
منم 0درصد بلدم.
میخوام که باشم.
لطفا پذیرای ماهم باشید:redface:
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان
باتوجه ب نزدیک بودن آزمون تئوری ارشد انشالا بعداز اتمام این آزمون شروع ب تمرینات جدی اسکیس جهت آمادگی آزمون اسکیس ارشد خواهیم کرد
لذا دوستانی ک آزمون ارشد ندارن میتونن تمرین خط رو شروع کنن تا بتونیم سریعتر ب تمرینات پایه ای و مهم برسیم
:گل
 

sahar mlk

عضو جدید
سلام بچه ها کنکورم که دادیم حالا از کی پایه این واسه اسکیس شروع کنیم?!!!!
 

MaRaL.arch

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
من فقط داخلی شرکت میکنم.احتمالا تاپیک جدا بزنم واسش..
 

galexy s4

عضو جدید
سلام
من صرفا برای یادگیری شما رو همراهی میکنم و فعلا قصد امتحان ارشد رو ندارم چون درسم تموم نشده و دلایل دیگه...

اما من هم هستم.
 

*FARZAN*

دستیار مدیر کتابخانه الکترونیکی
کاربر ممتاز
منم هستمممممم
از کی شروع میکنید؟
 

DDDIQ

مدیر ارشد
تمرین گروهی اسکیس 94

تمرین گروهی اسکیس 94

به نام خداوند جان و خرد

تمرین گروهی آزمون اسکیس 94


با سلام و آرزوی موفقیت در آزمون عملی ( اسکیس ) کنکور کارشناسی ارشد معماری 94


* لازم به ذکر است که به منظور حفظ نظم و افزایش بازدهی تاپیک تا زمان شروع تمرینات گروهی تاپیک قفل میگردد ؛ و پست های مفید مشاوره و راهنمایی از دیگر تاپیک های مرتبط با اسکیس به این تاپیک منتقل میگردد
لطفا به منظور مشاوره کلی پیرامون برگزاری آزمون اسکیس به تاپیک
اسكيس - مشاوره و به منظور اشتراک گذاری آموزش با دیگر اعضا به تاپیک اسکیس -آموزش مراجعه بفرمائید




  • [*=right]فهرست تاپیک های مرتبط آزمون اسکیس معماری :


  • [*=right]تاپیک های تمرین گروهی سالهای گذشته :


  • [*=right]تاپیک های بررسی آزمون اسکیس سالهای گذشته

  • فهرست تاپیک :




  • فهرست تعدادی از پست های تمرین گروهی سال گذشته


  • تمرینات استاد صدیق
جلسه اول : #4
جلسه دوم :#6
جلسه سوم : #45
جلسه چهارم: #144
جلسه پنجم:#144
جلسه ششم: #146
جلسه هفتم : #146



  • تمرینات استاد شقاقی
*وسایل مورد نیاز #2
* تمرین اول:​
1- خط #4
2-پرسپکتیو #5
3- ترکیب احجام #6
4- تداخل صفحات#7
5- تمرین پرسپکتیو#8
نکات تمرین #9
* تمرین دوم :​
1 تمرین دید ناظر و پرنده احجام : #10
2- تمرین پرسپکتیو از روی عکس #11
3- تمرین هاشور #12
*شیت بندی#4




  • تمرینات استاد محمود نژاد
* تمرین اول:​
1-انواع ضخامت خطوط ترسیم شده با ماژیک #14
2- قسمت دوم فلش #15
*تمرین دوم : #17
*تمرین سوم :​
1- قسمت اول :#18
2- قسمت دوم :#19
3- قسمت سوم:#20





  • تمرینات استاد محمد زاده
جلسه 1 :#23





  • تمرینات استاد عسگرپور

جلسه 1 #1033





  • تمرینات استاد محمد حسینی
تمرینات سالهای گذشته#2
تمرینات پارسال / #3 /​




  • تمرینات دیگر
انواع ضخامت خطوط ماژیک تاچ یا کیوکالر ( خانم محمود نژاد #5
#745
پرسپکتیو #946
تمرینات سایه #2492 . #2494 و....




  • نکات دیگر
میز اسکیس #536
چند نکته و نظر شخصی #539
نحوه نمره دهی و درصد مدارک در اسکیس : #1355 ... #1358
 
آخرین ویرایش:

night_k

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان میتونید اسم کتابایی که واسه اسکیس و راندو تو بازر هستو بگید؟واینکه کدوم یکیشون مناسبتره؟
راستی کسی کتاب ابر مجازی رو داره؟چطوریه؟ارزش خرید داره؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا