تعریف cavity و اهمیت شبیه سازی آن

reza._y

کاربر فعال
معنای لغوی کویتی را حفره گویند. منظور از Cavity حفره ای مکعبی شکل است که یکی از دیواره آن با سرعت ثابت یا متغییر در حرکت باشد.
پدیده انتقال حرارت در محفظه های مکعب شکل به دلیل کاربرد وسیع آن در ساخت سلول های خورشیدی ومبدل های حرارتی و یا در طراحی سیستم های روغن کاری تا کنون بسیار مورد توجه محققان بوده است. انتقال حرارت جابجایی درون حفره با یک ضلع متحرك مورد توجه بسیاري از محققان است. این توجه ناشی از اهمیت این هندسه در مباحث فنی و مهندسی و کاربردهایی همانند افزایش میزان انتقال حرارت، خنک - کاری قطعات الکترونیکی، تکنولوژيهای مربوط به روانکاری، تولید شیشه شناور، انتقال حرارت در حوضچه خورشیدی، راکتورهای هسته ای و دینامیک دریاچه ها است.براساس نوع کاربرد این محفظه ها جریانهای جا به جایی آزاد و یا جا به جایی اجباری درون این محفظه ها قابل بررسی است.
با در نظر گرفتن یک سیال نیوتنی درون محفظه ای که دیواره های عمودی آن عایق بوده و دیواره های افقی آن در دو دمای ثابت نگاه داشته می شود (وبالعکس) می توان جریان های ناشی از نیروی غوطه وری را در سیال به وجودآورد .همچنین در این حالت می توان با تغییر شرایط مرزی اثر این شرایط را در میزان نرخ انتقال حرارت از طریق جا به جایی آزاد مشخص نمود.
در این حالت با تغییر عدد رینولدز می توان شدت جا به جایی آزاد را تغییر داد و براساس خواص سیال را در حالت های متفاوت را بررسی نمود .
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
arash_441 تعریف ژیروسکوپ مکانیک سیالات 1

Similar threads

بالا