تصاویر - پایانه شناور نفت خام خلیج فارس

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز
شانا _ گروه عکس: پایانه شناور نفت خام (FSU) خلیج فارس یکی از بزرگترین تانکرهای ویژه ذخیره سازی و صادرات این ماده در جهان به شمار می آید. این پایانه با وزن حداکثری ٥١ هزار و ٤٠٠ تن، ٣٣٧ متر طول، ٦٠ متر عرض و ٣٣ متر ارتفاع دارد. ٢١ مخزن این پایانه ظرفیت نهایی آن را به ٢ میلیون و ٢٠٧ هزار بشکه رسانده است. این عکس ها گزارش محمد قدمعلی از این پایانه چند ساعت پیش از افتتاح رسمی آن است.





یکی از کارکنان شرکت نفت فلات قاره در حال سوار شدن به پایانه خلیج فارس

عرشه پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس


عرشه پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس

خبرنگاری روی عرشه پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس

یکی از ماموران عرشه پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس روی دک (Deck)


٢ تن از کارکنان پایانه در اتاق کنترل مرکزی


دکتر موسی محمدی، پزشک شیفت مسقر در بیمارستان پایانه


یکی از کارکنان آشپزخانه پایانه در حال کار

سعید ذاتی رستمی، رئیس تعمیرات پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس پس از پایان ساعت کاری اش به اتاق محل استراحت خود آمده است.

این پایانه شناور ظرفیت اسکان ٨٠ نیروی انسانی را در بخش مسکونی خود دارد، هرچند که سیستم های پیشرفته و مکانیزه آن نیاز به حضور نیروی انسانی دائمی را به حداقل رسانده است.


٢ تن کارکنان در حال ورزش در سالن ورزشی پایانه



 

فاطمه یاس

عضو جدید
کاربر ممتاز

رخشویخانه پایانه

نفتکش ژاپنی کای ایی در حال بارگیری از پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس، به طور معمول هر بارگیری حدود ٢ تا سه روز به طول می انجامد.

نمایی از دماغه پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس که سامانه هرزگرد (Turret) به آن وصل شده است. این سیستم در واقع سامانه لنگرگاهی شناور است که اجازه گردش ٣٦٠ درجه ای به آن می دهد تا در مواقع بدی هوا و طوفان مشکلی برای تانکر و لوله ی ورودی نفت پیش نیاید.

یدک کشی در حال عبور از کنار پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس و نفتکش ژاپنی در حال بارگیری از آن

پ
پایانه شناور صادراتی (FSU) خلیج فارس و نفتکش ژاپنی در حال بارگیری از آن که در پس زمینه سکوی نفتی سروش دیده می شود. ظرفیت دریافتی پایانه روزانه ٢٠٠ هزار بشکه از تاسیسات سروش و نوروز است که از طریق دو خط لوله ١٦ اینچی به طول ٧ کیلومتر تامین می شود.

نمایی از سکوی نفتی سروش، در پس زمین پایانه صادراتی سورنا دیده می شود. تا پیش از آغاز به کار پایانه خلیج فارس، نفت میدانهای سروش و نوروز از طریق پایانه سورنا صادر میشد

.



نمایی از طبیعت خلیج فارس و آسمان غروب شنبه هجدهم بهمن ماه ١٣٩٣ و هنگام دور شدن از پایانه شناور خلیج فارس
 
بالا