تفاوت تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی

hypergymco

عضو جدید
همانطور که می دانید تردمیل از تجهیزات ورزشی پرکاربرد است که استفاده از آن در چند سال اخیر بسیار افزایش پیدا کرده است. تردمیل برای تناسب اندام و لاغری بسیار مناسب و کاربردی است. تردمیل در انواع مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. دو نوع پرکاربرد تردمیل عبارتند از تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی. این دو نوع تردمیل دارای شباهت ها و تفاوت هایی نسبت به یکدیگر هستند. در این مقاله قصد داریم به مقایسه تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی با یکدیگر بپردازیم.

کاربرد تردمیل : تفاوت اول در تردمیل خانگی و تردمیل باشگاهی، نوع کاربرد آنها است. همانطور که از نام این دو نوع تردمیل مشخص است، تردمیل خانگی به منظور ورزش در حجم کم و در خانه مورد استفاده قرار می گیرد. اما در مقابل تردمیل باشگاهی برای حجم ورزش بیشتر و برای تمرین های حرفه ای تر در باشگاه ها استفاده می شود.


قدرت موتور تردمیل : یکی دیگر از تفاوت ها بین دو نوع تردمیل، در قدرت موتور آنها است. قدرت موتور در تردمیل یکی از عوامل تعیین کننده قیمت تردمیل است. به موجب نیاز قدرت بالاتر در تردمیل باشگاهی، قدرت موتور این نوع تردمیل نسبت به انواع تردمیل خانگی معمولا بیشتر است.

تحمل وزن تردمیل : از دیگر فاکتورهای متمایز در انواع تردمیل، تحمل وزن آنها است. محدوده تحمل وزن در تردمیل خانگی نسبت به تردمیل باشگاهی کمتر است.

قیمت تردمیل :همانطور که قبلا نیز گفته شد از فاکتورهای تاثیر گذار و بسیار مهم در خرید تردمیل، قیمت تردمیل است. قیمت تردمیل بسته به امکانات و قابلیت های تردمیل متفاوت است. اما به طور کلی می توان گفت، تردمیل باشگاهی به دلیل داشتن قدرت موتور بالاتر، تحمل وزن بیشتر و همچنین به دلیل داشتن امکانات افزون تر نسبت به تردمیل خانگی، از قیمت بیشتری نیز برخوردار است.

امکانات تردمیل : منظور از امکانات تردمیل، آن دسته از قابلت های اضافی هستند که بر روی تردمیل وجود دارد. این امکانات معمولا در انواع تردنمیل باشگاهی بیشتر از تردمیل خانگی است. البته برخی از انواع تردمیل خانگی نیز وجود دارند که دارای امکانات بسیار زیادی هستند. اما به طور کلی می توان گفت امکانات تردمیل باشگاهی بیشتر از تردمیل خانگی است.
 

Similar threads

بالا