تلفن اینترنتی چگونه کار می کند؟

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]تلفن اینترنتی چگونه کار می کند؟

صحبت کردن ارزان است و اگر یکی از چندین سرویس تلفنی اینترنت را انتخاب نمایید، می بینید که این سرویس ها از ارتباطات تلفنی سلولار و ارتباطات تلفنی معمولی ارزان تر هستند.
سرویس های صوت، روی ( Voip ) IP، کیفیت بهتر، انتخاب گسترده تر و قیمت پایین تری را نسبت به قبل ارائه می دهند. حال سهام داران بزرگ از جمله AT&T به سمت بازار خانگی روی آورده اند.
آزمایش ها به ما نشان می دهد به واسطه تکنولوژی جدید کیفیت ارتباطات Voip به خوبی خطوط تلفنی می باشد، اما ممکن است با سرویس Voip برخی امکانات چون دسترسی سریع به تلفن های اضطراری مانند 118 را از دست بدهید.
برای اینکه Voip به مرحله عملی برسد به اتصالات باند پهن نیاز می باشد.
[/FONT]

[FONT=tahoma,verdana,arial,helvetica,sans-serif]
تلفن اینترنتی چگونه کار می کند؟
مدارات آداپتور صدای شما ( سیگنال آنالوگ ) را به Packetهای صوتی دیجیتال تبدیل کرده و Packetها از طریق شبکه خصوصی فراهم کننده تلفن IP بر روی اینترنت می فرستند. اگر مخاطب شخصی با تلفن معمولی باشد Packetها باید از یک گیت وی نیز عبور کنند.
سرویس های Voice Over IP به دقت بررسی کنید، مدل های مختلف برای کاربردهای متفاوت بکار گرفته می شوند.

روش های مختلف
می توانید انوع مختلف تلفن های IP را برای کاربردهای تجاری کوچک و یا مصارف خانگی بکار بگیرید.
با تلفن های نرم افزاری چون WebPhone و Net2Phone می توانید با میکروفن صحبت کنید. با تلفن های IP مبتنی بر سخت افزار مثل Phone Adapter محصول 8*8 Packet Vonage می توانید آداپتور را مستقیما به مودم کابلی خود وصل کرده و سپس به گوشی تلفن معمولی وصل کنید ویا مستقیما دستگاه را به پورت USB کامپیوترتان وصل کنید.
آزمایش های به عمل آمده کیفیت صوت را تحسین برانگیز دانسته و مخاطبان نیز نمی توانستند متوجه شوند که ما از اینترنت استفاده می کنیم. گاهی اوقات کیفیت صوت Voip نرم افزاری به کیفیت ارتباط تلفن همراه می رسید.

به کامپیوتر نیازی نمی باشد!!
بر اساس آزمایش های به عمل آمده، اغلب انواع تلفن های IP با آداپتور سخت افزاری خود تنظیم و نصب می شوند و دیگر نیازی به بوت کردن کامپیوتر نمی باشد. می توانید به سادگی قابلیت های مورد نیاز از روی تلفن دسترسی داشته باشید.
دکتر Vijay K.Bhagavath تحلیل گر مخابرات Forrester Research می گوید: «اگر چه تلفن های IP سخت افزاری قوی هستند، اما بهتر است شرکت های تلفنی ویژگی هایی فراتر از یک ارتباط را فراهم کنند. »
Bhagavath می گوید: « این شرکت ها باید ویژگی های خاص و منحصر به فردی را که می توانند به طور کامل با اینترنت عجین شوند به سیستم های خود بیافزایند. »
او پیشنهاد می دهد ارائه ویژگی های آن لاین، مثلا برقراری ارتباط از طریق کلیک کردن آدرس پست الکترونیک از جمله کارهایی است که باید انجام دهند.
سرویس های مبتنی ر سخت افزار، سوئیچینگ دیتا را در خود انجام می دهند لذا احتمال از دست دادن و یا قطع ارتباط کمتر می باشد. سرویس های مبتنی بر نرم افزار که پاکت صوتی را از طریق اینترنت مخابره می کنند به عنوان راه حل دوم می توانند در نظر گرفته شوند. به علاوه ممکن است کار با میکروفن و یا کامپیوتر مشکل باشد. این سرویس هنوز جا نیافتاده است و کار با آن به سادگی برداشتن گوشی نمی باشد.
[/FONT]
 
بالا