تماس، بدون هزینه

*Ertebat*

عضو جدید
تماس، بدون هزینه

الهام فیروزبخت: تا به حال حساب کرده‌اید به‌صورت ماهانه چقدر پول بابت‌ تماس می‌پردازید؟ گاهی این هزینه‌ها آنقدر زیاد می‌شوند که حسابشان از دست در می‌رود اما انتخاب پیشنهادهای اپراتورهای مختلف می‌تواند هزینه‌های شما را پایین بیاورد.

اینکه تماس از طریق کدامیک از اپراتورها ارزان‌تر است و کدام اپراتور بیشترین تخفیف را برای مشترکانش درنظر گرفته، از آن دست سؤال‌هایی است که همه دارند. اگر بخواهید سیم‌کارت جدیدی خریداری کنید، با توجه به تعدد این سرویس‌ها شاید دچار سردرگمی شوید و انتخاب برایتان سخت شود. بیایید با هم نگاهی به بعضی تعرفه‌ها و سرویس‌های ۳ اپراتور تلفن همراه بیندازیم، آن هم در روزهایی که به گفته کارشناس‌ها، میانگین گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی به ۱۵دقیقه در روز رسیده است.

اگر دانشجو هستید

اگر شما دانشجو هستید یا اینکه یکی از افراد خانواده‌تان که طی روز با او زیاد مکالمه می‌کنید دانشجو است، می‌توانید با خرید یک سیم‌کارت دانشجویی از یکی از ۳‌اپراتور، با اطرافیانتان تماس ارزان‌تر و در بعضی مواقع تماس رایگان داشته باشید. همراه اول برای دانشجویانی که تازه مشترک این اپراتور شوند، ۶۰دقیقه مکالمه رایگان، ۶۰پیامک کوتاه و ۶۰مگابایت اینترنت همراه هدیه می‌دهد؛ به شرط اینکه خانواده شما هم همراه اولی باشند چون تمامی این تخفیف‌ها درون شبکه‌ای است. علاوه بر این بسته‌های ۶۰تایی، شما روزهای جمعه می‌توانید تماس رایگان درون‌شبکه داشته باشید. این مورد بیشتر به درد کسانی می‌خورد که در شهرهای دیگر دانشجو هستند. جمعه‌ها فرصت خوبی است که به‌صورت رایگان با خانواده خود تماس نامحدود داشته باشند. اما اگر خانواده‌ای رایتلی هستید، با ارائه کارت دانشجویی، شما صاحب سیم‌کارتی می‌شوید که مکالمه و پیامک نامحدود و ۱۲گیگابایت اینترنت پرسرعت دارد؛ البته به‌مدت ۳‌ماه. ایرانسل سیم‌کارت دانشجویی ندارد اما شما می‌توانید با خرید یک سیم کارت ایرانسل و انتخاب ۵نفر از اعضای خانواده یا دوستانتان، مکالمه ارزان‌تری داشته باشید. ایرانسل برای این نوع مکالمات ۱۰درصد تخفیف قائل می‌شود یا می‌توانید عضو سرویس «ساعت خوش» شوید و بسته به زمانی که بیشترین مکالمه را با خانواده دارید از ایرانسل تخفیف گیرید. مثلا اگر معمولا تا بعدازظهر دانشگاه هستید و فقط شب‌ها فرصت صحبت کردن با خانواده را دارید می‌توانید از ۳۰الی ۴۰درصد تخفیف برخوردار شوید. # ۳۱۰* را شماره‌گیری کنید تا از میزان و زمان تخفیف‌ها مطلع شوید.

قبض‌هایتان را به موقع پرداخت کنید

اگر پس از دریافت قبض یا پیامک مربوط به میزان مبلغ فیش تلفن همراهتان، به‌صورت غیرحضوری فیش را پرداخت کنید یک روز از همراه اول مکالمه رایگان دریافت می‌کنید. البته تا بیستم همان‌ ماه باید نسبت به پرداخت اقدام کنید و از روز بعد از آن، فرصت استفاده از این یک روز مکالمه را دارید. پس اگر دوست یا آشنایی در شهرهای دور از شهر خود داشته و ماهی یکی‌دوبار با هم تماس دارید بهتر است در این یک روز مکالمه رایگان از این فرصت استفاده کنید. اگر هم مشترک سایر اپراتورها هستید نگران نباشید، شماره تلفن ثابت‌شان را که دارید؟ تماس با تلفن ثابت هم درون شبکه محسوب می‌شود، پس رایگان است. در ضمن اگر خط‌تان به‌علت عدم‌پرداخت بدهی یک‌طرفه یا قطع شده باشد، بازهم با پرداخت بدهی خود از یک روز مکالمه نامحدود رایگان برخوردار می‌شوید.

