تلفن های هوشمند

Nazliiiiii

اخراجی موقت
محققان آلمانی با کمک گرفتن از دوربینهایی که در فناوری کینکت مایکروسافت استفاده شده اند، سیستمی ابداع کرده اند که می تواند کف دست کاربران آی-فن را به یک گوشی تلفن هوشمند تبدیل کند.
به گزارش خبرگزاری مهر، تصور کنید موبایلتان در حال زنگ خوردن است اما به دلیل اینکه در زیر تشک مبل فرو رفته، یا دست شما خیس یا چرب است نمی توانید گوشی خود را پاسخ دهید. در چنین شرایطی چه عکس العملی نشان می دهید؟
مهندسان دانشگاه پوستدام در آلمان برای چنین شرایطی راه حل جالبی ابداع کرده اند که با استفاده از آن می توان جای کلید پاسخ گویی، کلید روشن کردن پیغام گیر یا روشن کردن بلند گوهای گوشی را بر روی کف دست فشار داد تا این کلیدها بر روی گوشی فعال شوند.
برای استفاده از این ابزار به دو چیز نیاز خواهد بود: آگاهی دقیق از جای برنامه های جانبی گوشی های لمسی و در اختیار داشتن فناوری که بتواند فشارهای وارد شده بر روی دست را ردیابی کرده و با ارسال آن به یک رایانه دستور مناسب را روانه تلفن همراه کند.محققان آلمانی با کمک گرفتن از دوربینهایی که در فناوری کینکت مایکروسافت استفاده شده اند، سیستمی ابداع کرده اند که می تواند کف دست کاربران آی-فن را به یک گوشی تلفن هوشمند تبدیل کند.




محققان برای پی بردن به میزان آگاهی کاربران تلفنهای هوشمند آی-فن 12 داوطلب را به کار گرفته و آنها را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند این افراد تا چه اندازه در به یاد آوردن موقعیت برنامه های مورد علاقه خود در آی-فن مهارت دارند. نتایج این بررسی نشان داد 68 درصد از کاربران آی-فن می توانند موقعیت درست برنامه های مورد علاقه خود را بر روی کف دستشان نشان دهند.
با در نظر گرفتن بالا بودن احتمال یافتن برنامه های مورد نظر آی-فن در حالی که تلفن در معرض دید کاربر قرار ندارد، محققان از دوربینهای عمقی، مشابه دوربینهایی که در فناوری کینکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد، برای ردیابی فشارهای وارد شده بر روی کف دست کاربران استفاده کردند.محققان برای پی بردن به میزان آگاهی کاربران تلفنهای هوشمند آی-فن 12 داوطلب را به کار گرفته و آنها را مورد بررسی قرار دادند تا دریابند این افراد تا چه اندازه در به یاد آوردن موقعیت برنامه های مورد علاقه خود در آی-فن مهارت دارند. نتایج این بررسی نشان داد 68 درصد از کاربران آی-فن می توانند موقعیت درست برنامه های مورد علاقه خود را بر روی کف دستشان نشان دهند.
با در نظر گرفتن بالا بودن احتمال یافتن برنامه های مورد نظر آی-فن در حالی که تلفن در معرض دید کاربر قرار ندارد، محققان از دوربینهای عمقی، مشابه دوربینهایی که در فناوری کینکت مایکروسافت مورد استفاده قرار می گیرد، برای ردیابی فشارهای وارد شده بر روی کف دست کاربران استفاده کردند.



این دوربینها پرتوهای فروسرخ و نامرئی را بر روی سطح می تابانند که برای درک مدت زمانی که این پرتوها نقاط مختلف سطح را پوشش داده و سپس به سوی یک حسگر بازتابیده می شوند، از شدت جریان مافوق سریعی استفاده می کند. به این شکل این سیستم می داند که فاصله اجسام مختلف تا دوربین چه اندازه است و زمانی که کاربر انگشتش را بر کف دستش می فشارد، سیستم می تواند موقعیت و زمان این حرکت را به دقت تعیین کند.
بر اساس گزارش نیوساینتیست، این اطلاعات به رایانه ای ارسال شده و پس از پردازش دستورهای مرتبط با حرکت انجام شده را به تلفن همراه ارسال می کند. محققان در تلاشند با استفاده از این فناوری در کنترلهای ابزارهایی از قبیل تلویزیون نیز تحولی ایجاد کرده و دست کاربران را جایگزین این ابزارها کنند. این دوربینها پرتوهای فروسرخ و نامرئی را بر روی سطح می تابانند که برای درک مدت زمانی که این پرتوها نقاط مختلف سطح را پوشش داده و سپس به سوی یک حسگر بازتابیده می شوند، از شدت جریان مافوق سریعی استفاده می کند. به این شکل این سیستم می داند که فاصله اجسام مختلف تا دوربین چه اندازه است و زمانی که کاربر انگشتش را بر کف دستش می فشارد، سیستم می تواند موقعیت و زمان این حرکت را به دقت تعیین کند.
بر اساس گزارش نیوساینتیست، این اطلاعات به رایانه ای ارسال شده و پس از پردازش دستورهای مرتبط با حرکت انجام شده را به تلفن همراه ارسال می کند. محققان در تلاشند با استفاده از این فناوری در کنترلهای ابزارهایی از قبیل تلویزیون نیز تحولی ایجاد کرده و دست کاربران را جایگزین این ابزارها کنند.




________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

امان از خنده های این روزها
خنده هایی که وسطش آدم بی اراده بغضش میگیرد ...
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 
بالا