تصاویر درون شکم مورچه‌ها و آنچه می‌خورند

mastane20

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=2][/h]
دانشمندی پس از مشاهده تغییر رنگ شکم یک مورچه پس از نوشیدن از قطره ای شیر تصمیم گرفت این پدیده را با استفاده از قطرات رنگی آب قند به آزمایش گذاشته و از آن عکاسی کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شاید مورچه ها از آنچه می خورند واقعا آگاهی نداشته باشند اما شکم شفاف آنها می تواند آنچه که خورده شده است را به خوبی آشکار کند.
عکاس علمی و دانشمند زیست شناسی به نام "محمد بابو" با توجه به این پدیده از مورچه ها در حالی که مشغول نوشیدن قطراتی رنگی از آب قند بودند، عکاسی کرده است. وی با چکاندن قطراتی از آب قند در رنگهای مختلف به مورچه ها اجازه داد تا از این قطرات تغذیه کنند.
به گفته وی برخی از مورچه ها با نوشیدن از رنگهای مختلف رنگهای ترکیبی جدیدی را در شکم خود به وجود می آوردند. وی پس از اینکه مشاهده کرد شکم یک مورچه پس از نوشیدن از یک قطره شیر به رنگ سفید تغییر کرد متوجه این پدیده طبیعی شد و تصمیم گرفت آن را به تصویر بکشاند.
بابو برای اینکه بتواند از قطره ها عکاسی کند آنها را بر روی سطحی پارافینی چکاند تا شکل اصلی قطرات حفظ شود. این قطرات ترکیبی از آب و قند، رنگهای خوراکی آبی، سبز، زرد و قرمز بودند.
وی در حین این آزمایش دریافت مورچه ها رنگهای روشن مانند زرد و سبز را ترجیح می دهند. به گفته وی رنگهای تیره تر به هیچ وجه توجه مورچه ها را به خود جلب نمی کردند اما در مقابل به دور قطره های زرد و سبز روشن انبوهی از مورچه ها بر روی یکدیگر تلنبار می شدند.
بر اساس گزارش ان بی سی، وی از این علاقه مورچه ها برای ساماندهی صحنه عکاسی خود استفاده کرد، به این شکل که قطرات قرمز و آبی را کوچکتر و قطرات زرد و سبز را بزرگتر ایجاد کرد تا از انباشته شدن مورچه ها بر روی یکدیگر جلوگیری کند:



صف مرتب مورچه های رنگارنگ به دور قطرات آب قند رنگی
اشتیاق به رنگهای سبز و زرد در این تصویر به خوبی قابل مشاهده است


 
بالا