تضمين آينده سرمايه، بهترين روش براي جذب سرمايه گذار!

zahra.71

عضو جدید
کاربر ممتاز
سيم کارشناس اقتصادي گفت: سرمايه خارجي معمولا در کشورهايي انجام مي گيرد که وضعيت شفاف اقتصادي، پولي، مالي حقوق و شرايط کاري مناسب وجود داشته باشد يعني کارفرمايان خارجي در کشورهايي دست به سرمايه گذاري مي زنند که از آينده سرمايه مطمئن باشند بتوانند حداکثر استفاده را از بازار بدست آورند.
وي افزود: قدرت نيروي کارگري با بهره بالا، وضعيت حقوقي تثبيت شده براي حفظ سرمايه، حمايت هاي دولت از سرمايه گذارها، قدرت خريد بالا و تعامل با کشورهاي خارجي براي صدور فرآورده ها سرمايه گذار خارجي را ترغيب به سرمايه گذاري مي کند.
وي در ادامه افزود: سرمايه درکشور بايد تضمين شده باشد و سرمايه گذار بتواند اصل سرمايه و سودي که بدست آورده در هر زماني که مي خواهد به کشور خودش برگرداند.
وي تصريح کرد: در کشور ما عمده سرمايه گذاري ها در قسمت هاي گاز، نفت و در مقدار بسيار محدود در زمينه معادن ذغال سنگ، سنگ آهن بوده است و امروزه تحريم ها يکي از مشکلات پيش روي سرمايه گذاران هستند.
وي در ادامه به نقش تحريم ها اشاره کرد و گفت: از چندين سال قبل که تحريم ها شدت گرفته و تحريم هاي نفتي و بانکي به جمع تحريم ها اضافه شده هيچ کدام با از بانک هاي بين المللي تمايلي به ضمانت سرمايه گذاري در ايران را ندارند و به بخش نفت، انرژي و انتقال تکنولوژي ضربه وارد کرده است.
وي افزود: در گذشته عمده سرمايه گذاران خارجي ايالت متحده آمريکا و شرکت هاي نفتي وابسته به اين کشور بود و بعد از انقلاب کشورهاي اروپايي مانند شرکت هاي نفتي و گازي ميشل و شرکت نفت فرانسه و سعودي و نروژي بوده است.
وي در ادامه گفت: برطرف شدن تحريم ها شفاف سازي بازار پولي و مالي و وضعيت حقوقي و تصميم گيري هاي بدون تغيير به بالا رفتن سرمايه گذاري کمک مي کند.
وي گفت: با افزايش کار و بالا بردن قدرت توان توليد درون جامعه و تعامل با کشورهاي ديگر و ورود به بازارهاي آن کشورها و صادرات محصولات مي توان سرمايه ها را جذب کرد.
وي افزود: معمولا تکنولوژي هاي جديد در دست کشورهاي صنعتي و بازارهاي بين المللي در اختيار سرمايه گذاران خارجي مي باشد و از همه مهمتر تجربه مديريت چندساله بر روي بخش توليد از مزاياي سرمايه گذار است.
وي افزود: سرمايه گذار خارجي با کمک سرمايه گذار داخلي قادر است تکنولوژي روز را به صنايع داخلي بياورند و بازارهاي بين المللي را به روي محصولات ايراني باز کنند و تجربيات مديريتي را در اختيار مديران صنايع و بنگاه هاي توليدي قرار دهند.
وي تصريح کرد: در اين صورت سطح توليد ما بالا مي رود و در دراز مدت قادر خواهيم بود در سطح بين المللي از حجم فرآورده هاي صنعتي حرفي براي گفتن داشته باشيم کشورهاي مالزي، ‍ژاپن، چين، هندوستان، ترکيه، آمريکاي جنوبي و اروپاي شرقي از اين روش براي بهبود وضعيتشان استفاده کردند.
وي در ادامه دسترسي به بازارهاي کشور و گذرنکردن از گمرک و ورود به بازارها را از منافع سرمايه گذاران خارجي در ايران دانست.
وي درباره نقش دولت گفت: دولت بايد نقدينگي با بهره بسيار ناچيز، زمين، آب و برق ارزان قيمت و تخفيف مالياتي را در اختيار سرمايه گذاران قرار دهد.
وي در پايان گفت: کشورهاي سرمايه گذار معمولا از مازاد سرمايه شان استفاده مي کنند و به کشورهاي ديگر مي برند و در بازارهاي کشور نفوذ مي کنند و سود سرشاري بدست مي آورند.
 

Similar threads

بالا