تلاش فائو برای کاهش اثرات تحریم علیه ایران

vooroojak khanoom

عضو جدید
کاربر ممتاز




اکونیوز:نماینده سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی در ایران گفت: فائو با تعامل مناسبی که با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان جنگل‌های ایران دارد، تلاش می‌کند اثرات تحریم را در اجرای پروژه‌ها کاهش دهد.



به گزارش خبرگزاری ایران (econews.ir)، "نورالدین مونا" درحاشیه بازدید مسئولان داخلی و خارجی از بیابان‌ زدایی‌های منطقه ورامین در خصوص وضعیت کشاورزی ایران اظهار داشت: کشاورزی ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است اما از آن به خوبی استفاده نمی‌شود.

نماینده فائو در ایران افزود:
مناطق زیادی را می‌توان دید که امکان بهره‌برداری به لحاظ کمی، کیفی و عملکرد در سطح وجود دارد اما در عمل از این امکان بهره‌برداری نشده است.
مونا تصریح کرد: اگر با استفاده تکنولوژی‌های نوین از این استعدادها استفاده شود نه تنها مواد غذایی داخلی کشور تامین می‌شود بلکه صادرات عمده‌ای هم می‌توان انجام داد.
وی با بیان اینکه ایران به لحاظ منابع طبیعی، خدادادی و نیز نیروی انسانی بسیار غنی است، گفت: سرمایه‌ گذاری مناسبی در بخش کشاورزی صورت نگرفته است، تکنولوژی هم کمتر در بخش کشاورزی وارد شده است.
مونا ادامه داد: مثلا اگر در زمینه آبیاری، استفاده از بذر مناسب و ارقام پرمحصول و نیز ترویج کشاورزی توجه شود در کنار مشارکت مردمی تحول اساسی در بخش کشاورزی ایران ایجاد می‌شود.


نماینده فائو در ایران تصریح کرد:
در زمینه تجارت و صادرات محصولات کشاورزی نیز به دلیل سرمایه‌گذاری کمتر، کار نشده است، در ایران محصولات خوبی مانند زیتون و بادام تولید می‌شود اما امکان صادرات ندارد.
وی درباره پروژهای همکاری فائو با ایران اظهار داشت: فائو پروژه‌هایی را با وزارت جهاد کشاورزی در دست اقدام دارد که مدیریت اراضی خشک بین‌المللی در خراسان جنوبی و کرمان از آن جمله است. کنترل فرسایش‌های بادی و خاک در دو سایت این استان‌ها آغاز شده است.


نماینده فائو همچنین گفت: در بخش‌های دیگری مانند شیلات، دام و بیماری‌های دامی نیز سازمان خوار و بار جهانی همکاری مناسبی با ایران دارند.
به گفته مونا، اخیراً وزیر جهاد کشاورزی ایران موافقت‌نامه ای را با مدیرکل فائو در زمینه همکاری‌های"جنوب-جنوب" امضاء کرده که امکان توسعه دانش فنی ایران در کشورهای دیگر را فراهم می‌کند.


وی در خصوص مزایای این موافقتنامه برای ایران افزود:
کشور ایران با درآمد متوسط در دنیا است و می‌تواند کارشناسان خود را در زمینه بیابان‌زدایی، جلوگیری از تخریب سرزمین و
سایربخش‌ها در قالب قراردادهایی که می‌بندد به کشورهای دیگر اعزام کند.


مونا در خصوص تأثیر احتمالی تحریم در روابط فائو و ایران اظهار داشت: تحریم‌ها جنبه سیاسی و اقتصادی دارد و روی کشاورزی ایران و سرعت اجرای پروژه‌ها تأثیر خواهد گذاشت اما دفتر نمایندگی فائو با تعاملی که با وزیر جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان جنگل‌ها دارد تلاش می‌کند اثرات تحریم را در اجرای پروژه‌ها کاهش دهد.

 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
vooroojak khanoom فائو اقتصاد کشاورزی 0

Similar threads

بالا