تمرین مثبت اندیشی

nikjazb

عضو جدید
برای تبدیل شدن به انسانی مثبت اندیش تمرینات زیر را انجام دهید:

تمرین عبارتهای تاکیدی روزانه:
«قوه‌ی تخیل، نیرویی خلاق است و همواره باید کلامی را انتخاب کرد که در آن بارقه‌ی اجابت خواسته و برآورده شدن آرزو باشد.
تنها جمله‌ای را تاکید کنید که بیش از همه می‌پسندید. آنگاه جمله‌ی خود را با وضعیت پیش آمده تطبیق دهید! چون این کلام همان عصایی است که معجزه می‌کند. گفتار تو تجلی کار خدا و اجرا کننده‌ی امور الهی است.
هر کلامی که بر زبانم جاری می‌شود همان خواهد شد و بازتاب آن بی‌اثر نخواهد بود. و همان خواهد شد که خواسته‌ام به وقوع می‌پیوندد.» (فلورانس اسکاول شین: چهار اثر)
«یکی دو عبارت تاکیدی را برگزینید و هر روز آنها را ده یا بیست بار بنویسید و با اشتیاق آنها را با صدای بلند بخوانید. ازعبارتهای تاکیدی خود آواز بسازید و با شادمانی آنها را بخوانید. بگذارید تمام روز ذهن شما به این عبارتهای تاکیدی بیندیشد. اگر عبارتهای تاکیدی با استواری به کار گرفته شود، به اعتقاد بدل می‌شوند و همواره ثمر خواهند داشت، و گاه به صورتهایی که حتی تصورش را هم نمی‌توان کرد.
نکته: جملات تاکیدی مثبت را در زمان حال بنویسید. مانند: من ثروتمندم. من سعادتمندم. من موفقم. من سلامتم.

تمرین لیاقت:
به خودتان بگویید: من لیاقت داشتن …………. را دارم و اکنون آن را می‌پذیرم.
من لیاقت ……….. بودن را دارم و اکنون آن را می‌پذیرم.
من آن الگوی آگاهیم را که در برابر خیر و صلاحم مقاومت می‌ورزد رها می‌کنم.
من لیاقت ……… را دارم.
به جای نقطه چین هدف خود را بنویسید.(سلامتی،ثروت، موفقیت، شغل عالی، استقلال مالی، قبولی در آزمون و…)
من ارزش عالی‌ترین چیزها را دارم و اکنون آنها را می پذیرم.



تمرین رها کردن نیاز:

مشکل انسان هرچه باشد ، از الگو یا قالب فکری سرچشمه می‌گیرد، و الگوها و قالبهای فکری را می‌توان عوض کرد! هوای خوب و بد وجود ندارد. تنها هوا وجود دارد و گرایش شخصی ما به آن. برای تغییر نگرش خود به آیینه نگاه کنید و با صدای بلند بگویید: من مشتاقم که عوض بشوم.
من مشتاقم که نیاز به مقاومت، نیاز به اضافه وزن، نیاز به بی‌پولی یا هرچیز دیگر را رها کنم.
من مشتاقم که نیاز برای ……….. را رها کنم.
من آن الگوی آگاهیم را که در برابر خیر و صلاحم مقاومت می‌ورزد رها می‌کنم. من لیاقت ……. را دارم.

نکته خیلی مهم: اگر در این مرحله مقاومت کنید سایر جملات تاکیدی بی اثر می‌شوند.
من اکنون می‌فهمم که خودم این وضع را آفریده‌ام و اکنون مشتاقم آن الگوی آگاهی‌ام را که مسبب این وضع است رها کنم.
هنگامی که در می‌یابید شما قربانی درمانده‌ی اندیشه‌هایتان نیستید بلکه حاکم ذهن خود هستید؛ احساس بسیار نیکویی به شما دست می‌دهد.
اندیشه‌ها بر ما اقتداری ندارند، مگر اینکه تسلیم آنها شویم. اندیشه‌ها تنها رشته‌ای از واژه‌ها هستند و معنایی ندارند. این ما هستیم که به آنها معنا می‌دهیم و ما انتخاب می‌کنیم که چه معنایی به آنها بدهیم. بیایید اندیشه‌هایی را انتخاب کنیم که به ما خوراک و حمایت می‌رسانند.

تمرین دیدن فراوانی‌
هوشیاری شما از ثروت، به پول بستگی ندارد. پول شما، به هوشیاریتان از ثروت وابسته است. وقتی بتوانید ثروت بیشتری را تصور کنید، ثروت بیشتری به سراغتان خواهد آمد. هنگام دیدن مردم خوش پوش، با خود بیندیشید: آیا نازنین و شگفت انگیز نیست که آنها از چنین وفور نعمتی بهره‌ مندند؟ این فراوانی در اختیار همه‌ی ماست.» (لوییز ال هی:شفای زندگی)

تمرین دریافت موهبت
آغوشتان را برای دریافت موهبتهای الهی باز کنید و با احساس خوب بگویید:
«با آغوش گشوده موهبتهایم را دریافت می‌کنم. خواست خداست که برکتهای بیکرانش را به من بدهد. هم اکنون همه‌ی موهبتهایم را دریافت می‌کنم. خواست من خواست خداست پس می‌خواهم که همه‌ی موهبتهایم را اکنون و اینجا دریافت کنم. همه‌ی ثروتی را که خدا برایم مقدر کرده است اکنون دریافت می‌کنم. اکنون سرشار از سلامت و شادمانی ثروت بیکرانم را در آغوش می‌کشم.» (کاترین پاندر : چشم دل بگشا)

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

رییس جمهورقلبها

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
ی اخلاقی ک دارم وقتی بخوام یه کاری رو انجام بدم اول همه شرایط رو میسنجم.اگر معقول به انجامش بود بعد موتور انگیزشیمو روشن میکنم .همه چیز و همه کس رو به هم وصل میکنم ک اون کارمورد نظر انجام بشه
تهش میخام این جمله رو بگم ک همیشه ب خودم میگم

باید معتاد موفقیت باشیم

/////////هنگامی که در می‌یابید شما قربانی درمانده‌ی اندیشه‌هایتان نیستید بلکه حاکم ذهن خود هستید؛ احساس بسیار نیکویی به شما دست می‌دهد//////://////////


این جمله رو ب شخصه توی مشکلاتم لمسش کردم .یکی از بهترین جملاته
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا