تقویت عضلات چهار سر ران

drsoleymanha

عضو جدید

تقویت عضلات چهار سر ران
آناتومی عضلات چهار سر ران : عضلات چهار سر ران، عضلاتی هستند که در قسمت جلوی ران قرار دارند و با انقباض آن تاندون چهارسر و بدنبال آن کشکک و بدنبال آن تاندون کشکک به بالا حرکت کرده و زانو صاف می شود.عضلات چهارسرران از چهار عضله تشکیل شده‌اند ،تقویت عضلات چهار سر ران در برنامه‌های توانبخشی بسیار مهم است.




عملکرد عضلات چهار سرران:عضلات چهار سر بخصوص قسمت واستوس مدیالیس آن در پایدار نگه داشتن استخوان کشکک در جلو زانو نقش مهمی دارند.رکتوس فموریس هم زانو را راست میکند و هم مفصل ران را به جلو خم میکند.وقتی زانو کاملا صاف و کشیده است این عضله در حداقل کشش خود قرار دارد و نمیتواند به خوبی مفصل ران را خم کند.همچنین وقتی ران در حالت خم قرار دارد این عضله در کوتاه ترین طول خود است و نمیتواند زانو را بخوبی راست کند.در بقیه حالات رکتوس فموریس میتواند روی هر دو مفصل ران و زانو بخوبی اعمال نیرو کند.عضله واستوس لترالیس بزرگترین قسمت عضلات چهارسر ران است.تاندون این عضله در بالا به استخوان را متصل میشود.عضله در سطح قدامی و خارجی ران به پایین آمده و تاندون آن در پایین به سطح فوقانی و خارجی استخوان کشکک متصل میشود.عضله واستوس مدیالیس در بالا و استخوان ران میچسبد.سپس عضله در سطح قدام و داخلی ران به پایین آمده و تاندون آن در پایین به لبه بالایی و داخلی استخوان کشکک متصل میشود.عضله واستوس اینترمدیوس هم در بالا به استخوان ران چسبیده و در پایین به لبه بالایی استخوان کشکک متصل میشود.قسمت اعظم این عضله در پشت عضله رکتوس فموریس پنهان شده است.

ورزش‌هایی برای تقویت عضلات

ورزش‌های تقویت عضلات چهار سر زانو یکی از بهترین راه‌ها برای درمان درد زانو است.
افرادی که ورزش‌های تقویت عضلات چهارسرران را انجام می‌دهند، درد کمتری دارند، ظرف مدت زمان کوتاه‌تری پس از آسیب‌دیدگی ریکاور می‌شوند، عملکرد فیزیکی بهتری دارند و در نتیجه احتمال بروز آسیب‌دیدگی یا شکستگی استخوان‌های پا برای آن‌ها کمتر است.
حرکات اصلاحی برای تقویت چهار سر زانو می‌تواند برای تسکین درد زانو و همچنین پیشگیری از بروز درد زانو(به علل مختلف) بسیار موثر باشند.
هرچه قدر که عضلات ران پا ضعیف‌تر باشند، مفصل زانو کمتر پشتیبانی می‌شود و فشار بیشتری بر آن وارد می‌شود. با وارد آمدن فشار بیشتر بر زانو، احتمال بروز مشکلات مرتبط با مفصل زانو نیز بسیار بیشتر است.

ما را در ادامه مطلب دنبال کنید تا در مورد ورزش هایی که باعث تقویت عضلات می شوند بیشتر بپردازیم.

ادامه مطلب:
https://goo.gl/MbES4Z
دکتر مهران سلیمانها:متخصص ارتوپدی – فوق تخصص جراحی زانو در رشت
 

Similar threads

بالا