تغییراتی که باید بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی در سبک زندگیتون ایجاد کنین

modir banoo

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوره ی بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی، یکی از هیجان انگیز ترین دوره های زندگیه. زمانی که تجربه های زیادی رو کسب کردین و از طرفی هنوز برای کسب تجربه های زیاد دیگه ای فرصت دارین اینکه تا رسیدن به این سن، چه عادتهای اشتباهی داشتین، خیلی هم مهم نیست! مهم اینه که از این به بعد عادت های خوب و جدیدی رو برای خودتون ایجاد کنین که نتیجه اش این خواهد بود که در آینده هم از سلامت جسمی و روحی برخوردار باشین و هم زمینه رو برای موفقیت های بیشتر آماده کنین.

۱۰ تا تغییر که لازمه در این دوره توی سبک زندگیتون بدین، رو در این مطلب میخونین:


۱) باید خودتون رو خیلییی بیشتر از همیشه دوست داشته باشین
آدمها در هر سنی باید خودشون رو دوست داشته باشن اما این موضوع در این سن اهیمتش خیلی بیشتره. به خاطر اینکه وارد شدن به این دوره از زندگی با شلوغ تر شدن زندگیتون همراهه. آدمهای زیادی وارد زندگی شما میشن و مسائل مروط به شغلتون هم خیلی جدی تر از گذشته میشه. پس لازمه که خودتون رو دوست داشته باشید و بتونید این حس رو به همه کسانی که در زندگیتون حضور دارن، منتقل کنین.

۲) زندگیتون رو اونجوری که میخواید بسازید
هر کسی دلش میخواد زندگیش یه مدل خاص باشه. اول از همه باید بدونید که دوست دارید زندگیتون چطور باشه و چه هدف هایی دارید. دوره بین ۳۰ تا ۴۰ سالگی بهترین زمان برای تحقق بخشیدن هدف ها هست! اهدافتون رو تعریف کنید و از همین امروز تا پایان امسال به خودتون فرصت بدید تا به آرزوهاتون برسید و از زندگیتون راضی باشین تلاشتون رو تا قبل از اینکه خیلی دیر شه شروع کنید.

۳) دنبال کاری که واقعا عاشقش هستین بگردین
چه چیزیه که بیشتر از همه دوستش دارین؟ الان زمانیه که باید بدونین که دوست دارین یه نوازنده باشین یا یه نویسنده یا اینکه نه! دلتون میخواد کسب و کار خودتون رو داشته باشین. مهم ترین چیز اینه که باید هر چه زودتر کاری رو که واقعا دوستش دارین پیدا کنین و روزهاتون رو با ادامه کاری که دوستش ندارین، تلف نکنین

۴) دست از مقایسه خودتون با بقیه بردارین!
این روزها شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام کار مقایسه خودمون با بقیه رو خیلی راحت کردن! ممکنه عکس های دوستانتون رو ببینین و با خودتون بگین من هم باید مثل این دوستم تا حالا ازدواج کرده بودم، بچه میداشتم، یا توی یه خونه ی عالی مثل اون زندگی میکردم ونتیجه همه ی این مقایسه ها اینه که حس کنید یه بازنده اید. دست بردارین از مقایسه خودتون با بقیه! تنها کسی که باید باهاش رقابت کنین، کسیه که خودتون دیروز بودین از داشته هاتون لذت ببرین!

۵) الان وقتشه که از داشته هاتون راضی باشین
به جای اینکه به داشته های بقیه فکر کنین و خودتون رو باهاشون مقایسه کنین، از داشته های خودتون لذت ببرین! این موضوع به این معنی نیست که نباید برای داشتن چیزهای بیشتر وبهتر تلاش کنیم اما باید بپذیریم که قرار نیست همیشه اتفاقات طبق برنامه ریزی ما پیش برن و خوبه که بتونیم خودمون رو با شرایط وفق بدیم.

۶) خودتون رو بابت اشتباهاتتون ببخشید
همه ی آدمها در دوره نوجونی و بیست و خورده ای سالگیشون اشتباهاتی داشتن ولی الان وقت سرزنش کردن خودتون بابت اون اشتباهات نیست. خودتون رو ببخشید تا آرامش بیشتری رو توی زندگیتون تجربه کنید. دوره ۳۰ تا ۴۰ سالگی بهترین زمان برای درس گرفتن از این اشتباهاته.

۷) یه برنامه ی منظم برای ورزش داشته باشید
الان وقتشه که ورزش رو توی برنامه ی خودتون جا بدید. مهم نیست که چه ورزشی میکنید : پیاده روی، کوهنوردی، شنا یا هر ورزش دیگه ای که از انجامش لذت میبرین. واقعا فرقی نمیکنه! مهم اینه که ورزش کنین. نتیجه اش سلامت بیشتر در آینده هست.

۸) مرتب با پدر و مادرتون در تماس باشید
با پا گذاشتن به این دوره از زندگی، مدام سرتون شلوغ تر میشه. دوستان خودتون رو دارین، شاید یه خونواده تشکیل داده باشین، توی محل کارتون کارهای زیادی برای انجام دادن دارین و … . اما این ها هیچ کدوم دلیل منطقی برای بی توجهی به مامان و باباتون نیستن همونطوری که سن شما داره میره بالا، سن پدر ومادرتون هم داره زیاد میشه و یادتون نره که هیچکس برای همیشه زنده نمی مونه!
یه تماس تلفنی ساده و گفتن اینکه حالتون خوبه ، اوضاع روبراهه و اینکه اونها رو خیلی دوست دارین، براشون کافیه و شادشون میکنه

۹) ایجاد عادت های غذایی صحیح رو در اولویت قرار بدین
یکی از مهم ترین مسئولیت هایی که در این سن به عهدتونه، اینه که غذاهای سالم بخورید . میوه ها و سبزیجات رو زیاد و چربی ها رو کمتر در برنامه ی غذایی تون داشته باشید تا بعد از ۴۰ سالگی همچنان سلامت باشید.

۱۰) همچنان از زندگیتون لذن ببرین
 
بالا