تصاویر هوایی غیرقانونی از زیباترین مکان های جهان

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

بین معرفی تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، و قوانین محدود کننده امروزی که استفاده از این نوع عکسبرداری را ممنوع کرده است، یک دوره زمانی باشکوه و فرصت طلبانه می باشد که شما می توانید تصاویری بسیار زیبا و ناب از گوشه و کنار جهان ثبت کنید.

تصاویری که در ادامه خواهید دید اثر هنرمند ماجراجو amos-chapple می باشد. از این تصاویر لذت ببرید. ثبت این تصاویر هوایی با قوانین امروزی ممنوع و غیر قانونی است.



کلیسای ساگرادا فامیلیا، بارسلونا

بلوک های شهری هشت ضلعی و گوشه و کنار خیابان یک نمای تماشایی و خیره کننده ایجاد کرده است. ساگرادا فامیلیا (واژهٔ لاتین به معنی خانوادهٔ مقدس) کلیسایی در شهر بارسلون است که علاوه بر مکان مذهبی بودن، از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود. این کلیسای کاتولیک از سال ۱۸۸۲ میلادی در حال ساخت بوده و پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۲۶ ساخت آن تمام نخواهد شد. این کلیسا را آنتونیو گائودی (۱۸۲۸-۱۹۲۶) معمار مشهور اسپانیایی طراحی کرد که ۱۵ سال آخر عمرش را صرف تکمیل این کلیسا نمود.



عمارتی باشکوه، سنت پترزبورگ در غبار پاییز
من نمی توانم آنچه را که دوربین می بیند، ببینم. با در دست گرفتن دوربین و ثبت چنین عکس هایی، من قادر به دیدن صحنه هایی ناب می باشم که در نگاه اول شاید چنین محو زیبایی آن نشده باشم.



کلیسای Sagrat Cor در میان ابرها، بر روی تپه بارسلونا


قلعه ستاره در Bourtange هلند
بورتانگ ، قلعه و روستایی است واقع در منطقه وست ولد هلند در استان گرونینگرن. این قلعه بخشی از شهرداری ولاگتود است و در ۳۲ کیلومتری شمال شرق امن قرار دارد. سنگر بندی آن ابتدا در جنگ های ۱۸ ساله به سال های ۱۶۴۸-۱۵۶۸ میلادی ساخته شده است و این به زمانی باز می گردد که پادشاه آن زمان یعنی ویلیام اول می خواست تنها راه بین آلمان و شهر گرونینگن را تحت کنترل خود در آورد که در آن زمان در دست اسپانیایی ها بود. این منطقه در مسیر عبور ارتش از تپه های شنی پوشیده شده است.

این شکل حلقه (حصار) ستاره ای استحکامات قرون وسطایی از آسیب و یا تخریب توسط آتش توپ بسیار خوب مقاومت میکردند و زمانیکه پیاده نظام مهاجم به آنها نزدیک میشدند در برابر یک دیوار عمود ساخته شده از سنگ های تراشیده و صاف قرار میگرفتند. علاوه بر این، نیروی حمله کننده که می توانست به دیوار نزدیک شود براحتی قادر به انجام عملیات تخریبی نبوده و مدافعان به سهولت میتوانستند از دیوارهای اطراف به مهاجمین شلیک کنند. ساختار بسیاری از قلعه های ستاره ای مثلثی بوده و و دیوارها دارای سطح صاف بوده همچنین دیوارهای قلعه به طور خاص برای پوشش دادن یکدیگر و خندقهای اطراف حصارها طراحی شده بود .



کلیسای بنا شده بر روی خون، سنت پترزبورگ
کلیسای ناجی خون ریخته شده سنت پترزبورگ یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های شهر سنت پترزبورگ است. کلیسای “بناشده بر خون”، یا کلیسای “قیامِ مسیح” از دیگر نام‌هایی است که به این مکان تاریخی می‌دهند. راهنماهای گردشگری از نام کلیسای بناشده بر خون (Church on Split Blood) بیش از سایر اسامی استفاده می‌کنند.



کالج ویران شده در داخل جمهوری جدایی طلب آبخازیا
بخاز یا آبخازیه سرزمینی در غرب قفقاز و کرانهٔ شرقی دریای سیاه است که حدود ۲۴۲ هزار نفر جمعیت دارد که بیشترشان تابعیت روسی دارند. پایتخت این جمهوری بندر سوخومیاست. آبخاز در سدهٔ دوم پیش از میلاد تابع مهرداد ششم فرمانروای دولت پونتوس بود. از اواخر سدهٔ نخست میلادی رومیان به آبخاز حمله کردند. از سدهٔ چهارم تا ششم میلادی دولت روم شرقی بتدریج در آبخاز نفوذ کرد. بنا به نوشته مورخان رومی آبخاز بخشی از سرزمین لازیکا بود. خصی کردن بردگان آبخازی یکی از کارهای زشت رومیان به شمار می‌رفت. آبخازیه همانند دیگر نواحی گرجستان مورد نزاع دولت‌های روم شرقی و ایرانساسانی بود. فشار رومیان سبب می‌شد که مردم آبخاز به شاهان ساسانی توسّل جویند.



کلیسای جامع سنت پیتر و سنت پل، پترگوف
کلیسای جامع سنت پطرس و سنت پل کلیسایی در شهر تالین، استونی است. این کلیسا در سال ۱۸۴۱ میلادی شروع به ساخت شده و در سال ۱۸۴۴ ساخت آن به پایان رسیده است و متعلق به پیروان کاتولیک است. (تصویر بالا)

کلیسای جامع سنت پل نام کلیسای بزرگ و مشهوری در لندن، پایتخت انگلستان است که به‌عنوان یکی از بناهای مشهور این شهر شناخته می‌شود. کار ساخت این کلیسا که در اواخر سدهٔ هفدهم توسط سر کریستوفر رن طراحی گردیده است در اوایل سدهٔ هجدهم در ۱۷۱۰ به پایان رسید تا جایگزینی برای دیگر کلیسایی باشد که در همین مکان قرار داشت و در پی آتش‌سوزی بزرگ لندن ویران گردید. کلیسای سنت پل در عین حال سومین کلیسای ساخته شده در همین مکان است. کلیسای جامع سنت پل دارای گنبد بزرگی استکه راهرویی معروف به «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر در گرداگرد درونی گنبد آن کشیده شده و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه نماید فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود. گور بسیاری از افراد سرشناس از جمله لرد نلسون، دوک ولینگتون و خود کریستوفر رن نیز در این کلیسا قرار دارد.



معبد لوتوس
لوتوس تمپل یا معبد نیلوفر آبی معبد آیین بهائی یا مشرق الاذکار بهائیان در شهر دهلی‌نو پایتخت هندوستان است که از معروفترین بناهای مدرن هند به‌شمار می‌آید و به عنوان مادر معابد شبه قاره هند شناخته شده‌است. به معماری این بنا که به شکل گل لوتوس است جوایز معتبر بین المللی بسیاری تعلق گرفته و مقالات بیشماری در نشریات معتبر جهانی در باره آن نوشته‌اند. معمار این ساختمان یک ایرانی بهائی به نام فریبرز صهبا است که در طرح معماری این بنا از گل نیلوفر آبی الهام گرفته‌است. این گل زیبا در هندوستان نشانه پاکی و روحانیتی است که همواره با عبادت و دیانت توأم بوده‌است.



مسجد جاما ، بزرگترین مسجد شبه قاره هند
مسجد “جاما” با نقوش زیبا و معماری ویژه ای که دارد ، یکی از زیباترین مساجد کشور هند به شمار می رود. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد شبه قاره هند است که با دو مناره ۴۰ متری ، سه دروازه و چهار برج ، گنجایش بیست و پنج هزار نمازگزار را دارد. مسجد “جاما” دارای موزه‌ای است که در آن آثار تاریخی بی شماری در کنار یک دسته مو متعلق به رسول گرامی اسلام (ص)نگه داری می شود. این مسجد روز عید فطر شاهد حضور نمازگزاران و گردشگران بوده و پیش بینی می‌شود در آینده نزدیک به یکی از مقاصد گردشگری پایتخت هندوستان تبدیل شود.



پایتخت آب نباتی روسیه


تاج محل و باغها
تاج محل به دستور شاه جهان برای یادبود از همسرش ممتاز محل که در سال ۱۶۳۱ فوت کرد بنا شده‌است. وى از شوهرش درخواست کرد که بعد از مرگش دوباره ازدواج نکند و براى او مقبره‌اى بسازد. شاه تصمیم گرفت بعد از مرگ همسرش با ساخت بنایی زیبا وعظیم همسرش را جاودانه کند. از اینرو آرامگاهی زیبا در کنار رود جمنا ساخت. وی قصد داشت برای خود نیز آرامگاهی در کران دیگر رود جمنا بسازد و این دو بنا را با پلی به یکدیگر متصل کند تا نشانه‌ای برای پیوند همیشگی او و همسرش باشد. شاه می‌خواست بر خلاف نمای تاج محل که از مرمر سفید بود، آرامگاه خودش از مرمر سیاه ساخته شود اما این آرامگاه هیچ‌وقت ساخته نشد. تاج محل جزو فهرست‌ تازه‌ از عجایب‌ هفتگانه‌ جهان‌ است و برای‌ انتخاب‌ عجایب‌ هفتگانه‌ دنیا از بیش‌ از شصت‌ میلیون‌ نفر در سراسر دنیا نظر سنجی‌ شده‌ است.‌‌


تاج محل در نور صبحگاهی

صبح غالب بر تمام شهر
نزد مردم محلی تحت عنوان “هیل ۳″ شناخته شده است. این تپه در بالای محله های فقیرنشین شمال بمبئی است و از نظر قیمت و ارزش با زمین پیرامون هیچ تفاوتی ندارد. دسترسی به آب، که تپه فاقد آن می باشد، با ارزش تر از هر چیز دیگری در اینجا به نظر می رسد.



مجسمه آزادی بر باد رفته، بوداپست
نماد شهر که بربالای بلندیهای گلرت ساخته شده تا از هرکجای شهر بتوان آنرا دید و به یاد آزادی افتاد. مجسمه آزادی که ارتش شوروی بعد از جنگ و تحت کمونیست درآوردن مجارستان آنرا به یاد کشته شدگان روسی در جنگ در اینجا ساخت!!!! عجیب به نظر میاید اما واقعی است قرار بود در این محل یک مجسمه به یاد نخست وزیر کشته شده مجارها در جنگ جهانی اول ساخته شود که روسهای فرصت طلب آن را ساختند و به اسم خودشان تمام کردند تا طور دیگری سلطه بلوک شرق را به نمایش گذارند. امروز اما این مجسمه مظهر آزادی است آزادی که سرانجام مجارستان بعد از قرنها و قرنها زیر سلطه بودن توانست بدست آورد.از هرکجای شهر نگاه کنید مجسمه برنزی این زن را میبینید که برگی از زیتون به نشانه صلح در دست گرفته است.امید این است که مجارستان دیگر رنگ جنگ به خود نبیند و همواره در صلح جهانی نفس کشد.



قلعه بودا در شب
ساختمان قلعه بودا از هر نقطه بوداپست قابل مشاهده است و به همین دلیل این بنا یکی از اصلی ترین سمبل های شهر بوداپست و حتی مجارستان است. قلعه زیبای روی تپه با خیابان های سنگ فرشش آنقدر جذابیت دارد که شما را برای یک روز کامل سرگرم کند. شهروندان بوداپست برای اولین بار بعد از حمله مغول ها در قرن ۱۳ وارد این تپه شدند و اولین قصر سلطنتی در همین زمان ساخته شد. عصر طلایی این قصر به قرن ۱۵ باز می گردد. پس از ازدواج پادشاه ماتیاس کوروینوس با ناپل بسیاری از هنرمندان و صنعتگران ایتالیایی همراه با ملکه جدید وارد این شهر شدند و بنایی را ساختند که در دوران بعد تکمیل شد. امروز این قلعه به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته شده و هرساله هزاران گردشگر را به خود جذب می کند.