اگر از زیاد بودن زمان مکالمه‌هایتان رنج می‌برید

برای این مشکل شما، ایرانسل طرحی دارد که با توجه به میزان مصرف‌تان به شما تخفیف می‌دهد. البته قبل از شروع مکالمه نیز از میزان تخفیفی که برای شما درنظر دارد باخبرتان می‌کند. مثلا گاهی برای مشترکین پرمصرفش، تا ۸درصد از میزان هزینه‌ای که برای مکالمات طولانی می‌پردازند کم می‌کند. اما اگر همراه اولی هستید و همین مشکل را دارید و معمولا پول زیادی بابت مکالمات‌تان می‌پردازید، می‌توانید ۲ نفر از اعضای خانواده یا هرکسی که با او زیاد صحبت می‌کنید را انتخاب کرده و مکالمه نامحدود داشته باشید. شما می‌توانید بسته ۵۰۰ یا ۱۰۰۰دقیقه‌ای بخرید؛ بسته ۵۰۰دقیقه‌ای را به قیمت ۲۸هزار و۵۰۰ تومان و بسته ۱۰۰۰دقیقه‌ای را ۵۷هزار تومان. این برای شمایی مناسب است که سیم کارت دائمی همراه اول دارید اما اگر سیم کارت‌تان اعتباری است و زمان مکالمات‌تان زیاد، #‌۱۰۰۰* را شماره‌گیری کنید. با وارد کردن این کد همراه اول، بسته به میزان مصرف ماهانه شما، مکالمه رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. مثلا اگر شما به‌صورت میانگین ماهانه ۹هزار تومان اعتبار برای سیم‌کارت خود خریداری می‌کنید، می‌توانید با پرداخت ۸هزار تومان، ۵۱۰دقیقه مکالمه رایگان دریافت کنید.

صرفا برای احوالپرسی

مادر خانواده معمولا با شمایی که بیشتر وقت خود را بیرون از خانه می‌گذرانید، در حد چند دقیقه بیشتر مکالمه ندارد. همین که از سلامت‌تان باخبر شود کافی است. سیم کارت همراه اول خانم‌خانه را شارژ کنید و ۳۰درصد شارژ بیشتر بگیرید. یا اگر سن‌تان زیر ۲۵سال و سیم کارت‌تان همراه اول است با کد ویژه خط‌تان را شارژ کنید. با این کار شما ۱۰۰پیامک رایگان دریافت می‌کنید. کسانی هم که سیم‌کارت ایرانسل دارند، با شارژ شگفت‌انگیز آ‌شنا هستند و با هزار تومان خرید می‌توانند معادل ۱۱هزار تومان تماس درون‌شبکه‌ای داشته باشند، البته زمان استفاده از این طرح فقط ۱۵ روز است. در مورد رایتل هم کافی است طرح دکا را خریداری کنید و با ۵هزارتومان، ۱۰هزار دقیقه تماس و ۱۰‌هزار پیامک درون‌شبکه‌ای داشته باشید.

اپراتورهای‌تان یکی نیست؟

گوشی‌تان دو سیم کارته است؟ نصف خانواده و دوستان‌تان از اپراتوری که شما استفاده می‌کنید، استفاده نمی‌کنند؟ یک سیم کارت جدید بخرید و از مزایای آن استفاده کنید. همراه اول برای خرید سیم‌کارت اعتباری ۵هزار تومانی به شما ۵۰۰تومان اعتبار اولیه و با نخستین شارژی که انجام می‌دهید ۵هزار تومان اعتبار هدیه می‌دهد. شما با این ۵هزار تومان می‌توانید بسته مکالمه یا پیامک خریداری کنید چون نخستین‌بار است که از سیم کارت‌تان استفاده می‌کنید کد # ۱۰۰* احتمالا با دریافت مبلغی حدود ۳ الی ۴هزار‌تومان ۲۰۰دقیقه به شما مکالمه رایگان درون شبکه هدیه می‌کند. اگر سیم‌کارت جدیدی که قصد خریداری آن را دارید ایرانسل است، دست بجنبانید و در همین چند ماه باقیمانده از زمستان این کار را انجام دهید. ایرانسل برای هر مشترک جدید در قبال ۱۰هزار تومان، ۱۰۰۰دقیقه مکالمه رایگان، ۱۰۰۰پیامک فارسی و ۱۰۰۰مگابایت اینترنت هدیه می‌دهد. شما با خرید سیم کارت ایرانسل یک سیم‌کارت هدیه نیز دریافت می‌کنید که می‌توانید آن را به یکی از اعضای خانواده که گوشی دو سیم کارته دارد هدیه بدهید و از مکالمات رایگان درون شبکه‌ای آن بهره‌مند شوید به قولی از این معامله دو سر سود استفاده کنید. چون سیم کارت هدیه ایرانسل در قبال همان ۱۰هزار تومان ۲ برابر، مکالمه، پیامک و اینترنت رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید رایتل بخرید، با پرداخت ۲۰هزار تومان ۲‌عدد سیم کارت دریافت خواهید کرد. سیم کارت اصلی پس از راه‌اندازی دارای ۳۰روز مکالمه نامحدود درون شبکه و ۵۰۰مگابایت اینترنت است و سیم کارت هدیه نیز دارای ۱۰هزار دقیقه مکالمه و ۱۰هزار پیامک درون شبکه است. با هدیه‌دادن سیم کارت‌ هدیه خود می‌توانید بعدها هم از طرح‌ها و بسته‌های مختلف استفاده کنید و هزینه مکالمات خانوادگی خود را کاهش دهید. اگر بین اعضای خانواده کسی را دارید که ۱۸سال دارد یا اینکه ۱۸سالگی‌اش نزدیک است، می‌توانید برایش از رایتل سیم‌کارت رایگان بگیرید. ۶هزاردقیقه مکالمه رایگان، ۶هزار پیامک فارسی و ۱۲۰۰مگابایت اینترنت، هدیه ۱۸سالگی این اپراتور است.
 
بالا