تلاش FBI برای استخدام هکر / آمریکا دست به دامن جانیان آنلاین شد

Arman 512™

عضو جدید
ژنرال الکساندر که فرمانده قرارگاه نبرد سایبری آمریکا نیز هست، از هکرها خواست تا به او در جهت حفظ امنیت ملی آمریکا کمک کنند.
طی دو دهه اخیر هکرها و مقامات امنیتی ایالات متحده همدیگر را تهدیدات خطرناکی تصویر می‌کردند و دائما در حال نبرد با یکدیگر بودند، ولی دو مقام ارشد امنیتی آمریکا رسماً از تغییر این نگرش خبر داده‌اند.


به گزارش نت گارد از ایتنا، امروزه شرایط عوض شده و هکرهایی که در همایش هکری Defcon گرد هم آمده بودند شاهد حضور Keith Alexander مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا و سخنرانی وی بودند.

ژنرال الکساندر در سخنرانی خود تلاش کرد تنش‌های قبلی میان هکرهای آمریکایی و پلیس این کشور را کاهش داده و آنها را به همکاری با نهادهای امنیتی ترغیب کند.
این اقدام او به مذاق هکرها هم خوش آمد و واکنش مثبت جف موس بنیانگذار Defcon را به همراه آورد.
جف موس در سخنرانی خود گفت: من از ۲۰ سال پیش تاکنون در تلاش هستم تا یکی از مقامات وزارت امنیت ملی آمریکا را به سخنرانی در این همایش ترغیب کنم.
وی که عضو شورای مشورتی این وزارتخانه و رئیس امور امنیتی در سازمان آیکان است، افزود: خوشحالم که این امر محقق شده و سرانجام این دو نهاد به هم پیوند خورده‌اند.

ژنرال الکساندر که فرمانده قرارگاه نبرد سایبری آمریکا نیز هست، از هکرها خواست تا به او در جهت حفظ امنیت ملی آمریکا کمک کنند.
وی تاکید کرد: : فضای مناسبی برای بهره‌گیری از استعداد شما به منظور حفظ امنیت فضای سایبری به وجود آمده است. شما می‌دانید که ما می‌توانیم از شبکه‌ها، آزادی‌های مدنی و حریم شخصی کاربران حفاظت کنیم و شما هم برای رسیدن به این اهداف می‌توانید به ما کمک کنید.

البته این ادعاها در شرایطی طرح می‌شود که مقامات دولتی و قضایی شرکت‌های بزرگ اینترنتی را بارها برای دریافت اطلاعات شخصی کاربران تحت فشار می‌گذارند و جاسوسی از آنها در حین استفاده از اینترنت و تلفن همراه را به بهانه حفظ امنیت حق خود می‌دانند.

تا همین یک سال قبل نیروهای پلیس فدرال هکرها را موجودات خطرناکی می‌دانستند که به علت دستکاری خطوط تلفن، سازماندهی حملات موسوم به denial-of-service ، دستکاری صفحات وب و ... باید مجازات شوند. اما در نشست Defcon ژنرال الکساندر این همایش را بهترین جامعه امنیتی سایبری دنیا دانست. وی افزود: این جامعه بهتر از دیگر جوامع مشابه است و ما باید برای رفع مشکلات موجود یکدیگر را درک کنیم.

وی همچنین گفت که شرکت‌های خصوصی و نهادهای دولتی آمریکا باید برای رفع مشکلات امنیتی اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند و قوانین موجود در این زمینه هم باید ترمیم شوند.

الکساندر در نهایت خواستار استفاده از استعداد هکرها برای به روزکردن استراتژی امنیت سایبر این کشور شد. اهمیت مسئله آموزش هکرها برای افزایش تعداد افرادی که قادر به حل مشکلات باشند نکته دیگری بود که در صحبت‌های وی مورد اشاره قرار گرفت.

** FBI هم به دنبال استخدام هکر
در کنار مدیران ارشد وزارت امنیت ملی آمریکا، پلیس فدرال آمریکا موسوم به اف بی آی هم در تلاش است تا هکرهای خطرناک را برای حفظ امنیت این کشور استخدام کند و رویکرد سابق خود را که مبتنی بر دستگیری و مجازات هکرهای خطرناک بود تغییر دهد.

شاون هنری مدیر اجرایی سابق اف بی آی هم با حضور در یک همایش هکری مشهور دیگر در آمریکا از خلافکاران اینترنتی درخواست کرد تا با مهاجمانی که تلاش می‌کنند به شبکه‌های خصوصی و دولتی حمله کنند، مقابله کرده، جلوی سرقت انواع داده را بگیرند و به اهدافشان در این زمینه پایبند باقی بمانند.

وی که در پانزدهمین کنفرانس امنیتی بلاک هت شرکت کرده بود هشدار داد که شکست در این زمینه آسیب‌های جدی به مردم وارد خواهد کرد و حتی ممکن است حملات هکری خطرناک به مرگ مردم منجر شود.

شاون هنری برای اینکه بر تاثیرگذاری اظهارات خود بیفزاید در ابتدای سخنان خود ویدیویی از اظهارات برخی اعضای گروه واکنش سریع اف بی آی را هم در تایید سخنان خود پخش کرد.

هنری تصریح کرد که امروزه تهدیدات ناشی از سوءاستفاده از شبکه‌های رایانه‌ای و حملات اینترنتی مهم‌ترین و جدی‌ترین تهدیدی است که جامعه آمریکا با آن مواجه است. وی افزود که این تهدید حتی از تهدید ناشی از سلاح‌های کشتار جمعی هم خطرناک‌تر است، زیرا افشای داده‌های ذخیره شده به طور الکترونیکی می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را به طور جدی تهدید کند. باید توجه داشت که امروزه بر طبق آمار ۹۰ درصد حملات رایانه‌ای بر ضد سیستم‌هایی انجام می‌شوند که در آنها اطلاعات طبقه‌بندی شده نگهداری می‌شوند.

به گفته شاون هنری یک نکته نگران‌کننده دیگر در مورد این حملات آن است که انجام آنها بدون صرف هزینه زیاد و تنها با استفاده از یک لپ تاپ ۵۰۰ دلاری و اتصال به اینترنت ممکن است. تنوع و پیچیدگی این حملات هم باعث شده تا شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی برای مقابله با آنها صرفا نتوانند به فایروال‌ها و نرم افزارهای امنیتی سنتی تکیه کنند.

لذا شرکت‌های تجاری و همین طور نهادهای دولتی باید با همکاری هکرها هوشمند استراتژی‌های مناسب‌تری را برای مقابله با این نوع حملات به کار بگیرند.

صاحب نظران معتقدند اظهاراتی از این دست نشان می‌دهد که دولت آمریکا در قصد خود برای جلب همکاری هکرها بسیار جدی است و طی روزها و هفته‌های آینده مشخص خواهد شد آیا هکرها نیز از این رویکرد استقبال می‌کنند یا با توجه به روابط خصمانه گذشته و نگرانی‌هایی که دارند این دعوت به همکاری را جدی تلقی نمی‌کنند.

منبع: ایتنا
 
بالا