ستون کاتسخی Katskhi، که در آن یک زاهد گوشه نشین گرجستان برای بیست سال زندگی می کرد تا به قول خود “به خدا نزدیک تر شود”
ستون کاتسخی واقع در غرب گرجستان، در نزدیکی شهر چیاتورا ، واقع گردیده است. برخی آن را “پلکان بهشت” می نامند. کلیسای منحصر بفرد “ستون کاتسخی”، بر فراز یک صخره ، به ارتفاع ۴۰ متر قرار دارد. بنای این کلیسا حدودا بین قرن ششم و هشتم میلادی ساخته شده و یک راهب گرجی ، ۲۰ سال در آن زندگی می کرده است. هیچکس نمی داند که راهبان چگونه از ستون ، بالا رفته اند یا چگونه مصالح ساختمانی را به بالای ستون حمل کرده اند ، چرا که انجام این کار در حال حاضر دشوار است ، چه رسد به بیش از هزار سال پیش انجام پذیرفته باشد. اززمان ترمیم بنا، یک راهب گرجی کلیسای ارتدوکس، در بالای این اثر تاریخی، زندگی می کند. همه ی افراد به جز خانم ها می توانند از این مکان، بازدید کنند. چرا که طبق سنت خانم ها مجاز به بالا رفتن از این ستون و یا بازدید از کلیسا، نیستند.



پاریس ‘قلب مقدس درخشان در طلوع آفتاب مبهم و مه آلود


کارگر و زن کلخوز
کارگر و زن کلخوز یک بنای یادبود هنری مشهور است که دو تندیس را نمایش می‌دهد که داس و چکش بر بالای سر برده‌اند. ۲۴٫۵ متر ارتفاع دارد و توسط ورا موخینا از فولاد زنگ نزن برای نمایشگاه بین‌المللی پاریس ۱۹۳۷ ساخته شده است و سپس به مسکو منتقل شده است. در فیلم ۲۰۱۰ هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت اول، وقتی مرگخواران لرد ولدرمورت وزارت جادو را گرفتند، تندیسی در سرسرای وزارتخانه قرار داده شد که برنامه جدید وزارت را نمایش می‌داد، دو جادوگر مرد و زن همانند این تندیس چوب‌های جادوشان را بالا گرفته بودند و ماگل‌ها در حال تار و مار شدن بودند.



هتل UKRAINA مسکو در هنگام غروب روشن
هتل ” اوکراین” که پس از نوسازی و مرمت، نام ” رادیسون رویال ” را به خود گرفت، آخرین بنا از به اصطلاح آسمان خراش های استالینی بود. این ساختمان از غیر معمول ترین مجموعه بناهای هفت خواهران است چرا که به غیر از اتاق های هتل، شامل آپارتمان های مسکونی، رستوران ها و کافه های متعدد و مراکز سلامت و همایش بود. ساختمان هتل در خم رودخانه ی مسکو و نمای اصلی آن به سمت خیابان عریض کوتوزوفسکی، یکی از معتبرترین محله های شهر مسکو، بنا شده است. اما در اواخر سال های ۴۰ میلادی قرن گذشته، زمانی که به دستور استالین ساخت این آسمان خراش ها آغاز شد، هیچ کس فکر این را نمی کرد که روزی این منطقه تبدیل به یکی از معتبرترین محله های شهر مسکو شود. در سال های اولیه ی پس از جنگ، این منطقه، محل زندگی زاغه نشینان بود و مرداب و باتلاق، محل کنونی هتل اوکراین را تشکیل می داد. ساخت این ساختمان عظیم بر روی چنین خاکی، کاری بسیار مخاطره آمیز بود. به همین دلیل زمان ساخت این آسمان خراش بسیار طولانی و دیر تر از بقیه، فقط پس ازمرگ استالین به پایان رسید.



نیوزیلند کشوری آرام در جنوب غربی اقیانوس آرام


زمین گلف صخره ای Kauri





 

Similar threads

بالا