[تصاویر میکروسکوپی] تصاویری از دنیای گیاهان،جانواران و حشرات

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
این عکس به وسیله «جسیکا شیفمن» و «کارولین شوئر» از دانشگاه درکسل گرفته شده است. اسکوئیدهای موسوم به Loligo pealei، دارای ۸ بازو و دو بازوچه هستند. بازوهای این جانداران از قسمت‌هایی شبیه به فنجان پوشیده شده است، به کمک این قسمت‌ها که دارای عملکرد مکشی هستند و دندانه‌های کیتینی دارند، اسکوئید به طعمه خود می‌چسبد. هر کدام از این اعضای مکشی، تنها ۴۰۰ میکرومتر اندازه دارند ولی از طریق همین قسمت‌های کوچک است که اسکوئید نیم‌متری به غذای خود می‌چسبند و می‌توانند تغذیه کنند. این عکس با میکروسکوپ الکترونی گرفته شده و رنگ‌آمیزی شده است:

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
این تصویرسازی به وسیله دنیس کونکل و کولین چمپ برای کتابی با عنوان «ماجراجویی‌های آلیس در سرزمین میکروسکوپی»، انجام شده است و سوسک‌ها را در حال صرف غذا نشان می‌دهد!

 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
برگ اسطوخودوس: در این عکس اجزای برگ را با دقت ۲۰۰ میکرون می‌بینیم، سطح برگ با زوائد مویی‌شکلی که از سلول‌های پوششی تخصصی منشأ گرفته‌اند، پوشیده شده است، به آنها تریکوماهای غیر غددی گفته می‌شود.




این عکس واقعا زیبا از جوانه گیاهی به نام Arabidopsis thaliana گرفته شده است.



کسی از یک دیاتوم: دیاتوم‌های جانداران تک‌سلولی هستند که جزو گروه آلگ‌ها هستند. آنها یک یک دیواره سلولی از جنس سیلیکا دارند. این دیواره سلولی به شکل‌های مختلفی است و بر اساس شکل این دیواره سلولی، دیاتوم‌ها به صورت سویه‌های مختلف تقسیم‌بندی می‌شوند. دیاتوم‌های معول‌ترین شکل فیتوپلانکتون‌ها هستند و با استفاده از شمارش تعداد جوامع آنها می‌توان پی به شرایط زیست محیطی مثل کیفیت آب برد. دیاتوم‌های حدود ۸۰ میکرون اندازه دارند.



بیوفیلم باکتری: در این عکس منظره‌ای را که باکتری‌ای به نام Bacillus subtilis در ظرف پتری ایجاد کرده می‌بینید.





 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس های دیدنی از موجودات بسیار عجیب

عکس های دیدنی از موجودات بسیار عجیب

عکس های دیدنی از موجودات بسیار عجیب که تا کنون ندیده اید
این موجودات فقط با میکروسکوپ قابل دیدن هستند



چشم عنکبوت:

 
بالا