تصاویر جالب لوازم خانه از نگاه گرانترین میکروسکوپ دنیا

afson jon

اخراجی موقت
تصاویر جالب لوازم خانه از نگاه گرانترین میکروسکوپ دنیا
براساس گزارش دیلی میل، قیمت یک میکروسکوپ الکترونی بین 150 هزار تا 500 هزار پوند است در تفاوت با یک میکروسکوپ نوری، این میکروسکوپ می تواند تصاویری سه بعدی از یک تک منظره را ارائه کند.​
برخی از دانشمندان علاقه‌مند به عکاسی میکروسکوپی با استفاده از گرانترین میکروسکوپ دنیا موفق شدند از اشیاء و لوازم خانه تصاویری بزرگنمایی شده را تهیه کنند. به گزارش مهر، در خانه اشیای زیادی استفاده می شوند که ممکن است بدون اینکه جلب توجه کنند هر نقطه ای از فضای خانه را به خود اختصاص دهند و هر یک از ما نیز بی تفاوت از کنار آنها رد شویم، اما زمانی که این اشیاء زیر نگاه میکروسکوپهای پرقدرت و دقیق قرار می گیرند اسرار خود را آشکار می کنند و می توانند بسیار جذاب و دیدنی شوند.
در این راستا، برخی از دانشمندان و هنرمندان علاقه مند به عکاسی میکروسکوپی، با استفاده از "میکروسکوپ اسکن الکترونی" (SEMs) تصاویری با جزئیات دقیق از اشیای درون خانه تهیه کرد. این تصاویر از لوازم داخل حمام تا آشپزخانه گرفته شده اند.
SEMs برای تهیه تصاویر میکروسکوپی، اجسام را با الکترونها بمباران می کند و سپس با استفاده از یک رایانه نمای بسیار نزدیکی از تصویر می سازد.
تصاویر به صورت تک گرفته می شوند و سپس جزئیات آنها به صورت دستی رنگ می شود. میکروسکوپهای الکترونی بیشتر از میکروسکوپهای نوری معمولی قدرت دارند و درشتنمایی آنها بیش از هزار برابر است. به همین دلیل این نوع میکروسکوپها که قابلیت درشت کردن اجسام را حتی تا یک میلیون برابر دارند نزد دانشمندان و هنرمندان از محبوبیت بالایی برخوردارند.
براساس گزارش دیلی میل، قیمت یک میکروسکوپ الکترونی بین 150 هزار تا 500 هزار پوند است در تفاوت با یک میکروسکوپ نوری، این میکروسکوپ می تواند تصاویری سه بعدی از یک تک منظره را ارائه کند.


برس ریز لوازم آرایشی

سیم گیتار

سوزن و نخ

نوک یک چوب کبریت مصرف نشده

نخ دندان مصرف شده
 

afson jon

اخراجی موقت
تصاویر ریزترین ذرات دنیا در "جهان کوچک نیکون
سی و ششمین دور از رقابت عکاسی "جهان کوچک" نیکون آثار عکاسی میکروسکوپی متعددی را که حاصل کارهای تجربی و یا تحقیقاتی بوده اند از سرتاسر جهان به سوی خود جذب کرده است.


به گزارش خبرگزاری مهر، تصاویر حاضر در این رقابت تصاویری میکروسکوپی هستند که توسط عکاسان حرفه ای، آماتور و یا دانشمندان طی کار و تحقیق و یا به عنوان سرگرمی به ثبت رسیده اند.


تا کنون در حدود 137 عکس به عنوان تصاویر فینالیست برای حضور در بخش نهایی این رقابت که شرکت نیکون حمایت مالی آن را به عهده دارد انتخاب شده اند. این رقابت با هدف شناسایی مهارت و برتری های تصویری عکسهایی که در زیر میکروسکوپ به ثبت رسیده اند برگزار شده و چهار داور عکسهای ارسال شده را قضاوت خواهند کرد.


برنده های نهایی در ماه اکتبر اعلام خواهند شد اما تا آن زمان شرکت نیکون هر 137 عکس فینالیست را برای دریافت آرا عمومی در وب سایت www.nikonsmallworld.com به نمایش گذاشته است.


نشریه تلگراف نیز 18 عکس از این مجموعه 137 تایی را منتشر کرده که در ادامه 10 منتخب آن را مشاهده می کنید:






غشای حباب صابون - بزرگنمایی 150 برابر- دانشگاه دوسلدورف آلمان



سس سویای متبلور - بزرگنمایی 16 برابر - دانشگاه زبان و فرهنگ پکن

تخم پروانه بر روی غنچه های گل - بزرگنمایی 6 برابر- تگزاس

بخشی از آرواره عنکبوت - بزرگنمایی 10 برابر- بلژیک
دانه گیاه مرغ بهشت - بزرگنمایی 10 برابر- دانشگاه چارلز، پراگ

گرده گل بر روی شکم زنبور - بزرگنمایی 40 برابر - مرکز تحقیقات ژنتیکی و بیولوژیکی در مجارستان

گل Thale cress در مرحله گرده افشانی - بزرگنمایی 20 برابر - دانشگاه آکسفورد

هاگ سرخس - بزرگنمایی 20 برابر - موسسه فیلادلفیا

چشم و شاخکهای مگس - بزرگنمایی 40 برابر- واشنگتن

قارچ Aspergilis Niger

 

t#h

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی جالبه..............متشکرم...............
 

Similar threads

بالا