تلویزیون‌های سه‌بعدی در راه بازار

imannasa2000

عضو جدید
کاربر ممتاز

به گزارش آسوشیتدپرس تلویزیون‌های و پخش‌کننده‌های دیسک روزآمد شده دارند وارد بازار می‌شوند و کانال‌های کابلی سه‌بعدی به کار افتاده‌اند. اما روشن نیست که آیا این دستاورد جدید می‌تواند جریان اصلی تماشاگران را به خود جلب کند یا نه.



افراد برای استفاده از این تکنولوژی جدید نمایش، به غیر از اینکه باید تلویزیون‌‌‌های جدید گران‌قیمت را بخرند، مجبورند که عینک‌های خاص زمختی را به چشم بزنند تا تصور عمق را برای آنها ایجاد کند. این وضع تماشای سه‌بعدی را به زمان‌هایی محدود می‌کند،‌ که تماشاچیان بتواند بنشینند و بر فیلم متمرکز باشند.




با این حال بزرگترین سازندگان تلویزیون مدل‌های سه‌بعدی‌شان را در آستانه افتتاح رسمی نمایشگاه بین‌المللی وسائل مصرفی الکترونیک در لاس وگاس را به نمایش می‌گذارند.

تیم باکستر، رئیس بخش مصرف‌کنندگان شرکت الکترونیک سامسونگ می‌گوید 10 تا 14 درصد از حدود 35 تلویزیون فروخته‌شده در آمریکا در امسال قابلیت سه‌بعدی خواهد داشت.

سامسونگ مصمم است که امسال در تلویزیون‌های گران‌قیمت‌ترش، توانایی نمایش سه‌بعدی را به یک گزینه جذاب بدل کند. سامسونگ با شرکت دریم‌ورکز انیمیشن اس‌کی‌جی همراه شده است تا نسخه‌های سه بعدی فیلم 'هیولاها در مقابل بیگانه‌ها' را روی دیسک‌های بلو ری به طور انحصاری برای خریداران تلویزیون‌های سه‌بعدی سامسونگ عرضه کند.

شرکت پاناسونیک نیز در فصل بهار تلویزیون‌های سه‌بعدی‌اش را به بازار خواهد فرستاد،‌ اما این تلویزیون‌ها از نوع LCD، رایج‌ترین نوع پانل تخت، در بازار نخواهد بود.[چطور صفحه نمایش LCD کار می‌کند؟] در عوض پاناسونیک از پانل‌های پلاسمایی استفاده خواهد کرد،‌ با این ادعا که کیفیت تصویر سه‌بعدی در این پانل نسبت به ‌LCD‌های سه‌بعدی بهتر است.

شرکت سونی می‌گوید تلویزیون‌های سه‌بعدی‌‌اش تا تابستان وارد بازار می‌شود. برخی از این مدل‌های جدید با عینک مخصوص عرضه می‌شوند، و برخی دیگر 'آماده سه‌بعدی' هستند، به این معنا که خریداران باید یک وسیله مکمل جداگانه و عینک را برای تماشای سه‌بعدی بخرند.[چطور صفحه نمایش پلاسما کار می‌کند؟]

شرکت ال‌جی اعلام کرده است که در ماه مه (اردیبهشت) تلویزیون‌های تخت 47 اینچی و 55 اینچی با قابلیت سه‌بعدی را عرضه خواهد کرد. این مدل‌ها احتمالا 200 تا 300 دلار گران‌تر از مدل‌های مشابه بدون قابلیت نمایش سه‌بعدی خواهند بود.

تولیدکنندگان تلویزیون معتقد نیستند که تلویزیون‌های با قابلیت نمایش سه‌بعدی فورا بازار را به دست خواهند گرفت. تلویزیون‌های رنگی با وضوح بالای فعلی بعد از سال‌ها باب روز شدند. همچنین مانند پیشرفت‌های قبلی، نمایش سه‌بعدی نیاز به ارتقاهایی در زیرساخت‌های صنعت تلویزیون و سینما، از مونتاژ تا تدوین دارد.

فیلم‌های سه‌بهدی از دهه‌ 1950 تولید شده‌اند، و گاه به گاه به عنوان دستاورد فوق‌العاده بعدی صنعت نمایش تبلیغ شده‌اند. از لحاظ فنی نیز چند سالی است که تماشای تصویر سه‌بعدی در خانه نیز امکان‌پذیر بوده است. اما مشکل این است که راه مناسبی برای عرضه فیلم‌های سه‌‌‌بعدی برای تماشا در خانه در دست نبوده است.

این مانع امسال برطرف شد، چرا که طرح‌ها برای تولید نسخه‌های سه‌بعدی دیسک‌های بلو ری تثبیت شده است و تا بهار این دیسک‌ها به بازار می‌آیند.

شرکت پخش ماهواره‌ای دایرکت تی‌وی نیز اعلام کرده است که برای نر‌م‌افزارهای جدیدی در ماه ژوئن برای اکثر رسیورهایش ارائه خو اهد کرد تا به آنها امکان دریافت تصاویر سه‌بعدی را بدهد.

همچنین دو شبکه عمده کابلی آمریکا، ESPN و دیسکاوری، نیز اعلام کرده‌اند برای اولین بار برنامه‌های سه‌بعدی را به خانه‌ها خواهند فرستاد.

ESPN قصد دارد که مسابقات جام جهانی فوتبال را به صورت سه‌بعدی عرضه کند. و دیسکاوری با همکاری شرکت‌‌های ایماکس و سونی قصد دارد در سال 2011 شبکه تمام‌وقت سه‌بعدی‌اش را به راه اندازد.
منبع:http://imannasa2000.blogfa.com
 
بالا