تلسکوپ فضایی هابل تا 2020 فعال خواهد بود

S A M M A N

عضو جدید



ابزار علمی تلسکوپ فضایی هابل طی آخرین ماموریت بررسی، تعمیر شده‌اند و این تلسکوپ قادر به ادامه فعالیت تحقیقاتی- اکتشافی تا سال 2020 خواهد بود.

دانشمندانی که با استفاده از تلسکوپ فضایی هابل مشغول انجام تحقیقات علمی هستند، اعلام کرده‌اند که این سامانه قادر است تا سال 2020 و حتی بیش از آن به فعالیت خود ادامه دهد.

«کنت سمباک» از موسسه علوم تلسکوپ فضاییT طی کنفرانسی مطبوعاتی در دویست‌و بیست‌و‌پنجمین نشست انجمن نجوم آمریکا مدعی شد که ابزار هابل طی آخرین ماموریت بررسی آن در سال 2009، تعمیر شده‌اند و وضعیت این تلسکوپ در حال حاضر مطلوب است.

به گفته این دانشمند، بسیاری از سیستم‌های دیگر هابل هم عملکرد خوبی دارند و این تلسکوپ سال 2015 بیست‌وپنج ساله خواهد شد. ناسا نیز سال 2013 با انجام بررسی‌هایی بر روی سیستم‌های مهندسی‌شده هابل اعلام کرد به احتمال قوی این تلسکوپ دست کم تا سال 2020 به فعالیتش ادامه دهد.

عملکرد این سامانه تا سال 2020 و بیشتر، هدفی مهم برای ناسا به شمار می‌آید، زیرا تلسکوپ فضایی «جیمز وب» سال 2018 به فضا پرتاب می‌شود و چنانچه این دو تلسکوپ به طور همزمان عمل کنند، دانشمندان قادر به مشاهده هدف کیهانی خاصی با استفاده از هر دوی آنها خواهند بود؛ این موضوع به ارائه جزئیات بیشتری از جرم کیهانی موردنظر کمک خواهد کرد.
 

Similar threads

بالا