تفاوت کنترل کننده توان UPFC با IPFC در خطوط انتقال

Engineer Power

عضو جدید
همان طور که از نام آنها پیداست،UPFC به معنای کنترل کننده یکپارچه توان و IPFC به معنای کنترل کننده میان خطی توان می باشند. در واقع کنترل کننده یکپارچه توان UPFC همانند IPFC است،با این تفاوت که UPFC در ابتدا و انتهای خطوط به عنوان کنترل کننده توان به کار می رود.اما IPFC در میان خطوط (در طول مسیر خط) جهت کنترل توان به کار می رود،یعنی IPFC در بین دو ترانسفورماتور تحریک خط و ترانسفورماتور افزاینده ولتاژ خط مورد استفاده قرار می گیرد.
در حالی که UPFC ممکن است در بین دو ترانسفورماتور تحریک خط و همچنین افزاینده ولتاژ خط قرار نگیرد و بیشتر در ابتدا و انتهای خطوط انتقال به کار می رود.
تفاوت مهمی که در UPFC و IPFC وجود دارد این است که UPFC به دلیل قدرتمندی در تغییر استراتژی خود(جبرانسازهای سری و موازی)،می تواند در جریان توان رآکتیو و همچنین در ولتاژ و جریان تغییر دهنده زاویه،توانایی کنترلی زیادی داشته باشد که به عنوان فاصله یاب خطا در خطوط انتقال کاربرد فراوانی دارد.اما IPFC به عنوان جابجاگر فاز عمل خواهد کرد،به گونه ای که می تواند ولتاژ سری را طوری تزریق کند که با حفظ اندازه ولتاژ ارسالی(ژنراتور)،زاویه آن را جابجا می کند.
در شکل شماتیکی زیر تفاوت UPFC و IPFC را مشاهده می کنید:

 

iiranican

عضو جدید
شما در مورد شبیه سازی upfc هم اطلاعاتی دارید؟ من دارم روش کار میکنم ولی جواب مناسب نمیگیرم
شما اطلاعاتی دارید؟
 

farhad habibi

عضو جدید
سلام دوست عزیر 1 مقاله در مورد hfc یا rpfc یا مقاله همین که توزی دادین رو امکان داره برام میل کنید خلی زود با تشکر فراوان
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

Similar threads

بالا