[ تفریحی ]پروژه ساخت یک جزیره در چین

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
دریاچه Dongqian واقع در منطقهNingbo می باشد و به دلیل شکل خاص توپگرافی، این دریاچه به طور منظم نیاز به لایروبی داشته و ساکنین این ناحیه از خاکها لایروبی جهت عمل آوری زمین های کشاورزی خود استفاده می کنند . دفتر برنامه ریزی و گردشگری د ریاچه Dongqian در یک اقدامی مبتکرانه از گروهی از مشاوران برای ارئه طرح اولیه توسعه دریاچه به شکل جزایر شناور دعوت به همکاری کرده و برنده این مناقصه شرکت مشاوره HASSELL شده است. این دفتر مشاوره بعد از مطالعه امکان سنجی در حال حاضر یک پیشنهاد ارئه داده است.

نتایج برسی کلی:
1- پیشنهاد ساخت جزایر جدید در مرکز دریاچه. مفهوم جزایربر اساس تفسیر از متن موجود طبیعی و شهری، و همچنین به عنوان یک عامل حفاظت ازمنابع محلی می باشد.







2-استفاده از مناطق ساحلی برای گردشگری ،اثرات منفی قابل توجه ای بر محیط زیست و تخریب منابع طبیعی داشته و سبب کاهش جمعیت آبزیان دریاچه شده و عمر مفید آبزیان بومی را به حداقل رسانده است.به همین دلیل نیاز به طراحی یک برنامه ریزی متعامل با محیط زیست می باشد.

3- سوء مدیریت کنونی دریاچه ها و صنعت گردشگری سبب کاهش میزان H2O دریاچه شده است . چرا که برای بهبود وضعیت کنونی و توسعه کسب و کار مردم بومی نیازبه رسمیت شناختن رابطه مردم این جزیره با منبع درآمد آنها وآب دریاچه میباشد. به شکلی که روابط تاریخی بین مردم و آب نیز در این پروژه باید به رسمیت شناخته شود .




.
.


.
.


  1. [*=right] تکیه بر روی آب برای بقا و نیازهای اساسی
    [*=right] اهمیت حفظ کیفیت آب برای رشد
    [*=right] نیاز به تعادل در حال حاضر واستفاده از آب برای نیازهای آینده پایدار
این طرح دارای یک سیستم عملیاتی برای ساخت یک جزایر با تمرکز بر روی آب است. اینامر بیشتر در عمل اجرا شده است، چرا که ترکیب صنعت ماهیگیری محلی با سیستم گردش طبیعی آبی امری کاملا واقع بینانه می باشد. و از طرفی انعطاف پذیری صنایع محلی باتغییرات در آینده و حفظ حافظه میراث فرهنگی، صنعتی دریاچه برای نسل های آینده امری کاملا جدی و قابل پیش بینی می باشد.





تصفیه آب:
جزیره اصلی از خاکی است که از لایروبی این دریاچه ساخته شده است، در حالیکه جزایر کوچکتر ساختارهای شناور دارند. جزایر کوچکتر طراحی شده به عنوان سمبل ازتصفیه آب و توابع پرورش ماهی ، بهبود مستمر کیفیت آب در دریاچه ها و جمعیت ماهیبرای ارائه در طول سال می باشد، این جزایرها دارای موقعیت متحرکتی بوده به شکلی که روستاهای lakeside موجود درکنار جزیره اصلی، باعث ایجاد یک منظربسیار مناسب برای بازدید کنندگان و توابع تفریحی می شود.









ساختار کلی جزیره:
جزیره اصلی شامل یک مزرعه کوچک ویک باغ می باشد که از رفت و آمد مکرر برای تهیه برخی از سبزیجات و میوه های جلوگیری می کند. و این جزیره را قادر می سازدتوسط ساکنین جزیره به شکل مستقل محصولات فصلی مورد نیاز خود را تامین کند. ساختار مزرعه و باغ تجربه معتبر آموزشی، متمرکز بر پایداری محیط زیست و تعامل با محتوای جزیره میباشد، که برای بازدید کنندگان جزیره می تواند تجربه جدید را ارائه دهد. به شکلی که تضاد رایج گردشگری در اطراف دریاچه وسطحی طبیعت پتانسیل جذب گردشگری بالای راایجاد کرده و می تواند درآمد مالی متناسب با تامین محیط طبیعی و اجتماعی را به ثمربرساند .


منبع : freeclup.com
 
بالا