[ تفریحی ]ساخت تفریحگاه بین راه مدرسه

imah

عضو جدید
کاربر ممتاز
این پروژه با کمک دانشجویان مدرسه طراحی و معماری Oslos جامه عمل به خود گرفت.

این پروژه با کمک کودکان و شهرداری شهر Gran در نروژ تکمیل شده و یک کار آزمایشی میباشد که توسط شرکت Norsk، وزارت راه نروژ و شهرداری Gran مشترکاً انجام شده است.

هدف اصلی این پروژه تشویق فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان، توسط افزودن آزادی عمل برای قدم زدن یا با دوچرخه رفتن به مدرسه میباشد.

عدم فعالیت جسمانی یک نگرانی رو به رشد در این گروه سنی است، و این پروژه یکی از اقدامات متقابل بسیار برای ترمیم این تحول منفی است.

با همکاری شرکت معماری Rintala-Eggertsson فضاهای ملاقات کوچک در امتداد جاده مدرسه در شهر Gran طراحی شد و واحدهای جدا و مستقل در رنگ های قوی رنگ آمیزی شدند که عملکرد های ساده و متنوعی را دارا هستند. ایده اصلی پشت به وجود آمدن این طرح پس از ترتیب دادن یک سری کارگاه های آموزشی برای کودکان، توسط خود آن ها صورت گرفت که بعداً در این نمونه ها استفاده شدند.

این کابین های مدولار می توانند خود به خود یا در یک دسته استاده و بچه ها در راه مدرسه در آن ها بنشینند و فعالیت و بازی کنند. این مدول ها در حالی که دعوت به بازی و تعامل اجتماعی مینماید پاسخگوی نگرانی ها پیرامون فعالیت بدنی کودکان نیز میباشند.

این پروژه با کمک دانشجویان مدرسه طراحی و معماری Oslos جامه عمل به خود گرفت. هدف اصلی پروژه این است که الهام بخش سایر شهرها برای الگوبرداری و انجام پروژه های مشابه برای ساخت نقاط دیدار و بازی در مسیر مدرسه های نروژ باشد.


منبع : سایت مرجع معماران​
 
بالا