تمرین حل پلان به صورت اجرایی

brahimlou

عضو جدید
طراحي پلان معماري در زمين هاي محدود

طراحي پلان معماري در زمين هاي محدود

اين مسابقه بيشتر به درد معماران خواهد خورد . چرا كه در طول زندگي اولين كاري كه يك معمار بايد انجام دهد طراحي پلان معماري ميباشد.
همچنين براي دوستان معماري كه در نظام مهندسي براي اخذ پروانه اشتغال بكار در بخش طراحي تلاش ميكنند مفيد خواهد بود.
موضوع مسابقه ميتواند اين باشد كه ابعاد مشخصي را براي طراحي در نظر بگيريم و هر كدام از دوستان طرحي را براي آن در نظر بگيرند و آنها را در معرض نمايش گذاشته و توسط بقيه اعضا نمره داده شده و سه برنده اعلام گردد.
 

brahimlou

عضو جدید
البته اگه اجازه بدید میخام در باره اهمیت طراحی پلان معماری برای یک مهندس معمار، توضیح مختصری رو بدم. من گاها میبینم مهندس معماری رو که ازش انتظار میره لااقل پلان یه قطعه 120 متری رو با دو اتاق خواب ، طراحی کنه توش مونده و واقعا هم جای تاسفه. درست مثل این میمونه که شما گواهینامه رانندگی داشته باشی و بلد نباشی رانندگی کنی . همانطوری که از یک مهندس عمران انتظار داریم محاسبه یه ساختمان سه طبقه رو بتونه به نحو احسن انجام بده ، از مهندس معمار نیز این انتظار میره که بتونه پلانهای معماری رو بصورت شایسته و قابل قبول مشتری در کمترین مدت انجام بده. بنا بر این یاد گرفتن طراحی پلان معماری و همچنین به روز نگهداشتن آن از اهم کار های یک معمار میتواند باشد. و امیدوارم دوستان معمارم بتوانند این فرصت را غنیمت شمرده و در به روز کردن اطلاعات طراحی خود کوشا ، و خودشان را به اصطلاح محک زده باشند. چگونگی مسابقه به عهده مدیر تالار مهندسی معماری میباشد. من قبلا در این مورد مدتی فعالیت کرده ام و حاضرم تمام تجربیات خود را تا آنجایی که در وسعم هست به بقیه دوستان انتقال دهم.
 
بالا